SANNHETEN

Categories Personlig

To dager før jeg reiste til Los Angeles skrev jeg dette innlegget. Jeg åpnet meg litt opp for dere, for å fortelle at jeg ikke hadde det bra. Jeg har hatt det kjipt lenge, men jeg har prøvd å skjule det. Mye for at jeg er sånn som person, men også på grunn av at jeg tenker på hva andre sier om meg. Jeg føler det er et ekstremt press rundt det at man alltid skal være så lykkelig, ha masse energi og alltid ha en positiv holdning. Jeg har tidligere fått kommentarer på bloggen om at det er kjipt å være innom her, for at jeg har det kjipt. Jeg har fått høre at jeg alltid er deprimert, at jeg må komme meg videre i livet og at enkelte har sluttet å lese bloggen min for at jeg ikke er positiv nok. 

Jeg kan ikke si at jeg ikke forstår det, for jeg blir selv veldig påvirket av negativitet. Likevel skaper det en frykt, som gjør at jeg ikke har klart å være ærlig. Det er lettere å skrive at “jeg er så forbanna lykkelig“, enn å skrive “jeg har det kjipt“. Det er mye jeg ikke har fortalt dere, mange hemmeligheter jeg bærer på. Jeg har opplevd mer enn det jeg har vært åpen om, og har vel egentlig aldri vært helt ærlig om hvordan dette har påvirket meg som person. 

Jeg prøver alltid å tenke positiv, og jeg har levd i veldig mange år med tanker som har fortalt meg at “han skal ikke vinne” eller “det som har skjedd meg skal ikke få ødelegge meg“. Jeg tillater derfor ikke meg selv å ha dårlige perioder, for jeg føler at jeg taper og at han vinner. Jeg føler at hver gang jeg kanskje trenger å trekke meg tilbake, så gjør jeg det ikke likevel for at jeg ikke skal være taperen. 

Jeg har også vært redd for å ta tak i problemene mine, for jeg er redd for å miste alt jeg har. Jeg har vært på bunnen før, og det var så skremmende at jeg er livredd for å havne der igjen selv om jeg er farlig nært nå. Jeg har alltid vært redd for det, men det siste året har jeg vært ekstremt redd. Jeg har kommet meg til et sted i livet som jeg er evig takknemlig for. Jeg har fått jobben og mulighetene jeg har drømt om i mange år. Jeg har fått et liv som jeg elsker. Et liv jeg elsker så hardt at jeg vil ikke ta noen sjanser som gjør at jeg kanskje ikke klarer dette livet noe mer.

Jeg vet ikke hva som vil skje med meg om jeg begynner å grave i fortiden min. Ikke bare det som handler om Utøya eller pappa, men alt det andre som nesten ingen andre vet. Jeg ser bare hvor hardt det har påvirket meg at Utøya har fått et så ekstremt fokus igjen, så tanken på å gå tilbake skremmer meg så mye at jeg ikke vet om jeg tør. For hva om? Hva om jeg ikke klarer å blogge over en lengre periode? Hva om jeg ikke klarer å prestere på det nivået jeg gjør nå? Hva om jeg mister alt? 

Dagen før jeg bestilte billett hjem fra Los Angeles så tok jeg meg en prat med jentene. Jeg fortalte at jeg vurderte å reise hjem og at jeg ikke hadde det bra. Som jeg skrev så var ikke lite søvn, alkohol og stress oppskriften for en bedre hverdag. Jeg satt våken til 03.00-05.00 hver eneste natt for å “jobbe”, men sannheten var at jeg var redd for å sove. Marerittene har kommet tilbake, og den ene natten våknet jeg til et ekstremt hosteanfall for at jeg i drømmen hadde blitt kvalt av han jeg ikke vil nevne navn på. Det var så ekstremt at Nina våknet av det, og lurte på om jeg hadde det bra dagen etter. Jeg fortalte at jeg drømte at jeg fikk noe i halsen, og at jeg våknet av at jeg ikke klarte å puste. “det er sikkert for at jeg er syk”, sa jeg. 

Jeg bærer på mye som ingen vet. Jeg er og har heller aldri vært den personen som snakker om det som er vondt for meg. Jeg har gått med den tankegangen om at “alt vil ordne seg til slutt” og at jeg ikke trenger å snakke om problemene mine. Jeg har trodd på at alt vil ordne seg til slutt, så lenge jeg gir det nok tid. Spørsmålet er bare, hvor lang tid skal jeg gi det? Det er snart 10 år siden pappa døde, og 8 år siden Utøya skjedde. Jeg vet at det som har skjedd i fortiden min alltid vil være med meg, men jeg vet at jeg ikke trenger å la det kontrollere livet mitt i så sterk grad som det gjør nå. 

Jeg vet jeg har sagt det mange ganger før, men jeg har vel endelig innsett at jeg må gjøre noe med fortiden min. Jeg kan ikke fortsette å løpe, for jeg får bare bevist gang på gang at det kun fungerer i det korte løp. Jeg vil ikke at resten av livet mitt skal handle om fortiden, så da er det virkelig på tide å begynne å gjøre noe. Jeg trodde aldri jeg skulle si det og faktisk mene det, men jeg har bestemt meg for å begynne å gå til psykolog igjen. Jeg vet akkurat hvor jeg skal gå, og på mandag har jeg bestemt meg for å ta kontakt.

Jeg hadde en gang en helt fantastisk psykolog, som gjorde veldig mye for at jeg skulle klare å møte opp på timene. Hun fikk meg virkelig til å ville få et bedre liv, men likevel så sluttet jeg der også. Jeg skyldte på at hun hadde fått en annen jobb og hadde flyttet langt unna, men sannheten var at jeg ikke var klar for å ta tak i problemene mine. Jeg føler meg endelig klar, og jeg har vel innsett at dette er måten å bekjempe fortiden min på. Det at jeg en dag skal bli helt lykkelig igjen er å vinne. Det at jeg ikke skal slite med en angst som kommer og går er å vinne. Det at jeg ikke skal la dette kontrollere livet mitt på en negativ måte mer, er å vinne. Jeg skal vinne

Jeg tror jeg aldri har åpnet meg på denne måten før, utenom for et år siden da jeg fortalte min historie til dere. Jeg har vært frem og tilbake om jeg skal si noe eller ikke, men jeg fant vel ut at det beste var å være ærlig. Jeg kommer ikke til å kommentere denne saken mer, da det ikke vil hjelpe meg noen vei. Jeg vet det har vært mange spørsmål, så det er derfor jeg velger å fortelle dere hele sannheten. Dere er de første til å vite, om vi skal se bort fra mamma og Morten. 

Jeg kan ikke endre fortiden min, men jeg kan endre fremtiden. 

133 kommentarer

133 thoughts on “SANNHETEN

  1. Så utrolig vondt å lese, men så fint at du forteller det på denne måten. Det er helt greit å ha det vondt, man trenger ikke være sterk hele tiden. Tenk på deg selv fremover, og husk hvor bra du er!<3

  2. wow så flott Sofie!! det er suuuper tøft at du tørr å åpne deg sånn som dette❤️ Jeg heier på deg!!

  3. Du er en fantastisk person Sofie!❤ du er så nydelig og du virker som en kjempe snill jente! Du må bare vite at du er perfekt akkurat sånn som du er og at du er bra nok❤ elsker deg og bloggen din❤

  4. Får vondt i hjertet mitt.❤️ Tenk på deg selv nå Sofie❤️ Vi er her uansett!! Det er helt greit å ha det vondt og vanskelig, man kan ikke alltid være sterk. Blitt veldig glad i deg ❤️

  5. Du er så sterk. Det er så vondt å vite at du sliter, for du gir meg så mye i hverdagen. Jeg mener oppriktig at jeg sliter mye mindre med meg selv på grunn av deg og din åpenhet rundt tøffe temaer. Jeg vet det kommer til å bli bedre for deg. Ta all den tid du trenger. Stay strong 💗

  6. Så fantastisk bra skrevet ❤ kan ikkje sammenligne meg og deg på noen som helst måte, men eg vet kordan det e å ha det vondt å ikkje klare så godt å be om hjelp eller i det hele tatt å få sagt det.. Stå på Sofie ❤ du e gode ❤❤

  7. Får vondt av å lese, Sofie! Men du er så sterk, fint at du forteller på denne måten! Husk at om du ikke alltid har det så lett, så må du tenke på deg selv først! Vi digger deg❤️

  8. Du er så sterk!❤️ Heier på deg! Var du på utøya i 2010 også? Siden det står det på bildet?

  9. Håper virkelig alt ordner seg for deg. Du virker som en utrolig fantastisk person som kommer til å klare seg gjennom det selv om det kanskje kan virke som at det ikke skjer noen ganger. Jeg heier på deg og tror virkelig med alt jeg har at dette klarer du❤️Du er sterk

  10. Glad i deg, holdt jeg på å si. Bare du tar tak i problemene dine, viser hvor sterk du faktisk er. Du vil kanskje alltid sitte igjen med de vonde minnene, men nå kan du kanskje lære hvordan du kan håndtere det. Vær åpen, vær “kjip” som noen leserene dine vil si, bare vær ❤️ Husk at du er god nok som du er, Sofie.
    God klem til deg

  11. Det er virkelig et skritt mot en bedre fremtid å innrømme at man trenger hjelp. Å innrømme det betyr også at man er utrolig sterk og bestemt på å at nå trengs det en endring. Selvom du prøver sette på et stort smil og late som alt er bra, fordi du endelig har fått den jobben du ønsker og har kommet så langt,så vil det en dag si stopp om du ikke kjemper for deg selv. Så hardt som du har kjempet for alt du har fått til frem til idag, så hardt må du nå begynne å kjempe for deg selv. Du fortjener og skal være den viktigste i ditt liv. Det er tid for at du tenker på deg selv nå og ditt beste. Bloggen og alle de som støtter deg kommer alltid til å være her,enten om det er om en dag,en uke eller et år. Vi som heier på deg unner deg kun det beste. Det fortjener du virkelig. You can do this <3

  12. Hei, uff hørtes ikke noe bra ut dette, det er godt du søker hjelp, siden det er forferdelig å ha noe vondt inni seg, kan godt forstå det vondt å miste noen, jeg har selv mista noen som stod meg veldig nært og synes ikke det er noe gøy at det menneske er borte for godt, forstår deg godt. Håper du får det bedre og sånt <3 du er sterk, tenk hvor sterk du er som klarte deg etter utøya selv om det er en påkjenning på kroppen din, men jeg forstår det gjør vondt. lykke til videre og håper du blir bedre <3 du er morsom og gøy å følge med deg ^^

  13. Tusen takk for at du deler med oss, Sofie❤️ Det er absolutt ikke en selvfølge at du skal gjøre det. Så det betyr mye. Jeg kan ikke engang prøve å forstå hvordan man klarer å takle det som skjedde på Utøya. Jeg har sett en av filmene og den satt seg så hardt inni meg. Det er så sinnsykt at dette har skjedd i lille fine Norge. Du er ufattelig tøff og sterk og du må aldri tenke at du er noe annet.
    Sender deg masse klemmer og kjærlighet ❤️

  14. Husk at disse vonde tingene ikke skal definere deg som person, men heller den personen du har forma deg til. På tross av mot gang og vonde tanker, er det alltid et lyst i enden av tunnel. Det må bare være litt mørkt først, og veien kan være kjempe lang men den lille lysstrålen av håp om en bedre fremtid kommer. Du er modig, vakre deg❤️

  15. Dette var så utrolig sterkt! Du trenger ikke å tenke på å bare skrive positivt og alt det der!! Det er MANGE fler som elsker bloggen din og det du gjør inkludert meg! Jeg ser utrolig opp til deg og du virker så utrolig sterk! Selv etter det du har gått gjennom så er du fortsatt en helt fantastisk og omtenksom! Ikke slutt å være den du er <33333

  16. Kjære kjære deg ❤❤Jeg vet så inderlig godt hva du snakker om😢😢 Det gjør meg så vondt å lese og kjenner det i hver nerve i kroppen. Men den dagen du blir venn med og får lagt angsten på en hylle. Det er da du blir fri❤💕 Jeg har en fantastisk flott psykolog som hjelper meg. Jeg kaller det vitamin innsprøytning. Men det krever hard jobbing. Du jobber hardt fysisk.så dette tror jeg du klarer. 👍👍 Men klart det blir tøft og vondt. Men ta den tiden det trenger. Det viktigste er at du som det flotte mennsker du er.kommer hel og styrket ut av det. ❤❤ Jeg kunne skrevet så mye mer til deg❤❤ Vit at jeg føler så med deg . Du er tøff.flott og en herlig jente. 💕 ønsker deg av hele mitt hjerte alt godt. God varm klem til deg ❤

  17. Du er så stetk Sofie!❤️ Du er en inspirasjon uten like!! Jeg håper det går bedre med deg snart og jeg ønsker deg slt det beste!❤️

  18. Stå på! Du er sterk! Heier på deg ❤️ Det at du får hjelp av en psykolog gjør meg kjempeglad!

  19. Stå på❤️❤️❤️ Fint du er åoen om det! Skulle øsnke jeg turte det! Lykke til❤️❤️
    Ambefaler deg til og gå til psykolog! Jeg ville ikke i det hele tatt! Og slet med og ta tak i probelemne, ville ikke jobbe med de! Klarte ikke åpne meg! Men etterhvert ble det lettere! Tok meg 3 år!! Men nå er jeg veldig glad for at jeg gjorde det! Så snbefaler deg det å! Tror det kan hjelpe deg, men det vil ta tid! Og det vil være vondt og slitsomt meb tilslutt vil du merke at det lønner seg❤️❤️❤️ Og så blir det lettere hvis du har mennesker rundt deg som støtter deg❤️❤️ Stå på vi er her for deg❤️❤️❤️❤️ Og geier på deg

  20. For et strekt innlegg Sofie! Jeg synes det er så EKSTREMT modig av deg å åpne deg opp på denne måten! Jeg vet selv at det kan vær vanskelig å snakke om følelser, og jeg tror at du gjør slik at folk tørr å snakke om vonde følelser. Du er en unik jente og jeg heier på deg! Jeg vet at du vil ha det bra med deg selv tilslutt. Du er et så godt forbilde!💞 og jeg er stolt av p si at jeg ser opp til deg. Du er så fantastisk og jeg ønsker deg masse lykke til videre, og sender 1000 klemmer til deg.❤️❤️❤️❤️❤️❤️

  21. Selv jobber jeg med psykiatri til vanlig og ser i mange tilfeller mennesker som har drevet seg over alle evner. Jeg råder deg til å fokusere på din psykiske helse først, for ditt navn i sosiale medier og den karrieren du har bygd deg opp, med den økonomiske fordelen, vil ikke bety NOEN TING dersom du fullstendig møter veggen og ikke “kommer deg på beina” igjen. Bruk de rundt deg, ta vare på deg selv, søk hjelp om det føles riktig. Det kan ta tid å finne en god psykolog man matcher med, men det vil mest sannsynlig være verdt det til slutt. Jeg tror det vil gjøre deg godt og ikke være under press av sosiale medier i den prosessen. Å bruke tid på å bygge deg opp igjen, bearbeide vanskelige ting fra fortiden er SÆRS viktig å gjøre når de kommer opp, og gjør det når du enda er ung. Å fortsette å fortrenge disse tankene vil gjøre det verre på et senere tidspunkt. Bruk tid på å bygge deg opp innvendig, bli kjent med deg selv på nytt, finn dine personlige grenser og styrk din identitet. Det vil hjelpe deg å sette begrensninger tidligere ved en senere anledning og det vil gi deg en god følelse hvor du kan kjenne deg sterk. Du er sterk nå, men man kan dessverre ikke alltid være sterk alene. Det å innse at du har kommet til et punkt hvor du ikke lengre kan takle alt på egenhånd er en uendelig styrke. Din blogg og din karriere vil du lykkes med den dagen du kommer tilbake og er sterkere enn noen gang 🙂 Lykke til, jeg håper du får den hjelpen du trenger og fortjener. Du har vært sterk nok alene nå <3

  22. Kjære, fineste Sofie ❤️ Jeg får vondt helt i bunnen av hjerterota mi av å høre at du har det så vondt. Du må virkelig vite at det ikke fremstår som du syter, eller er negativ, for vi lesere skjønner at du har det vondt. Det er da ingen som skal få si til deg at du må komme deg videre i livet ditt. Kjenner at jeg blir så irritert når jeg leser eller hører om mennesker som sier noe sånt. Det er tydelig at mennesker som uttaler seg på den måten aldri har gått gjennom noe traumatisk selv.
    Når det gjelder det å gå videre, så vil ikke det være så lett før man aksepterer at fortiden er en del av deg. Hvordan skal kroppen kunne leve som normalt dersom hodet ikke tillater det? Jeg sliter med PTSD selv, og du har alltid vært et stort forbilde for meg. Jeg synes du er så sterk, og det er så mye godt å hente på bloggen din uansett når man klikker seg inn her. Du er et forbilde, og jeg ser så ufattelig opp til deg Sofie. Tusen takk for at du er så tøff, og for at du deler dette med oss. Tusen takk for ærligheten din, og for alle tipsene du kommer med. Du aner ikke hvor langt de har fått meg.
    Nå er det på tide å sette seg selv først. Vi er her uansett hva, og uansett hvor lang tid det måtte ta. Det viktigste for oss er din helse. Den kommer før alt ❤️
    Det høres kanskje helt teit ut at du har hatt så stor betydning for noen som du ikke vet eksisterer en gang, men jeg vil virkelig at du skal vite hvor mye du har betydd for meg – og for et flertall av leserne dine. Vi vil støtte deg gjennom alt ❤️

  23. Tenker på deg❤️ Hold motet oppe og vinn dette, du kan klare det❤️ Jeg har klart det, og når jeg kan, så kan du også❤️

  24. Kanskje det er lurt å gå inn i det nå og bli ferdig med det? Bare røske opp alt på en gang. Noen ganger på man ha det vondt før man får det bra. Det er smartere å røske opp i vonde ting nå og kanskje komme seg litt lenger videre enn å leve livet halveis helt til du blir gammel. Uansett støtter jeg deg og har forståelse for at du har det vanskelig. Du har gått igjennom mye og står fortsatt oppreist og det står det respekt av. Husk også at det ikke handler om hvor mange ganger man faller men hvor mange ganger man reiser seg, tørker bort støvet og prøver igjen❤❤💪🏻

  25. Anonym: Selv om jeg hater å innrømme det, så vet jeg så godt at det du skriver er veldig sant. Det er også derfor jeg har skjønt at jeg snart må begynne å gjøre noe med problemene mine om jeg ønsker å få det bedre.
    Ellers, tusen takk for en veldig fin og viktig kommentar <3

  26. K: Herreguud for en nydelig kommentar, jeg ble virkelig helt på gråten nå. Jeg vet ikke hva jeg skal si, annet enn at jeg setter mer pris på tilbakemeldingen din enn hva du noen gang kan forestille deg. Tusen takk for at du er et helt fantastisk menneske <3 Jeg håper det går bedre med deg, og at du også klarer å finne en vei som funker for deg og ditt liv. Jeg heier på deg og sender deg masse klemmer <3

  27. Mange varme klemmer til deg, vet ikke helt hva som hjelper av kommentarer når man ikke har opplevd slik selv.. Sliter med andre ting, og vet at man bør ta all hjelpen man kan få, men det er samtidig viktig å være klar for det- så ikke vondt blir værre.. stå på, du er virkelig en person jeg ser opp til!! ❤

  28. Hei Sofie!
    Jeg synes det er innmari sterk av deg å dele så mye som du gjør, og jeg beundrer deg for ærligheten du gir til oss lesere <3 Jeg tror og håper du får den hjelpen du trenger, og jeg vet at du kommer til å klare deg. Du inspirer meg så mye hver eneste dag, og jeg kan si med hånden på hjertet at du er min favoritt-blogger!! Hver eneste dag går jeg inn på Snapchat for å se om du har kommet med nye innlegg eller bare snapper generelt :-* Aldri gi opp <3

  29. Bare å fortsette å være sterk kjære du. Se fremover og omringe deg med riktige mennesker. Se på hva du har fått til. Fortsett å se fremover å vær sterk. Jeg tar gjerne en kaffe om du føler deg alene ! Stå på!

  30. Dette er noe av det sterkeste, og mest ærlige jeg har lest på lenge. Å ta den beslutningen du akkurat har tatt er beintøff og modig. Det er ikke lett å oppsøke psykolog av egen fri vilje, men det er heller lite annet som viser omsorg og verdighet ovenfor seg selv. Jeg vet så utrolig godt hvordan det er å ha en fantastisk psykolog som støtter deg og letter hverdagen din gjennom tunge, tunge perioder. Og det varmer meg at du har funnet en slik en selv. Livet er så alt for kort og skjørt til å ikke ta seg selv og egen helse på alvor, og det er så fint at du har innsett det. Utenifra kan bloggverden virke som et jag, pressende, stressende og evigvarende krav som andre mennesker stiller til deg som person. Jeg tror det er viktig å skille mellom bloggen og deg. Du er ikke bloggen din, og du vil aldri bli noe mindre verdt eller mindre flink fordi du prioriterer deg selv en periode. Du er deg selv, og bloggen er bare en liten skygge av hvem du er! Ikke la noen fortelle deg at den skal komme først, for uten deg er den ingenting. Håper virkelig du får en positiv opplevelse med oppstratingen av psykologhjelpen du fortjener. Gikk selv til psykolog som fulgte meg gjennom flere innleggelser og tøffe perioder, og det er virkelig den mest fantastiske dama jeg noensinne har møtt. Jeg gikk fra å søke medisin, til å takke nei og starte på profesjonsstudiet i psykologi ene og alene fordi hun var min helomvending i livet, og min største inspirasjon. Nå går jeg 4. året og har snart kun 2 år igjen før jeg selv er psykolog. Mental helse er så vanvittig viktig, og det er så godt å se at du innser dette også. Takk for ærligheten – det ER mulig å få det godt med seg selv. Det har jeg ingen tvil om at du vil klare heller. Du må bare sette deg selv først! <3
    Stor klem

  31. Utrolig bra at du åpner deg❤️Veldig bra skrevet❤️Du er utrolig tøff Sofie!❤️ Men om jeg kan spørre, så du breivik når du var på uttøya under skytingen?

  32. Kjære Sofie!
    Du må kanskje være det beste forbilde for så mange! Det at du står frem med så mye privat av livet ditt og hvordan du håndterer dette, hjelper meg og så mange andre til å forstå at det er helt greit å ikke alltid ha det topp. Du viser også at det er greit å stå frem og fortelle! Du inspirerer så mange mennesker, Sofie!
    Jeg titter innom bloggen din og snapchatten din daglig, rett og slett fordi du inspirerer meg så mye!
    Jeg håper virkelig du får det bedre snart, fordi du virkelig fortjener det etter alt du har vært gjennom!
    Alle skulle hatt en støttespiller og venn som deg.
    Håper du får en super uke, stå på❤️

  33. Du e så forbanna sterk! Selvom det ikke føles sånn – vi kan aldri sætt oss inn i din situasjon, eller det du har vært igjennom! Æ håpe du får fiksa det nu, så du slipp å plages mere med det nu Sofie! Du e unik, og æ elske måten du formulere dæ, å at du e så åpen å ærlig med åss, selvom det e nokka som e KJEMPEVANSKELIG for dæ å prate om! Lykke til hos Psykolog – å glede mæ til å følge dæ på bedringens vei!❤️ Klem

  34. Jeg håper virkelig det ordner seg! Mange av dere bloggere sier -dere gir meg så mye, skulle ønske jeg kunne takke dere nok! Men det er faktisk dere som gir oss så mye! Jeg kan snakke for meg selv, og det jeg vet er at etter jeg begynte å lese bloggen din så har jeg fått en mye bedre hverdag! Jeg står opp vær dag og gleder meg til å lese bloggen din, siden den får meg alltid til å smile! Før levde jeg av dårlige venner, mest sjenerte i klassen. Men nå har jeg forstått hvordan ekte venner er. Etter jeg kvittet meg med de dårlige vennene ble jeg mye mindre sjenert, jeg begynte å omringes av personer som løftet meg opp og ikke trøkket meg ned! Tusen takk for alt DU har gitt meg<333

  35. Så fint skrevet💕💕 Det du har opplevd på Utøya og at pappaen din har gått bort må føles helt forferdelig. Synes du er tøff som tørr å snakke/skrive ut om det 💖💖

  36. Velsigne deg!: Nå gjorde du meg virkelig tom for ord. Jeg vet ikke hva annet jeg skal si enn tusen takk. Jeg skulle ønske jeg kunne gi deg en stor klem, for herregud så fantastisk du er!!!

  37. Dina: Ut i fra hva jeg leser her så kan jeg allerede se at du kommer til å bli en helt fantastisk psykolog som kommer til å gjøre mange mennesker sitt liv om til noe positivt <3 Det er veldig godt å lese at du har kommet dit du er i dag, du er rå!

    Og tusen takk for en veldig fin og ærlig kommentar <3 <3

  38. Vondt å lese at du har det tøft.. Du er utrolig tøff som velger å ta tak i problemene nå <3 Høres ut som en ide å oppsøke psykolog, og ikke glem å bruk de rundt deg. Venner/familie/kjæreste er utrolig god støtte gjennom tøffe tider. Ønsker deg lykke til, heier på deg <3

  39. Veldig trist å høre)): Du er super sterk Sofie <33 Du er virkelig et forbilde. Jeg håper virkelig det går bra med deg og at det ordner seg tilslutt <33 Pleier ikke å kommentere bloggen din, men jeg leser bloggen din ofte og er stor fan<33 Du må vite at jeg er så takknemlig for at du blogger for du er virkelig ett av mine forbilder! Jeg digger deg Sofie og tusen takk for at du blogger for oss<3 Mange klemmer fra meg😘

  40. Kjære Sofie, blir altså bekymra for deg når eg les det her… du burde ta mer vare på deg sjøl, han vinn itje om du trekke deg tebake før å puste litt lettere, du kjem itje te å miste ekte lesera om du e ærlig om din situasjon, faktisk så trur eg at du kjem te å få flere lesera om du e ærlig om di dagan du itje har det så greit, det e kun derfor eg les din blogg, før du e en av få som tør å åpne deg om mental helse ❤️Du e sterkere en du trur

  41. Du er et såå stort forbilde, og du er skikkelig sterk💗 og modig som faktisk tørr å skrive om følelser. Love u💞💞⭐️⭐️⭐️

  42. ❤️ Du er utrolig sterk, og bare det at du deler dette med alle leserne dine viser det. Er så utrolig mange som sliter med ulike former for angst de må kjempe seg gjennom hver dag, og det at du deler din historie og hvordan du har det, vil hjelpe mange som sliter.
    Har selv slitt med angst i noen år nå, men har en veldig snill og god psykolog å prate med som hjelper meg heldigvis…og ikke minst en fantastisk kjæreste og familie rundt meg.
    Masse lykke til fremover, Sofie ❤️ Det finnes alltids et lyspunkt i enden av tunnelen å se fremover mot! 🌸

  43. Jeg har vert fast leser av sophie elise i flere år, kansje 4-5, men måtte slutte å lese for det er så mye depresjon og tristhet

  44. Du er en fantastisk flott, sterk og vakker person Sofie og du inspirerer! Kjenner meg sånn igjen i å presse seg og det å forsøke å være tilgjengelig til enhver tid, som ender i at man glemmer seg selv! Gjør derfor ting som gir deg glede! Jeg heier på deg, Sofie! Varm klem<3<3

  45. Som influencer er det viktig å få unge til å forstå at det er lov å ha det vanskelig! Stå på Sofie! Skriv om det som er vanskelig det er utrolig viktig for unge! God klem til deg Sofie<3

  46. Du er så utrolig sterk. Du burde tenke over også hvor sterk du egentlig er. Håper at alt bedrer seg til slutt og at vonde minner ikke skal ta kontroll over livet ditt igjen! ❤️❤️

  47. Sender en klem, selvom man føler seg helt alene – så er dette det absolutt motsatte ❤️ tørr å dele

  48. Tøft å stå frem om at du, som mange andre, har problemer. Men å skrive slik du gjør er småprovoserende. Nå sitter samtlige å spekulerer om hva som har skjedd deg og dette kommer mest sannsynlig til å påføre deg mer vondt enn godt. Det er en grunn til folk går til psykolog for å holde det privat og ikke offentlig, og selv om du er en offentlig person så har ikke psyken din godt av å «blottlegge» deg stykkvis.
    men som resten av bloggnorge så har du et eksponeringsbehov, så det kommer vel en bok om dette om noen år. men ikke skriv et innlegg forså å skrive «jeg kommer ikke til å kommentere denne saken mer» for det vet alle som leser blogger og følger dere er tull. Neste gang du har en dårlig dag kommer du til å referere til dette innlegget.
    Hold det privat og prat med psykologen din om det, ikke hele internett. Det gjør vondt verre.
    Jeg velger å ikke lese bloggen din for jeg synes den er «kjip», og det er opp til hver enkelt. Du trenger ikke å komme med unnskyldninger for meg om hvorfor det og du er sånn. Du er et fantastisk menneske, men ikke en blogger jeg ønsker å følge. Håper du finner tonen med psykologen og får hjelp med problemene dine. Ser frem til å lese boken din for å få bedre forståelse.

  49. Fine fine Sofie, føler en bloggkommentar ikke er nok for å beskrive hvor sterk og god du er, og hvor mye godt du fortjener❤️ Merker jeg blir stolt og rørt over at du ikke bare deler så mye med alle, men også dine valg over deg selv, som å begynne hos psykolog igjen. Det er virkelig et stort fremskritt bare det! Du kommer til å må langt og du har allerede nådd lengre enn mange! Han vil aldri vinne, uansett hvor mange mareritt han oppsøker, uansett hvor mange tanker han dukker opp i, vil han aldri vinne. Både jeg, du og resten av Norge skal sørge for det! Er det lov å stille et lite spørsmål, er selvfølgelig ikke noe du må svare på men har bare lurt på: Har du noen gang dratt tilbake til Utøya, enten på leir eller bare et vanlig besøk? Hvis ikke, kunne du tenkt deg å dra tilbake dit? Hvertfall, håper du får en fin uke videre og at psykolog timer og alle og alt rundt deg hjelper deg litt hvert fall i hverdagen❤️ Tusen takk for alt du deler, og takk for at du ikke slutter å skrive på tross av stygge kommentarer!

  50. Stå på!❤️❤️ Jeg elsker bloggen din og du er tøff som tørr å si det på den måten📷✨

  51. Dumt du har det slikt! Men du skal vite at de fleste har det mer drit en så sinnsykt perfekt som det skal fremstilles på typ insta. Jeg håper du virkelig tar tak..for det er kun da det kan bli bedre. Lykke til ❤️

  52. Jeg så deg tilfeldigvis på snapchat. Takk for at du er åpen og ærlig. Ønsker deg alt godt <3

  53. Kjære deg, Sofie.
    Du har allerede vunnet.
    Han tapte i dette, og kan aldri vinne over deg.
    Uansett hvor mye du gråter, uansett hvor mye du er lei deg, så er du vinneren i dette.
    Han har ikke makt til å være i noen form for konkurranse med deg igjen noen sinne.
    Det er helt greit å være lei seg, det er helt greit menneskelig det du føler. Men dine tårer og dine følelser gjør deg ikke til en taper.
    Det gjør deg til et menneske med hjerte.
    Det gjør deg til et mennekse med følelser, med empati og med styrke!
    Et menneske som er så mye bedre enn han.
    Han kvalifiserer ikke til å være i noen form for konkurranse med deg igjen noen sinne.
    Gi han ikke makten til å vinne eller tape over deg.
    Det fortjener han ikke.
    Han kvalifiserer ikke til å delta i konkurransen en gang.
    Klem til deg.

  54. Husk å ta vare på deg selv Sofie, helsa kommer alltid først uansett hva! Det gjør vondt å lese at du ikke har det bra, jeg skulle ønske jeg kunne gi deg en klem gjennom skjermen❤ Det er bra at du har noen å snakke med, jeg håper det blir litt lettere med tiden. Du er et utrolig godt og fint menneske som bryr deg masse om folka rundt deg. Derfor er det så kjipt å tenke på alt det vonde meningsløse og urettferdige du har vært igjennom. Du fortjener så inderlig godt å ha det bra! Stå på, og ta ett skritt av gangen. Du har mange blogglesere i ryggen og vi er veldig veldig glad i deg💓
    Og vi forstår hvis du ikke orker å blogge når du har dårlige dager. Ingen som blir skuffa eller irritert, vi bryr oss om deg og det er viktigere at du tar vare på deg selv og ikke stresser med innlegg og jobb når du ikke har det bra❤ Take care Sofie, vi er her for deg!

  55. Du har vært gjennom noe som veldig mange ikke kommer til å være borti. Det er veldig lett å skrive å si at du skal ikke ditt å skal ikke datt, men uansett om du har en dårlig periode så er du sterk, du har overlevd en forferdelig hendelse, du har venner, familie å kjæreste rundt deg, om du har deg en dårlig periode så har du en dårlig periode!❤️ Selv om du ikke tillater deg det så blir det ikke noe bedre av det :/ du må tillate deg å ha en dårlig periode i ny og ned, for det har alle:) til og med han som alltid vinner:) du er en sterk person uansett hva andre skriver, du har mot, å du er et forbilde for veldig mange. Så er det som du skriver, det er veldig lett å skrive jeg er forbanna lykkelig enn å skrive jeg har det forbanna kjipt. Men i enkelte perioder så er man nødt til å lytte til kroppen, ta en å en dag av gangen 🙂 det er bedre å ta tak i problemene nå enn å vente til det er for sent:) ( snakker erfaring ) stå på uansett hva, Sofie! Du er sterk å du er en fantastisk person, selv om jeg ikke kjenner deg mer enn det jeg har lest å sett deg på tv, så er du en fantastisk person, sterke meninger, å en herlig jente❤️ Du må bruke den tiden du selv ønsker på å ta tak før det går for langt❤️ Heier på deg😍

  56. Hei,
    Ikke vær redd for å dele når du har det vondt! Jeg er ingen som leser blogger til vanlig, men dette er et innlegg som jeg vil huske lenge. Og det er nettopp det som er så fint med bloggere, ar de kan dele det fine, tilsynelatende lette livet de lever, men også alt det vanskelige når det faktisk inntreffer. Det er så mange blogg-innlegg jeg har oppfattet som ekstremt ærlige, og som jeg virkelig har verdsatt!<3 Og dette er et av dem! Jeg håper at du snart føler deg bedre! Og hvis ikke (det kan ofte ta lang tid) så håper jeg at du har et par fine dager i blant!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *