HAN FIKK VITE AT JEG MØTTE EN ANNEN GUTT

Categories Personlig

Jeg får ofte spørsmål “Har du opplevd å ha dårlige venner som ikke har behandlet deg bra?” og “Hvordan håndterte du det?” Jeg har vært ganske heldig med vennene mine, men jeg har likevel hatt et par dårlige venner gjennom årene. Er det noe du skal huske på, så er det det at venner ikke skal få deg til å føle deg dårlig. En ekte venn trykker deg ikke ned, han/hun motiverer deg og hjelper deg når du trenger en støttende hånd.

Så hvordan håndterte jeg egentlig den situasjonen da jeg innså at noen mennesker rett og slett ikke er bra for meg og min helse?  Det er aldri lett å bryte ut av et vennskap for man er selvfølgelig glad i personen, men jeg fikk rett og slett bare nok. Jeg fant ut at jeg fortjente bedre, og at jeg ikke kunne ha mennesker i livet mitt som fikk meg til å føle meg dårlig. Jeg mener det virkelig når jeg sier at det er det beste valget jeg kunne tatt for 18 år gamle Sofie, og jeg er fortsatt takknemlig for at jeg var sterk nok den dag i dag. 

Jeg har en god del historier å fortelle, men jeg tenkte å ta opp den som fikk meg til å sette ned foten for aller siste gang. Det som skjedde var at denne personen valgte å fortelle min daværende kjæreste hva jeg hadde gjort den tiden det var slutt mellom oss. Vi hadde null kontakt på tre måneder før vi bestemte oss for å prøve på nytt, og på den tiden hadde jeg vært med en annen gutt. Jeg var singel og kunne gjøre hva jeg ville og det er ikke alt man ønsker at kjæresten sin skal vite. Likevel valgte denne vennen å fortelle det til han på fylla. 

Jeg kommer aldri til å glemme den kvelden, for det var faktisk et (sorry ordbruket) helvete. Selv om vi begge hadde vært singel en stund er det aldri hyggelig å få vite hva mennesket du bryr deg om har gjort på den tiden dere ikke var sammen. Han ble selvfølgelig kjempelei seg og det gjorde ikke akkurat situasjonen bedre at det var alkohol innblandet. Jeg tryglet dette mennesket om å slutte og prøvde å fortelle at dette var noe mellom han og meg, uten nytte. 

Dagen etter mottok jeg en melding der det sto “Skal dere være i et forhold må man vite alt om hverandre, og nå er sannheten ute. Du vil takke meg senere”. Jeg har aldri i mitt liv mottatt en så usympatisk melding og det var da jeg innså at nok var nok. Hva med å si unnskyld? Unnskyld for å fortelle noe jeg ikke ønsket? Unnskyld for å ha vært en dårlig venn? Unnskyld for å ha ordnet drama? 

Alle kan selvfølgelig gjøre feil, men om du har en venn som stadig trykker deg ned og får deg til å føle deg som dritt ville jeg avsluttet vennskapet med engang. Det finnes så mange fine herlige mennesker der ute, som KUN ønsker deg godt. Bruk tiden din på disse menneskene istedenfor, og ikke fokuser på de menneskene som sprer negativ energi. Du er fantastisk, og fortjener ikke å bli behandlet dårlig. 

👻Sofieeec

4 kommentarer

4 thoughts on “HAN FIKK VITE AT JEG MØTTE EN ANNEN GUTT

  1. Gutten du var sammen med på denne tiden fortjene vell å vite det uansett om du var helt singel. Når dere skulle starte på blanke all burde jo alt vær på bordet, isteden for at han skulle få vite det seinere ut i forholdet som egentlig er verre, for da viser man at man har gjort nokke gale man prøvde å skjule? Isåfall sånn jeg hadde følt og ser på saken. Men skjønner at det er frustrende at en venn av deg fortalte det, uten at det var greit får deg.

  2. Anonym: Tenker at en kjæreste ikke har noe å gjøre med alt som har skjedd i fortiden eller mens dere ikke var sammen. Hva andre velger å fortelle kjæresten sin får være opp til de, men så lenge jeg ikke ønsker at dette er noe som skulle komme ut, så burde jo det respekteres tenker jeg !

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *