SJALU KJÆRESTE

Categories Personlig

I går begynte jentene og jeg å diskutere sjalusi i forhold etter at Morten sendte meg en melding. Jeg vet at det ikke er en selvfølge for alle, men i mitt forhold godtar jeg ikke overdreven sjalusi. Hadde Morten vært den typen som hadde reagert på at jeg skulle på ferie sammen med jentene, så hadde nok vi ikke fungert sammen. 

Spør du meg så er livet alt for kort til å bli kontrollert av et annet menneske som skal fortelle deg hva du kan og ikke kan gjøre. Jeg hadde aldri tillatt at Morten skulle fortelle meg at jeg ikke kunne dra ut en kveld, eller at jeg ikke kan reise på ferie sammen med venninnene mine. På lik linje som at jeg aldri hadde krevd det av han. 

Er det en ting jeg verdsetter høyt i forholdet mitt, så er det tilliten vi har til hverandre. Av alle diskusjonene og problemene vi har hatt den tiden vi har vært sammen, så har ALDRI sjalusi vært en av de. Om vi tenker oss om så kan vi faktisk ikke kontrollere et menneske fra å gjøre noe, vil vedkommende være utro så kommer han/hun til å være det uansett hvor sjalu du er eller hvor mange grenser du har. Så hvorfor skal man bruke tiden sin på sjalusi, krangling og drama? 

Det blir jo også bare en endeløs sirkel på det hele, for starter den ene å sette grenser eller kreve noe så vil jo den andre gjøre akkurat det samme. Jeg har aldri vært i et sånt forhold og jeg kommer heller aldri til å godta å bli kontrollert av kjæresten min. I et forhold så skal man styrke hverandre, ikke rive hverandre ned. Enkelt og greit.

Meldingen Morten sendte meg var denne. 

Han spurte meg om vi skulle ut, og da jeg svarte ja var dette meldingen jeg fikk i retur. Morten har aldri hatt problemer med at jeg reiser hit, og jeg ville heller aldri hatt et problem med at han reiser. Jeg stoler på han, og noe mer enn det kan jeg ikke gjøre. 

3 kommentarer

3 thoughts on “SJALU KJÆRESTE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *