HALLA FRA BOLLEMUSA

Categories Samfunn

I går følte jeg oppriktig at jeg hadde lyst til å gi opp menneskeheten. Det er ingen hemmelighet at det eksisterer mye press blant både barn, ungdom og voksne, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke henger med på alt. I går fikk jeg nemlig en “hyllest” for å legge ut bilde av bollemusa mi i bikini. Har vi virkelig kommet dit at vi bryr oss om hvordan vaginaen til hverandre ser ut? Har vi virkelig kommet dit at vi skal HYLLE HVERANDRE FOR Å VISE FREM BOLLEMUS? 

Kanskje jeg er one of a kind, men aldri har jeg hatt komplekser med vaginaen min. Jeg har heller aldri fått høre fra noen at jeg har hatt en såkalt bollemus før, så hvordan vaginaen min ser ut i bikini er aldri noe jeg har brydd meg om. Skal jeg være helt ærlig med dere så ble jeg så stresset av kommentaren at jeg noen sekunder senere satt å zoomet inn på vaginaen min for å se hva vedkommende mente. Jeg ble til og med så stresset at jeg noen sekunder senere hadde slettet et bilde fra blogginnlegget, for hva om? 

Her er bildet jeg slettet fra bloggen i går. Hvorfor det akkurat ble dette bildet var rett og slett for at det var her vaginaen min var mest synlig om jeg kan si det sånn. Noen timer senere forstår jeg selv hvor utrolig teit det var av meg å slette bildet, så her har dere altså et bilde av bollemusa ;Ppp. Er det rart vi mennesker har komplekser med kroppene våre når vi skal tenke på absolutt ALT? Jeg har opplevd mye rart etter at jeg ble blogger, men jeg hadde aldri trodd jeg kom til å få creds for å “vise frem” vaginaen min. 

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg følte likevel for å si noe etter kommentarene som tikket inn. Jeg vet ikke med dere, men jeg begynner å bli så forbanna lei av at vi skal påpeke alt med hverandre hele tiden, og ikke minst at vi skal hylle hverandre for å vise kropp. Misforstå meg rett, men jeg blir hyllet hver gang jeg legger ut bilde av kroppen min på bloggen. Hvorfor? For at mange av dere liker at jeg viser frem en “normal og sunn kropp”. Igjen.. Misforstå meg rett, men hvorfor må vi alltid hylle og gi en klapp på skulderen? Kan vi ikke hylle alle sunne kropper uansett fasong eller form? Samtidig som vi prøver å slutte å ha det ekstreme fokuset på hvordan en kropp skal se ut og hvordan den ikke skal se ut? Jeg vet det helt sikkert er for mye å be om, men om verden har gått så langt at man blir HYLLET for en forbanna vagina, da kjenner jeg at jeg gir opp. 

Vi lever EN gang, så hvorfor skal vi bruke den ene gangen på å ha et ekstremt og ikke minst usunt fokus på kroppen og utseendet vårt? Kan vi ikke bare nyte live, trene for å ta vare på kroppen vår som vi skal ha for resten av livet, spise sunt, men også unne oss sjokolade om vi har lyst på det? Jeg vet ikke med dere, men jeg orker IKKE å bruke livet mitt på å hate meg selv og kroppen min. Takk for meg. 

73 kommentarer

73 thoughts on “HALLA FRA BOLLEMUSA

  1. Hei fineste! <3 SÅÅÅÅ ENIG med deg! Kan ikke ALLE holde kjeft litt oftere, å holde seg for god til å påpeke absolutt ALT! Blir drittlei! Det hadde vært mye mer fred i verden da altså! God klem! <3<3<3

  2. Helt enig med deg!
    Bare sånn info, vagina er skjeden din. Mens det folk kaller “bollemus” heter venusberg! ( ikke spess nydelig ord…)
    Alt av lepper og div er vulva.
    Ikke kverulering! Bare litt venusberginfo på en onsdag! 🙂

  3. Kan helt ærlig ikke se en bollemus hos deg. Den lille kulen der (uff ja jeg zooma inn jeg og, haha) er et venusberg og er noe alle mennesker har. Noen mer framtredende enn andre. Bollemus er uansett bare sexy, så for de som har det så er det ikke noe å ha dårlig selvbilde for. Hvis Kim K hadde hatt det, så hadde vell alle satt inn silikon over venusberget nå. Klohé sa faktisk en gang da hun ble utsatt for kommentarer om bollemus “I’m proud of the shape of my vagina, if I see someone without any shape im like ‘where’s your vagina?'”. Det kan jo bli en liten negativ vinkling for de med helt “flat” vagina, men nå handler dette innlegget om bollemus så da vinkler jeg det slik.
    Å ha en synlig form og en “kul” over vaginaen er bare vakkert og heeelt naturlig.
    Uansett et nydelig bilde av deg Sofie, og “bollemusa” er on fleek!😅🔥🔥

  4. Altsåååå.. Nå om dagen skal man «stå opp» for alt. Snakke om mensen, snakke om «bollemus», snakke om tampongtråd som viser på bikinibilde osv.
    Det er jo NETTOPP dette så gjør at det er så tabulagt. Fordi enhver blogger melker hvert tema og skal «fremme seg» ved å kaste seg over desse temaene. Folk sitter hjemme og gisper over overskriftene og innleggene, og blir nesten overbevist om at «ja, mensen er ille å snakke høyt lm men siden blablabla gjør det, så kan jeg»
    Jeg har ALDRI tenkt over hvordan vaginaen til hverken meg selv eller andre ser ut. Den funker og det er for faen det viktigeste.
    Håper du fikk det noen ekstra klikk nå da.

  5. Hva faen er galt med menneskeheten?! Skal vi virkelig godta at ting er så jævlig som nå? Hvem faen bryr seg om hva enkelte har under trusa?! Du er så sinnsykt flott kvinne og vær stolt av kroppen din!! Jeg får mer og mer lyst til å brife med kroppen min nå, jeg har bollemus, store lår, valker og strekkmerker, og jeg ELSKER det. For det er sånn JEG er.

  6. Hei Sofie! Jeg beundrer deg veldig. Du er sterk og modig og kjempe fin❤️ Heia ulike kropper! Alle er forskjellige og ingen er feite

  7. Hvorfor legger alle offentlige personer ut screenshot av innlegget om hun dama som har forsvunnet? Er hun en bekjent av dere alle?

  8. Jeg fikk ofte høre at jeg hadde bollemus før, det ga meg skikkelig komplekser og mest fordi det bulte om jeg gikk med stramme kjoler og skjørt. Endte opp med å fettsuge musa spontant. Haha, huff…… alle er forskjellige og halvparten av jenter har jo nettopp “bollemus” beina der nede buler jo mer ut på noen. Blandt annet meg selv.

  9. Du er den beste bloggeren! Ekte, ærlig og ikke minst vakker! Blir så godt humør når jeg klikker meg inn på bloggen din. Du får andre til å føle seg bra. TAKK for at du er deg.! <3 Stå på og vær deg selv uansett hva andre sier!

  10. Du er faktisk veldig ekkel med din bollemus. Og så legger du ut igjen for å late som du ikke har dårlig selvtillit med bollemusen din. Uffff dere rosa bloggere AS, pluss du hermer så mye etter Isabel raad på alt kan du please slutte? Du er ikke så deilig som du tror du er altså

  11. Hvis det der er bollemus, da lurer jeg på hva jeg har😂😂 bollerotte?
    Du ser smashing ut!!

  12. At du starter din kommentar med «du er faktisk veldig ekkel…» sier vel sitt om hvorfo du er inne på denne bloggen. Bruk tiden din på noe mer fornuftig du! Sofie er utrolig vakker!

  13. Bollemus vil bare si at man har fremtredende venusberg. Like vanlig å ha det som og ikke ha det vil jeg tro😊

  14. Herregud, you go girl!! Ikke bry deg om sånne kommentarer, de fleste har jo det! Digger at du står for ditt og legger ut sånne innlegg!

  15. Det overrasker vel ingen at du har en mus? No shit 😀 Hva folk henger jeg opp i.. du ser flott ut! jeg har både titt og ofte både camel toe, bollemus og drommedar 😀 Tommel opp!

  16. Er det ikke veldig falskt av deg å gå fra å slette bilde av bollemusa som du tydelig og klart har store komplekser for siden du måtte slette bildet, til å skrive et innlegg om hvor lite du bryr deg om det? Du skriver det du skulle ønske du mente, men virkeligheten viser noe annet.. hvorfor ikke bare være ærlig å si at du har komplekser for det?

  17. Herregud, så tåpelige noen folk er. Og bollemus – hva er egentlig en bollemus? Absolutt alle kvinner i hele verden har helt forskjellig underliv, og det er så fælt at noen skal påpeke ting med kroppen til andre. Du ser amazing ut, akkurat sånn som du er. Be de ta seg en bolle(mus) 🙂

  18. Isabell (raad) Er mye penere enn deg og hun har mye finere kropp enn deg. Stil også faktisk. På den konserten gikk du med neon gule klær imens vennene dine gikk med kule klær. Den shortsen var så stygg, lignet på en sykkelshorts. Hva synes du om dette?

  19. Haha, herregud er det mulig?😂 alt mennesker henger seg opp i, jeg blir faktisk helt sjokkert! Jeg la ikke merke til verken vagina eller noe bollemus, jeg har foressten en bok med bilder av mangen forskjellige vaginaer mtp at jeg var usikker på hvordan min så ut en gang i tiden, for å si det sånn; ingen var like, det er sikkert å visst! Å herregud så mye forskjellig det var å takk Gud for det! Så kjedelig det hadde vært om alt var likt! Du er kjempe fin Sofie❤️ Å ikke minst tøff som står igjennom alle komentarer å haters å nettroll! Du er beundringsverdig ❤️ Jeg digger deg!!!!!!!

  20. Hvis jeg velger å slette et bilde av meg selv fordi noen synes jeg var stygg, er jeg tydeligvis usikker på meg selv. Og det er lov. Men når du som blogger viser at du er usikker på deg selv/har komplekser, så stå for det. Makes sense 🙂

  21. Da burde MANGE gutter skamme seg når de går med badebukse også. Veldig lett å se om den er stor eller liten 😉 men ingen bryr seg om det. TISS ER TISS!

  22. Hvis du har bollemus har jeg det også.. det andre skriver til deg kan faktisk såre andre og🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

  23. Takk for innlegget. Synes det er så bra det du skriver og veldig bra at du tar det opp. Kanskje det får unge jenter/gutter til å ikke fokusere så mye på kropp. 👏

  24. Anonym: Guud det må være slitsomt å være rundt mennesker som skal kverulere på absolutt alt. Man trenger hverken å ha et kompleks eller å være usikker på seg selv for å kjenne på usikkerhet, DET ER HELT NORMALT 🙂 Virker som du aldri har slitt med noen av delene, noe som for all del er veldig bra for deg. Om jeg skal forklare det kort så er kompleks noe du sliter med, om man skal ta meg som et eksempel som hadde kjempe komplekser med puppene mine og unngikk å gå i bikini/BH osv. Det å være usikker på seg selv kan for eksempel være sosialt, personlighet, prestasjon eller utseendet. Så kan man FØLE på en usikkerhet av og til. Og som jeg innrømte her i går, jeg følte på en usikkerhet da noen kommenterte at jeg hadde bollemus. Hadde det vært et kompleks hadde jeg aldri lagt ut bilde av det eller snakket om det igjen. Som jeg skrev over her, får du en kommentar på at bilde du legger ut et jævlig stygt, da vil nok du føle på en usikkerhet om bildet du la ut faktisk er fint eller ikke. Det gjør ikke deg automatisk til en person som er usikker på seg selv eller har et kompleks med utseendet.

  25. Vedkommende har sikkert fått kommentaren tidligere selv, og slenger den dessverre videre for å føle seg bedre. Trist at folk skal oppføre seg sånn

  26. Hei Sofie❤️ Jeg elsker bloggen din og arbeidet ditt. Du er en stor inspirasjon for meg å jeg bare digger deg!!! Du er helt fantastisk og helt nydelig❤️ Du er skikkelig pen og søt om virker utrolig snill💖

  27. Kjære vene! Har det klekket mange egg av noe slag et sted i det siste? Er så mye rart folk får seg til å skrive.. SLIPP MEG AV, JEG VIL IKKE VÆRE MED!!!!🙈

  28. stå på Sofie. 👌🏻 . Når man leser de kommentarene her ser man veldig tydelig at det er yngre som kommenterer (de negative kommentarene). Tørr ikke en gang og skrive sitt eget navn på kommentaren og skal kverulere på alt mulig. Hadde faktisk aldri klart og hatt en blogg og fått sånne kommentarer ( noe du får sikkert ofte) håper du selv vet at det er ikke deg det er noe
    Galt med og at du er super tøff som har en blogg og står opp for deg selv✌🏻. Bilde var kjempe fint du ser helt nydelig ut 😊✌🏻

  29. Elsker svara dine Sofie! Du rokker og viser du ikke bryr deg om hva de mener! Du er sterk! Stå på! Bollemus eller ikke, sykkelshorts, gule neon shorts, altså du er helt nydelig uansett hva!!

  30. Ærlig talt folkens… blir helt oppgitt av at folk skal drive å rakke ned på Sofie, har ikke dere noe annet å gjøre på liksom? Alvorlig talt!
    Sofie, du er nydelig, på alle måter, eg sier bare ikke bry deg 😅 de er bare sjalu 🙉 fordi du har det stort sett bedre i livet og får gjort mer enn oss alle andre ^^

  31. Du er mitt forbilde❤️❤️De som skriver slemme kommentarer er noen fake mennesker som har veldi lite og gjøre. Elsker deg❤️

  32. Så, slutt å gå rundt med hodet opp i været. Du driver å tar bilder av rævva di og tror du er noe. Ikke frekt ment men rumpa di er flat og henger. Det er ikke noe fint. Kroppsformen din er bred og en strek. Ikke at det er noe galt i det, men bare så du er klar over det. du har ikke curves. Bare min mening. Du er foresten veldig dårlig til dette med blogging. Du klarer ikke å svare på kritikk. Du kommer alltid med noe veldig offensive hvis noen gjør narr av deg. Man ser veldigat du tar til deg disse kommentarene. Skjerp deg, du virker veldig svak og barnslig. Du klarer ikke engang å skrive. At ph jentene bestemmer seg for å blogge, betyr ikke at du også må, de er faktisk flink i det. Noe jeg ikke kan si det samme om deg. Glem det, er jo pengene du tenker på. Forresten fyyyyyyfaen hvor stygt det du hadde på i konsert greia var🤦🏽‍♀️ Sykkelshorts, går det bra med deg. Jeg og venninnene mine knakk sammen, det var drit stygt. Herregud azsa Slutt å prøve å være noen du ikke er.

  33. Du har ikke bollemus ka faen?? Hahahhahaha verste æ har hørt! De som sir du har bollemus vet jo ikke ka ei ordentlig bollemus e! Folk misbruk ord som feks hore å bollemus alt for mye å verka ikke som at så mange egentlig vet ka bollemus eller ei hore e… e trist..

  34. Hallo, ikke at det er en bollemus, men hvis du hadde hatt det, hvirfor skal vi bry oss??? Gudameg. Det er ikke så vanskelig

  35. Jeg er ei jente på 12 år, jeg er glad i meg selv, vel alt utenom lårene mine.
    Synes de er store, vet godt at jeg ikke er overvektig og er egentlig veldig sunn. Men skulle bare ønske de var mindre.
    For vær gang noen sier at det ikke gjør noe, eller noen sier at det ikle betyr noe, eløer når jeg leser et sånt inlegg som det her (pleier ikke lese mye blogger eller sånne ting, bare av og til hvis jeg synes inlegget ser interresant ut) blir jeg litt og litt mer glad i meg selv. Jeg kommer nok ikke til å vokne opp en dag så er alt bra, tid leger alle sår ikke sant?
    Ville bare si at det er veldig mange som setter pris på innlegg som dette ❤❤

  36. Hey: Hahhaha! Har du en dårlig dag? Trenger du å snakke med noen? Tenker bare på at du har lagt igjen typ en kommentar hver dag nå. Siden du alltid drar opp shortsen min, så skjønner jeg at den gikk veldig hardt innpå deg. Skal gi deg en advarsel neste gang, slik at du slipper en slik vond opplevelse igjen <3

  37. Helt rått å lese hva du skriver! Folk må skjerpe seg!
    Alt jeg ser på det bildet her er en sunn og flott jente(kvinne!:)) som skinner og stråler på ferie! Kjempefint smil, en flott og kjempefin kropp, flott tan, flott bikini, og så fin utstråling!
    …Kan jo også fortelle videre at bloggen din er den jeg liker best å lese. Så mange tanker, refleksjoner, erfaringer og gode ord fra deg som jeg kan kjenne meg igjen i, og så mange flotte bilder som viser akkurat HVEM DU er. Bildene er autentiske, jordnære og så normale! Ingen showoff, bare bilder av deg selv – “dette er meg” liksom, og ikke noe annet.
    Sjøl om jeg skriver “normal”, så er det SUPER POSITIVT! <3
    Du er flott!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *