JEG HAR BLITT DOPET NED, IGJEN

Categories Personlig

Er det noe jeg har lært den siste uka så er det at man aldri kan være forsiktig nok. Jeg har vært veldig usikker på om jeg skulle skrive dette innlegget da jeg har følt meg både dum og uansvarlig. Jeg har aldri vært den jenta som har tatt imot drikke fra fremmede på byen. Jeg har alltid vært den jenta som har passet godt på drikken min og generelt vært veldig forsiktig. Likevel har det skjedd igjen. Hvordan vet jeg dessverre ikke, men det skjedde.. Vi alle skjønte at noe var galt da jeg plutselig ble kjempefull av to drinker. Jeg tror jeg kan med hånden på hjerte si at jeg aldri har vært så “full” før. Alt gikk heldigvis fint da jeg har gode venner som passet godt på meg. 

Jeg har igjen fått en skikkelig påminnelse på hvor viktig det er å være forsiktig når man er ute på byen. Jeg vet ikke om dere husker det, men jeg har tidligere fortalt dere historien om da jeg ble dopet ned. Det skjedde for nesten 7 år siden, men da dette skjedde meg var jeg veldig naiv og uvitende. Jeg tok i mot drikke fra absolutt alle da det ikke var i mine tanker at noen ville meg vondt. Det er fortsatt vanskelig å forstå at noen mennesker har så lett for å skade andre, men alle vil dessverre ikke ditt beste. 

Hvordan jeg klarte å få noe i drinken min denne gangen har jeg ingen anelse om. Kanskje jeg ikke var forsiktig nok. Jeg regner med at de aller fleste av oss har sett den Snapchat-videoen fra den festivalen der en gutt forter seg å putte en pille i koppen til hun som filmer? SÅ LETT ER DET FAKTISK. Jeg synes det er veldig skremmende å tenke på, og det er akkurat derfor jeg ønsker å minne alle leserne mine på hvor viktig det er å være forsiktig når man er ute på byen eller på fest. 

Ikke ta imot drikke fra fremmende, ikke gå fra drikken din og PASS PÅ HVERANDRE. Begynner venninnen din å oppføre seg veldig merkelig/annerledes ikke bare le av henne, det kan være noe annet en litt for mye alkohol. 

12 kommentarer

12 thoughts on “JEG HAR BLITT DOPET NED, IGJEN

  1. Huff, for en skremmende og ubehagelig opplevelse det må ha vært for deg. Selv har jeg aldri opplevd noe sånt selv da jeg så godt som “aldri” er ute og drikker eller spiser offentlig med andre, litt grunnet sosial angst og lignende. Men jeg har en del venner som har blitt utsatt for et og annet helt unødvendig gjennom tidene. Og det er rett og slett bare trist at enkelte mennesker kan få seg til å gjøre sånt mot andre, trist og for meg, uforståelig.
    Men når det igjen er sagt er det godt å se at det gikk så bra med deg som det gjorde. At det ikke skjedde noe mer, at du ikke var alene og sånn i det minste 🙂

  2. Er egt utøya et vanskelig tema for deg? Har du vært der etter 22 juli? Og hvordan tok Isabelle og Martine det når du sa det til dem?

  3. Hei Sofie. Vil sende deg noen gode ord. Jeg har ikke fått så godt inntrykk av deg gjennom bloggen. Nå har jeg imidlertid sett deres sesong av PH. Bildet mitt av deg er snudd helt opp ned. Du fremstår utrolig sympatisk og jordnær på PH. Helt vidunderlig naturlig vakker også. Stå på du. Ønsker deg alt godt.

  4. Hvordan kombinerer du «jeg har aldri vært den jenta som har tatt i mot drikke fra fremmede på byen», med «jeg tok i mot drikke fra absolutt alle..»? 😅 hva er sant liksom? Var det et engangstilfelle?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *