Trening

Six-pack or ice cream?



Jeg som spør meg selv " hvorfor har jeg ikke six-pack?" hehe, det vet jeg vel egentlig så godt. Det har nok mye med at jeg ELSKER å nyte livet, både når det kommer til reising, nye opplevelser og ikke minst mat og søtsaker <3 Jeg skal ikke lyve å si at jeg ikke kunne tenkt meg en six-pack, for det hadde vært utrolig deilig å kunne gå på stranden med noe ikke alle har. Det hadde også vært kult å kunne legge ut et bilde på instagram " se hva jeg har, som ikke du har ;-)" haha neida, joda.

Skulle jeg hatt six-pack måtte jeg fått den i gave, feks våknet opp en morgen med six-pack. Akkurat som matvanene og drikkevanene mine er nå kommer jeg aldri til å få six-pack. Men vet dere hva? det er helt greit. Kommer jeg noen gang til å virkelig ville ha six-pack, så kommer jeg til å få den også. Akkurat nå er det andre ting i livet som betyr mer, som en kveld med mistresses og en hel boks med is. 

Lenge leve latskapen

//sponset

Gjett hvem som sov til klokken 13.00 i dag også? Hehee, not me! Jeg vet ikke hva som har skjedd med meg i det siste, men jeg føler meg super sliten uansett hvor mye jeg prøver å slappe av. MEN er det en ting jeg vil gi meg selv litt skryt for så er det at jeg alltid drar på trening uansett hvor jævlig jeg føler meg, og vet dere hva? Jeg føler meg alltid så mye bedre etterpå. Selvfølgelig, noen dager burde man holde seg hjemme. Men jeg tror de fleste har godt av å komme seg på trening de dagene man helst føler for å ligge på sofaen. Jeg tror det er litt for lett å velge sofaen istedenfor treningssenteret. Lenge leve latskapen, eller hva? haha

Om du trenger hjelp til å komme i gang med treningen vil jeg anbefale deg å kontakte SFPT. Her vil du garantert få en matplan og en treningsplan som passer perfekt for deg. Hvem sier nei takk til å kunne spise både taco og pizza hver eneste dag? Ikke dette matvraket i alle fall. 

Ingen unnskyldning



God søndag alle sammen ♥
Jeg håper dere har hatt en fin start på søndagen, det har i alle fall jeg. Dagen min har blitt brukt til å se serie og spise god mat. Perfekt, ikke sant? Jeg var utrolig redd for at jeg skulle våkne opp idag å være syk, men det var jeg heldigvis ikke. Det ble ingen bytur på meg igår da jeg hadde gått rundt med en skikkelig hodepine hele dagen som ALDRI ga seg. Jeg drakk sikkert flere liter vann for å få den til å forsvinne, noe som absolutt ikke hjalp. Jeg klarte så vidt å drikke igår for kroppen føltes så tung og sliten. Men idag føler jeg meg i skikkelig god form, derfor skal jeg en tur på trening om ikke så alt for lenge. Selv om jeg var ute i går er det ingen unnskyldning for å ikke kommeg seg på trening. Jeg er ikke den typen som ligger på sofaen hele dagen etter en tur ut, jeg MÅ røre på meg. 

Årets første



Et av mine ønsker for 2016 var at tiden skulle gå litt saktere. Selv om det er et høyt ønske så er det vel lov å drømme stort? Jeg har allerede skjønt at det mest sannsynlig aldri kommer til å skje for dagene mine løper fortsatt fra meg. Jeg fikk nesten sjokk når jeg så på klokken, er den virkelig 8 allerede ? Det eneste jeg har gjort i dag er å dra en tur på trening før jeg og Gabriel dro en liten tur på kjøpesenteret. Vi dro hjemmefra klokken 3 å har nesten nettopp kommet hjem. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig, haha. Selv om dagen ikke har gått til noe fornufitg fikk jeg unnagjort årets første trening. På mandag er det rett tilbake på diett igjen. Er ikke ofte jeg føler at jeg gleder meg til å begynne på diett, men dårlig mat ga meg ikke så mye lykke som jeg trodde. Utrolig nok så er jeg LEI sjokolade, hvem hadde trodd det? 

Pizza eller diett?






I går hadde vi en skikkelig typisk søndag, en sånn søndag har ikke vi hatt på lenge. Vi sov til rundt 1, var ikke på trening før halv 5, stoppet innom pizzabakeren etter trening å kjøpte med oss en stor pizza. Vanligvis pleier jeg å være rett tilbake på dietten etter en dag på fylla, men i går frista pizzaen mye mer. Jeg må si at pizza smakte ikke så godt som jeg trodde det kom til å gjøre. Kan være for at vi hadde marinert kylling og biff, og så kresen som jeg er liker jeg ikke marinert kjøtt. Jeg syntes faktisk speltlompe pizza er MYE bedre, og ikke minst mye billigere også. Resten av kvelden gikk til hjemme alene 1 og tente lys. En så avslappenede søndag har jeg ikke hatt på lenge, og det var utrolig deilig. Ser dere hvor fornøyd jeg var med pizzaen? haha, for et blikk.

Bli med meg på en treningsøkt

Jeg har fått en god del spørsmål om jeg kan legge ut treningsprogrammet mitt, så jeg tenkte jeg kunne begynne med å vise dere en av mine økter. Jeg må beklage kvaliteten på bildene, men Gabriel syntes det er kjempe flaut å ta bilder så han går ikke akkurat inn for å gjøre bildene bra. Han kjapper seg å ta to-tre bilder i skjul før han løper vekk, haha. 

 
Hadde veldig lyst å fjerne ansiktet mitt på dette bildet, haha. Men hvem er pen på trening egentlig? Ikke jeg i alle fall. 
Denne økta starter med benpress 3 x 6-8 repetisjoner. Jeg har alltid to oppvarmingssett før jeg startet med 3 x 6-8, der jeg bruker lettere vekter. Denne øvelsen går i hovedsak rumpe, framside og bakside lår. Hvordan du posisjonerer dine ben avgjør om du fokuserer på framside eller bakside lår. For eksempel hvis man har beina relativt høyt og bredt jobber man mere på rumpe og bakside lår. Hvis man vil jobbe framside lår kan man ha de litt smalere og lavere. Jeg pleier å variere
Øvelsesguide kan du finne HER

 
Igjen så vurderte jeg å tegne på bildet. Denne gangen over rumpa, for den så grusom ut på disse bildene haha. Men vet du hva? jeg orket ikke. Øvelse nummer to er push up mot smith stang 3 x 6-9. Dette er en øvelse som i hovedsak er ganske lik benkpress. Den går på bryst, skuldre og triceps. Du kan variere bredden på grepet ut i fra hva du vil trene, holder du smalere enn skulderbredde går det mer på triceps. Holder du bredere enn skulderbredde jobber du mer med brystpartiet. 
Øvelsesguide finner du HER

  
Øvelse nummer tre er fire hyrdrants 3 x 6-9. Denne øvelsen trener rumpe/hoftepartiet. Du kan også bruke denne øvelsen til å trene mage, med en litt annen vri. Men slik som jeg utfører den går den i hovedsak på rumpa. Bildene viser ikke helt 100% hvordan den utføres, forklaringen på dårlige bilder har dere øverst i innlegget. 
Øvelsesguide HER

 
Øvelse nummer 4 er et arms roing 3 x 8-12. Dette er enkel og svært effektiv øvelse for rygg. Her trener man i hovedsak utsiden av ryggen, som for eksempel lats og bakside skuldre. 
Øvelsesguide HER

WOOD CHOPPER

CABLE CRUNCHES

Jeg avslutter økten med disse to mageøvelsene. Vi glemte selvfølgelig å ta bilde, så derfor ble det kun Youtube video. Jeg håper dere likte innlegget! Gjerne rop ut hvis dere ønsker mer av dette. 

#trening

Six pack eller godteri?




For meg er klokka 09.00, og det føles som dagen nettopp har startet. Jeg har ikke gjort noe fornuftig idag, det eneste jeg har fått til er å ligge på sofaen å se på pantelånerne i detroit, syykt spennende dag. Men herregud så deilig det er med sånne dager, når du ikke har noen som helst planer. Jeg tar meg utrolig god tid på sånne dager, haha. Skulle egentlig vært på trening til 1, og jeg sitter enda her å er nesten klar. Idag har jeg bestemt meg for å ha godtestopp fram til jul. Ikke fordi godteri kan gjøre meg feit, som dere vet så syntes jeg det er helt latterlig å skulle kutte ut lørdagsgodteriet sitt når man ikke har noen konkrete mål man skal nå. Så jeg er ikke hysterisk for at jeg skal legge på meg, men det hindrer meg i å nå den vekta jeg vil ligge på fram mot jul. Jeg skal uansett spise 10 kilo med godteri i jula, så jeg klarer meg vel fint i 3 uker uten godteri. Jeg er dessverre alt for glad i godteri, og et liv uten godteri er faktisk et liv uten mening. Jeg klarer ikke å kontrollere meg når det kommer til godteri, så det er bedre å kutte det ut en liten periode til jeg når den vekta jeg ønsker. Skulle ønske jeg hadde så høy forbrenning at jeg kunne spise det til både frokost, middag og lunsj♥  Jeg må rett og slett velge mellom six pack og godteri, og denne gangen går jeg for six pack. For en liten periode i alle fall, haha. 




Vurderte nesten å sende inn disse bildene til et modellbyrå, tror jeg hadde hatt stor sjanse.

Jeg trodde ikke jeg kom til å tørre

Jeg må bare si TUSEN TAKK ♥ for alle tilbakemeldinger jeg har fått på gårsdagens innlegg, det varmer virkelig. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle tørre å poste det, da det virkelig er mine dypeste følelser som jeg ikke har delt med noen, til igår. Jeg har ikke sagt det til mine to bestevenniner, jeg har ikke sagt det til kjæresten, og jeg hadde ikke sagt det til mamma før jeg ringte henne den natta å hylgrein. Uansett hvor tungt det var å ta opp telefonen for å fortelle hvor tungt jeg hadde det, så var det godt. Det er ikke alltid lett å skal holde alt for seg selv hele tiden, og noen ganger må man bare få det ut. Men at jeg faktisk skulle tørre å dele det på et sted alle kan lese det, hadde jeg aldri trodd. Men det føltes nesten lettere å skrive det på bloggen, enn å fortelle mine nærmeste om det. Rart, er det ikke? Innlegget kan dere lese HER




Ellers har dagen min vært ganske avslappende. Jeg sov helt til halv 1, hehe ups. Deretter lagde jeg meg en god frokost, samtidig som jeg drakk en kopp med kakao og krem♥ Tenk at julen nærmer seg, og det må feires. Jula varer jo faktisk bare i en måned, og etter det er det jo bare mørkt og trist. Haha neida, vinteren har sine fine sider den også. Nå har jeg akkurat kommet hjem fra trening, og har egentlig litt dårlig tid i og med at jeg skal møte Julie klokka 7. Vi skal ut å spise, noe som sikkert er 100 år siden jeg har gjort, så det blir koselig. Jeg tenkte forresten at jeg skal bli litt flinkere til å legge ut om trening både på snapchat og instagram, siden det er noen som har etterlyst det. Så får dere som syntes det er interesant så heter jeg "sofieeec" på snapchat og "sofiecnils1" på instagram. 

 

 

Hvordan unnskyldning skal jeg bruke?


Idag har vært en sånn dag der klokka bare er 6, og du føler det er leggetid snart. Dagen her har vært ganske lang, og jeg føler egentlig bare for å legge meg under dyna å sove, haha. Når det kom til dagens treningsøkt, tror jeg sikkert at jeg hadde 100 unnskyldninger på lur på hvorfor jeg IKKE skulle trene. " Er jeg kanskje litt dårlig form?" Kjenner jeg at jeg har litt vondt i lilletåa?" Jeg er ganske trøtt, trening kan jeg ta imorgen istedenfor" Dere aner ikke hvor lenge jeg satt med sånne tanker, før jeg endelig klarte å presse meg på trening. De fleste tenker vel at visst jeg hadde så lite lyst å trene idag, så hvorfor ikke bare holde meg hjemme? Jo, det skal jeg fortelle dere. Da må jeg trene hele helgen, og det orker jeg ikke. I helgen skal jeg bo i senga, og da orker jeg ikke å ha trening hver eneste dag. 


MEN, det skal sies at det hjalp skikkelig på den slappe formen min å komme seg på trening. Den følelsen etter en treningsøkt er virkelig herlig, og den er sikkert like god for meg som for dere som snuser, når dere endelig får en snus etter noen timer uten. Nå skal jeg bare nyte resten av kvelden godt plassert i sofaen med en kopp kakao, god mat og en god serie ♥  Håper dere får en super kveld, og kan slappe av like mye som jeg skal nå.


Det finnes ingen hurtigløsning

Jeg blir ofte kontaktet både på facebook, instagram og mail ang trening og kosthold. Jeg syntes det er veldig hyggelig at jeg er en motivasjon for andre, og at dere søker min hjelp. MEN jeg er ingen personlig trener, og jeg vil derfor ikke ta på meg det ansvaret med å veilede andre. Dere må huske at det er veldig inviduelt fra person til person hvor mye man skal spise for å gå ned i vekt, så det som har funket for meg funker nødvendigvis ikke for deg. Jeg har ikke, og vil heller ikke fortelle hvor mye jeg spiser på grunn av dette. Mitt alle beste råd er å slutte med hurtigløsningene, for det koster så utrolig mye penger å det er bare tull. Jeg må bare beklage meg til dere som har troa på dette, men i mine øyne kaster du pengene ut av vinduet. Ja, du går kanskje ned et par kilo på noen uker, men hva skjer når du er ferdig ? Du faller tilbake til gamle vaner, og er rett tilbake til der du startet. Jeg ville mye heller brukt pengene mine på en personlig trener, som vet hva han/hun driver med.


Det vil kanskje koste litt mer, men det kommer til å være mye mer verdt det. Det jeg tror er viktigst når man skal gå ned i vekt er å finne en livsstil man trives med, ikke en som er et helvete, og alt du gjør er å telle uker til dietten er over. Jeg har gått på en sånn smell før, og jeg raste opp en god del kilo på veldig kort tid. Rett og slett fordi jeg gikk på en diett der jeg spiste VELDIG ensformig, og jeg hadde masse nei mat. Det eneste jeg kunne spise var kylling og brokkoli, og hvem vil spise det hver eneste dag for resten av ditt liv? Ikke jeg iallefall. Nå har jeg funnet en trener jeg trives godt med, og jeg har fått en matplan jeg kan spise for resten av mitt liv. Jeg spiser knekkebrød, jeg spiser MASSE brød, føler det er alt for mange av dere som er redd for å spise brød? Jeg er i den beste formen jeg noen sinne har vært i, og jeg spiser brød hver eneste dag. Jeg spiser alt av pålegg, jeg spiser pizza, jeg spiser hamburger, jeg spiser taco. Jeg spiser AKKURAT det samme som alle andre. 


Diett trenger ikke å være kjipt, det er hva du gjør det til selv. Men bare sånn at dere vet det, så finnes det ingen hurtigløsninger når det kommer til trening. Du må jobbe for det, det kommer til å være kjempe tøft, du kommer til å ha lyst til å gi opp, MEN du kommer til å sitte med verdens beste følelse når du faktisk får det til. Et annet tips som har hjulpet meg utrolig mye er å Ikke begynne å trene bare for å bli tynn, eller for å oppnå drømmekroppen. Tren for at du vil ha en bedre livsstil, en sunnere kropp og et bedre liv. Jeg har selv vært på jakt etter drømmekroppen, og det var den eneste grunnen til at jeg startet å trene. Den perioden er heldigvis forbi, og jeg trener for å ta vare på den kroppen jeg skal ha for resten av mitt liv. Det er ikke en Iphone du kan bytte ut når den blir dårlig, og det er ditt ansvar å behandle den bra. Det å ha en sunn livsstil og være aktiv, har blitt like vanlig som alt annet jeg gjør. Det er ikke lengre noe jeg MÅ gjøre, men det er noe jeg VIL gjøre. Det er en stor forskjell. 


#blogg #hverdager #trening #kosthold #november #søndag #helg

Orker ikke tanken

Hei alle sammen ♥

Har sagt hver eneste uke at jeg skal begynne med cardio igjen, men har liksom ikke fått meg helt til å gjøre det. Jeg kan ikke skjønne hvor jeg hentet motivasjonen min fra for noen måneder siden. Jeg kan ikke skjønne hvordan jeg klarte å gå 14 cardioøkter i uka, haha. Det er noe jeg ALDRI hadde gjort nå, og noe jeg ALDRI vil gjøre igjen. Jeg er veldig usikker enda på når jeg har tenkt å prøve meg på scenen, men vi har satt et mål til våren. Jeg skal møte treneren min snart, da vi skal finne ut om vi skal satse på til våren eller om vi venter litt til. Som jeg har sagt til han så vil jeg ikke på noe scene før jeg er 100%, da jeg er verdens dårligste taper, haha neida. Men det krever mye å komme seg på en scene, og dietten er veldig tung, derfor vil jeg at det virkelig skal være verdt det. 

Siden det ikke er så alt for lenge til vår, har jeg bestemt meg for at det er på tide å komme inn i rutinene igjen. Jeg må begynne å bli flinkere med dietten, og jeg må få til cardioen igjen. Jeg har bestemt meg for å gå cardio 3 ganger i uken i en halvtime, for å starte litt forsiktig igjen. Så idag hadde jeg min første dag, var selvfølgelig regn også så var ikke akkurat noe jeg hadde kjempe lyst til, men det var godt å få det unnagjort. BARE 2 dager igjen, så har jeg fått til denna uka. Gleder meg til jeg begynner å komme litt tilbake til rutinene, for da er det så mye enklere å få det til. Det er alltid verst de første ukene, så tenker man nesten ikke over det mer. Vil jeg gjøre det bra i bikini fitness må jeg gi alt, så det er bare å kjøre på framover. 








Nå skal jeg komme meg på trening, før det blir så seint. Så snakkes ♥

What do you mean

Hei alle sammen ♥

Egentlig burde jeg vært på trening nå, men da jeg ikke kom meg opp før klokken 9 ble det ikke sånn. Skal på jobb klokken 1, så har ikke sånn kjempe god tid. Men da jeg jobbet helt til halv 11 igår, og hadde en god del ting å fikse før jeg skulle legge meg var jeg som en zombie på morgenen idag. Vekkerklokka ringte i en time uten at jeg orket å bry meg engang. Jeg misunner virkelig alle dere A-mennesker, skulle virkelig ønske jeg hadde det sånn jeg også. Jeg er vel så B-menneske som man kan få det, og kan sove hele dagen om jeg hadde fått lov til det. Jeg har faktisk sovet 9 timer inatt, og er fortsatt kjempe trøtt. Det gir ingen mening, men det er ingenting jeg kan gjøre med det. Idag valgte jeg å spise det jeg alltid spiser til frokost, knekkis ♥. Etter å ha spist det samme knekkebrødet i et år, var jeg utrolig lei en periode. Derfor valgte jeg å prøve ut frokost knekkebrødet, som jeg ikke har spist siden jeg var liten. Det var utrolig godt, spesielt med egg på. 


Veldig sunn å starter dagen med capri-sonne. Kan ikke ha sånt i kjøleskapet, for da drikker jeg det til hver eneste mulighet, er såå godt. 

Men nå må jeg begynne å komme meg ut døren, visst jeg skal i det hele tatt rekke å sette foten min inn på treningssenteret før jeg må dra igjen. Jeg skal høre på Justin sin nye sang på vei til trening, under trening og på vei til jobb. Har fått helt dilla på den, syntes den er utrolig chill å høre på. Har alltid vært en bieber fan, men må si jeg liker den nye musikken hans bedre enn den han lagde før. Sikkert ikke rart da han var en liten fjortis når han kom med sin første sang. Men jeg hører faktisk på baby enda, hehee. Til min unnskyldning er den ganske fengende. 


Snakkes ♥

Helt utrolig

Hei alle sammen ♥

Idag våknet vi opp til full sol og sommer her i Tromsø, som egentlig er helt utrolig. Jeg kan ikke huske sist jeg var på besøk her i Tromsø, og at det var så varmt. Tromsø er ikke akkurat kjent for sine fantastiske sommere, der det er super varmt. Før jeg flyttet fra Tromsø haglet det faktisk i juni, need no words. MEN Naturen her er jo helt utrolig, og det er skikkelig deilig å komme hit for å gå cardio. Der vi bor i Trondheim er det helt latterlige turmuligheter, så det er alltid en kamp om morgenen for å komme seg ut å gå. Mens her er det null problem, og jeg gleder meg til hver tur. 

Ellers idag har vi vært på trening, prøvde ut Stamina hot som ligger midt i Tromsø sentrum. Det var helt okei, men litt lite. Tror kanskje ikke jeg hadde valgt det treningssenteret visst jeg skulle ha flyttet hit. I skrivende stund venter jeg på grillmat, har bare spist frokost idag så kjenner jeg er skikkelig sulten nå. Da vi ikke har grill hjemme, er det skikkelig godt å komme hjem til mamma her vi kan grille hver eneste dag. Så resten av kvelden skal kun gå til avslapping og god mat





Dagens treningsøkt

Hei alle sammen ♥

Da har jeg akkurat kommet fra jobb og trening, og er nå klar for litt grillmat. Jeg kan ikke huske sist jeg var så trøtt som det jeg var på morgenen idag. Så det å trene før jobb idag ble plutselig helt uaktuelt. Jeg sto opp 45 minutter før jeg begynte på jobb, så hadde ikke akkurat god tid. Skulle ikke tro at jeg akkurat hadde kommet hjem fra 2 uker med ferie, så sliten som jeg var idag. Jeg hater egentlig å trene på kveldene, da jeg syntes det er utrolig godt å få det overstått på dagtid. Men idag var det utrolig godt å trene på kvelden, det var nesten ingen folk å jeg ble skikkelig opplagt. Så det burde vel egentlig vært helt omvendt. Jeg har gått å vært skikkelig daff i hele dag, og nå våknet jeg jo plutselig til. Sier bare goodbye nattesøvn og hello tidligvakt. Kommer iallfall ikke til å være trøtt imorgen, haha


Working out.

Hei alle sammen ♥

Da sitter jeg endelig i sofaen etter en lang dag. Jeg er så heldig at jeg begynner å bli syk, så det var jo en perfekt start på uka. Jeg har faktisk ikke tid til å bli syk, for jeg har så mye å gjøre denne uken. Itillegg er det snart bare EN uke til jeg drar til syden, så det er bare å være frisk. Så rastløs som jeg er klarer jeg aldri å bli frisk. Skal jeg ligge på sofaen en hel dag å syntes synd på meg selv må jeg være skikkelig dårlig. Så idag ble det både jobbing og trening, og nå er jeg endelig ferdig med begge delene. Var gøy å prøve ut et nytt treningssenter idag. Syntes senteret her ute er bra. Det er ganske lite, men det har absolutt alt man trenger. Så er det godt å få trent litt på et annet senter, liker variasjon. Resten av dagen skal kun gå til å slappe av og grille. Det pøsregner her i Trondheim, men her griller man uansett vær. Jeg er alt for glad i grillmat, og sier ikke nei når jeg først har muligheten til å få det hver eneste dag. 

Hahaha, skulle ha et skikkelig koselig bilde med denne søte hunden. Dere ser jo hvordan det gikk. Han skulle så absolutt slikke meg i ansiktet, noe jeg ikke syntes var veldig fristende. 





Morgenstund

Idag stod jeg opp rundt halv 9. Skulle egentlig opp før klokken 8 sånn at jeg skulle rekke å gå cardio før frokost, men sånn ble det ikke idag. Syntes egentlig det er sykt rart, i og med at jeg la meg klokken 10. Trodde jeg skulle våkne opp å være helt uthvilt idag, men istedenfor var jeg sykt trøtt. Men nå er jeg klar for å komme meg på trening, før jeg starter på jobb. Nest siste dag på jobb før min første fridag på 9 dager, skal bli såå godt.

hits