HVORFOR SKAL DU HA SEX MED EKSEN DIN?

Categories Samfunn

Det er fredag og det vil si “let’s talk about sex”. Denne gangen vil jeg snakke om noe jeg tror mange vil kjenne seg igjen i, og det er det å ligge med eksen etter at man har avsluttet forholdet. Jeg har selv vært der, har venninner som har vært der og kjenner andre som også har vært der. Vi er nok ikke alene, for det er jo faktisk veldig vanlig å ligge med eksen. Spørsmålet mitt er derfor, er det virkelig lurt å ligge med eksen sin?

Det ble jo slutt for en grunn og vi alle har vel erfart at det som oftest ikke hjelper å løpe tilbake. Så hvorfor gjør vi det egentlig? Er det frykten for å være alene? Eller er det håpet om at man kanskje skal få det til å fungere igjen? Eller tar man bare den lette og trygge veien? Jeg tror nok vi alle har hatt våre grunner, samtidig som jeg også tror at mange av oss har fått erfare at det kanskje ikke var det smarteste. 

For hva skjer når du er intim med eksen samtidig som man kan ligge med andre? Spør du meg er dette oppskriften på drama og noe man egentlig burde holde seg langt unna, selv om det kan være veldig vanskelig. Det er jo faktisk ikke hyggelig å få høre at eksen du lå med for noen dager siden også ligger med noen andre. Man kan jo ikke akkurat blir sur heller, for han er jo tross alt singel. 

Jeg er ikke en sånn person som mener at man aldri kan finne tilbake til hverandre, eller at man kan få det til å fungere. Men jeg tror virkelig ikke det vil hjelpe å ligge med eksen, samtidig som dere har free pass til å gjøre noe med andre. Hadde jeg vært deg ville jeg kost meg som singel og tatt tiden med hjelp. Enten så ender dere opp sammen, eller så gjør dere ikke det. Uansett hva som skjer, så gjør du jo veien for å komme over han enda vanskeligere om du fortsetter å ligge med han. 

Dette er selvfølgelig basert på mine meninger og erfaringer, så det er akkurat derfor jeg er veldig nysgjerrig på å høre DIN. Hva tenker du?

17 kommentarer

17 thoughts on “HVORFOR SKAL DU HA SEX MED EKSEN DIN?

  1. Jeg er da en av de som ikke har gjort dette 🙂 Som du sier, så blir det slutt for en grunn og da er det ikke veldig naturlig å ligge med eksen sin.

  2. Korden slo Kevin seg? Var det alvorligt eller noke? Og ein ting til ka heiter han på Snapchat?

  3. Jeg var så dum å lå med eksen forrige helg når han gjorde det slutt helgen før. Angrer som et helvete for alt ble verre og følelsene mine gikk over styr. Det endte med at han blokkerte meg over alt, noe som knuser meg ekstremt. Er redd for at han synes det er naturlig å ligge med ei ny allerede nå, når han har sagt han vil være alene eller om han bare lyver for å få meg til å føle meg bedre. Samtidig sier han at han kommer til å finne en ny en fortest mulig siden vi er over, og det er bare for å gjøre det verre for meg… knuser meg så ekstremt hvis han allerede er med noen. Er det en naturlig ting å gjøre når man vet hvor knust eksen er uansett om man prater sammen eller ikke? Er så vondt..

  4. Anonym: Hei! Om han behandler deg sånn etter at dere har vært sammen ville jeg bare prøvd å drite i han, uansett hvor vanskelig det er. Min personlige mening er at når man har vært sammen med et menneske og vært glad i denne personen så skal man ha nok respekt for hverandre at man behandler hverandre bra i ettertid. Masse lykke til <3

  5. Gikk også tilbake til eksen etter bruddet, dommeste jeg har gjort. Fikk hvertfall lært av det da. Må bare flire litt for jeg så at Kevin var på russefeiring med 99/00 girls hahahah, morsom type virker det som!

  6. Jeg er der nå,fint og få andre sitt syn på dette også.. For har tenkt mye på det. Jeg har hatt 4 laaaange forhold i mitt liv, og har ligget med 3 av de en periode etter at vi har gjort det slutt…:( Så takk for innlegget❤️

  7. Det eneste du snakker om er bare sex sex sex, såååå lei det! Begynn å snakk om noe innholdsrikt, å ikke tro du er penere enn du er:)

  8. Vi var sammen i 6 år, og hadde vært hverandres første sexpartnere. Det var en veldig trist slutt på forholdet en ettermiddag han kom hjem og vi snakket sammen. Dette gjorde at jeg forlot det som da også var mitt hjem i all hast. Etter fem måneder uten nesten et eneste ord møttes vi igjen i samme leilighet. Jeg skulle egentlig bare hente noe som var mitt, men ville ha han som jeg aldri før hadde villet. Han stusset litt, men vi lå sammen. Og etter det sa han «Det forandrer ingenting». De ordene var skarpere enn en kniv, men jeg gikk derifra med hevet hode, fikk heller gråte senere tenkte jeg.
    Det var rett og slett noe jeg måtte gjøre for å tørre å ta steget å komme meg videre, jeg angrer ikke et sekund. Allerede noen uker etter lå jeg med en annen for første gang, og begynte å gå veien videre uten eksen!
    Så det kan være en bra ting også 🙂

  9. Ikke ligg med eksen din nei,det er aldri lurt. Har selc aldri lurt det fordi det er jeg som har endt forholdene da jeg har mistet følelsen for de og kunne aldri tenkt å ligge med dem igjen. Men jeg ser for meg at hvis noen lurer på å starte på nytt er det lurere og snakke først og være trygge på hverandre før en er intim på nytt. Sex gjør bare ting mer komplisert.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *