EKSER OG FAKE KJÆRLIGHET

Categories Personlig

Ukens høydepunkt. 
Det er selvfølgelig hemmelig, buuuhuu!! Men alt jeg kan si er at de siste månedene i dette året og 2019 vil bli helt sykt.

Ukens nedtur.
Det har ikke skjedd noe som jeg vil kalle for en nedtur, så det er jo veldig bra. Om jeg MÅ klage på noe, så må det nok være det at det er sykt stress med skole, blogg og møter. Jeg kan ikke forstå hvordan jeg skal holde ut i et helt år til, men jeg må bare prøve så godt jeg kan!

Ukens tanke:
Her om dagen fikk jeg en melding om at vedkommende hadde en ny kjæreste, men fortsatt tenkte på eksen. Hun sa det var vanskelig, for hun var så glad i sin nye kjæreste, men hadde vanskeligheter med å gi 100% slipp på eksen. Akkurat i det jeg leste meldingen så begynte jeg å tenke på at hun helt sikkert ikke var den eneste. Min personlige mening er at om du virkelig har elsket en person, så er det ikke sånn at du stopper å bry deg om vedkommende om dere velger å gå fra hverandre. Jeg hadde en gang i tiden en bestevenninne som jeg brydde meg veldig veldig mye om, som dessverre ikke behandlet meg så bra. Etter mange år valgte jeg å avslutte vennskapet vårt da jeg fikk mer vondt enn godt ut av det. For selv om du elsker noen så skal du aldri tillate deg selv å bli behandlet dårlig. Det er nå 5 år siden jeg kuttet kontakten, men jeg har likevel ikke stoppet å tenke eller bry meg om henne. Jeg personlig tror på en måte det blir det samme med en eks. Har du virkelig elsket eksen din, så er det ikke sånn at du automatisk slutter å tenke eller bry deg kun for at det er slutt. Jeg tror man må spørre seg selv, bryr jeg meg? eller har jeg fortsatt følelser for han? Det er ikke no galt med å bry seg om en person du har vært sammen med, noe annet ville bare vært rart. MEN kjenner du på at du savner han på en annen måte enn hva du kanskje burde gjort, så har du kanskje gått inn i et nytt forhold for tidlig. Ikke fasiten, bare min personlige mening. 

Ukens irritasjon.
Jeg har både sett og fått kommentarer på at Andrea og Morten ikke kan være forelsket, for at Ellinor og Christian er mye mer romantiske enn de. Grunnen til at kommentarer som dette irriterer meg så mye er for at jeg har selv fått høre det i 1,5 år nå. Det irriterer meg at noen mennesker der ute er så trangsynte at de selv mener at det KUN er EN måte å vise kjærlighet på, og det er den romantiske måten der vi drukner i romantiske stunder, følelser og komplimenter. Jeg har sagt det før og sier det igjen, jeg er eller har aldri vært en romantisk person. Jeg synes det er kjempekleint og ubehagelig å kysse foran andre, jeg synes også det er vanskelig å snakke høyt om følelser. På grunn av de tingene har jeg fått høre at Morten og jeg ikke er forelska, eller at kjærligheten vår ikke er ekte. Andrea og jeg er helt lik på akkurat dette punktet, og nå er det hun som begynner å få samme kommentarer som meg. Kjærlighet kommer i mange former og varianter, og det finnes ingen fasit på hva som er rett eller galt. Noen elsker romantikk, andre ikke. Begge tingene burde være helt OK og like akseptabelt 🙂 Takk for meg, haha!

Ukens sang.
Alec Benjamin – Let me down slowly

Akkurat nå.
Blogger jeg. Jeg må skrive ferdig alle innleggene jeg har i dag på under en time, noe jeg er veldig sikker på at jeg ikke kommer til å rekke, haha! Morten og jeg skal i møte med Unitedscreens om et par timer, så er det rett på skolen for min del.. Selv om jeg synes det er utrolig morsomt å lære sminke, så kjenner jeg at jeg gleder meg til HELG!!

15 kommentarer

15 thoughts on “EKSER OG FAKE KJÆRLIGHET

  1. Du har vært på skolen i hva da, tre dager? Og allerede vet du ikke hvordan du skal holde ut? 😂

  2. Så sant så sant det du skriver ang Andrea 😀 ikke alle er helt på hverandre lissom . Ser godt at hun liker han å det er bra 😀 han virker jo så god da . Ordentlig fyr det der

  3. Hei! Jeg er en 21 år gammel jente, og har et lite spm..
    Jeg har opplevd å bli tatt for gitt, manipulert og opplevd utroskap i et forhold. Men jeg klarer ikke komme meg, ikke slik at jeg er lei meg over å ha gjort det slutt, men det har ødelagt hele selvtilliten min. Jeg kan sitte å sammenligne meg med andre jenter konstant som følge av det forholdet jeg var i, og det har kommet til det punktet hvor jeg nesten begynner å hate meg selv.. Har du noen tips til hvordan man får bedre selvtillit etter å ha opplevd og blitt utsatt for sånt?

  4. Hei Sofie. Bare lurte på om det er en grunn til at dagens episode ikke har kommet ut eller om det bare er noe feil med min? Love u

  5. Anonym: Synes det har blitt bedre enn hva det var. Det er underholdene, men pute-TV på en og samme tid 🙂 Jeg har ikke gjort meg så mange meninger om deltakerne, det eneste jeg er veldig lei av å høre er “jeg er den kjekkeste i villaen”.

  6. Anonym: Jeg har selv opplevd å bli manipulert og utroskap i et forhold, og det plaget meg veldig i ettertid. Jeg skulle ønske jeg hadde et svar til deg, men jeg vet faktisk ikke hva som hjalp for meg dessverre. Jeg pleier i alle fall i dårlige perioder å fortelle meg selv 1-3 ting jeg er fornøyd med hver eneste dag. Ikke bare utseendet, men også personlighet og egenskaper. Ikke noe man bare burde gjøre i dårlige perioder, men også de gode! Lykke til <3 duu er bra nok!

  7. Dette med love Island har irritert meg lenge, så føler jeg bare må kommentere her. Det er så mange som mener Andrea og Morten ikke ser forelska ut fordi de ikke viser følelser ect, bloggen til Andrea har også blitt dratt inn mye. Da lurer jeg på; er det en fasit på hvordan man skal være forelsket? Jeg syns romantikk og slikt er superkleint, og er veldig lite romantisk av meg – men det betyr ikke at selv om jeg ikke viser følelser, at jeg ikke er forelska? Det blir så teit å dra alle over en kam på den måten. Syns det er synd at Andrea har fått den fremstillingen av at hun spiller bare fordi hun ikke snakker romantikk og kliner med partneren sin 24/7. Det at hun har en stor blogg burde heller ikke ha noe med saken å gjøre! Kjenner jeg blir skikkelig provosert. Om det er skuespill, ja, da fortjener de en Oscar – for da er man sjukt god. Pengene er heller ikke viktig at man velger å ødelegge en annen person, det vil jeg ikke tro på at noen av de der inne tenker nå.

  8. Det er helt UTROLIG hvor mye du klager på stress ved skolen. Du får sponsa ett år som andre må betale 100 tusen(?) for. Bare dette burde få deg til å yte 100% men du gidder ikke gå på dette fulltid engang. Jeg kunne gjerne tatt din plass, jeg synes absolutt det er viktigere å prioritere skole enn å reise steder kun for å ta «inspo» bilder osv.

  9. Renate: Kanskje du skal ha litt informasjon før du uttaler deg? Og kan jeg spørre deg hvorfor det plager DEG at JEG tar deltidsstudiet? Hvorfor skal jeg velge studiet som går på dagtid når jeg ikke har tid, når jeg heller kan ta studiet som går på kveldstid, der jeg faktisk har tid til å møte opp på skolen? Hahha. Jeg velger mine egne prioriteringer, uten at det burde plage deg og din hverdag 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *