UVENNSKAP, PENGER OG UNØDVENDIGE KOMMENTARER

Categories Personlig

TING JEG HATER Å HØRE…

– “Herregud så tynn du har blitt“. Jeg har aldri synes at det har vært OK å kommentere vekten til andre, uansett om man har blitt tynnere eller feitere. Det som irriterer meg veldig er at det helt OK å fortelle noen at de har blitt så tynn at de må begynne å spise mer, men det er ikke OK om det skulle gått andre veien. Hvorfor er det i det hele tatt greit å kommentere andres vekt? Om vi først må kommentere, hva med å si det på en ordentlig måte? 

– “Skal du ikke begynne å spare snart“. Er det noe jeg har lagt merke til etter at jeg begynte å tjene endel penger, så er det alle forventingene rundt hva jeg skal bruke pengene mine på. Det er feil å reise, for jeg burde heller kjøpe meg en bolig. Det er ikke sånn at jeg ikke vet at det er smart å investere i en bolig, men jeg er ikke klar for å kjøpe akkurat nå. Det eneste jeg vil er å reise, så hvorfor kan ikke det bare være greit? Om det er smart eller ikke får så være, men det er jo uansett min sak. Jeg skal kjøpe bolig når jeg føler meg klar for å kjøpe en. Jeg orker ikke å kjøpe bare for at alle andre forventer at jeg skal gjøre det. 

– “Du er blogger, så du må donere penger“. Jeg er helt enig med at jeg må donere penger så lenge jeg har råd til det, men hva med deg da? Hvorfor er det slik at alle vi som blogger MÅ donere penger, mens enkelte av dere ikke trenger det? Spør du meg så synes jeg alle som har råd skal donere til en organisasjon som gjør noe du brenner for, om du er blogger eller ikke. Jeg donerer blant annet til Noah og Bawa som hjelper hunder i Bali. Jeg har aldri i mitt liv sett så syke hunder og dyr som det jeg fikk se i Bali, så de trenger virkelig den hjelpen de kan få. Jeg kjøper også veldig ofte Er lik Oslo. Apropos bladene, jeg fikk et veldig godt tips av en venn for en stund tilbake. Kjøp bladet uten å ta det i mot, på den måten kan de selge flere blader 🙂 

– “Du har flat rumpe“.  Jeg synes det er ganske ironisk at noen konstant klager på at bloggere og influencere skaper press, samtidig som de slenger igjen en kommentar om at rumpa mi er for flat. Jeg fikk en lang kommentar om at bloggere burde utryddes på grunn av presset vi skaper i samfunnet, og noen dager senere la samme person igjen en kommentar om at rumpa mi var “ekkelt flat”. Jeg er helt enig med at kroppspresset har gått alt for langt, og jeg skal virkelig prøve så godt jeg kan å være et forbilde når det kommer til akkurat dette. Jeg vil likevel at du du/dere som legger igjen negative kommentarer om kroppene til andre skal tenke over at dere er like mye med på å skape dette presset. Jeg har fått mange triste meldinger fra jenter som har lik rumpe som meg, som synes det er helt grusomt å lese alle de negative kommentarene jeg får. Det er utrolig trist, og det irriterer meg at jeg må stå opp for den rumpa jeg har. Jeg er så fornøyd med den, så hvorfor skal du prøve å få meg til å mislike noe med kroppen min? Samtidig som du sikkert hater på de som velger å operere. Lenge leve dobbeltmoralen. 

– “Blogg er ikke en jobb“. Jeg orker ikke å utdype denne setningen engang, det er så mange andre som har gjort det før meg. 

– “Hvem passer Celine når du er borte?” Jeg har hatt Celine i 7 år, snart 8. Likevel er det noen der ute som alltid skal legge det frem som at jeg ikke kan ta vare på min egen hund. Det er ikke sånn at jeg etterlater Celine hjemme uten noe tilsyn, eller gir hun til noen fremmende som ikke kan noe som helst om hund. Det er kun kjente som passer Celine, slik at hun alltid skal være i trygge omgivelser. Hun får nok tur, kjærlighet og mat, så dere har ingen grunn til å bekymre dere folkens!

– ” Ikke for å være frekk, men du kler ikke langt hår“. Om det ikke er for å være frekk, hva er det da? Det er så og si 20.000 mennesker som er innom denne bloggen hver eneste dag, så jeg er selvfølgelig klar over at noen vil synes at jeg er finere med kort hår, noen liker meg bedre med langt hår mens noen synes jeg er så mye finere med brunt. Det er helt greit for meg at dere har deres meninger, men kan ikke jeg få ha mine da? Er det virkelig nødvendig å kommentere slik om andre? Hadde jeg ikke likt å ha langt hår så hadde jeg aldri satt i extensions heller, enkelt og greit!

– “Skal ikke du spandere på vennene dine, siden du tjener så mye“. Altså excuse me. Er det en virkelig en selvfølge at jeg skal spandere på alt og alle for at jeg tjener mer? NEI. 

– “Du har ikke vært med XXXX på en stund, er dere uvenner?” Jeg vet ikke hvorfor det har blitt sånn at hver gang man ikke henger med en person på en stund, så begynner enkelte å tro at man automatisk er uvenner. Jeg vet ikke med dere, men jeg har ikke alltid tid til å henge med alle vennene mine hver eneste dag eller uke. Det er derfor ikke nødvendig å starte falske rykter, for det er ikke noe mer spennende enn at man ikke har tid. 

27 kommentarer

27 thoughts on “UVENNSKAP, PENGER OG UNØDVENDIGE KOMMENTARER

  1. Når du tjener så fordømt mye ekstremt ufortjente penger burde du faktisk spandere på dine venner.

  2. Har også en bitteliten rumpe, det verste er når jeg sitter i stoler og sofaer som er så myke at man ser avtrykket etter den flate beinete baken min hahha

  3. Skjerp dere som skriver her 🖕🏻Herlighet.. kun for å skape kvalme ;p så sinnsykt tragisk.

  4. Men hva faen folkens? Bare fordi Sofie tjener gode penger så er det IKKE en selvfølge at hun skal spandere på vennene sine? Jeg tjener mer enn mine venner, men det betyr ikke at jeg har råd eller mulighet til å betale for deres behov! Makan hvilke holdninger enkelte har! Sofie har jobbet hardt for å komme dit hun er idag, så hold kjeft dere som mener hun må dele lønnen sin på alle de rundt seg. Det er det INGEN andre som gjør heller.
    Du er fantastisk Sofie❤️

  5. Du burde gå innom og se på animal SOS sri lanka når du skal der.. der gjør de en utrolig jobb

  6. Hei! Jeg lurte på om du kunne forklare hvordan du viser skjermen på iphonen din når dere spiller inn video te youtube, eksempel på den nye ytvideoen der dere viser forskjell på iphone x å 8, da ha viser du skjermen på iphonen på videoen, hvordan funker det? 🙂

  7. Jeg er en av de som får kommentarer som «du hadde vært fin, hadde du bare ikke hatt så klumpete rumpe..» rett og slett fordi jeg har stor rumpe og store lår. Skulle ønske jeg hadde like lekre ben og snasen rumpe som det du har.
    Trist at uansett hvordan man ser ut er man ikke bra nok.

  8. Må bare få sagt at du er så flink med hunden din! Følger deg på snap, og må si jeg aldri har sett en så fin, livlig og utadvendt chihuahua noen gang.

  9. Hvordan kan du være et forbilde når du har så mye fokus på kropp? Og du virker så sur, egentlig ulykkelig. Alle disse kommentarene hadde du ikke brydd deg om, om du var en selvsikker jente med ekte lykke, og ikke måtte finne lykke via bekreftelser på sosiale medier. Aldri kall deg selv forbilde, det er da du driter deg ut.

  10. Som du skriver, at flere har skrevet til deg som selv har flat bak. Det har jeg også. Jeg har alltid skilt den med å ha noe som skjuler den. Men etter å ha lest dine innlegg om den, har jeg også begynt å gå uten å skjule den. Jeg er topptrent, men det er genes fra fars side. Vi har helt lik kropp, bare at jeg har naturlig en E cup. Dessverre. Fikk godkjent forminskning, de var H. Vi har bredere skuldrer, kort liv, og lange bein. Thats the way IT is. For meg er det bra du du skriver du er fornøyd, det har gjort noe med mitt eget syn også. Takk. Ha en fin dag Sofie

  11. Det hadde vært interessant å vite hvorfor noen mennesker kan kommentere slike ting som dere to ovenfor? Dere må ha det forferdelig med dere selv? Og er dere voksne eller unge? Vanskelig å vite når dere skal være anonyme?
    Hilsen en oppgitt barnevernspedagog!
    Btw synes du er flott Sofie 💕

  12. Bra innlegg!
    Bor i Bali nå i 5 måneder, og det er virkelig the hell of animals.. jobber som frivillig på hundeshelter hver dag for litt bedre samvittighet med tanke på at jeg ikke har mulighet til å hjelpe på den økonomiske delen.. men guri, 1/10 har gode dyrehjerter her og det er helt sinnsykt:( har fått vite så sinnsykt mange vonde historier fra damen som eier shelteret.. Har ALDRI før sitt så mange lidende dyr i mitt liv.. takk for sånne som deg <3

  13. Folkens! Til dere som skriver hate er det bare teit for dere vil bare takke ned på andre for å føle dere bedre! Dere gjør bare så dere blir hata selv for faen! Man trenger Ikke å si at andre har flat rumpe, man trenger ikke å spandere på vennene sine, men trenger ikke å donere penger når man blogger. Det man trenger er å ta egene valg! La folk gjøre som den vil, og vil ho ha langt hår så vil ho det. Du trenger ikke å si at ho ikke kler det. Jeg syns ho kler det. Se, folk har forskjellige meninger, og ho har egene meninger. Dermed basta

  14. Lise: Jaa, jeg synes det var helt jævlig å være i Bali på grunn av alle hjemløse og syke dyrene.. Så godt å høre at du bidrar, det sier så mye om deg som person <3 keep up the good work!

  15. Hvor har du lest at det er ok å fortelle noen at de er tynne men ikke ok å si at de har blitt tykkere? Tror det bare er noe alle oppfatter og mener at sånn er det. Det finnes ingen kilder på det. Er så lei av tynn og tykk diskusjonene. Alle har hver sin kropp nå må vi snart slutte å kjempe om det er best å være tynn eller tykk. Man er fin UANSETT! Det er ingen kamp. Og vi må ikke tenke at det enten er sånn eller sånn. Ikke noe vondt ment med kommentaren, syntes bare det er så trist at man hele tiden skal kjempe om at det er lov å være tykk men ikke tynn og motsatt…for det er ingen som noensinne har sagt at det ikke er lov.
    Ha en fin dag <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *