PERSONLIGE SPØRSMÅL

Categories Blogg

Er det noe jeg har synes vært litt vanskelig de tre siste årene så er det å klare å skille mellom privatliv og jobb. Jobben min går jo ut på utlevere meg selv og livet mitt, og det har derfor vært vanskelig å finne ut for egen del hva som er greit og ikke. Jeg føler til tider at jeg har vært litt for åpen på denne bloggen, samtidig som at jeg gjerne vil dele med dere hva som skjer i livet mitt. Jeg er og har alltid vært en veldig åpen person, og har ikke problemer med å åpne meg opp til mennesker jeg kanskje akkurat har møtt. Selvfølgelig ikke om de tingene som er vanskelig for meg, men jeg har fått høre fra mennesker rundt meg at jeg kanskje må begynne å tenke mer over hva jeg sier og til hvem.

Det som kanskje også er litt ulempen med å være veldig åpen utad er at enkelte mener de har rett på å få vite alt. Mange ganger når jeg har hatt for eksempel “ukens spørsmål” så blir jeg sjokkert over hva noen får seg til å spørre fremmende mennesker om. Er det for at man kanskje føler at man kjenner meg? Eller er det for at det ligger en forventning eller er et lite “krav” om at man skal utlevere livet sitt når man allerede deler såpass mye med alt og alle? Jeg merker at jeg har blitt mye mer privat den siste tiden, og jeg tror nok kanskje det er for mitt og alle andre sitt beste, haha. Jeg får like sjokk hver gang jeg får opp på minner hva jeg har svart på når det kommer til “ukens spørsmål” og forstår virkelig ikke hvorfor jeg ville at så mange mennesker skulle vite så private ting om meg.

Det som også har vært vanskelig er jo at enkelte forventer et svar, og legger et veldig stort press på deg om du ikke velger å svare. Det var en gang jeg måtte sperre kommentarfeltet mitt i noen dager da det tikket inn alt for mange kommentarer, der veldig mange av dem var utrolig stygge. Jeg fikk så mye kjeft for at jeg unngikk å svare på noe jeg synes ble for personlig for meg, og det startet virkelig en krig i kommentarfeltet mitt. Jeg har likevel lært meg at jeg bare må stenge enkelte ting ute, for om det er noe jeg synes er for privat eller personlig å svare på så skal jeg heller ikke gjøre det.

1 kommentar

1 thought on “PERSONLIGE SPØRSMÅL

  1. Ingen har rett til å vite ALT om noen! Så du gjør rett i å holde noe tilbake. Tror man er veldig takknemlig over det desto eldre man blir. Fort gjort å dele litt for mye som ung. Klem! <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *