LA OSS SNAKKE OM ISABEL RAAD

Categories Samfunn

Jeg har lenge holdt kjeft nå, men jeg kjenner nå at jeg ikke klarer mer. 

Sist jeg ikke klarte å holde kjeft lenger var under en middag der navnet til Isabel Raad ble dratt opp i en negativ setting. Jeg måtte ta Isabel i forsvar, som jeg allerede har gjort så mange ganger dette året at jeg har mistet tellingen. 

Jeg er langt i fra enig i alt Isabel har valgt å dele på bloggen. Jeg kommer aldri til å støtte hvordan operasjoner har blitt frontet i offentligheten tidligere. Jeg kommer heller ikke til å støtte ting hun har skrevet på bloggen hennes som jeg er sterkt uenig i, men jeg vil så absolutt støtte henne på hvordan andre mennesker tillater seg å snakke ned om henne som person og ikke minst, utseendet hennes. 

For det er sånn at man kan ikke være enig med alle. Det er lov å reagere, det er lov til å kritisere og det er lov til å stille spørsmål. Jeg er helt enig med de som stiller kritiske spørsmål til de som velger å fronte usunne verdier ut i det offentlige, men når det ikke lengre går på handlingen men personen sitt utseendet så vrenger det seg i magen min. For er det virkelig slik at vi har retten til å snakke ned om utseendet til mennesker som har valgt å operere seg? 

Jeg har også operert meg for et kompleks som var så stort at det var med på å påvirke livskvaliteten min. Er det da greit å snakke ned om min kropp? mitt utseende? I følge holdningene vi har i dagens samfunn så er vel svaret åpenbart ja. Så lenge man er offentlig og har operert så kan vel egentlig alle andre si hva faen de vil, og det skal være helt ok. Det er jo tross alt bare litt kritikk, er det ikke?

Som jeg nevnte over her så forstår jeg godt kritikken Isabel har fått for tidligere innlegg, men er det ikke lov til å endre seg? Hvorfor skal hun enda bli straffet for handlingene hun gjorde for MANGE år siden, til tross for at hun har gått ut offentlig å fortalt at hun angrer på det hun gjorde? 

Alt jeg vet er at jeg kjenner Isabel veldig mye bedre enn mange av dere som dømmer. Som jeg nevnte over her så er jeg så langt i fra enig i alt hun legger ut, men det gjør ikke Isabel til et dårlig menneske av den grunn. Isabel har mange gode verdier, hun bryr seg VELDIG om andre mennesker og stiller alltid opp for de rundt seg. Den Isabel jeg kjenner er ikke den jenta alle dere der ute påstår at dere vet så mye om. For beskrivelsene dere kommer med er ikke noe jeg kjenner til. 

Som jeg nevnte over her så er det en ting å kritisere en handling, men når det gjentatte ganger går på utseendet til et annet menneske så kan ikke ordet kritikk brukes mer. INGEN mennesker fortjener å høre negative ting om utseendet sitt, operert eller ikke. 

44 kommentarer

44 thoughts on “LA OSS SNAKKE OM ISABEL RAAD

  1. Omg! Du tror serr du er noe hele tiden, det du sier på blogg å bla bla kan andre reagere på. Liker å se å lese bloggen din men det blir litt vell mye nå synes jeg. Ro deg litt ned a!

  2. Fint å se at du støtter venninna di <3 Isabel er heldig som har deg i denne tøffe situasjonen.

  3. Stine: Som jeg skrev over her så er jeg absolutt ikke enig i alt hun legger ut, og det der er aldri noe jeg ville delt på min egen blogg.

    Det gir likevel ingen rettigheter til å snakke ned om utseendet til et annet menneske, uansett om det der ble skrevet i går eller for fem år siden.

    PS; Man kan endre seg på et halvt år også, just saying 🙂

  4. Det er så utrolig fint å se deg stå opp for Isabel og at hun ikke må stå i alt dette alene, for det er umulig for et menneske å stå alene midt i en tornado uten å bli revet ned. Det må bli slutt på dette, hun fortjener ikke et eneste negativt ord om hverken hennes utseende eller hennes personlighet.
    Kritikk om kroppspress og operasjoner skal ikke bety “Alle angrip Isabel Raad, fordi hun har operert”. Isabel som person er ikke kropp- eller operasjonspress. Og hun er LANGT i fra den eneste offentlige personen i Norge som har tatt flere plastikoperasjoner. Så ja, det Mads Hansen gjør er kun rettet mot Isabel Raad, og det kalles personangrep. Hvis han hadde holdt seg til konstruktiv kritikk hadde han nevnt andre bloggere like ofte som Isabel og hun hadde ikke vært den eneste som får hatet fra en hel nasjon når det kommer til utseende etter operasjon.
    Du er en god venninne, Sofie!

  5. Jeg Er ikke noe stor fan av Isabell. men jeg har ikke noe imot henne heller fordi jeg ikke kjenner hun. Er så enig i Alt du skriver🙏🏻 Det må bli en stopp på dette gale samfunnet snart. Jeg bruker iallfall kun å kommentere hvis jeg har noe positivt å konkrete ting som holder seg saklig å ikke noe som er nedlatende om noen andre. Hva om alle kunne begynnt med det🙏🏻

  6. Takk for svar 🙂 Helt enig at det går an å endre seg på et halvt år også, men da synes jeg det blir feil av både deg og henne å si at det er flere år siden hun har skrevet om plastiske operasjoner. Den videoen i 2017 da hun gråt og fortalte om medaljens bakside, mister litt verdi ettersom hun har skrevet varmt om kirurgi i ettertid.
    Er forresten hundre prosent enig i at det på ingen måte er greit å kritisere Isabels utseende. Det er bare usaklig og slemt og aldri OK. Men jeg mener hun må tåle kritikk for hvordan hun bruker stemmer sin, ettersom hun faktisk når ut til veldig mange hver eneste dag.

  7. Hva tenker du om at hun må i retten i høst for å ha kastet noe i ansiktet på en annen? Syns du det er riktig gjort av henne bare fordi hun er offentlig. Å ty til vold? Bare spør for lurer på tanken din rundt det

  8. Bra skrevet! Helt enig med deg, for man kan ikke være enig og like alle mennesker i verden, men det finnes grenser for hva som er greit å si/gjøre mot en person..

  9. Stine: Jeg er helt enig at man kan kritisere ting man gjør (som jeg også skrev i innlegget her) men det blir noe helt annet når det går på utseendet til et annet menneske. Jeg har sett hvordan alt dette påvirker Isabel og føler derfor at det er på tide å si noe!

  10. Jeg har blitt svært engasjert i denne saken, og hatt en del diskusjoner. Jeg synes det er så deilig å ha en Mads Hansen i dagens samfunn. Ikke minst viktig! En som tørr å si i fra at nok er nok. En som tørr å sette ting på spissen. En som tørr å bruke humor i denne saken. En som får enkelte influencere til å tordne. Og det han sier og gjør er overhodet ikke mobbing. Folk må slutte å misbruke ordet mobbing! Når ble det å stille kritiske spørsmål og sette ting på spissen til mobbing og trakassering?
    Som blogger og influencer så må man faktisk tåle at folk sier at nok er nok. Det er baksiden medaljen. Jeg har ingenting i mot Isabel, men det jeg har i mot er at hun normaliserer kosmetiske inngrep. Hun sier en ting, og neste øyeblikk gjør hun noe helt annet. «Hele» instagrammen hennes er jo proppet full av rumpebilder, den rumpa hun var så misfornøyd med. Men allikevel så er det flere titalls av den på feeden hennes. Isabel har en god del unge og usikre jenter i alderen 8-16 år. Hun tjener faktisk penger på dems usikkerhet. Mads Hansen har sagt klart og tydelig at han IKKE kommenterer det utseendet som er medfødt. Og når man har operert seg, så er det ikke lengre medfødt. Derav helt innafor å latterliggjøre og lage humor ut av.
    Og synes ikke du det er rart at hun aldri vil møte Mads Hansen til debatt? Jeg synes i alle fall det er snodig. Når man har muligheten til å si sin mening og kanskje legge denne saken død. Men igjen, så tror jeg innerst inne at Isabel liker at hun får så mye gratis av Mads Hansen. Blir penger av sånt.
    Og når det gjelder Anna, så må hun faktisk innse at hun bruke barna sine (mest Michelle) til å markedsføre seg selv. Bloggen er jo opprettet i Michelle sitt navn. «Mamma til Michelle» er blitt Anna sitt kjennemerke/varemerke.
    Datteren hennes er bare 7 år nå. Hun ble kastet inn i dette «sirkuset» uten å få si sin mening. Hun synes det sikkert artig å bli tatt bilder av NÅ. Hun synes sikkert at det er artig å være på mammas blogg NÅ. Men hva tror du Michelle synes om 7-9 år? Når hun blir tenåring? Tror du det vil bli kult å se tusenvis av bilder av seg selv på nett? Tror du Michelle synes det er kult å lese om hvilke sexstillinger moren hennes liker best?
    Dessverre så virker det som om Anna kino evner i nuet, og ikke tenker helt på å hvordan Michelle skal ha det om noen år. Jeg tenker at så lenge barnet ikke forstår konsekvensen ved å ha bilder av seg selv på nett, og ikke minst får sagt sin mening, så har ikke ansiktet til barnet noe å gjøre på nett.

  11. Maggy: Helt sykt at du sier at det er greit å gjøre latter av noe som ikke er medfødt. Holdninger som det skremmer meg !

    Som jeg allerede har nevnt tusen ganger, kritiser handlinger men ALDRI utseendet til et annet menneske. Det burde man holde seg for god til

  12. Det som er gøy er at alle er på laget til Mads Hansen😂 en ting som er enda artigere er at Isabell ikke tørr å stille til debatt og diskutere på en saklig måte😂🤝👏 like artig å se dere «topp» bloggere bli pissa på av Mads Hansen gang på gang. Forsett a er så jævlig gøy å se på😂

  13. Det som er litt “ironisk” med hele denne debatten er at jeg har utfordret Isabell på disse holdningene flere ganger. Jeg mener ikke du skal svare for henne, men jeg jobber med små barn og jeg ser hver dag hvordan de blir påvirket av det de leser på internett. Da må man ta sin del an ansvaret.
    Jeg er helt enig med deg, jeg syns ikke det er riktig av Mads å kommentere utseende til Isabell selv om hun selv har valgt å opperere seg. Problemet er bare at UTEN hans stemme, og mange andres, som feks Moten Hegseth, Linnea, Kristin eller Ulrikke så hadde ikke bloggen til Isabell sett noe anderledes ut i dag enn den gjorde for 1-2 år siden.
    Derfor er de en viktig stemme. NOEN må være en motstemme til denne galskapen. Også er vi enige om at de får prøve å holde det så saklig som mulig, men Isabell har ropt mobbing hver gang noen er uenige med henne og de kritiserer holdningene hennes og ikke utseende. Det holder ikke.

  14. Helt enig med deg. Det skal være lov å være kritiske til diverse handlinger folk gjør og har gjort. Men det å kritisere utseendet til noen, er etter min mening også ganske lavmål uansett hvor naturlig det er, eller ikke.
    Og jeg er også helt enig i det du skriver om at folk forandrer seg. Så det å kritisere noe noen gjorde eller sa for flere år siden.. Vel, jeg syns som regel at når folk gjør det så sier det litt mer om den som kritiserer, enn den som blir kritisert..

  15. Blir feil å si at Mads Hansen og følgerene hans mobber utseende til Isabell. De gjør narr av operasjonene hennes, så nei Isabell blir ikke mobbet. Hun er bare ikke smart nok til å forstå det…

  16. Enig i det du sier angående å kommentere utseendet, det er ikke ok! men jeg mener også Isabel tar offerrollen i situasjoner som absolutt ikke er mobbing, og måten hun driver bloggen sin på er kynisk. Et eksempel, hun publiserer fine kommentarer, og hun publiserer de verste kommentarene som hun absolutt ikke fortjener. Men jeg har prøvd å kommentere en konstruktiv kommentar angående det med plastiske operasjoner, som ikke var et angrep, men heller et forsøk på å forstå hvorfor hun gjør som hun gjør, som ikke ble publisert. Det gjelder også flere andre. Når hun da avfeier alt som mobbing/håning så er jeg absolutt ikke enig.
    Jeg mener også at om hun ikke takler kritikk (da ikke på utseende, men på hennes virksomhet og da også hennes måte å fremstille ting på), så burde hun slutte med slike provoserende videoer som feks. Pengevideoen. Greit hun ikke vil være et a4-menneske, og kjør på med provoserende ting om hun takler at noen kritiserer det. Men hun VET at folk reagerer om hun publiserer innholdet, da mener jeg hun ikke kan gå rett i offerrollen så fort hun får kritikk. Og av den grunn føler jeg mobbebegrepet blir utvannet, og det får meg til å tro at hele denne greia mellom hu og Mads Hansen feks bare er for klikk og penger.
    Som sagt, gjentagende kommentarer på utseende er mobbing, men når hun bruker det også på konstruktiv kritikk som hun VET kommer etter et innlegg/instapost så har jeg ikke så mye sympati.

  17. Maggy, har du fulgt med på bloggen til Isabel. Hun har flere ganger det siste halve året poengtert at hun angrer på sine inngrep. Hun har advart andre om å gå i samme fella som hun gjorde. Hun har sagt at alt har gjort henne enda mer usikker osv. Hun var ung og usikker da de ble utført. Hun var selv preget og påvirket av andre i samme bransje. Som hun selv sier i dag at det var både dumt og naivt av henne og legge ut så masse av det som ble gjort den gang. Og uansett hvordan ting nå enn er så gir det jo ikke mening i det Mads Hansen gjør, instagrammen hans er jo proppfull av bilder hvor han slenger dritt om andre personer. Hva får en voksen mann til å gjøre slikt?? Den mannen eier jo hverken selvinnsikt eller empati. Dette gjelder jo ikke bare Isabel og Anna, men mange andre som Stina, Sophie Elise osv. Og jeg spør meg også litt om Bloggomtoppbloggere, dette er jo også en plass hvor det kun spyes ut negative ting om andre mennesker. En ting er å fronte sin mening om plastisk kirurgi, barn i sosiale medier og sikkert masse andre ting, men en trenger faktisk ikke å dra inn enkeltpersoner for å fronte slikt. Man kan gjøre det på generelt grunnlag.

  18. Sofie, jeg liker bloggen din ganske godt og liker dine tanker og verdier, men dette blir faktisk litt for dumt. Du sier at man skal kritisere handlinger, men ikke utseende? Det er jo utseende hun har endret på som folk kritiserer. Hun kan få lov til å angre så mye hun vil, men når hun velger å være i rampelyset på den måten, må hun tåle litt konstruktiv kritikk som kan virke litt inn på henne. Du som en venn har all rett til å støtte henne, det hadde jeg også gjort mot min vennine, men at andre kritiserer utseende hennes bør være lov ettersom at hun er kjent.

  19. Anette: Er helt enig av vi trenger en motstemme, men det er hvordan denne motstemmen brukes som skremmer meg. Det er mange influencere som trenger tilsnakk, det skal jeg absolutt ikke nekte for. Jeg har selv revet meg i håret et par ganger for ting som blir skrevet og frontet i det offentlige rom.

    Apropos Ulrikke, hun har jo støttet Isabel i denne diskusjonen. Selv om hun er sterkt i mot mye av det Isabel har gjort. Hvorfor? For det har gått alt for langt. Det er ikke lenger kritikk det som foregår, det er hetsing.

  20. Jeg er nok ikke enig der! Det vil alltid være folk som er uenige akkurat her. Jeg selv er ikke så stor fan av Isabel som får meg til å reagere litt når du sier sånne ting. Det er helt greit at hun har valgt å endre utseende sitt, men når hun mener at hun angrer på visse ting så hvorfor går hun rundt og viser kroppen sin frem på den måten? Hun kan ha det så vanskelig som hun vil, men det hun har gjort og de handlingene hun gjør på ansiktet og kroppen sin er selvfølgelig lov å kritisere. Og hvis hun er så misfornøyd med kritiseringen kanskje hun bør ta en pause fra bloggen da ? Eller kan hun ikke gjøre det fordi da mister hun pengene? Hun kan vel alltids finne seg en jobb eller utdanning for å slippe dette, men jeg tror at hun liker denne kritiseringen derfor hun ikke slutter 😊

  21. Alle kommenterer utseende til hverandre og baksnakker venninner og/eller andre personer i ny og ne. Det er rett og slett slik vi mennesker er!
    Forskjellen på «vanlige» folk og «kjente/bloggere» er at hele Norge har en mening om deg. Du har selv valgt å stå frem som en offentlig person og valgt å dele livet ditt for milioner av mennesker. Da vil det alltid være noen (duster) som er uenig i dine meninger og holdninger i livet og kritisere dette, inkluderte utseende!!
    Med dagens teknologi har alle tilgang på å «baksnakke» personer digitalt og spesielt bloggere og andre kjente offentlige personer vil bli hengt ut. I mine øyne er det en del av bagasjen med å være offentlig og uttrykke sterke meninger i media – det er rett og slett noe man må tåle! Jeg har også blitt baksnakket og kritisert og vet hvor vondt det kan gjøre men desverre er det lite man kan gjøre med det, noen personer har behov for å ødelegge og skape et surt liv for andre og slik vil det (desverre) alltid være 😬
    Det at Anna og Isabel kritiserer og forsvarer seg selv mot baksnakkerene/mobberne gjør at situasjonen blir ennda værre!!

  22. Enig her!
    Det jeg er uenig i at hun gjør/har gjort (sånn jeg oppfatter det):
    – ??promotere?? plastiske operasjoner.
    – ønske å provosere frem reaksjoner ved å legge ut bilde av rumpa med tekster som ??This ass makes me famous?? (eller noe i den duren), for å så ikke tåle kritikken av det.
    – fortelle at dersom ungdom blir påvirket/får dårlig selvbilde av å se på henne eller andre bør de ikke besøke hennes sosiale medier og at foreldre har ansvaret for hva unge gjør på internett, samtidig som hun mener fks. Mads Hansen har ansvaret for hvilke unge som blir påvirket av han.
    Hun kan fraskrive seg ansvaret, mens han kan ikke.
    Det jeg er uenig i at andre gjør:
    – kommenterer helt syke og usakelige ting som; «plastikkhore» etc.
    – sammenligner rumpa hennes med diverse ting.
    – antar at hun er et dårlig menneske, kun fordi hun tar valg andre ikke er enig i.
    Prøvde å legge igjen en kommentar lignende dette til isabel, for å høre hva hun tenker rundt det med ansvarsfraskrivelse, men den kommentaren ble ikke godkjent dessverre.
    Kanskje du har noen synspunkter? 🙂

  23. Vil bare sleng inn en kommentar hær ang alt styret, e ganske så enig i det alle dokker sir meeen tenk nu litt … vist isabel føla sæ krenka eller mobba å e drit lei av alt snakket om ho så må nesten folk respekter det.. e nok med å kødd å si sånne ting 1 gang men når det e snakk kvær dag heile tida så går det for langt uansett ka! At ikke folk eller forsåvidt mats/mads hansen å de e drit lei av å prat om ho! For mæ ser det ut som dem egnt forguda ho så mye som dem prata om ho! Men sånn seriøst se dæ skjøl i speilet åsså spør du dæ skjøl, ville du at folk sku ha gått å snakka dårlig kritikk eller whatever om dæ kvær bidige dag? Å at det skal legges ut hele tida på nettet om kor dårlig du gjør ditt å datt! Har ikke isabel fått nok nu ? Æ e heller ikke enig i alt isabel sir å legg ut men fyfaen for ei rå dame ho e! Ho e amazing å ho e så sterk å trampa sæ gjennom alt det dårlige som har kommet til ho! Så ikke kom å fortell mæ at ho e en dårlig person bare fordi ho tok operasjona! Ho hadde trossalt dårlig selvtillit ho å! Det va en grunn koffer ho tok operasjona. Bare se dæ skjøl i speilet å tenk over, ville du ha hatt det sånn kvær dag sånn som isabel har det?

  24. Okei jeg har sitter og lest litt kommentarer og er helt enig med Sofie❤️ Hva hun og Isabel velger og gjøre med dens liv er dens liv vi trenger ikke og bry oss! Fordi de er veldig åpne om dem og det betyr virkelig ikke at vi trenger og bry oss!! Jeg kjenner jeg blir veldig irritert av folk som prøver og kritisere andre! For alt vi vet så var kanskje ikke isabel helt fornøyd med seg selv for operasjonene og da skal vi være gode mennesker selv om vi kanskje ikke støtter valgene! Og et utseende for bare være det er jo tross alt det som ligger bak som er viktig❤️❤️❤️(Hadde vært en drøm om du fulgdte meg:kamillaespeli på insta

  25. Hvis du sikter til Mads Hansen, så har han aldri kritisert utseende til Isabel. Han har gjort det en gang, og da beklaget han seg for å ha dratt det for langt. Han kritiserer derimot negative holdninger som blir ytret på diverse blogger.

  26. Bruker navnet til Isabell for mer oppmerksomhet til bloggen din. Isabell kommer alltid til å være Norges største blogger 🙂

  27. Anonym: Teiteste innlegget jeg har lest på lenge. Martine H kan ikke sammenligne at hun har blitt tatt en gang av Mads hansen med det som skjer med Isabel 🙂

    Mads har tatt meg en gang også, og det var for all del bare morsomt. Duu skjønner, det er stor forskjell når man gjentatte ganger går på utseendet til et menneske og når man kommenterer en handling. Han kalte oss blant annet for klikkhorer, og det var ikke slikt at jeg oppfattet han som en mobber av den grunn. MEN så sammenligner heller ikke jeg den ene gangen han tok meg, med de flere gangene han har kommentert utseendet til Isabel.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *