HVORDAN KOM JEG MEG OVER UTROSKAPEN?

Categories Personlig

Som jeg har fortalt dere før så var min første kjæreste utro mot meg gjentatte ganger. Han gikk til og med så langt at han var utro bare en uke etter at pappa døde. Det er forbanna vondt å bli sviktet av et menneske du elsker, for man begynner automatisk å skylde på seg selv. Er ikke jeg bra nok? Hva må jeg gjøre for å bli bedre? Spørsmålene er mange, men det er viktig å huske på at det ikke er du som er problemet. 

Jeg tenkte ofte at jeg aldri ville klare å elske igjen, og jeg skulle i alle fall ikke ha en kjæreste på MANGE år. Jeg ble forelsket både en og to ganger etter det, og forholdet til Morten og meg har alltid stått veldig sterkt når det kommer til tillit. Jeg innså for lenge siden at jeg ikke kan straffe han for hva som skjedde i fortiden, for han er fremtiden. Så hvordan klarte jeg å stole og elske et nytt menneske? 

Først og fremst så lærte jeg meg at ikke alle gutter er drittsekker, til tross for at jeg har møtt mange i løpet av mine 23 år. Jeg føler det er så typisk jenter å mene at absolutt alle gutter er slemme, noe som er så utrolig teit. Jeg vet om mange jenter som har behandlet kjærestene sine som dritt, så da er vel alle jenter også drittsekker? Du må legge vekk slike holdninger uansett hvor mange drittsekker du har møtt, for selvfølgelig finnes det snille gutter der også. Jeg liker egentlig ikke å innrømme dette heller, men jeg var helt sikker på at Morten var en gutt jeg skulle holde meg langt unna på grunn av utseendet hans. Så utrolig dømmende og ekkelt å si, men det var mine ærlige tanker.

Selv om Morten viste seg å være en helt fantastisk gutt, så har det sine ulemper å ha en kjekkas som kjæreste. Jeg har ikke telling på hvor mange jenter som har prøvd og som prøver seg på han, til og med mennesker jeg bryr meg om. Jeg skal ikke legge skjul på at det har vært utfordrende å være sammen med en gutt som har fått mye oppmerksomhet, men jeg har likevel ikke hatt noen andre valg enn å stole på han. Selvfølgelig har det vært vanskelig med tanke på hvordan jeg har blitt behandlet i fortiden, men jeg har ikke hatt noen andre valg. Skulle jeg ødelegge det fine vi har med å være overdrevent sjalu og usikker? NEI. 

Uansett hvor vanskelig det er å stole på et annet menneske igjen, så må du virkelig bare gjøre alt du kan for å skape tillit. Personlig kunne jeg aldri vært i et forhold der vi ikke hadde tillit til hverandre, spesielt ikke om vedkommende ikke hadde gjort noe for at jeg ikke skal kunne stole på han. Er det en ting jeg virkelig elsker med forholdet til Morten og meg, så er det den sterke tilliten vi har til hverandre. Jeg trodde aldri jeg skulle klare å føle meg så trygg på et menneske igjen, men jeg fant fort ut at jeg måtte endre innstillingen helt. 

14 kommentarer

14 thoughts on “HVORDAN KOM JEG MEG OVER UTROSKAPEN?

  1. dette innlegget passet perfekt! typen/exen min var det jeg vil kalle utro. han hadde ikke sex med noen, men han laget seg feks en snapbruker for å snakke med andre jenter bak min rygg, og ringte en gang ei jente for å sove hos hun… er stolt over at jeg for 1 uke siden fikk baller og kom meg vekk, men fyfaen å vanskelig det er

  2. Du skriver så bra, og er så moden for alderen din. Som du har skrevet før, så takker du ofte mammaen din. Jeg er eldre enn deg, men leser bloggen din. Jeg er i et langvarig forhold med mannen. Han er mitt ett og alt, samt datteren vår. Vi er liberale og snakker om alt. Promp og bæsj holder vi for oss selv😀. Men hadde min kjære sagt han hadde tent på andre, eller fantasert om andre, hadde jeg blitt knekt. Han vet ikke dette, derfor en slags åpen tone. Han sier det har ikke skjedd med han, og damene ligger flate etter han som du med Morten. Jeg ser alltid at han høflig avviser alle, snakker ikke med de. Han sier alltid at han er gift med den vakreste i rommet og kommer til meg. Det samme gjør jeg. Mitt spørsmål? Blir du ikke sjalu når M sier han faktisk har fantasert om andre når dere kN…..? Du er så sterk, god og fin Sofie! Jeg bare ble litt sånn perpleks når jeg så vloggen🙈🧐

  3. Tusen takk for at du delte dette innlegget! Det fikk meg til å se situasjonen fra en annen side, og du har rett i at en kan ikke dømme andre mennesker etter tideligere opplevelser. Selv om det er vanskelig å stole på noen igjen vil det alltid være verdt å begynne på nytt og ta en sjanse – for hvem vet, kanskje en finner sjelevennen sin? Du og Morten ser ut som et supert par, og ønsker dere alt godt! 🙂

  4. Digger når du snapper underveis mens du ser Love island! Fortsett med det, og del dine tanker om det andrea gjør der inne! Ble du happy over at hun endelig er interressert i en gutt? <3

  5. Har du sett traileren til Paul Greengrass sin netflix film om 22 juli? Jeg syntes det ble litt for mye actionfilm preg på traileren i tillegg til at de snakket engelsk så derfor føltes det ekstra unaturlig. Vet også at berørte har fått lov å se filmen på private visninger, har du gjort det? Har litt lyst til å høre tankene dine rundt hele dette opplegget med markedsføringen og at de tjener penger på det. Erik Poppe var mer diskre mtp ingen reklame før visning, ingen trailere og plakater og at gjerningsmannen ikke fikk noe oppmerksomhet noe som er helt motsatt i Greengrass sitt tilfelle. Har du noen tanker rundt dette?

  6. Hvorfor godkjenner du aldri kommentarer ang. 22 juli? Det er greit at du ikke vil svare, men å bare late som at det aldri har skjedd og bare feie det under teppe hjelper ingen. Dette er viktig å snakke om, folket trenger å bli opplyst og det er viktig å aldri glemme.❤

  7. Hei Sofie. Forferdelig trist å lese om dette og alt du har opplevd tidligere. Du har virkelig vært igjennom mye! Du er en sterk person som mange, iallefall de fleste burde se opp til. Et godt forbilde uten tvil, så ekte og god <3
    En av tingene jeg liker så godt med deg og bloggingen er at du deler så mye som mange av oss også sliter eller har slitt med. For min del har jeg funnet mye hjelp i å ta turen innom her. Jeg lurte også litt på om du ville dele litt hvordan du hadde det med deg selv etter utroskapen? Jeg kjenner meg selv igjen i mye av det du beskriver. Det er nå 2 år siden kjæresten min gjennom fem år var utro, og jeg sliter skikkelig med meg selv og min egen selvfølelse. Det er til og med så ille at jeg ikke har turt å hatt sex etterbruddet som nå er 2 år siden, og jeg har heller ikke turt å møtt noen andre, fordi jeg føler de fleste gutter bare er ute etter det, eller begynner et forhold via sex. Har du noen tips her?
    Klem, og god helg <3

  8. Frida: Hei <3
    For en utrolig fin kommentar, TUSEN TAKK <3

    For meg er det veldig vanskelig å komme med tips eller råd da man er så forskjellig, men jeg kan fortelle deg hva som hjalp for meg. Jeg har siden ung alder vært veldig opptatt av tankegangen min og hvordan jeg velger å se på situasjoner. Jeg tror veldig på at man tiltrekker seg det man tenker om jeg kan si det sånn. Tenker du for eksempel at morgendagen kommer til å bli skikkelig dritt, vel da blir den nok mest sannsynlig det. Innstiller du deg derimot på at morgendagen skal bli bra UANSETT hva, så kan jeg nesten garantere at den vil bli det. Hjernen er jo en muskel som kan trenes opp, og det er akkurat derfor jeg tror på at tankegang er så viktig.

    Du må slutte å tro at det var deg som var problemet, for jeg er 100% sikker på at det ikke er det. Noen klarer ikke å misforstå fristelser uansett hvor bra og vakker kjæreste man har. Hadde jeg vært deg hadde jeg begynt i det små og tatt en dag av gangen!

    Masse lykke til <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *