TINDER ER EN SEX-APP

Categories Samfunn

Det er fredag og det vil si “Let’s talk about sex”. I dag tenkte jeg å ta opp noe jeg lenge har lurt på og et tema som har vært ganske hett på jentevorsene vi har vært på. Hvorfor bruker vi egentlig appen Tinder? Jeg husker første gangen jeg lastet ned Tinder så var det for å finne en kjekkas jeg kunne date, men nå laster man jo ned Tinder for å få seg et ligg. Sist jeg hadde Tinder var rett etter Paradise Hotel, der jeg forresten matchet med Morten, hehe. Vi kjente hverandre fra før av, så det telles ikke. MEN det var ikke matchen med Morten og meg som var problemet, det var alle de andre guttene jeg matchet med. Mange startet samtalen med “Sex?” eller “Er du gira på litt spenning ikveld?” 

Jeg ble mildt sagt sjokkert over mange av meldingene jeg fikk og måtte derfor ta dette opp på neste jentevors. Som dere vet så har jeg vært mer i forhold enn hva jeg har vært singel, så jeg er ikke akkurat så veldig god på sjekke-fronten. Jeg ble fortalt at Tinder kun brukes for å få seg et ligg og at det ikke er der man finner kjærligheten. Om dette stemmer så er det kanskje ikke så rart at jeg følte at jeg ikke passet helt inn på Tinder. Jeg har aldri vært den typen som drar hjem med fremmede, da jeg synes det er skummelt og ikke minst kleint. HVA GJØR DU DAGEN DERPÅ?? Jeg ble med en gutt hjem engang som jeg kjente litt fra før, men jeg ble faktisk så klein dagen derpå at jeg stakk mens han var på fotballtrening. Han ønsket at jeg skulle vente sånn at vi kunne spise frokost sammen, hehe nei takk. Jeg lurer enda på hva han tenkte når han kom hjem til et tomt hus, sorry not sorry. Okei.. litt dårlig samvittighet fikk jeg da. 

På grunn av min frykt for å bli kidnappet, drept eller lurt av fremmende menn drar jeg aldri med ukjente hjem. Det vil vel kanskje si at apper som Tinder ikke passer helt for meg? Jeg føler virkelig ikke behovet for å laste ned en app for å få meg noe, om dette virkelig er det eneste Tinder brukes til? Jeg er egentlig veldig interessert i å høre hva DU tenker om Tinder? Er dette en app som brukes for å få seg et ligg eller for å finne kjærligheten? 

27 kommentarer

27 thoughts on “TINDER ER EN SEX-APP

  1. Det er veldig delt føler jeg! Jeg selv fant jo kjærligheten på tinder, og har vært sammen med kjæresten min i snart 2 1/2 år nå 🙂
    Likevel, den gangen jeg hadde tinder – følte jeg det var forferdelig mange som kun var ute etter sex. Virket hvertfall sånn etter første melding fra flere.
    Det burde nesten vært en knapp, hvor man kunne huke av for om man var interessert i forhold eller å få seg noe. Så hadde appen vært litt mer nyttig i bruk til alle 🙂

  2. Før tenkte jeg at det var en sex- app, og det er det nok kanskje for de fleste. Men jeg var der for å finne en jeg kunne date, og kanskje falle for. Og etter noen uheldige forsøk måtte jeg bare være klar å tydelig på hva jeg var ute etter og hvorfor jeg var der, og da fant jeg mannen jeg forhåpentligvis skal dele resten av livet med 🙂 så tror nok det er litt begge deler !

  3. Kan jeg anbefale deg å velge de gutta som du ikke har noe imot å ha rundt deg I samfunnet…. Tinder funker bra når du tenker det riktige. Velg mange men innenfor kun gruppa fremtidig barnefar og ektemann….. Funker bra for meg…

  4. Tror dette kan være veldig individuelt! Selv møtte jeg min nåværende kjæreste der, og vi har vært sammen i litt over 1 år nå og jeg håper på mange, mange flere! 🙂
    Men enig som du skriver, de fleste som begynte å skrive til meg startet ofte samtalen med noe sex relatert.. Unntaket var min nåværende kjæreste, haha 😉

  5. Føler at tinder er både og. Har hatt tinder i flere år, bare for tidsfordriv. Hadde aldri vært komfortabel med å møte noen i personlighet helt til jeg matchet med min nåværende kjæreste (og snart samboer). Det tok over en måne med chatting og snapping før vi møttes på en offentlig plass. Min erfaring er at om man skal finne en kjæreste på tinder gjelder det å være kresen til hvem man har kontakt med (ikke i hovedsak med tanke på utseende), og skriv med hverandre i minst to uker før man møtes. Det vil forhåpentligvis luke unna gutter som er ute etter et kjapt ligg. Husk møt alltid på et offentlig sted!

  6. Føler det kommer litt ann på når i uken du bruker det egentlig, i helga er det mye sex, men ellers i uka er ikke folk fulle og like kåte så da lam man fulle ålreite folk. Ellers så tror jeg det er litt verre når det kommer til større plasser, folk er litt mer åpen for å finne kjærligheten der på litt mindre steder, hvertfall etter min erfaring 🙂

  7. Jeg fant kjærligheten der, faktisk. Men tror det skjer tilhører sjeldenhetene. Jeg har barn sammen med samme fyr i dag, men så er det slutt også da. Jeg tror nok de fleste håper på et ligg der😂

  8. Fant ut at det faktisk er mulig å finne kjærligheten på tinder! Hadde tinder, der jeg begynte å snakke med en gutt som var fra samme by som meg og vi var begge hjemme på påskeferie. Tinder ble en måte for oss å starte opp en kontakt for vi hadde ikke hverandre på sosiale medier, og vi bare spurte hverandre om vi skulle ut denne kvelden og viste interresse for at vi ville møtes. Det ble ikke en konkret avtale om noe date, det var mer som at begge visste at hverandre skulle ut denne kvelden og kanskje ble å møte på hverandre. Så møttes vi på byen, pratet og begynte å finne på ting i ettertid. Skjedde ingenting første kvelden. Idag er vi kjærester og har vært sammen i 2 år ❤️

  9. E føl dæ e veldig forskjellig, e har aldri brukt tinder før å få me et ligg, men mesteparten av de e matcha mæ e kun ute etter dæ. Men har også matcha mæ folk som e ute etter kjærligheten 🙂
    Bestevenninna mi matcha mæ kjæresten sin der, som ho nu e forlova mæ 🙂

  10. Jeg fant kjærligheten gjennom Tinder og har nå bodd sammen med han jeg møtte der, i snart 2 år 😍

  11. Jeg fant faktisk kjærligheten der. Samboere i fire år nå, og det blomstrer som aldri før 🙂 Aldri gi opp!

  12. Tinder er en sex app enkelt og greit. Vil man ikke ha en gutt som har prata med mange jenter så er ikke tinder den beste plassen å finne kjærligheten. Mange av de guttene som er på tinder har ofte kontakt med flere jenter samtidig. Folk som ikke er desperate finner kjærligheten en annen plass. En fornuftig person har ikke tid til tinder eller liknende. Det er kun min mening. Hadde aldri blitt sammen med en fra en app.

  13. Jeg møtte min nåværende kjæreste der. Vi har vært sammen i litt over 4 år og venter vårt andre barn:-)
    Vi var på mange dater før vi i det hele tatt gjorde noe som helst seksuelt. Jeg tror man kan ha flaks der inne og finne en ordentlig mann også 😉

  14. Jeg kjenner flere som har fått kjæreste gjennom tinder, så det er nok ikke bare for å få seg noe heller. Men føler det er mange som kun er ute etter dette også, så det er vanskelig å vite.. Føler man bør se litt an samtalen og vise at man ikke er ute etter å møtes for et one night stand så se hva det an hva de svarer.

  15. Tenker det er litt opp til deg selv hvordan du bruker Tinder, det er jo faktisk mange som er der fordi de vil finne seg noe seriøst. Dersom man skal finne noe seriøst så tenker jeg at man må gi de riktige i signala i Tinderprofilen sin, og på samme måte klare å luke ut de som bare er ute etter sex. Ville f.eks. unngått bilder der man viser stort av kroppen, og prøve å vise litt morsomme bilder. I tillegg til en litt informasjon om dine interesser i bioen. Motsatt ser jeg på det som positivt dersom det er en skikkelig biografi som forteller litt om personen, og seriøse bilder. Menn med bilder av seg selv i treningsstudiet, bar overkropp, masse festbilder o.l. er ofte useriøse. Noen vil selvfølgelig være vanskeligere å gjennomskue, og da må man bare prøve å bli kjent ved å skrive. Dersom de faktisk er interessert i noe seriøst, så prøver de å bli kjent med deg som person:) Det er vel egentlig ikke verre enn å prøve, å se hvordan det går 🙂

  16. Jeg hadde både tinder og noe som heter hot or not, det var der jeg fant typen min for fire år si, så jeg syntes det fungerte med å finne kjærligheten 😊 jeg snakket mye med folk på tinder også, men det kan være det har endret seg på fire år?

  17. Vil tro at kanskje ofte så er det bare for litt spenning, men så kan man finne kjærligheten. Da jeg var singel syns jeg det var gøy med
    Match, men jeg tenkte nødvendig ikke møte disse guttene. For 3 år siden matchet jeg med en søt gutt som ikke er den som ligger med flest jenter. Vi er sammen den dag i dag etter 3 år og alt er helt topp, elsker han høyt! Så man kan finne kjærligheten der.. hvor mange sjekker hverandre opp fks på en cafe? Eller i butikken? Enten gjennom felles bekjente ute på byen ell nett. Er sånn det blir. Tinder betyr ikke man må ligge med vedkommende. Noen finner en god match.

  18. Jeg kjenner mange som har har et forhold som har oppstått via tinder:) mange av dem har vert sammen i flere år, så synes det blir litt feil å si at dette er en app for å få seg et ligg!

  19. Hei☺ Tinder kan være så mangt, jeg opplevde også mye netflix&chill der før jeg matchet med mannen som jeg nå har vært sammen med i 3,5år og som er far til min datter☺ min konklusjon er vel at flesteparten er ute etter ligg, men at det faktisk finnes seriøse mennesker der inne også☺ Ha en fin kveld fine du😘

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *