JEG ER REDD HAN DUMPER MEG OM VI IKKE HAR SEX

Categories Samfunn

I går da jeg hadde åpen Snapchat fikk jeg et spørsmål jeg ønsket å ta med fredagsspalten min “Let’s talk about sex“. Jeg fikk spørsmål fra en jente som lurte på hva hun skulle gjøre da han hun var forelsket i ønsket å ha sex med henne, men hun følte seg ikke klar. Hun var livredd for at han skulle miste interessen for henne om hun ikke hadde sex med han. Jeg følte dette var et viktig spørsmål å ta med da jeg selv har kjent på disse følelsene og jeg er helt sikker på at vi ikke er alene om å føle presset til å ha sex med noen vi er redde for å miste. 

Jeg var 14 år gammel da jeg mistet jomfrudommen min. Var jeg klar? Nei. Følte jeg på presset? Ja. Var det verdt det? Njæ, kunne like gjerne ventet da han var utro noen måneder senere. Det er kanskje litt brutalt av meg å si, men gutten du er livredd for å miste nå vil mest sannsynlig ikke bety noe for deg om noen år. Du kommer mest sannsynlig å tenke tilbake på akkurat denne situasjonen å tenke “Hva f*en stresset jeg sånn med?”. Det vil med andre ord ikke være verdt å stresse seg til å ligge med noen når du ikke føler deg klar for det. 

Liker han deg så venter han, så enkelt er det. Det er ikke slik at om han virkelig liker deg så går han rett til en ny for at du ikke er klar for å ha sex med han akkurat nå. Sorry mac, men gjør han det var han nok dessverre ikke så interessert in the first place. Da er han nok mer interessert i å få seg noe enn å finne kjærligheten. Mitt beste råd er derfor å vente til du er klar, uansett hvor vanskelig det noen ganger kan være å stå imot presset. Jeg kan nesten si med sikkerhet at du vil føle deg bedre om du gjør det som er rett for deg. Det er DIN kropp og DU bestemmer over den

Sex er absolutt ikke noe man trenger å stresse med. Vi blir voksne fort nok, mens barn/ungdomstiden er vi bare en liten del av livet. Om du tenker på det så skal du faktisk være voksen for resten av livet, så hva er det vi egentlig stresser sånn med? Vi er bare barn/ungdom en brøkdel av livet, nyt den tiden mens du kan. Du vil aldri få den igjen… ♥

14 kommentarer

14 thoughts on “JEG ER REDD HAN DUMPER MEG OM VI IKKE HAR SEX

  1. Snakker du fortsatt med han? Du er sykt pen, og jeg håper det kommer til å funke for deg og Morten for alltid!🤩😍

  2. Dette er akkurat samme situasjonen som skjedde med meg. Han var utro pg slo opp to dager etter at vi hadde sex. Jeg var 14 og følte ikke jeg hadde noe valg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *