BYENS BESTE PÅ KOSMETISKE OPERASJONER

Categories Samfunn

Som dere kanskje så på Snapchat i går så var jeg på kino sammen med Julie og Morten. I det vi satt oss i kinosalen fikk jeg oppleve noe som provoserte meg ekstremt mye. Som mange av dere sikkert vet så vises det jo alltid reklame før filmen, noe som er greit nok i seg selv. Jeg må likevel stille et kritisk spørsmål til hva de velger å takke ja til, for i går dukket det opp reklame om plastikk kirurgi på skjermen. ” Kontakt oss for en gratis konsultasjonstime, vi er byens beste“. Aldersgrensen på filmen var 15 år, det vil med andre ord si at det satt ungdommer i kinosalen som ble eksponert for “byens beste kosmetiske operasjoner“. 

Det som provoserer meg enda mer er at akkurat denne reklamen mest sannsynlig blir vist i kinosaler med ingen aldersgrense. Det er ingen hemmelighet at alle disse reklamene er en pengemaskin, men er det likevel slik at man skal takke ja til alt? Personlig har jeg takket nei til både slankepiller og diverse behandlinger da jeg ikke ønsker at min plattform skal fronte noe dagens ungdom allerede blir eksponert for hver eneste dag. Jeg kunne heller aldri stått inne for det. Som jeg har sagt før så bryr jeg meg ikke om hva andre gjør på privaten, men det er hvordan de snakker om det i det offentlige rom som bekymrer meg. Jeg lurer derfor på hvem det er som takker ja til slike reklamer? og hvordan dette menneske kan ha tenkt at det er greit å takke ja når han/hun vet at reklamen skal vises foran masse usikre ungdommer?

En ting er forbanna sikkert og det er at det ikke bare er vi bloggere som har ansvar for hva vi velger å reklamere for. Kanskje vi må begynne å rette fokuset andre steder også? 

8 kommentarer

8 thoughts on “BYENS BESTE PÅ KOSMETISKE OPERASJONER

  1. Syns hvertfall Isabell legger ut masse Shit, altså det er 10-åringer som ser på bloggen hun sin om ikke mindre? Å hun legger ut så mye rumpe og pupper å kan skape så mye kroppspress.

  2. Det synes jeg rett å slett er for dumt, at de skal vise sånne reklamer på kino uten aldersgrense og med 15 år og oppover!!😡

  3. Amen!!! Har sett denne reklamen på kino i Trondheim jeg også og skjønner ikke at det er lov…. Er jo helt sykt

  4. Du er så flink til å late som du har gode verdier, mens du på bloggen fremmer kroppsfokus. Hvorfor så mye runpebilder på bloggen din? Samme om du er fornøyd eller ikke, så er du en av de bloggerne som er ekstrem kropssfiksert. Du som offentlig burde ha latt vær å ha så mange rumpebilder. Det verste er at du fremstiller deg som om du bryr deg om unge lesere. Du tjener penger på å påvirke unge til å kjøpe piller for å bli brune, bruke vippeserum og vippeextensions. Men det er ikke så ille eller? Hva med å bare være fornøyd med deg selv? Fremme det i stedet?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *