KJÆRLIGHET

Categories Personlig

Er det rart av meg å si at jeg noen ganger føler at kjærlighet ikke er noe for meg? Jeg er god til mange ting i livet, men kjærlighet er ikke en av de. Jeg har ofte spurt meg selv, hvorfor gjør jeg det så vanskelig? Jeg har hørt at du ikke kan elske noen, før du elsker deg selv. Kanskje det stemmer? 

Jeg elsker meg selv, bare ikke nok. Jeg er bare 23 år, men har allerede opplevd mer enn hva veldig mange andre opplever på et helt liv. Alt som har skjedd har blitt en del av meg på både godt og vondt. Jeg har blitt forbanna sterk, samtidig som jeg ikke klarer å slippe noen helt inn. Det er ikke bare snakk om en kjæreste, men også venner og familie. Jeg forteller aldri noen hvordan jeg virkelig har det på innsiden. De få gangene jeg åpner meg er her på bloggen. Det er så mye lettere å skrive enn å snakke. Det er også lettere å skrive til mennesker jeg ikke kjenner, for hva ukjente mener har ikke så mye å si. Hva mine nærmeste mener har absolutt alt å si. Jeg får ofte telefoner ” Jeg leste på bloggen din at du ikke har det så bra, hva skjer?”. Vet dere hva jeg svarer? “Vil ikke snakke om det”.

Jeg tror jeg er så redd for å bli såra igjen at jeg heller sårer meg selv, om det gir mening. Jeg får panikk med engang noen kommer for nært, for hva skjer om jeg mister han/hun? Det er derfor lettere å sette opp en mur, slik at jeg beskytter meg selv for at noen skal komme alt for nært. Jeg har lenge lurt på hvor lenge jeg skal holde på slik. Jeg har også lurt på hva jeg skal gjøre for å gjøre det bedre. Jeg har egentlig svaret, men jeg er ikke klar for å snakke med noen. Vil jeg egentlig noen gang bli klar for å snakke med noen? Velkommen til Sofie sitt liv, dette er meg i et nøtteskall. Jeg vet alle som kjenner meg godt vil bli frustrert av å lese dette, i feel you guys haha. 

Sannheten er at jeg prøver å skyve mine nærmeste unna, absolutt alle. Jeg er utrolig heldig som har så mange fantastiske mennesker i livet mitt som virkelig forstår meg, ellers ville jeg nok vært venneløs den dag i dag. Jeg tror ikke man kan holde på å skyve folk unna gang på gang for å så forvente at de alltid skal bli, noe jeg også har innsett de siste årene. Jeg prøver virkelig å jobbe med dette, selv om jeg også har prøvd å skyve Morten unna alt for mange ganger. En ting er sikkert, han er tålmodig og ikke minst veldig søt med meg. Innerst inne vil jeg jo ikke at menneskene jeg har rundt meg skal forsvinne, jeg vil bare ikke tillate meg selv å bli såra. Jeg vet det ikke gir noe mening noe av det jeg sier, så jeg forstår om dere ikke forstår. Kjærlighet er bare så utrolig komplisert, for jeg gjør det komplisert. 


Kjærlighet <3 

Takk til alle de fantastiske menneskene jeg har i livet mitt som holder ut meg med, i love you <3 og ikke minst en stor takk til alle følgerne mine som klikker seg inn her hver eneste dag. Dere som ser følger livet mitt på Snapchat og Instagram (selv om jeg noen gang legger ut kleine snaps, hehe sorry.) Dere er best♥

👻 SOFIEEEC

25 kommentarer

25 thoughts on “KJÆRLIGHET

  1. Fint innlegg <3 men hvor lenge skal vi holdes på pinebenken før vi får vite hva du og morten har bestemt dere for? :(((( det virker jo som det er slutt da dere ikke er noe med hverandre, men ja... når får vi svar?

  2. Anonym: Jeg skjønner veldig godt at dere er nysgjerrige, men vi skal fortelle dere alt når vi føler tiden er inne for det 🙂 <3 Det er ikke alt man vil dele på en blogg alltid og jeg håper dere har forståelse for det. Vi gjør ikke dette for å være kjipe med vilje, men vi trenger tid.

  3. Jeg føler også at jeg skyver bort de menneskene som jeg bryr meg om fordi jeg vil ikke bli såra. Jeg takler liksom ikke det..

  4. Føler meg alt for godt igjen i det du skriver.. Vet heller ikke selv hvordan jeg skal fikse dette problemet😩 Håper du finner ut av det❤️

  5. Hei Sofie! Vil bare si til deg at det er tøft av deg og dele drt, selvom du sliter med å fortelle Hvorfan du har det med å snakke kr om drt er det bra du skriver det for da kommer det ut. Du er sterk og et bra menneske håper ting ordner seg❤️

  6. Forstår ikke hvorfor du skal bruke dine leserenes nysgjerrighet rundt Morten, mot oss for å få klikk? Du vil ikke snakke om det, men det er enten noe om Morten, bilder eller tidligere historie. Er det egentlig slutt, men du klarer ikke å gi slipp og derfor legger du ut sånne desperate innlegg? Eller er du så selvsentrert at du bruker dette temaet fordi du vet det får deg rett tilbake på topplisten? Og hvis det er tilfelle, er ikke det ganske trist?

  7. Jeg kom over denne serien «flytte for meg sjæl» på Viafree og fant en episode med Morten. Nå vet jo ikke jeg hva tid denne episoden er fra. Men hvertfall så er Morten på jakt etter en leilighet hvor han har plass til å ha kjæresten sin, altså deg på besøk. Han bor i kollektiv men skal flytte. I episoden får vi også vite at du og de du bor med skal flytte til nabogata hans. Mulig det er jeg som ikke følger med. Men hva tid dette er fra og hvordan det henger sammen skjønner jeg ikke……
    Digger deg, stå på❤️

  8. Kjempefint innlegg❤️
    Skjønner deg kjempegodt
    Håper du vil dele ting på bloggen når du føler for det❤️

  9. Cathrine: Det er mye skuespill på slike TV-greier, så mye av det var vel egentlig bare tull. Morten og jeg har vært naboer i et år nå og vi var naboer da han spilte inn det der også, haha!

    Tusen takk <3 <3

  10. Synes ikke du svarte seriøst på det anonym (15.04.2018 20.49) skrev over her…kan du gi et skikkelig svar?

  11. Detta va fint skreve, æ førstår absolutt alt.. har det heilt likens bare at æ ikje har vænna da ❤

  12. Du beskriver akkurat hva jeg føler!!! åh godt noen også føler det slik. Jeg sliter veldig med dette selv akkurat i livet mitt nå, jeg er så redd for å bli såret eller ha folk for nær meg at jeg ikke tørr å være åpen eller vise på en måte hva jeg føler innerst inne

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *