LOS ANGELES GUIDE

Categories Reise

What to do

Six flags. Altså, dette er et must om du skal til L.A. Jeg er egentlig ikke så glad i karuseller selv, men six flags er noe av det morsomste jeg har gjort på lenge. 

Hollywood boulevard. Dere har nok sett kjendisene sine rosa stjerner? Dette er stedet om du ønsker å se de. Personlig er dette et sted jeg dro til en gang og aldri igjen, men det er jo absolutt kult å ha opplevd. Jeg må bare advare dere på forhånd, vær forberedt på Tyrkia tilstander. Irriterende selgere, mas og masse turister. PS; IKKE ta i mot CD’er fra fremmende, da ender du opp med å måtte betale selv om de sier det er gratis. 

Hollywood-skiltet. Denne kom kanskje ikke som en bombe? Personlig synes jeg ikke det var så sykt kult, men det er likevel noe man burde gjøre når man er i L.A. Ønsker du ikke å hike hele veien opp kan du fint ta uber til Lake Hollywood Park, det er ganske nærme skiltet. Det var der Isabelle og jeg tok våre bilder.

 

Santa Monica Pier. Santa Monica er virkelig et must om du skal til L.A. Du kan enten dra på tivoli, ligge på stranden eller sykle rundt. Jeg anbefaler absolutt å leie sykkel på Santa Monica å sykle til Venice, det vil være en av de beste tingene du gjør i L.A. 

Gold’s gym. Er du opptatt av trening anbefaler jeg virkelig å ta deg turen innom Gold’s gym for en treningsøkt. Er du heldig kan du møte mange kjente fjes her, det gjorde jeg sist gang. 


Sist jeg var i L.A, haha. Forandret meg litt kanskje?

Universal studios. Jeg har vært i L.A to ganger, men enda har jeg ikke kommet meg på Universal. Neste tur til L.A som bare er om noen uker SKAL jeg innom, haha! Jeg har i alle fall hørt fra veldig mange at dette er et must, så det skader jo ikke å prøve? 

Rodeo Drive. Ikke et sted man drar for å shoppe med mindre man har masse penger på konto, men det er her du finner alle merkebutikkene. Det som er kult med Rodeo Drive er alle menneskene og bilene du ser. Jeg tuller ikke når jeg sier at du møter rike mennesker med helt syke biler over alt. Det er en verden de aller fleste av oss bare kan drømme om, men som likevel er morsom å kunne få en liten smakebit av. Vi møtte en mann inne på Chanel-butikken som var der for å finne morsdagsgave, altså HALLO? Håper det blir min sønn en dag, haha. 

Disney land. Personlig synes jeg ikke Disney Land var såå sykt, men det var likevel en kul opplevelse. Jeg angrer ikke på at jeg dro, men jeg ville nok ikke dratt tilbake om jeg kan si det sånn. Det er likevel et must når man først er i L.A. 

Lei bil. For dere som ønsker å bruke litt penger på bil anbefaler jeg å leie bil på Black and White car rental. Her kan du leie alt fra Porsche til Lamborghini. Sist jeg var i L.A leide vi Porsche. Jeg tror vi betalte 3000kr dagen, noe som absolutt var verdt det. Jeg elsker dyre biler da, haha. 

 Museum of icecream. Dere som har sett på Kardashians har garantert sett dette stedet før? For dere som ikke har så er det et iskrem museum, der du blant annet kan bade i strøssel. 

Where to eat

The Ivy. Du får ikke bare verdens beste mat, du kan også møte ganske mange kjendiser her. 

Nobu. Et sted som er perfekt for dere som elsker Sushi. Jeg er ikke fan av fisk, men fant likevel noen retter jeg kunne spise og det var absolutt verdt hver eneste krone. De hadde helt UTROLIG god mat og du kan møte masse kjente fjes her. 

Veggie grill. Helt klart min favorittrestaurant i L.A. Ikke et middagsted, men det passer perfekt til frokost og lunsj. 

SUR. Personlig synes jeg ikke maten var så god, men det er Lisa Vanderpump sin restaurant, så det var jo en veldig morsom opplevelse i seg selv. Denne restauranten har jo også sin egen serie, så kanskje du vil kjenne igjen noen? 

The Butcher’s daughter. Jeg vet ikke om dere husker avokado-toasten Morten og jeg spiste mye av i New York? Det var i alle fall denne restauranten. De har utrolig god mat og alt er vegetar, ANBEFALES!

The nice guy. Veldig god mat, samtidig som du kan være heldig å møte på Kardashians og Drake. 

Calefornia donuts. Dere som følger meg på snap og Instagram så nok helt sikkert at vi spiste helt syke donuts? De er i alle fall kjøpt her og det er åpent 24 timer i døgnet, DIGG. 

Where to shop

Rodeo Drive. Har du litt penger å rutte med anbefaler jeg å dra til Rodeo Drive. Her finner du Chanel, YSL, Louis Vuitton, Gucci osv. 

Beverly Center. Her finner du litt mer normale butikken, blant annet Forever 21. 

The Grove. Et utendørs kjøpesenter med masse kule butikker. 

Santee Alley. Vil du en dagstur til Mexico er dette stedet å dra. Egentlig så vil jeg ikke anbefale dette stedet for shopping, men det var her jeg kjøpte alle parykkene mine. 

Party

Mitt beste tips er egentlig bare å få seg en promotør, så drar man dit han/henne skal. Det er ganske vanskelig å komme inn på byen uten å ha en promotør, så det er egentlig et must å skaffe seg før man reiser. Da slipper du også kø, samtidig som at du har gratis drikke hele kvelden. Det er gjerne de som fikser kule afterpartyes til dere også. Jeg har et par gode promotører, så om det er noen som skal til L.A kan dere kontakte meg så skal jeg gi ut navn <3 Ønsker du å møte kjendiser er det absolutt 1OAK og Poppy’s man drar til. Jeg vil absolutt si at du møter flere kjendiser på Poppy’s, da vi bare møtte Future på 1OAK. 

Where to live

Jeg har kun bodd i Beverly Hills og Downtown. Jeg har derfor ikke så mange erfaringer når det kommer til bosted, men jeg vil absolutt si at jeg likte Beverly Hills best. Det er nærmere alt og veldig mye finere. Vil du derimot spare penger på bo så anbefaler jeg å finne noe i DownTown da det er rimeligere. Mitt beste tips er også å leie gjennom airbnb, da det ofte er MYE billigere enn hotell. 

How to get there

Norwegian flyr direkte fra Oslo for en billig penge, spesielt om du er under 26 å kan bruke ungdomsbillett. Jeg tror vi betalte rundt 5000kr tur retur, noe som er ganske billig. Finner du ikke noe på Norwegian ville jeg sjekket momondo.no. 

23 kommentarer

23 thoughts on “LOS ANGELES GUIDE

  1. Kunne du fortalt om hvordan dere fikk tak i promotør og forskjellige opplevelser rundt det? Hva ser promotørene etter og er det vanskelig å få tak i ? :))

  2. Du glemte å si at man må finne en riking som kan spandere middag dller nåke sånt
    Var jo det dere gjorde siden dere ikke betalte maten

  3. Christina: Jeg kjenner folk i L.A, det var slik jeg kom i kontakt med promotører 🙂 Du må sende bilde av deg og vennene dine, så må promotørene godkjenne dere. Er en helt forferdelig verden..

  4. Er det sånn at du betaler penger til promotøren for st han/hun fikser og ordner eller er det en «kompis» ordning, at som du sier, så sender dere bilder og hvis han/hun synes dere er pene og ser hyggelige ut tar han/hun med dere ut gratis? Ksn du fortelle hvordan dette funker! Veldig nyttig innlegg, fikk masse tips til neste gang jeg skal dra!

  5. Kan du skrive et innlegg om vitaminene du tar hver dag, har sett på snap at du tar mye forskjellig og er nyskjerrig

  6. Hei! Jeg skal til LA snart og har gjerne lyst å komme i kontakt med promotører! Det hadde vært uttolig hyggelig hvis du kunne gitt navn/kontaktinformasjon?

  7. Hei Sofie! Jeg har fulgt deg siden du var med på PH og grunnen til at jeg likte deg der var at du var morsom og virket sympatisk. Men må bare si ifra om at du har endret deg helt sykt mye. Du har blitt ekstremt utseendefiksert både når det gjelder deg selv og andre. Har to eksempler bare fra snappen din i går. Først filmer du kompisen din sine føflekker og sier «Fine føflekker» og legger ut. Altså hvem kan noe for føflekkene sine? Du har mest sannsynlig masse unge følgere med masse føflekker! Tenker du over signalene du sender ut? Det andre eks. er når du sier «Håret mitt er i et mellomstadiet. Den legenden her er sykt stygg (…)» Det er sikkert mange lesere med den hårlengden også som sitter hjemme nå og er usikre. Det var bare to eksempler, men helt seriøst, slike signaler sender du ut flere ganger om dagen hver eneste dag. Er det virkelig det du vil bruke stemmen din i offentligheten til? Jeg syns helt ærlig du burde tenke litt igjennom dette, for jeg har merket sykt stor personlighetsendring bare ila året. Du virker ikke en gang som samme person som var med på PH.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *