BILDENE SOM ER VANSKELIG Å DELE

Categories Samfunn

Er det en ting jeg aldri har slitt med så er det uren hud. Jeg har aldri hatt problemer med kviser, acne eller you name it. Jeg har vært veldig heldig med huden min, uten å egentlig vite hvor heldig jeg faktisk har vært. Jeg vet ikke hva som har skjedd den siste tiden og om dette i det hele tatt er normalt i voksen alder? men jeg har plutselig begynt å få masse store kviser på bestemte steder i ansiktet mitt. 

Jeg skal ikke nekte for at endringer i huden min går innpå meg. Det er lenge siden jeg har følt meg så ukomfortabel som det jeg gjør nå. Jeg bestemte meg likevel å for å dele disse bildene med dere da jeg synes det er viktig å vise dere begge sidene. Jeg har kun lagt ut bilder av meg der dette ikke har synes den siste tiden, men her har dere sannheten. 

Dette har blitt skjult på alt av snapper og andre bilder jeg har delt på mine sosiale medier, så jeg tenker derfor det er viktig å vise dere hvordan jeg egentlig ser ut. Man skal ikke alltid tro at alt man ser på internett er ekte, det er viktig å huske når man scroller nedover Instagram <3 Alle har sitt, det er sikkert og visst. 

64 kommentarer

64 thoughts on “BILDENE SOM ER VANSKELIG Å DELE

  1. Hei Sofie. Syntes du er utrolig vakker og ærlig på bloggen din. Flott at du tørr å vise frem det ekte, du er utrolig fin. På utsiden og sikkert på innsiden også, selv om jeg ikke kjenner deg. Aldri glem det, selv om denne verden kan være vanskelig å være i og akseptere alt:) du er fin!!

  2. Uavhengig av hvor mye eller lite kviser du har til vanlig, vil det uansett påvirke deg hvis du får litt mer enn du pleier. Du sliter med ditt, Sofie med sitt. Så plis, du over her..
    Har du tenkt over at du kan få kviseutbrusd dersom du er utsatt for mye stress og bekymringer? Prøv å slapp av og ikke bekymre deg for mye, ta vare på deg selv. Det du stadig går å bekymrer deg for er det lite sjans for at inntreffer uansett, så hvorfor stresse for mye? Kroppen merker det, og kanskje dette er en annen måte kroppen din sier ifra på at du må ta ekstra vare på deg selv! Ikke tenk på at du hele tiden ønsker å gjøre alle andre fornøyd, selvom du er blogger – for hvis du hele tiden ønsker å gjøre alle fornøyd, får du en helvettes jobb foran deg.
    Stopp opp, pust og ha det godt med deg selv, og ta vare på de rundt. Du er råflink Sofie, stå på.

  3. Pen er du uansett om du har litt kviser, det er en del av og være ung og puberteten er dessverre sånn. Men herregud så vakker du er, Sofie! Kviser er normalt 😃🙌🏼❤️

  4. Mange kan få uren hud rett før/under/rett etter mensen! Og hvis man spiser litt extra godteri eller hvis man stresser! Og hvis man ikke fjerner hudsminken godt nok!

  5. Det kan være solkrem osv. Jeg har heller aldri slitt med det men nå i det siste har jeg fått masse, mer enn det der :/ så jeg trøster meg selv med at det sikkert bare er pga solkrem

  6. Det er virkelig ikke noe å være usikker over fine Sofie, du er likevel utrolig vakker uansett hvordan huden din ser ut!<3 skjønner det kan være ubehagelig med litt uren hud når du har hatt plettfri hud hele livet, men jeg syns ikke det var noe å tenke over! Husk at du legger merke til småting, mens vi som ser deg (minus nettroll) ser på den fine helheten din! Klem<3

  7. Har du mange porer, altså sånn at om du presser kommer det ut masse hvitt? Dette har jeg ekstremt mye av (mindre etter jeg sluttet å bruke foundationen / pudder) men fremdeles kan jeg stå en halvtime å klemme annen hver dag 🙈 Er det noe du opplever som er vanlig til alle eller er det bare meg?

  8. Jeg synes det er utrolig modig av deg å vise ditt sanne “jeg” og at du på en måte får folk til å føle at ingen er perfekte. Jeg synes du er pen som du er<33
    Btw så er Tea tree produktene fra The Body shop veldig bra mot uren hud og kviser.

  9. Det kan kanskje være pga hudpleierutinen din. Jeg vet ikke noe om den, men viss du for eksempel bytter mye på produktene du bruker. Så kan det føre til ubalanse i huden. Som da kan føre til mer utbrudd osv. Sliter med akkuratt det, og har ellers ganske normal hudtype. Kanskje det kan være tilfelle? Ikke vet jeg.

  10. Jeg fikk kviser i femte klasse på barneskolen da jeg fikk mensen. Kvisene fylte hele panna, og hele ryggen og noen på haka av og til. Jeg slet md kviser helt til jeg begynte på videregående, da begynte de bare å forsvinne. Jeg får fortsatt små kviser her og der men ikke slik som det var i starten. Mange som er heldige i ungdomssårene får kviser når de blir voksne. Mens jeg er liksom nå “ferdig” fordi jeg gikk halve barneskolen og hele ungdomsskolen samt litt av videregående med kviser. Kan være de kommer hos deg nå rett og slett bare fordi du var heldig og ikke fikk det i tenårene, det skjer med mange når de blir voksne. Det som du viser på bildene dine her er ingenting i forhold, og det er det jeg kaller EKSTREMT LITE, men forstår at det er ukomfortabelt når du hele livet har hatt problemfri hud.

  11. samme skjedde med meg.. kviser plutselig i en alder av 25🙄 vær nøye med hudpleie! salicalyc acid fra the ordinary har hjulpet meg masse, de selger det på h&m nå 🙂 og drikk masse vann ikke minst😅

  12. Kan være fordi du trener mer. Jeg får fort kviser når jeg trener mye og ikke får vasket ansiktet raskt. Men de kvisene du har synd nesten ikke på bilder eller skal..

  13. Det kan være at du legger deg for sent, spiser usunt osv. Men noen får også dette i voksen alder og må gå på medisiner for å få det bort. Husker ikke hva det heter, men det er ikke akk en sykdom, men ja:) det går ikke bort av seg selv liksom. En slags innflammasjon (kan ta feil). Håper det hjalp litt?
    PS: elsker bloggen din:) sykt bra at du klarer å være så åpen!

  14. Kviser eller ei, du er kjempefin Sofie 🙂 Jeg satt her en kveld og leste igjennom gamle innlegg fra deg, og en del av videoene du har lagt ut. Må med hånden på hjertet si at du virker som en helt fantastisk person som er fylt med godhet, medfølelse for alle rundt deg og gode refleksjoner. Stå på og fortsett som du gjør. Du er helten min 🙂

  15. Hei! Har hatt store problemer med akkurat dette, om det forsetter burde du prøve tertracyclin og epiduokrem, som du får av legen. Vis ikke det går vekk og blir superille kan du spørre om isotretinoin:)

  16. Som voksen dame på 44 år om 3 dager for å være nøyaktig, så vet jeg at det kommer i perioder der man utvikles i livet på forskjellige måter. Huden fornyes etter som men blir mer voksen og da kan man få kviser. Kanskje du har begynt å reagere annerledes også på sukker og matvarer. Viktig å vise at du og har voksne følgere. Du har en periode nå vist på snap at du har forandret det og blitt mer ferdig med festing og selv sagt du føler deg mer voksen. Her er nok det fysiske beviset fra huden din. Rens mye, ikke stress med det, da blir det verre. La det få luft og sol. Aloeverproduckter er bra. Bruker selv koreansk hudpleie utensyre. Min hud har som din ikke hatt problemer før i voksen alder, og da heller ikke noe store issues. Syns det er flott at du legger ut dette innlegget. You go girl!!!!

  17. Stress og psyken påvirker huden, kanskje det er dette som påvirker. I såfall håper eg det går bra med deg<3

  18. Hei fine! <3 Jeg fikk akne i en alder av 29 år! Det var helt forjævlig! Ble satt på STERK, JÆVLIG HESTKUR i 6 mnd. Da ble jeg bra, og totalt kviseløs etterpå! Du får nemlig ikke flere kviser senere etter en slik sterk kur. Men den kan gi fryktelige bivirkninger desverre, så det må være ganske ille før man før den medisinen. Jeg gikk til legen min å sa at jeg ville han skulle henvise meg til hudlege. Hudlegen fastslo at det var akne. Klem <3<3<3

  19. Det kan være utrolig mange årsaker fra psykisk helse, stress, depresjon til mat, dårlig sminke, slappe hudrutiner, mye sol, ja, det er vanskelig å si. Du er superheldig som aldri har hatt noen problemer med uren hud. Jeg tror mange her reagerer på at du legger ut bildet av lite kviser (for deg som er vant til plettfri hud er det selvfølgelig mye, men for andre som har slitt lenge er det jo ikke så ille). Jeg syns ikke det ser noe ille ut på bildene hvertfall, tror nok alle opplever de små rød i perioder. Jeg har hvertfall tendenser til å få kviser i perioder jeg stresser mye og Har dårlig kosthold. Ser andre også har nevnt styrketrening, det kan også gi kviser dessverre (opplevd det også). Ikke tren med sminke! Da får ikke huden puste, og kan irritere den. En annen viktig ting her er å ikke ta på huden din, du har mye fett på fingrene og om man tar seg i fjeset overføres bare det over på huden. Prøv også å ikke pirk, og la de være. Prøv å ikke bruk sminke for en liten stund og vær nøye på hudrutinene. Usunn mat og psyken har også påvirkning på kviser. De forsvinner nok snart 🙂

  20. Jeg fikk uren hud i voksen alder! Aldri hatt ei kvise før fylte 23. Jeg går nå på syrebehandling hos kosmetisk sykepleier og ser allerede forbedring i huden etter et par behandlinger. De dypeste kvisene er det ingenting annet som funker på hos meg 🙁

  21. Det er ikke uvanlig å slite med kviser i voksen alder. Jeg hadde som deg, også kjempefin hud da jeg var ung. Men fikk plutselig masse kviser i 20 års-alderen. Det er sannsynligvis hormonelt, da det ikke er uvanlig at det skjer hormonelle endringer i den alderen. Det er ikke godteri/lite søvn etc. som folk foreslår her. Jeg anbefaler deg å se det an litt, også gå rett til legen for å få noe som hjelper. (Hvis det blir verre) Ikke gidd og kast bort tid og penger på dyre produkter som ikke hjelper. Det gjorde jeg. Jeg ventet flere år før jeg gikk til legen, og det angret jeg på da jeg så at reseptbelagte midler tok knekken på det ganske raskt. Med det sagt: du ser fortsatt flott ut!

  22. Kanskje du har vært meg stressa i det siste? Reagert på noe du har spist? Tatt deg selv mye i ansiktet etter å ha tatt på mange andre ting, og Ikke vært ren på henda osv. Fort gjort at det kan bli små utbrudd da 😀

  23. Føler’n. Har aldri hatt problemer med huden min, inntil tjueårene. Da begynte hudormer, porer og kviser å dukke opp. Det er ikke ille, men det er likevel frustrerende og få det i voksen alder………….

  24. Kviser kommer ofte av stress, kan hende det er det? Eller endring i kostholdet? Eller så kan det være så enkelt som at du tar deg mer i ansiktet, jeg merker jeg får kviser der jeg ofte hviler hånden min, hehe. Eller muligens at hormonene dine endrer seg litt?

  25. Spiser du mye meieriprodukter? Jeg sluttet så og si med det meste av meieriprodukter og har nærmest ikke kviser. Dette har jeg hørt flere har opplevd etter å kuttet det ut.

  26. Det er hormonelt,så slettes ikke rart. Hormonbalansen er stadig i endring.man kan like godt få kviser som 40 åring

  27. Det har ingen ting å si om du har kviser Sofie, du er fin uansett❤️ Jeg synes det er bra at du deler bildene, for da viser du at du også kan få kviser og ikke er helt perfekt akkurat som alle andre. For ingen er helt perfekt😀

  28. Det kan være veeeldig lurt å bytte p-pille merke eventuelt gå til spiral uten hormoner. Jeg fikk plutselig masse kviser helt ut av det blå og det kan bli arr av slikt. Vi er forresten like gamle, så det kan skje i denne alderen også ikke bare puberteten.😂
    Men som sagt, hos meg var det mest sannsynlig p piller – byttet merke og alt forsvant etterhvert. Du ser forresten like fin ut 🙂

  29. Ååh hater slike perioder… Har heldigvis blitt kvitt slike problemer med min hud med ZO Skin Health og Medical produkter, anbefales på det varmeste. Er dyre produkter, men de funker! I tillegg syns jeg microneedling på huden hjelper med å holde den stram og full i glød 🙂

  30. Ja, det er dessverre vanlig med voksenakne og skyldes gjerne hormonelle forandringer. Har heller aldri slitt noe særlig med uren hud, bare en liten kvise her og der i ny og ne. Men nærmest over natta fikk jeg dype kviser på kinnene, slik som dine. Dessverre utartet det seg og nå har jeg både på kinn/hals og masse arr…
    Søk opp “beard of acne”, så får du vite mer om tilstanden.

  31. Hei! Det kan godt være at du for eksempel ikke har drukket nok vann, eller kanskje spist mer usunt i det siste enn vanlig? Eller bare fordi huden din rett og slett har fått kviser helt naturlig, som er helt vanlig. Det er ikke alltid en grunn;)

  32. Hei. Jeg må bare si til deg at det samme skjedde med meg da jeg var 25 år gammel. Jeg har ikke slitt med uren hud før det. Plutselig hadde jeg store vonde kviser i kinnene og i pannen. Jeg vil bare anbefale deg at du drar til hudlege. Jeg ble bare verre og verre, måtte tilslutt ha en kur med isotretinoin (stek kur mot kviser). Jeg sitter igjen med masse arr. Ikke noe gøy i det hele tatt og det tar på selvtilliten. Ikke gjør den samme feilen som meg, besøk lege og se om det er noe du kan gjøre i tilfelle det blir verre.

  33. Jeg fikk også plutselig sånne utbrudd når jeg før bare fikk en eller to små i mnd i forbindelse med mensen. Kunne ikke skjønne hva det skyldtes. Jeg prøvde absolutt alt av tipsene du får over her (kuttet ut gluten, laktose og sukker, og for Guds skyld – ikke prøv Tea Tree! Det fjerner kvisen effektivt der og da, men ødelegger huden som er der etterpå så på sikt vil man bare få tre nye), og imens ble det bare verre og verre. Gikk til hudlege til slutt, og som hun sa: slike dype kviser skyldes ikke små ting som kosthold eller sminke som vanligvis kun gir små kviser eller nupper, det skyldes ubalanse i huden (som er et organ) som kun medisiner kan fikse i sin helhet. Gikk på antibiotika og epiduo, og problemet er nå borte 🙂 mitt råd er derfor – spar pengene man bruker på disse quick fixene som foreslått over, og gå til hudlege med en gang før det blir verre 🙂 (begynte også på Jan Marini etterpå fordi jeg da hadde fått noen arr – en dyr serie, men huden min har aldri sett bedre ut!)

  34. Jeg har slitt mye med uren hud, så jeg begynte å bruke en krem som heter utroligkrem.
    Du får kjøpt den på enklere liv.
    Jeg har hørt at noen har sagt at den ikke hjelper, men har hørt om flere som sier at den hjelper.
    På meg hjalp den og nesten all urenheten min er borte 🙂

  35. Hei! Jeg har slitt med kviser hele livet, og om det er ille ville jeg anbefalt å ta kontakt med en hudlege med en gang, jeg har selv gått til privat fordi det er mindre kø, og be om en behandling som heter isotretonin, den er hard å gå på , men det er verdt det!
    Håper det ordner seg for deg, sånt er kjipt!
    Og du er modig som tør å bidra til å normalisere dette problemet, stå på, du er flink! 😊

  36. Vet ikke om det stemmer eller ikke, men jeg har hørt at kviser på kinnet ofte har forklaring i hormoner? 🤔

  37. Det fikses ved at du slutter å svelge sperm og heller smører den ut på de infiserte stedene.

  38. Heihei! <3
    Trening fører til mere talgproduksjon, og dette kan væte årsaken til kviser/utbrudd

  39. Jeg har akkurat samme problemet. Er drit kjipt! Aldri hatt problemer med huden før de siste årene. Men jeg byttet ut hudpleie serien min til en uten parfyme og en med mye fukt.Jeg byttet også ut foundation til en uten parfyme. Det gjorde underverker for meg 🙂 Anbefaler Vichy og Clinique sine hudpleieserier. Håper du finner en løsning <3

  40. Kjære deg, start på isotretinoin 🙂 det gjør huden finere. Ikke bry deg om bivirkningene, det er bare propaganda. Jeg merker ingenting til bivirkninger. Hudormer og porer blir mye bedre, i tillegg til at alle kviser forsvinner ofc.

  41. Jeg har hatt ekstremt mye acne og urenheter i ansiktet mitt, og begynte på SkinRepair for rundt et år siden, og nå har jeg ingenting!! Anbefales på det sterkeste om du vil bli kvitt dette og om det har blitt et problem for deg :))

  42. Slapp av. Klart det er litt surt å plutselig få noen kviser, men du er uansett søtere når du er uten sminke – helt naturlig. Vi menn er ganske enkle sånn 😉

  43. Har akkurat samme problem! Har aldri slette med kviser, nå er jeg 20 år og får på samme steder som deg, og er lenge siden jeg ikke hadde noen, trur det kommer av p-stav dessverre…

  44. Kan også være at dine hormoner er i ubalanse. Ville kontaktet en hudlege og funnet hva det er. Min ex hadde det som du og fikk noen medesin som fjernet alt. Var veldig dyrt den gang men ikke hvert plaget siden. Så kontakt hudlege og ta en test.

  45. Det kan være at du har fått mye sol og nå når det er mindre kommer kvisene. Det gjør de hosmeg, etter sommeren, hvert år, vonde og store langs kjeven. Pleier å hjelpe med en time hos hudpleier, jeg tar green peel, medium. Jeg har fin hud så lenge jeg er i sola (med faktor 50 seff!) men straffen kommer på høsten.

  46. Hei
    Det der er skikkelig kjipt jeg har det akkurat likt selv. Jeg slet aldri med dårlig hud i ungdoms tiden, men nå i en alder av 26 så får masse sånne røde nupper og kviser. Fatter ikke hvorfor det skjer, utrolig kjedelig 😫 jeg har bestilt legetime for å sjekke om noe kan gjøres, lykke til!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *