Fake it til you make it

Categories Blogg


Jeg syntes det er så morsomt å se hvor mye vi bloggere gjør for at ting skal se bra ut. Vi rydder rommet, vi sminker oss litt ekstra, vi stopper et sted der vi føler det er perfekt for å ta bilde, vi tar kanskje 100 bilder for å være heldig å få et bra bilde, og ikke minst VI RIGGER til for å ta bilde. Jeg skjønner godt hva toppbloggere mener med at det tar tid å blogge, for det gjør det. Det er så mye som skal ordnes før innlegget kan postes. Bilder skal bli tatt, teksten skal skrives, og bildene skal redigeres. ALT dette tar utrolig lang tid, og jeg kan gjerne holde på i et par timer før jeg er ferdig, haha. Men det jeg syntes er mest fascinerende med dette, er når man rigger til for å ta bilde. SPESIELT alle disse frokostbildene som blir tatt, wow sier jeg bare. Spiser dere virkelig sånn frokost hver eneste dag? Da er alt jeg kan si at jeg er utrolig imponert over dere, for det hadde jeg aldri hatt tid til eller orket. Frokosten min er et par tørre knekkebrød, med litt ost og skinke på. Vet ikke helt om dette hadde vært noe å lagt ut bilde av? haha, for en inspirasjon det hadde vært. 

Sånn som de bilde jeg har lagt ut nå, er vel ikke typisk bloggerbilde? For de bildene skal bli tatt med speilrefleks, og bakgrunnen skal være perfekt. Jeg må bare si med engang at dette var tatt med selvutløseren på mac, og som dere ser var jeg ikke helt heldig med bakgrunnen. Jeg tenkte først at jeg kunne ikke legge ut noen av disse bildene, men jeg gjorde det likevel. Litt selvironi må man ha, og alt trenger vel ikke å være så perfekt hele tiden? Jeg har ingen problem med å innrømme at jeg sminker meg litt ekstra før bildene skal tas, jeg rydder litt, og jeg planlegger. MEN det er for at jeg syntes dette er utrolig gøy, og jeg vil gjøre det bra. Men jeg syntes også disse bildene som ikke er rigga til er utrolig flotte å se av og til, for det minner meg på at vi bare er mennesker. Alle har rot, alle har sine dager der man helst ikke vil bli tatt bilder av, og bare ligge i sofaen å slappe av. 

#blogg #høst #hverdag #mote

59 kommentarer

59 thoughts on “Fake it til you make it

  1. Så utrolig fint du har det rundt deg! 😀 Jeg er skikkelig dårlig også på å dandere maten min, var veldig på det før på den gamle bloggen 🙂 Men da blei jo nesten maten min kald før jeg var ferdig. hahah Håper du får en super dag 😀

  2. Du har helt rett, er så typisk av oss bloggere 🙂 Må bare le litt av det tullet med at alt skal være perfekt.. Bildet kan være perfekt, men rundt kan det være utrolig rotete også av og til 🙂

  3. hahaha ja jeg er så enig deg! jeg ser på bildene og tenker “wow” – speiselt disse frokostbildene, men egentlig er det jo veldig komisk.. jeg tar masse sånne bilder selv og når det er sagt hahaha!

  4. Jupp! Kjenner meg igjen.. Er noe i det å være blogger tror jeg! xD Vi ønsker å presentere oss ved det beste :S
    Stikk gjerne innom meg om du får tid<3
    Ønsker deg en flott kveld videre :*

  5. Kjenner meg igjen. Har erfart det et par gang at det kan være veldig krevende å skulle opprettholde en blogg, med tanke på redigering av tekst, og SPESIELT redigering av bilder.

  6. Hei, Jeg har kjøpt mitt designe på samme sted som deg, men lurer å på om du vet hvordan man får vekk den der det står blogg designe, der med side menyen? ps Elsker bloggen din!

  7. Så fine bilder av deg, søte! Er så sant som du sier, he he 🙂 Må nok si jeg kjenner meg litt igjen. Men som du også sier, det er jo veldig gøy og ha en slik hobby også! 🙂

  8. Hahahaha! 😀 Ja, det er jo helt latterlig hvor mye man bruker tid på blogging! Det er jo full ståhei! Men at det til de grader er falskt fordi man vil fremstå som perfekt er jo opptil hver enkelt… Man trenger ikke å være dum og deilig! 😛
    Uansett, nydelige bilder av deg, as always <3

  9. Hei: Hei du 🙂 tror ikke jeg skjønner helt hva du mener. Mener du den skrifta der det kun står “bloggdesign” så står det hvor designet er fra under?
    Ååh, så hyggelig å høre 🙂 tusen takk!

  10. Therese Bråthen: Tusen takk for det, det var koselig å høre 😀 føltes ikke sånn ut når jeg tok bildene! haha, ja det kan jeg tro! tar jo utrolig lang tid visst man skal ordne til alt for å få det perfekte bilde!

  11. Ahah ja veldig sant! Bra skrevet. Alt trenger ikke være perfekt, men det er en veldig god følelse når man får til noe ekstra bra og da ekstra gøy å dele det!

  12. Er helt enig med deg! Er alt for mye fokus på at hverdagen er så perfekt, uten at den egentlig er det. Selv skriver jeg helt ærlig og rett ut hvordan jeg føler meg og hvordan hverdagen min er bak smilet. Om det er noe bedre kan diskuteres.. Men som sagt så tror jeg at de “pynter” litt på sannheten, for å kunne gi et “perfekt” bilde av seg selv og hverdagen.
    Veldig bra innlegg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *