TUSEN TAKK

Categories Reise

Jeg klarte ikke å vente med å få den i posten, så jeg bare måtte kjøpe boken til Isabel på flyplassen i går. Er du en av de som ikke har kjøpt den enda, så vil jeg virkelig anbefale det på det sterkeste. 

Det irriterer meg at jeg til tider kan være redd for å fly, for det er jo akkurat her man har verdens fineste utsikt. 

Som dere vet så befinner jeg meg i Tromsø, og denne gangen har Celine blitt med meg på reisen. Morten og jeg reiser til Sri Lanka i slutten av November og blir der frem til i midten av Desember, så da var det like greit å ta henne med nå. Er det en ting jeg virkelig hater, så er det å reise med Celine. Hun er ofte ganske redd for å fly, noe som selvfølgelig er veldig ukomfortabelt for meg også. 

Jeg vil derfor takke flyvertinnen som jobbet på Norwegian sitt fly fra Oslo til Tromsø 08.20 i går. Hun tok kontakt med meg i det jeg kom på flyet og ga beskjed om at hun visste at jeg hadde med hund. Jeg fortalte henne at Celine synes det er ubehagelig å fly og fikk derfor ha henne i setet ved siden av meg, utenom da vi lettet og landet. 

For mange høres det kanskje ikke ut som en big deal, men jeg tror ikke dere forstår hvor lite forståelse jeg har møtt tidligere for at Celine bare er en hund. Sist jeg reiste til Tromsø fikk jeg nei fra flyvertinnen til tross for at sidemannen sa at det var greit. Hun byttet heldigvis mening etter at hun så hvor ubehagelig Celine hadde det, men hun var ikke akkurat veldig hyggelig og forståelsesfull. 

Buret til Celine er lukket under hele flyturen, så jeg klarer ikke å se forskjellen på henne og en veske. Eller… forskjellen er jo at det er snakk om et levende liv. Jeg synes derfor det er ekstremt trist at noen velger å være så kjipe, spesielt uten en god grunn. 

Jeg vil derfor si tusen takk til deg som så oss med en gang vi kom på flyet, til deg som gjorde en helt fantastisk jobb og til deg som gjorde flyturen til både Celine og meg veldig behagelig. Du er fantastisk! Jeg takket deg på flyet også, men jeg føler virkelig at denne hendelsen trengte litt oppmerksomhet 🙂

18 kommentarer

18 thoughts on “TUSEN TAKK

  1. Du må ordne neglene dine litt oftere hvis du skal ha lange negler. Det der var bare ekkelt 😮

  2. Har så lyst på den boken selv, men jeg er jo ingen tålmodig person når det kommer til å lese. Utrolig kjipt, for er mange bøker jeg både ønsker meg og vil lese 🙂 Skulle ønske konsentrasjonen min også var sterkere, jeg detter alltid veldig tidlig av.. Ønsker deg en fin kveld!

  3. Det handler jo også om allergier.. Mange er kjempe allergiske mot dyr, skal ikke de få lov til å fly fordi det er hunder inne i flyet?
    Ja, det kan alltid være pels osv på klær, men hvorfor gjøre det verre for mennesker som potensielt er allergiske?
    Mener ikke dette som kritikk, men det er jo noe å tenke over! Ha en fin ferie i Tromsø😁

  4. hyggelig av flyvertinnen! du burde sende ros til norwegian direkte, men du er ganske kjent sånn sett, så kan hende noen av de har fått d med seg.. men skader ikke å sende ekstra ros, kanskje de tar d med videre internt 🙂
    ellers .. hvem passer celine når dere drar til sri lanka?

  5. Har også reist med hund og vært borti noen skikkelig KJIPE flyvertinner.” Nei veska må være HELT lukket eller så kan du hunden stikke av og løpe rundt i kabinen” as if. FIkk ikke låv å ha en liten åpning på størrelse med fingrene mine engang. Og det var bare hun ene flyvertinnen, hun andre sa ingenting, ei brydde seg. Hun snakket tilogmed med oss litt under flyvningen pga hunden. Hunden gråt HELE flyturen og så helt traumatisert ut stakkars etter turen!! Fy norwegian.. sorry as.
    Elsker bloggen din og du og Morten, fint par <3 mvh Charlotte

  6. Dere som blogger kaller dette en jobb. Det vil si deres jobb er å skrive. Da er det veldig rart at Bloggeren selv ikke har skrevet sin egen bok, som lever av å skrive …

  7. hva eee isabel raad sitt egt navn? boken huns heter jo shirog? heter hun egt shirog raad men byttet til isabel når hun ble 18?

  8. Har selv 2 store hunder som må reise i lasterom på flyet,så å måtte sitte i buret inni flyet er ikke så ille. Hunder tilpasser seg selv om de kanskje lager litt lyd i begynnelsen. Men det var service av flyvertinnen da 🙂

  9. Ano: Det varierer jo fra hund til hund, akkurat som det varierer fra menneske til menneske. Hadde en hund før som var i lasterommet uten problemer, men Celine synes det er skremmende å fly.

  10. Charlotte: Uff, jeg skjønner virkelig ikke hvordan noen skal være så kjipe. Hadde det vært skikkelig strenge regler rundt hund i fly, så vil jeg vel tro at alle hadde fulgt det?

    Tusen takk <3 <3

  11. Anonym: Man blir plassert helt bakerst i flyet om man reiser med hund for å ta hensyn til de med allergier.

    Jeg tenker også at om du er allergisk så reagerer du like mye på om hunden er på gulvet eller på setet. Buret er jo lukket, så det er jo ikke akkurat slik at hun kan røyte gjennom buret :p

    Tusen takk <3

  12. Flyselskapene har regler for hvor hunden/katten skal ligge under en flytur. Hun gjør bare jobben sin, har ingenting med at hun ikke er hyggelig eller forståelsesfull å gjøre..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *