Hvem skaper egentlig presset?

Categories Personlig








Det tok meg kanskje 5 minutter å finne disse kommentarene. Jeg visste nøyaktig hvem jeg skulle gå inn på for å finne de verste kommentarene, og det var ikke mye leting som skulle til før jeg fant den første. Jeg kunne sikkert funnet mye verre kommentarer enn dette om jeg virkelig hadde gått inn for det, men jeg syntes disse kommentarene er ille nok. Mitt spørsmål etter å ha lest disse kommentarene er, hvem skaper egentlig presset rundt kropp og utseendet? Hvem kan med hånda på hjertet si at du ikke hadde tatt slike kommentarer innpå deg? Hadde jeg fått sånne kommentarer slengt etter meg hver eneste dag ville selvtilitten min vært helt på bunn. Hvem klarer å stå i speielt å overbevise seg selv om at nesa ikke er stygg når du får så mange kommentarer som sier noe annet? 

Jeg tror ikke det er lett å være en kjent person, du blir dømt uansett hva du gjør. Noen mener at de har valgt det selv, derfor må de tåle “kritikk”. Men spør du meg så er ikke disse kommentarene ovenfor kritikk, det er mobbing rett og slett. Skal man godta å bli mobbet for at man er kjent, virkelig? Noen mener også at de gjerne kan operere seg om de ønsker det, men at de ikke trenger å dele det på bloggen. Jeg kan love dere at de hadde fått kritikk også om de ikke delte det, for da hadde de ikke vært ærlige om det. Jeg er helt enig at det er helt feil å legge ut bilder der man sprøyter inn botox og restylane for å så reklamere med 20 % avslag, for det påvirker unødvendig. Hvem vil ikke ha restylane når du plutselig kan få det billigere? MEN om noen velger å legge seg under kniven for personlige årsaker så må det være opp til hver enkelt. Hadde jeg fått slike kommentarer hver eneste dag hadde nok jeg også operert alt jeg kunne operere med meg selv. Vi må kanskje begynne å tenke litt over egne handlinger før vi kritiserer andre. 

Nå sier jeg takk for meg. Jeg er lei alt det hysteriet som har vært rundt kropp de siste dagene. Jeg bestemte meg egentlig for å holde helt kjeft etter forrige innlegg, men jeg klarte ikke å la være å dele disse tankene. For det er et spørsmål jeg har stilt meg selv så utrolig mange ganger, for hvem skaper egentlig presset?

 

1 kommentar

1 thought on “Hvem skaper egentlig presset?

  1. Så alt for sant, det er ikke alltid alle bloggere håndterer alt rundt det og fikse på ting på den beste måten, men alt presset kommer jo fra ´ánonym´´som går løst på alt på av utsende. Det er trist og se at alt av skyld blir lagt på ene og alene på bloggerne, personen som lurer i kommentarfeltet over alt er like mye med på og lage press. Det er jo ikke en person som lager presset, det er så utrolig mye som spiller inn på kropps presset som er i dag.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *