DET Å VÆRE SJALU PÅ VENNENE SINE

Categories Blogg

Jeg er så heldig som har noen av mine nærmeste venninner i samme bransje som meg. Det er godt med tanke på at vi forstår hverandre, samtidig som vi kan hjelpe og motivere hverandre. Jeg tror ikke dere kan forstå hvor mange ganger jeg har ringt til Andrea i frustrasjon eller motsatt. Vi har også alltid sendt hverandre blogginnlegg som vi har vært usikre på om vi skal poste eller ikke for å få et nei eller et ja. Vi har støttet hverandre når det har kommet kommentarer som ikke er OK og vi har delt ideer til blogginnlegg.

Martine og jeg deler også ideer, kommer med tips og triks om hva vi må gjøre og ikke. Samtidig som vi også kan dele saker og ting som gjør oss frustrerte eller lei. Vi forstår hverandre på en måte ingen andre kan, og den tryggheten er jeg veldig glad for at jeg har rundt meg. Det er nok ikke alle som er så heldige å dele jobb med sine beste venninner, men det er jeg.

Jeg har fått en del spørsmål om ikke jeg synes det er kjipt at Andrea nå har kommet dit at hun plutselig kan ligge over meg topplisten eller om jeg ikke er sint for at Martine har fått bloggerne. Som alle andre jobber så får vi ulike muligheter, akkurat som det er på din jobb. Noen får tilbudet om å bli daglig leder, andre får kanskje tilbudet om en 20% stilling mens noen får 100%. Uansett hvilken jobb du har så vil det alltid være noen som får mer eller mindre enn deg, that’s life.

Det er ingen hemmelighet at jeg hadde blitt kjempeglad om jeg hadde fått tilbudet om bloggerne, men det vil likevel ikke si at jeg blir sint for at Martine har fått det. Det er jo heller ingen hemmelighet at jeg ønsker å ligge på førsteplass på blogglisten, men det gjør meg heller ikke sint de dagene Andrea er over meg. Jeg tror ikke dere forstår hvor lenge Andrea og jeg har snakket om at hun en dag skal kunne leve av bloggen 100%, så at det endelig har skjedd er noe jeg er så forbanna stolt over. Andrea har jobbet hardere enn de aller fleste, så det er så utrolig fortjent. Hun hadde en fulltidsjobb, samtidig som hun jobbet fulltid med bloggen, var med venner og fikk til å trene.

Så nei, jeg er ikke sint på at Martine har fått bloggerne, skal vi danse og farmen. Jeg er derimot en veldig stolt venninne som nok du også ville vært når dine venner oppnår mål og drømmer som de har satt seg. Vi er så mange flinke bloggere og influencere i Norge, så det vil alltid være noen som får mulighetene før meg. Det vil alltid være noen som gjør det bedre og som vil være mer ettertraktet, men det hjelper da virkelig ikke å sitte seg ned å bli hverken sint eller sjalu.

Jeg har sluttet for lenge siden å sammenligne meg med de andre, for jeg er og kan aldri være noen andre enn meg. Jeg vil fokusere på å være den beste versjonen av meg selv og jobbe ekstra hardt for å oppnå mine mål uten å fokusere på hva alle andre får til.

3 kommentarer

3 thoughts on “DET Å VÆRE SJALU PÅ VENNENE SINE

  1. Jeg har bare et tips til deg,jeg syns du burde bare legge ut en gang på instastory at du har svart på spørsmål! For blir lei av å måtte bla igjennom alle bildene der du har strøket over svaret ditt! Forstår at du stryker og svarene men det holder med et instastory bildet der du sir ifra om at du har lagt ut nytt innlegg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *