LYKKERUS OG BOSITUASJON

Categories Personlig

I går startet dagen min skikkelig dritt. Jeg var så trøtt som jeg ikke har vært på lenge. Det føltes ikke ut som at jeg hadde noen krefter igjen og jeg klarte i tillegg å forsove meg. Jeg hadde en lang kamp mot med selv der jeg prøvde å overbevise mine egne tanker om at dagen ville bli OK. Jeg vet ikke om du noen gang har tenkt over hvor mye du faktisk forteller deg selv i løpet av en dag? Det hadde i alle fall ikke jeg, helt til jeg begynte å meditere. 

Jeg synes det er skremmende å tenke på hvor mye vi sier til oss selv i løpet av en dag, der store deler av det vi forteller er kritisk eller slemt. Jeg fortalte meg selv blant annet at jeg var lat, dum og ikke flink nok. Jeg fortalte meg selv at dagen var grusom, og at jeg mest sannsynlig ikke ville klare å komme meg gjennom den. Jeg tror ikke dere kan forstå hvor mye meditasjon har reddet meg på akkurat dette punktet. For selv om det var forbanna vanskelig, så klarte jeg til slutt å snu de negative tankene om til noe positivt. 

Jeg gikk fra å ha verdens verste dag, til å egentlig ha en veldig fin dag. Jeg hadde innholdsrike møter, fikk gjennomført en treningsøkt, jobbet og vært på skolen. Jeg ble også verifisert på Instagram, noe som har vært et ønske, en drøm og et mål veldig lenge. For mange er det kanskje overfladisk, men for meg er det ekstremt kult. Jeg driter i om noen av målene mine er overfladiske eller teite, så lenge jeg har noen mål å jobbe mot. Jeg kan med andre ord krysse av enda et punkt på listen min, som har blitt en av mange den siste tiden. Jeg har fått en ståpåvilje og en arbeidslyst jeg aldri har kjent på før, noe som har gitt meg muligheter jeg for noen måneder siden bare kunne drømme om. Jeg bare er så ekstremt takknemlig for hvor jeg har kommet i dag, og jeg kommer aldri til å ta “plassen” eller livet? mitt for gitt. Det er akkurat derfor jeg blir så glad over overfladiske ting, som egentlig ikke “betyr” noe. 

Jeg har forresten endelig klart å bestemme meg når det kommer til bosituasjon. Som dere vet så har det vært mye forvirring og tanker om hvilken by jeg skal bo i, om jeg skal bli værende i Oslo og hva jeg tenker fremover. Jeg har derfor bestemt meg for å bli boende i leiligheten frem til jeg er ferdig med skolen, så etter sommeren sier vi den opp, pakker kofferten og bor noen måneder i New York. Det har vært en drøm så lenge jeg kan huske, så det er virkelig på tide å gjennomføre den. Jeg har ingenting som holder meg igjen, så hvorfor ikke bare dra? Jeg har nok bare vært litt for redd, men denne gangen har jeg virkelig bestemt meg. Etter vi kommer hjem fra New York blir det nok mest sannsynlig å kjøpe en leilighet i…… OSLO! Det er helt merkelig å si, men akkurat nå er det uaktuelt å flytte til Trondheim. Det er her jeg har jobben min, og det er den jeg skal satse 100% på nå <3 

24 kommentarer

24 thoughts on “LYKKERUS OG BOSITUASJON

  1. Du er ekstremt flink, Sofie! Det er veldig mange som ikke forstår arbeidet bak en blogg og lignende, men vit at det er mange der ute som derimot forstår det og som er veldig stolt av det du gjør. Og som setter pris på det. Stå på!! Du har et pågangsmot jeg bare kan misunne. Du er råsterk og jeg digger deg❤️

  2. Skal du og Morten slutte sammen til New York, eller skal du bo der alene? Uansett det hørtes bra ut, og ønsker deg alt godt fremover❤️

  3. Så gøy med New York!! Verdens beste by og bo i, i mine øyne! Jeg bodde der i 6 mnd og det var de beste 6 mnd i mitt liv 🙂 Gleder meg til å følge deg videre når du flytter dit 😀 😀

  4. Du er så utrolig vakker! Det hørtes så spennende ut når det kommer til bosituasjonen din, og jeg er 100% sikker på at du kommer til å ha det sykt kult!

  5. Nice plan, jeg bor selv i NYC, og er vanskelig å få visum om man ikke går på skole der. Har dere tenkt på hvordan dere skal «bo et par mnd» i NYC siden dere ikke går på skole der

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *