MEAN GIRLS

Categories Personlig

Jeg synes dette både er flaut og skummelt å skrive, men samtidig veldig veldig viktig. Det har seg sånn at jeg har fått oppleve noe som har gjort til at jeg nå sitter å skriver dette innlegget. Jeg vil ikke bare stå opp for meg selv, men jeg vil også stå opp for oss jenter. For kjære jenter, hva faen er det vi driver med? Vi løper rundt å kaller gutter for drittsekker og anklager de for å knuse hjertene våre, samtidig som vi tråkker ned hverandre hver eneste dag. Hvem er det egentlig som knuser hjertet til hvem?

For hva skjer egentlig med å heie på istedenfor å tråkke ned? Hva skjer med å istedenfor unne andre jenter suksess, så bygger vi på hat og sjalusi? Selvfølgelig finnes det gutter der ute som også oppfører seg dårlig mot hverandre, men ikke i nærheten av slik vi jenter holder på. Er det ikke tøft nok å være jente fra før, så skal vi gjøre det enda tøffere. På hvilket grunnlag? Vår egen usikkerhet? 

Hvorfor skal alt være en konkurranse? Hvorfor kan vi ikke unne andre lykke, uten å måtte prøve å drepe den ved første og beste mulighet? Alt jeg kan si er at jeg ikke har kommet hit jeg er i dag med å tråkke ned andre langs veien. Det er ikke mange dager siden vi fikk et godt bevis på hva det gjør med deg som person om du prøver å tråkke på andre for å sette deg selv i et bedre lys, det er bare å se de siste episodene av Love Island der og du vil forstå hva jeg mener. Det er aldri løsningen, og det er ikke måten å komme seg opp og frem på. 

Jeg ble heldigvis så voksen at jeg kuttet ut venninner som ikke unnet meg godt, og det synes jeg du også skal. I min vennegjeng der mange av oss er “konkurrenter” deler vi tips og triks med hverandre hver eneste dag. Vi deler kontakter, snakker frem hverandre og motiverer hverandre. Mange av mine blogg-venner har fått til og gjør ting som jeg selv ønsker å gjøre, men jeg har aldri snakket de ned av den grunn. Jeg har alltid heiet og jeg kommer alltid til å heie. Du vil alltid møte på mennesker som er noen steg foran deg, men det vil likevel ikke si at du aldri kommer dit. SELVFØLGELIG vil du komme dit en dag du også, men hemmeligheten er virkelig ikke å få andre til å føle seg dårlig.

Vi er så mange fantastiske og vakre jenter der ute, la oss vise verden det. Man kommer ikke langt ved å bitche mot hverandre og tråkke hverandre ned. Det er ikke kult å være en mean girl. Vi kan tross alt ikke klage på at gutta behandler oss dritt og gir oss meningsløse kallenavn når vi holder på helt likt selv. Vi er SÅ mye bedre enn dette jenter!! 

13 kommentarer

13 thoughts on “MEAN GIRLS

  1. Er så UTROLIG lei av at folk generaliserer så mye. Hater at man ofte påpeker at jenter er så mye slemmere mot hverandre enn gutter osv. Vet du hva? Det er faktisk så idiotisk sagt, og overhodet ikke riktig. Det er kanskje en oppfatning du har, men å slenge det ut som en sannhet er for dumt. ALLE mennesker kan være slemme mot hverandre. Det finnes så mye sjalusi og ondskap i verden. Spiller ingen rolle hvilket kjønn du er. Gutter kan trykke folk ned, akkurat som jenter. Blir så lei av sånne generaliserende påstander, som jeg ser er veldig populært så slenge rundt!

  2. Fy søren! Du skiver så utrolig godt og riktig. Dette er virkelig noe vi jenter må bli bedre på. Og jeg syntes det er utrolig tøft av deg og legge ut dette og virkelig si hva du mener. Du som har så mange lesere på bloggen får virkelig gjort sånn mange leser dette. Jeg syntes du er et utrolig godt forbilde som virkelig viser folk sannheten og står opp for det som du mener og opp for alle oss jenter. Det du skriver i dette innlegget er det 98% av jentene som leser som bør tenke i er og bli flinkere til. Åååå jeg er så imponert over hva du får til og klarer å fortelle dette til så mange personer og faktisk legge det ut på en åpen blogg. Du går på og jobber så enormt hardt for det du vil få til eller oppnå og det er så sinnsykt bra gjort av deg! Du er virkelig mitt største forbilde og jeg leser bloggen din hver dag og blir så inspirert til å ha troen på meg selv og stå for deg jeg mener. Du er virkelig en rå jente! Jeg syntes de som legger igjen negative kommentarer og konsentrerer på andre vekt og utseende er noen som ikke har noe liv og de må bare tråkke på andre for å føle seg bedre. Du er en så sterk jente og virkelig et godt forbilde for enormt mange. Stå på videre Sofie! Man trenger virkelig sånne som deg i samfunnet. Heier virkelig på deg❤️❤️

  3. Hva var meningen med dette innlegget? Du skriver som du har opplevd noe selv men så har du Sett noge på TV …………

  4. Du har blitt verre med skrivingen i det siste. Bruk litt mer tid og vær mer grundig. Hva er poenget med innlegget? Har du sette noe på Love Island som du ikke liker? Skjønte ikke.

  5. Bra og viktig tema, men hadde vært litt kult om du hadde gått enda dypere. Skrevet litt mer utfyllende.

  6. Hel, jeg vil ikke si at du har stått opp mot noen som helst i dette innleget. (Som du nevnte på snap) du snakker bare om temaet, og rundt det. Hvem er det du likksom står opp mot?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *