PARADISE HOTEL VIL ØDELEGGE LIVET DITT

Categories Personlig

Jeg tror de aller fleste mennesker (inkludert meg selv) har gjort seg opp sine meninger om hvordan man burde leve, hva man burde gjøre og hva man ikke må gjøre. Jeg er helt sikker på at om du tenker deg skikkelig om, så kommer du nok på alle rådene, meningene og tipsene du har fått rundt deg og ditt liv. “Dump han, du fortjener bedre”, “Du kan ikke gjøre sånn, det vil kun ødelegge for deg” og “Du kan ikke gjøre sånn”. 

Selvfølgelig skal man ta i mot tips og råd fra andre, for menneske rundt deg vil deg som oftest ditt beste. MEN det er ikke alle råd man skal høre på, så jeg tenkte å fortelle dere hvilke råd jeg er glad for at jeg aldri tok til meg eller hørte på. 

1. Du må ha en utdannelse for å bli noe i livet. Jeg er helt enig i at skole og utdanning er veldig viktig, men det vil likevel ikke si at det er noe for alle. Skole var aldri helt min greie, for uansett hvor hardt jeg prøvde så var det fortsatt mye jeg ikke fikk til. Jeg følte meg ofte som en taper som ikke fikk til noe i livet, og det var virkelig verdens verste følelse. Den dag i dag er jeg ekstremt takknemlig for at jeg alltid har gått mine egne veier, uansett hvor mye motstand jeg møtte. Do you

2. Paradise Hotel vil ødelegge livet ditt. Det er vel ingen hemmelighet at jeg møtte fordommer da enkelte fikk vite at jeg skulle være med på Paradise Hotel. Det er ganske tøft å skal reise på et sånt program fra før av, og det gjør det selvfølgelig ikke noe lettere når du møter fordommer fra mennesker du bryr deg om. HELDIGVIS lot jeg meg ikke påvirke, noe jeg er evig takknemlig for den dag idag. Nei, Paradise Hotel er ikke for alle, men det gjorde helt klart livet mitt hundre ganger bedre. Tenk så annerledes livet mitt ville vært den dag i dag om jeg ikke reiste. Jeg hadde ikke hatt bloggen, mulighetene, dere, vennene jeg fikk og Morten. Tenk at Morten og jeg ikke hadde kjent hverandre om vi hadde takket nei til å være med, det er utrolig rart å tenke på.. 

3. Du må ta livet seriøst. Jeg synes det er så alt for mange som forventer at man skal ha hus/leilighet, mann, barn, bil, utdannelse og jobb i en alder av 25. Jeg har fått så mange spørsmål om jeg ikke skal få barn, gifte meg eller kjøpe hus snart. Jeg kan forstå at det er viktig for mange, men for meg er det ikke noe jeg ønsker akkurat nå. Jeg vil ikke ha et så seriøst liv når jeg bare er 23 år gammel. Jeg vil kunne drikke når jeg vil, reise når jeg vil, flytte hvor jeg vil og bare være “ungdom”. Jeg vil ikke ta livet så veldig seriøst helt enda. YOOOLO

4. Ikke følg drømmene dine. Dette punktet er veldig likt nummer en og to, men likevel ganske ulikt. Jeg synes det er så utrolig synd at hver gang noen forteller om drømmene sine så skal alltid noen slå ned på det. “NEI HERREGUD, SÅNN KAN DU IKKE GJØRE”. Hvorfor skal mennesker alltid tråkke ned på de som tenker annerledes? Det irriterer meg skikkelig. Jeg tror ikke dere vet hvor mange fordommer jeg møtte da jeg fortalte at jeg en dag skulle leve av bloggen, MEN SE HVOR JEG ER I DAG. Aldri hør på mennesker som forteller deg hva du kan og ikke kan gjøre, for DU vet best. 

16 kommentarer

16 thoughts on “PARADISE HOTEL VIL ØDELEGGE LIVET DITT

  1. Helt enig! Du er et kjempegodt eksempel når det gjelder alle disse punktene. Utdannelse og barn har man jo god tid på og det å følge drømmer kan bli vanskeligere om man har dette tidlig

  2. Foreldrene mine er sånn, dreamkillers. Om jeg snakker om en reise til et annet land enn Spania, får jeg DEN utskjellingen om hvor farlig det er å reise dit og dit. Og JEG, som er så NAIV fra før, ja JEG må i alle fall ikke tro at jeg greier det. Det ironiske er jo at de aldri har reist noe spesielt selv, og kun jobber 08-16.
    Greit nok at sånne mennesker trives med å leve etter standarden og aldri tør å gå mot strømmen, men at de skal leke bedrevitere og lesse denne trangsynte tenkemåten over på andre synes jeg er uakseptabelt. Jeg tror at de innerst inne hater livet sitt, men de er stakkarslige og uvitende om noe annet, så de fortsetter bare.
    Livet er jo så mye mer enn en vanlig jobb og en årlig sydentur liksom. Jeg synes synd på de som ikke evner å være spontane og nyte alle sider av livet, møte mange nye mennesker med forskjellig bakgrunn og rett og slett være mer åpne! De går glipp av så mye.

  3. Du har noen poeng her Sofie.
    Men jeg syntes absolutt ikke du bør oppfordre ungdom som leser bloggen din til å være høre på seg selv. Det er tross alt mange rundt oss som har livserfaring som det er verdt å ta lærdom av. Man bør lytte, fordi de veit. Refererer nå til den siste setningen din i dette innlegget. Hilsen jente 28 som heller ikke stresser m barn

  4. dette innlegget fikk meg til å gråte. de siste fem årene har jeg vært sammen med samboer og først nå innser jeg at det er han som har ødelagt håp og drømmene mine . Jeg fikk ikke lov å følge drømmene mine fordi da utsatte jeg hans fremtid og risikerte at han måtte skaffe alle pengene mens jeg ikke fikk meg jobb (ville studere musikk): Så nå sitter jeg her med en følelse ”hva om ? ” . og det er ikke noe gøy

  5. Anonym: Utrolig trist å høre. En kjæreste skal ikke dra deg ned, men bygge deg opp! Håper virkelig du har kommet deg ut av forholdet. Du fortjener bedre! Men husk, det er aldri for sent til å følge drømmene sine!

  6. Anonym: Tror du misforstår siste punktet litt. Jeg ber de ikke høre på andre enn seg selv, jeg ber de ikke høre på mennesker som tråkker ned på drømmer og håp 🙂

    Godt å høre at jeg ikke er den eneste, hehe!

  7. Anonym: Utrolig trist å lese at det er foreldrene dine som stopper deg fra å følge drømmene dine. Spør du meg skal en foreldre være en de som heier på deg, tror på deg og støtter deg.

    Jeg håper at uansett hva de forteller deg, så har du nok tro på deg selv til å vite at du kan få til akkurat det du vil. Masse lykke til <3

  8. På pkt 1, vil jeg vel tro du først og fremst sikter til teoretisk skolegang/utdannelse, for har en ingen form for utdanning, er en jo faktisk avhengig av en grei dose flaks, eventuelt et eller annet kjempetalent for å komme seg opp og frem..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *