FRA BONDEKNØL TIL TOPPBLOGGER

Categories Personlig

I går startet Morten og jeg dagen med å dra en tur på jekta. Jeg måtte kjøpe ny lader til Fitbiten min og Morten måtte teste Knoll og Tott. Jeg har snakket om baguettene fra knoll og tott og taco-pizzaen fra Yonas i et år nå, så det var virkelig på tide at han fikk prøve det. Jeg tror nok kanskje at jeg har hypet det litt for mye, for Morten hadde nok litt for høye forventinger. ” Det va godt, men ikke så godt” WHAAT, baguettene og pizzaen er livet <3 Det er helt seriøst høydepunktet med å komme til Tromsø, haha. 

Etter vi hadde vært på Jekta dro Morten og jeg til Kraksletta, som er et lite sted utenfor Tromsø. Jeg bestemte meg for å vise Morten hvor jeg bodde i store deler av barndomstiden min. Jeg vet ikke om jeg har fortalt dere dette før, men jeg har vært skikkelig gårdsjente. Jeg måket hestebæsj hver dag, tok meg av sauene og melket lam (skulle stå flasket, men skrivefeilen var så morsom at jeg lar den stå). Jeg har bodd et sted langt fra sivilisasjon der vi hadde tre naboer som bodde i nærheten. Hele livet mitt dreide seg om gård og hest, er ikke det litt rart å tenke på? Vet dere hva det beste er? Jeg hadde det så fint. Jeg trengte ikke noe mer enn det jeg hadde akkurat da. Jeg vokste opp uten at sosiale medier styrte hverdagen min, alt jeg trengte å tenke på var venner og hest. Det første jeg gjorde da jeg våknet var å dra ut i stallen, istedenfor å sjekke mobilen sånn som jeg gjør nå. Jeg hadde en utrolig fin barn og ungdomstid, som jeg aldri kunne byttet ut mot noe annet. 

Tenk om jeg hadde visst på den tiden hvordan livet mitt kom til å være den dag i dag. Jeg tror jeg helt ærlig at jeg ville blitt skremt. Akkurat der og da kunne jeg ikke sett for meg noe annet enn livet på hesteryggen i trygge omgivelser. Tanken på å flytte til hovedstaden var nok så fjern som man kan få det. Jeg føler meg likevel heldig da, som har fått oppleve the best of both worlds <3

16 kommentarer

16 thoughts on “FRA BONDEKNØL TIL TOPPBLOGGER

  1. Dette var fine og koselige bilder å se. Ikke bare oppstillingsbilder som du ofte pleier å ha

  2. Kor lenge skal dokker være i Tromsø? PS: Elsker dere, hadde hvert fint og møtte dokker❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

  3. Synes det er ganske spesielt av deg å snakke så mye dritt om Tromsø hele tiden. Selv om du hadde en kjip barndom der og kanskje ikke passet inn, er Tromsø en helt fantastisk by og det er så utrolig mange som trives der! Ikke rakk ned på et sted fordi DU har et dårlig forhold til det.. Sier meg enig med personen som sa at været sikkert er dårlig fordi du er der, er nemlig meldt 20grader og sol til helgen;-) BYE

  4. H: Hahahaha tenk å ta seg så nær av hva noen synes om en by. Som du selv skriver så er det MIN mening så hvorfor skal da DU irritere deg over det? Serr? 😀 kommer tilbake i juli da 🙁 så husk å ha klar paraply og kjeledress til da <3

  5. Håpe du hadde det fint i Tromsø! Tromsø er en fin by, men til tida e det vanskelig å bo her:((( Så masse av dt du sir gir mening, haha (om du fatte ka æ mene). Btw så dæ og Morten på sky i går, men så dom som æ e turte æ ikke si hei engang… haha kanskje du så mæ?❤️❤️

  6. Hvordan er det å være bestevenn med Norges største blogger Isabell raad?😍du er heldig!!

  7. Heei! Jeg bare lurte på en ting.. Siden du snakker nordnorsk med mammaen din og annet når du er med Morten og venner osv, hvilket «språk» snakker du når du er med dem begge? Lurer fordi JEG HAR AKKURAT SAMME PROBLEM 😂❤️ Hahah

  8. Anonym: Fint hadde jeg det så absolutt 😀 <3 Haha, det er bare å si hei neste gang:-) Jeg er helt i min egen verden hver gang jeg trener, så dessverre ikke 🙁 legger nesten aaaldri merke til mennesker rundt meg, haha!

  9. Såå fine bilda ♡ den hæsten som står aleina på ett bilde, naaaw ♡
    Tromsø e en drittby, e ikje så mye og sei egentlig.

  10. Unnskyld mæ ho må no få mene det ho vil om Tromsø uten at nån skal ta sæ så nær av det. Like heller ikkje å bo i Tromsø, synes miljøet her e forferdelig osv. Så hvis ho mene at Tromsø e ditt og datt så må no ho få lov tel å mene det uten at dokker skal begynne å angripe ho for at ho mene nokka annet enn dokker. Æ vil flytte fra Tromsø til Trondheim sia det e en mye større og finere by, den e lenger sør på og da kommer æ mæ vekk fra dennan litt dritt plassen og folkan her. Så ja la jenta mene det ho vil så får dokker mene det dokker vil.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *