HVORFOR HAR IKKE MORTEN OG JEG SEX?

Categories Samfunn

Hvorfor har ikke du og Morten sex?

Som jeg skrev i gårsdagens innlegg så skulle jeg svare på dette spørsmålet i et helt innlegg. Det var vært mye spørsmål og misforståelser etter at jeg gikk ut med at jeg hadde vaginisme og sexforbud, så jeg har derfor bestemt meg for å gi dere et ordentlig svar. 

“Hvorfor har dere ikke sex?”, “kan dere aldri ha sex igjen?”, “hva tenker Morten?” og den gjentagende kommentaren jeg får uansett hva, “stakkars Morten”. 

Det er veldig lenge siden jeg fikk sexforbud, så det sier seg vel kanskje selv at mye har skjedd på den tid? Det var ikke slik at jeg fikk beskjed om at Morten og jeg aldri kunne ha sex igjen, selv om det virker som mange tror det. Selv om jeg enda ikke er helt frisk (da jeg ikke har vært flink med å gå til behandling) så kan jeg likevel ha sex. Forskjellen fra meg og andre er at det å ha sex kan i periodevis være veldig smertefullt. 

I og med at jeg har litt problemer med å ha sex så er det ikke alltid at sexlivet vårt er “normalt”. I noen perioder går det helt fint, mens i andre perioder er det så vondt at jeg helst ikke vil ha sex. 

Når det kommer til “stakkars Morten” så er det vel ikke mer synd på han enn meg? Det er ingen som tvinger han til å være i dette forholdet, så om det noen gang skulle bli for vanskelig å ikke ha sex 24/7 så skal han selvfølgelig få lov til å dra om han ønsker det. Enn så lenge regner jeg med at høyrehånda fungerer som den skal 😉 

MEN! fra spøk til alvor. Som dere vet så har jeg skrevet ekstremt lite om vaginismen min da jeg føler dette er Andrea sin hjertesak, og at det kanskje kan bli litt mye vaginisme med to toppbloggere som spammer dere med snakk om sexlivet vårt. Jeg føler likevel at det er viktig å minne dere på at sex IKKE skal være smertefullt, det er IKKE normalt. Jeg gikk selv rundt å trodde at det “bare skulle være sånn”, og det er akkurat derfor det er så viktig å spre budskapet. Det er bedre å sjekke seg en gang for mye enn en gang for lite <3

6 kommentarer

6 thoughts on “HVORFOR HAR IKKE MORTEN OG JEG SEX?

  1. En ting som også aldri kan nevnes for ofte er at kjærlighet er mer enn bare sex 🙂 tydeligvis ikke alle som har fått med seg det ref alle kommentarene om at det er så synd på Morten….
    Sex eller ei Morten er heldig som har deg 😉

  2. Tjener Isabell mye mer enn deg? Eller er det omtrent likt? Forresten et spm til haha, ikke ta dette som hat! Dere tjener veldig mye og kjøper utrolig mye fint💓😍 men hvorfor kjøper dere ikke en hermes veske dersom dere har råd til det (toppbloggerne) ? Eller i hvertfall en veske til over 50.000, det er den dyreste Isabell har. Lurer bare, skjønner at dere kanskje ikke finner noe fint over den summen osv❤️

  3. Du skriver ofte at du er dårlig på og følge opp behandling. Er det da egentlig så veldig viktig for deg? Hadde det vært meg så hadde jeg vært strikt med behandling for og ha et godt sexliv. Men vi er jo alle forskjellige.

  4. Aurora: Hun tjener mer enn meg ja 🙂 Jeg handler ikke ting på grunn av prisen, men for at jeg har lyst på akkurat den tingen. Det hadde aldri falt meg inn å kjøpt noe til over 50.000 som jeg egentlig ikke ville hatt!

  5. Er så glad for at dere to tar det opp! Jeg har både vaginisme og vestubulitt selv og jeg ante ikke hva som feilet meg før jeg gikk på google😅 Er så få leger som forstår seg på dette!
    Også fint at du tar opp at det er like synd for begge, for kjæresten min har ofte fått slengt i trynet hvordan Han klarer å holde ut med det akkurat som at det ikke påvirker meg også 🙈

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *