DETTE HAR JEG LÆRT OM LIVET

Categories Ikke kategorisert

DU HAR ANSVAR FOR DIN EGEN LYKKE
Det er ditt ansvar å gjøre de tingene som gjør deg lykkelig, og kutte ut de tingene som ikke gjør deg bra. Om det er dårlige venner, jobb, studie eller forhold så er det ditt ansvar å gjøre noe med det. Jeg fikk det mye bedre med meg selv med engang jeg sluttet å bruke energien min på situasjoner som kun ga meg negativt tilbake. Du må elske deg selv før du kan elske andre, det er viktig å huske <3

DU KAN FÅ TIL AKKURAT DET DU VIL
Dette punktet trodde jeg ikke på, før jeg møtte en som virkelig fikk meg til å innse at det faktisk stemmer. Det virket så usannsynlig, men det er jo egentlig ikke det. Det som er at når du først bestemmer deg for noe, så vil både du og underbevisstheten din gjøre alt for å få dette til. Du vil ta mange valg som tar deg i den retningen, og til slutt vil du være der. Om du ikke tror meg, prøv det selv 🙂 klarer du det fortsatt ikke, vil du det ikke nok. 

VENNER KOMMER OG GÅR
Før var jeg veldig opptatt med å holde god kontakt med alle rundt meg. Jeg kunne være den eneste som tok kontakt, og med engang jeg sluttet å ta kontakt snakket ingen av oss. På den tiden ble jeg utrolig lei meg da jeg synes det var kjipt å miste kontakten med noen jeg brydde meg om. Nå skjønner jeg at man kan ikke ha et godt vennskap til absolutt alle. Det er mye viktigere å ta seg tid til de vennene som faktisk bruker sin tid på deg, det er også de som betyr noe.

IKKE ALLE VIL DEG GODT
Jeg vet ikke om det bare er meg, men jeg har lenge hatt vanskeligheter med å forstå hvorfor ikke enkelte mennesker unner andre godt. Nå snakker jeg ikke om mennesker du ikke kjenner, men mennesker du har et forhold til. Mennesker du bryr deg om. Det er selvfølgelig kjipt, men man har det virkelig bedre uten sånne mennesker. 

DET ORDNER SEG ALLTID
Etter 22.07 og pappas bortgang hadde jeg aldri trodd at ting kom til å bli bra. Jeg kunne ikke forstå hvordan jeg noen sinne skulle føle meg som et normalt menneske igjen. Vet dere hva? Jeg har det så utrolig bra nå. Det har ikke vært lett å komme seg hit og jeg har møtt utrolig mye motgang. Likevel så har alt ordnet seg. Det er selvfølgelig ikke perfekt, men det er ikke perfekt jeg er ute etter. Jeg er ute etter å ha det bra, og det har jeg også. Ta tiden og tålmodigheten med hjelp, så vil det ordne seg ♥

40 kommentarer

40 thoughts on “DETTE HAR JEG LÆRT OM LIVET

  1. åå dette innlegget trengte jeg virkelig og lese, spesielt det med at alt ordner seg. Tusen takk! Har sett at du har fått en del hat kommentarer, så ville bare si at jeg håper du fortsetter og være lykkelig, og ha det bra, når det står på som værst. Det fortjener du virkelig. Jeg vil også si takk for at du gjør en god jobb med bloggen, elsker og lese den og at det er alltid er noe nytt når jeg klikker meg inn her. Du virker som en fantastisk jente med bein i nesa, og det beunderer jeg deg for. Håper du har det supert i Bodø. 🙂

  2. Hei Sofie:) ville bare si at jeg elsker bloggen din! Du skriver så ekte💕 Men det er en ting jeg savner, og det er litt mere “levende bilder” om du skjønner hva jeg mener. Ikke bare et bilde i et innlegg med en posering, men bilder fra hva du gjør, hvem du er med, føler kanskje vi blir mer kjent med deg på denne måten:) ingen kritikk, bare et ønske😊 Kos dere i Bodø😍

  3. Føler faktisk jeg må “bryte inn” her selv om jeg aldri kommenterer. Den kommentaren av Lise Simme er noe av det mest ondsinnede jeg har lest. Håper det er en veldig ung person som ikke vet bedre, og jeg håper IKKE du tar det til deg Sofie. Du er en flott person, jeg kjenner meg igjen i så mye i din personlighet og er sikker på at jeg hadde likt deg like godt i virkeligheten som jeg gjør gjennom bloggen. At det stormer i kommentarfeltene til deltakerne har jeg fått med meg, men ett sted går grensen. Fikk oppriktig vondt i magen av å se den, så måtte bare uttrykke litt støtte. Det der fortjener du ikke! Stå på Sofie, flott at du har det bra, og jeg håper du klarer å la sånn ondskap direkte prelle av deg, for det er ingenting sant i den kommentaren. God klem <3

  4. Jeg blir serriøst helt satt ut av å se alt som skjer nå.. Kan ikke folk forstå at folk gjør feil og at ikke alle kan være venner? Alle kommer ikke overens med alle og sånn er det bare. Nok om det.. Jeg ville bare si noen ord til deg Sofie. Jeg er en fast leser som er innom bloggen din hver eneste dag..sikkert flere ganger om dagen. Og bloggen din for meg til å smile 🙂 hver eneste gang du legger ut en videoblogg av deg og morten eller lignende så sitter jeg her å ler og smiler for dere er så fine sammen! Jeg syntes du er skikkelig flink til å skrive, og du skriver om ting som mange kan føle seg hjemme i. Du har også opplevd helt sykt mye til å være så ung som du er, og enda så er du så sterk. Du er virkelig et fantastisk menneske syntes jeg. Også så vakker!
    Aldri la disse idiotene knekke deg for du er så mye bedre enn dem!
    ❤️❤️❤️❤️

  5. Lise Simme, jeg håper får din skyld ikke at faren din ser hva du nettopp skrev.
    Fint innlegg, Sofie!

  6. Den kommentaren “Lise simme” har skrevet HÅPER jeg så inderlig du overser! Jeg blir sur bare av å lese den. Får du virkelig flere sånne kommentarer?! Gå til politet, de finner ut hvem som driver med slik netttrolling. Du trenger ikke godta denne, vil bare at dere tar tak i slike kommentarer hvis det blir for mye? Ingen tåler alt, heller ikke dere bloggere som noen tydeligvis er så IDIOTER og tror!!! Dette var den kvamlemste Kommentaren jeg noengang har lest. Er det mulig.
    Tror alle rundt deg er stolt av deg som person og hva du får til. Du virker oppriktig og en som virkelig bryr seg om de rundt seg!

  7. Lise simme: Hva faen er det for noe å skrive??? Det der er så lavmål som man kan få det. Hva har Sofie gjort for at faren hennes skulle vært skuffet over henne som du vet? At hun spilte et spill på et tvprogram der ALLE spiller er spill for å prøve å vinne? Uansett hva som er grunnen, slikt skriver man ikke. ALDRI.
    Håper ikke du Sofie lar deg fyre deg like mye opp av denne kommentaren som jeg gjorde.
    Faren din hadde nok vært veldig stolt av deg den dag i dag, Sofie <3

  8. Jeg tror han hadde vært utrolig stolt av henne uansett hva. Du kan ikke dømme en bok etter omslaget. Fortsett sånn du gjør nå Sofie for du er en stor inspirasjon for mange, inkludert meg❤

  9. For en ondskapsfull kommentar om faren din over her. Sofie, du virker helt super og jeg håper virkelig sånt preller av på deg.

  10. Kristine: Tusen takk Kristine <3 Jeg klarer ikke å se for meg for et menneske denne personen må være, så jeg overser heller bare. Jeg vet selv at pappa ville vært kjempe stolt, og det er det viktigste 🙂

  11. Det kommer så mye kloke ord fra deg. Skulle ønske jeg var sånn som deg. Du er pen , fint smil og en herlig latter . Sender deg en klem .

  12. Kan du skrive eller lage en video der du snakker om hvordan man kommer seg videre i livet etter en vond opplevelse som å miste en man er glad i og lignende? Det hadde hjulpet meg så utrolig mye. Har en føkelse av at ingenting kan reoarere hullet etter bestemoren min som gikk bort for kort tid siden😔

  13. Trengte å lese dette .. Føler for å gi opp. Mamma døde for 2 mnd siden og farfar gikk vekk i går 😔 føler at alt bare raser sammen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *