DERFOR BØR DU IKKE HA SEX MED EKSEN

Categories Samfunn

Som dere vet så er det fredag og det vil si “let’s talk about sex”. I dag tenkte jeg å ta opp et tema jeg tror mange av oss vil kjenne oss igjen i, og det er å ligge med eksen sin. Hvor mange av oss har ikke gjort det slutt med kjæresten for å så sove hos han noen dager senere? For å ikke snakke om fyllemeldingene som har resultert i at man møtes på byen for å så dra hjem sammen. 

Jeg har selv vært der og jeg tror vi alle vet hvor irriterende det er å bli fortalt “du kan ikke ligge med han, du må kutte kontakten”. Vi vet vel egentlig at det ikke hjelper å fortelle andre hva man skal og ikke skal gjøre, for de aller fleste av oss vil uansett gjøre det som føles rett akkurat der og da. Det er vel ingen hemmelighet at det føles bra å dra hjem til eksen rett etter bruddet, men skal vi være ærlige så føles det jo ikke bra i det lange løp. 

Jeg tror på at det er mulig å finne tilbake til hverandre etter et brudd, men jeg tror virkelig ikke på at problemene blir løst samtidig som man ligger med hverandre. Man må ikke glemme at man er singel og at man kan gjøre hva man vil, uten at den andre kan si noe på det. Det føles jo absolutt ikke bra å ha sex med eksen samtidig som han koser seg med andre. Jeg fikk kjenne på dette etter mitt forrige brudd, jeg var faktisk så crazy at jeg betalte flybilletten hans til Tromsø slik at han ikke skulle være med noen andre. Jeg fikk se noen meldinger på Facebook og fikk derfor panikk for at han skulle gjøre noe med en annen jente. Jeg kunne jo ikke akkurat styre følelsene mine og fikk derfor en sterk reaksjon da vi hadde et ganske nært forhold, til tross for at vi begge var singel. 

Det er nok lettere sagt enn gjort, men ettersom at jeg brukte et helt år på å være avhengig av eksen samtidig som vi var singel har jeg erfart at det ikke er noe jeg ønsker å gjøre igjen. Selv om det både var betryggende og hyggelig, så ga det meg mer vondt enn godt. Jeg bekymret meg mer, jeg var mer sjalu og jeg hadde store vanskeligheter for å komme meg videre. 

Tro meg, jeg vet at det er lettere sagt enn gjort, men det vil mest sannsynlig ikke hjelpe å ligge med eksen. Dere gjorde det slutt for en grunn og det er akkurat den grunnen du må tenke på. Det vil være vanskeligere å komme over han om du fortsetter å være intim og ha kontakt, det sier seg vel kanskje selv? Det vil være vondt akkurat nå og skulle kutte han helt ut, men jeg tror det vil lønne seg i det lange løp. Møt venner, gjør ting som du synes er morsomt og møt andre gutter når du føler deg klar for det. Lykke til ♥

10 kommentarer

10 thoughts on “DERFOR BØR DU IKKE HA SEX MED EKSEN

  1. Hei Sofie, jeg ser etter litt råd.. alle vennene mine hade en 17 mai frokost uten å invitere meg i går og endte derfor opp helt alene i hele dagen.. jeg føler meg skikkelig utestengt og lurer på hva jeg skal gjøre, de skal liksom være vennene mine men venner skal være inkluderende, jeg blir aldri spurt om å være med på noen ting og jeg føler meg helt alene, det er flaut! Flaut å ikke ha noen 100%.. hva skal jeg gjøre? Skal jeg la være å være venn med de eller hva skal jeg gjøre? De er på en måte de eneste «vennene» jeg har på skolen min, jeg vil bare bli inkludert! Jeg begynner å bli deprimert.. jeg har en dårlig fortid med depresjon osv og jeg vil ikke bli sånn som jeg var igjen

  2. jeg elsker deg og morten❤️kan dere prøve å ha et meetup kinda/event der jeg kan møte dere? sjansen for at jg drar til oslo og helt tilfeldig møter dere er liten og bor ogsp en stund unna oslo.. håper dere kan ilu

  3. Kjenn me så alt for godt igjen i dettan :p måtte faktisk tell tebake på kor mange år dette har foregått, å vart heilt sjokkert når e kom fram te at dæ e 6år. Dæ vart slutt mæ me å eksen i 2011 å vi har liksom alltid havna ilag igjen. Begge har hatt kjæreste imellomtida, men når dæ vart slutt der så havna vi ilag igjen. Vi vart aldri sammen igjen, vi fiksa aldri probleman vårres. Kvær gang dettan skjedd angra e like masse før dæ hjalp me liksom ikkje på nå måte. Nu e dæ heldigvis snart ett år sia sist e så han å heldigvis havna man ikkje tebake te samme gamle igjen :p

  4. Jeg ble dumpa for ca ett år siden fordi han ikke hadde de rette følelsene, men eksen ser på meg som sin beste venn og det gjør jeg også,så vi bevarte vennskapet… vi treffes flere ganger i uka. Går turer sammen, treffer felles venner sammen eller ser serie sammen mens jeg sitter i armkroken hans, og flere ganger sover jeg over…. en sjelden gang har vi også sex.
    Jeg har prøvd å date andre gutter men INGEN er som han… alle råder meg til å bryte kontakten, men hvem skal jeg dele alt til uten han som bestevenn? 🙁 har jo gode venner i livet mitt, men ikke like nære… og har et håp om at han en dag vil ta meg tilbake..
    Jeg takler ikke tanken på å ikke ha han i livet mitt… like lite takler jeg tanken på at han skal finne noen andre.
    Han er det BESTE og VERSTE som har skjedd meg. Hva synes du jeg skal gjøre, Sofie?

  5. Emma: Uff.. Det er veldig vanskelig for meg å si hva du skal og ikke skal gjøre. Jeg personlig fikk det bedre etter å ha kuttet kontakten. Det var ikke lett, men det var etterhvert verdt det. Masse lykke til <3

  6. Anonym: Ufff.. nå kjenner jeg at jeg fikk skikkelig vondt av deg. Har du noen andre du kan snakke med eller henge med? Jeg vil absolutt ikke kalle det der for venner om de ikke inkluderer deg. Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men hadde jeg vært deg hadde jeg kuttet kontakt å prøvd å finne meg noen andre venner. Venner skal IKKE få deg til å føle deg dårlig, de skal få deg til å se hvor bra du faktisk er. Jeg håper det ordner seg <3 du fortjener så mye bedre

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *