HVA MED Å OPERERE NESEN?

Categories Samfunn

Er det en ting jeg ikke hadde sett for meg da jeg meldte meg på Paradise Hotel, så var det alt hatet man skulle møte i ettertid. Jeg har alltid visst at det har sine baksider med å være en offentlig person, men jeg har aldri sett for meg hvor hardt det faktisk kan være. For hvordan kan man egentlig forberede seg på å daglig få høre at man er stygg, har ekkel kropp, grusom rumpe, stor nese og ekkel personlighet? 

Hver eneste gang jeg legger ut et bilde av meg i bikini så får jeg høre “Du har liten rumpe”, “har du vurdert å operere?” og “den er paddeflat, haha”. Siden alle kaller oss bloggere dobbeltmoralske, så må jeg bare spørre hva som egentlig hadde skjedd om jeg faktisk hadde operert den “paddeflate” rumpa mi? Det er så mange der ute som snakker høyt om det naturlige, men likevel trykker ned på det. Gir det mening? NEI. For det er faktisk sånn at jeg mottar så mye dritt for å ha en liten rumpe, samtidig som vi snakker ned om de som har tatt et annet valg. 

Bare for noen dager siden fikk jeg denne kommentaren. 

Det er langt i fra første gangen jeg har fått en kommentar om jeg har vurdert å operere noe med kroppen min. Jeg skal ikke late som at jeg ikke blir lei meg av kommentarene jeg får, for SELVFØLGELIG går det innpå meg. Selv om jeg har blitt vandt til å daglig måtte lese stygge ting om meg og min personlighet, så er det likevel noe som stikker ekstra mye. Jeg tror helt ærlig ikke at negative kommentarer om meg og mitt utseendet noen gang vil slutte å gjøre vondt, for jeg er faktisk bare et menneske jeg også. Nei, kanskje jeg ikke burde valgt å være en offentlig person som mange mener. For det er faktisk blitt sånn at så lenge man er en offentlig person, så er det greit å rakke ned på deres utseendet. Vi har jo tross alt valgt det selv? 

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg føler likevel for å si noe. Fokuset har vært veldig rettet mot influencere som velger å fronte plastisk kirurgi, men sannheten er jo at presset kommer fra flere steder. Jeg er helt enig i at vi har et forbanna stort ansvar og jeg er også helt enig i at fronting av kirurgiske inngrep har gått for langt. MEN, jeg er faktisk ikke enig i at kommentarer som dette skal være greit kun for at vi har valgt å være i denne posisjonen selv. 

32 kommentarer

32 thoughts on “HVA MED Å OPERERE NESEN?

  1. Du er fin akkurat som du er, du er verdifull og perfekt akkurat som du er. De som hater er bare sjalu på den fine rumpa di og det fine utseende ditt<3 om du velger å operere eller ikke så støtter alle fansa dine deg i valget ditt<3<3

  2. Enig med at man ikke skal legge fra seg folkeskikken når man er “anonym ” på nett. Ingen fortjener å få dritt kommentarer på utsende slengt om man er operert eller ikkje operert spiller ingen rolle. Men jeg synes ikke bloggere skal avskrive seg allt anvar for påvirkning av unge lesere. Unge lesere ser opp til bloggere og instagrammere ,youtubere. De får inn med te skjei hvordan man skal se ut lenge før de får gjort opp sin egen mening. Derfor syns jeg man skal tenke seg godt om hva man skriver. 😄

  3. Ååååå:((( jeg skjønner virkelig ikke hvordan mennesker kan være så frekke mot hverandre! Kan ikke folk heller tenke på seg selv enn og hakke ned på andres utseende. Blir så oppgitt av de

  4. Du er vakker akkurat som du er, både på utsiden og innsiden. Synes du formidler ett sunt kroppsbilde og selflove!
    Vet det er lett for meg som bare leser av bloggen din å skrive dette, men don?t let the haters bring u down!
    Håper du aldri glemmer hvor vakker du er, uansett hvor mange negative kommentarer du får!!

  5. Du er fin som du er Sofie! Ikke hør på de. Man skal ikke behøve å ha goals eller modell-kropp for å være god nok. Synes det er tøft at du legger ut uretusjerte bilder og fronter en vanlig kropp!

  6. Om det er noen trøst, har personene bak disse mld langt større problemer & komplekser enn deg. Mange av de forsøker til & med bevisst å påvirke deg til å gjøre forandringer til det VÆRRE. Du vet slik de fleste av oss gjorde i ett & annet nedrig øyeblikk som barn, hvor vi anbefalte venninnen vår den bursdagskjolen, osv vi likte minst for at en selv skulle bli finest? Vel.. It’s the same shit vi skjemmes over å ha gjort før fylte 10 de bedriver som 20, 30, 50, osv… Det er intet annet enn patetisk crap <3

  7. Jeg skjønner meg virkelig ikke på noen folk! Assa hva er vitsen med å skrive dritt til andre? Får det dere til p føle dere bedre kanskje? Rakke ned på andre som antakeligvis er 100 ganger bedre enn dere selv! Og verst av alt skal dere gjøre d anonymt, hvor feigt er ikke d!? Og bare fordi det er bloggere betyr ikke det at de ikke har følelser assa folkens! Kom igjen voks opp!!

  8. Selvom du er en “offentlig person”, betyr ikke det at du skal være skyteskive, men dette blir litt som å diskutere hvem kom først, høna eller egget? Var det leserne som var “slemme” først, eller var det influencerene som kun viste det “perfekte” først?
    Og du skriver jo hver gang du legger ut bilde av rumpe/lite klær at du kommer til å få masse stygge kommentarer. Om det går inn på deg, HVORFOR gjør du det gang på gang?
    Kan du ikke bare ha en lukket insta profil hvor du kun lar dine nærmeste følge deg, dersom du har lyst til å legge ut bildene?
    Sannsynligvis er svaret at interessen rundt deg hadde dabbet av, ergo du kunne ikke levd av dette.
    Slik har bloggverden blitt, og enten vil du være med på den karusellen, eller du kan finne på noe annet.
    Jeg håper jo de fleste bytter jobb dersom de ikke trives?

  9. Hey, du vakre! Uten at jeg ante noe om at folk kommenterer slikt, spesielt dette om rumpa… Så har jeg alltid tenkt når jeg har sett bilder av deg at du har en utrolig flott figur. Kroppen din er amazing!! Høy(mesunelig), og du har en flott og fast rumpe. Hele deg er helt nydelig. Du stråler. Jeg kan ikke forstå annet enn at folk som kommenterer negativt prøver å true selvsikkerheten din, noe som virkelig er skremmende. Jeg håper virkelig du forstår at dette er kun noen mesunelige usikre mennesker, som tror at det er helt ok å trolle på nett. Pliiiiis, ikke ta det negative til deg, selv om jeg skjønner at det er lettere sagt enn gjort! Stå på videre, og vær deg selv<3

  10. Jeg er helt enig med deg, det eneste jeg syns er greit er å kritisere (ikke drittsnakk) hva dere velger å skrive/gjøre/fronte, men det er ALDRI ok å gå til angrep på utseende bare fordi dere er i rampelyset. Har aldri tenkt noe over at rumpa di er flat jeg! Men det eneste vi ser i dag på SoMe er jo gigantiske sprettrumper og da ser jo helt vanlige fine rumper små og flate ut.. rumpa kler deg 🙂 så ikke bry deg og for all del ikke legg deg under kniven! Du har jo begynt å trene nå, så (hvis du ønsker/vil) kommer rumpa til å vokse etter hvert 😀

  11. Hei.
    At folk kan lire fra seg så motbydelige kommentaren er trist. Dette er personer som ikke en gang kan skrive sin fulle navn og stå for det de har skrevet.
    Jeg synes du er en flott rollemodell for unge jenter. De kommentaren viser at det er press fra andre kanter, folk som leser bloggen. De mobber jo bloggere og er det en stakkars jente (som nylig har begynt å blogge) som får servert dette i fleisen, er det rart at hun blir usikker på seg selv? Presset er der og da synes ikke jeg at bloggere skal få skylden for plastisk kirurgi! Det er over alt folkens, bare du skal gå å handle klær er det bilde av en “perfekt dame”, bare du skal inn på instagram strømmer det på med “perfekte jenter”…. Så hvem er det som har skylden?
    Stå på Sofie 🙂

  12. Jeg synes du er flott
    Hvis alle skal operere seg etter den standarden «samfunnet» har satt, så vil vi alle til slutt se helt like ut

  13. synes både du og bloggere generelt er veldig sterke som fortsetter og ser bort ifra hatet, selvom dere kanskje ikke viser deres svake øyeblikk og ikke alltid viser så mye følelser rundt det hele. men jeg synes du har et godt poeng der, når du sier at folk mener man skal holde seg naturlig, men likevel rakker ned på alt som er. jeg synes du er fin som du er, og jeg synes isabel var fin som hun var, og fin som hun er nå. alle kropper er forskjellige og vakre på hver sin måte og sånn er det bare. jeg håper at de personene som skriver så ufine kommentarer vokser opp og innser hvor tragisk det er. de kommentarene sier ingenting om deg, fordi jeg håper du vet hvor vakker du er. kommentarene sier kun noe om de som sitter bak skjermen som har et ønske om å føle seg bedre:)

  14. Hei, Sofie! Blir så lei meg av å se hva mennesker klarer å lire av seg i hytt og pine. Vet det er mye enklere sagt enn gjort, men du må bare prøve å ikke bry deg om det. Du – (og ingen andre heller) kan noen gang gjøre alle fornøyd, det er alltid noen som kommer til å like det du gjør og deg, og andre som ikke gjør det. Uansett hva du gjør. Så drit i hva andre mener 🙂 Jeg synes du er en kjempefin og pen jente, og du har en smashing kropp og utstråling 🙂 Ingenting galt med noe med utseendet ditt, de som prøver å fortelle deg noe annet har det helt garantert ikke noe ålreit med seg selv. Hvorfor skulle man ellers behøve å trykke andre ned.. Typisk selvhevdelse 😉

  15. Linn: Hvorfor jeg gjør det? Nei, det skal jeg mer en gjerne fortelle deg.

    Jeg skal ikke slutte å legge ut bilde av meg i bikini for at noen der ute synes at rumpa mi ikke er bra nok. Selvfølgelig går det innpå meg å gjentatte ganger få høre at kroppen min er stygg, men det skjer faktisk ikke at mennesker som lever på å trykke ned andre skal få bestemme hva jeg legger ut å ikke 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *