Er det feil å gråte?

Categories Paradise Hotel

Jeg har fått med meg at det er en del som reagerer på at vi gråter så mye i denne sesongen, og at vi overreagerer alt for mye når noen ryker. Jeg kan forstå at det er vanskelig å skjønne hvorfor vi føler det som vi gjør for dere som ikke har vært der selv, og det er akkurat derfor jeg har lyst til å forklare dere hvordan det egentlig er.

Det dere ikke ser er at vi som er der fra start befinner oss i Mexico i nesten en uke før innspillingen starter. Vi blir fratatt mobilen vår, og vi får ingen mulighet til å kommunisere med noen andre enn de som befinner seg på hotellet og crewet som jobber med oss. Vi har ingen kontakt med venner og familie, så de eneste vi har er hverandre. Så for oss som er inne på hotellet er vi venner og familie for hverandre, for en verden utenfor Paradise eksisterer ikke. Jeg har nevnt det før, men det sterke samholdet oss deltakere i mellom kommer ikke frem på TV. Allianser eller ikke, vi var alle utrolig gode venner. Selv om Aleks var i en annen allianse enn meg var jeg utrolig glad i han, og det var utrolig kjipt når han plutselig sjekket ut. 

I gårsdagens episode var det også alkohol innblandet. Vi var på fest og ingen av oss visste at noen skulle bli myrdet for å så måtte sjekke ut av Paradise hotel. Vi fikk helt sjokk når vi fikk brevet, og det var helt jævlig å løpe fra rom til rom for å finne ut hvem som måtte sjekke ut. Det ble utrolig mye følelser den kvelden, noe jeg egentlig bare synes er fint. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være negativt å gråte? Er det egentlig ikke bare fint at vi viser følelser ovenfor hverandre? Jeg er evig takknemlig for at jeg var med i akkurat denne sesongen, for jeg møtte en gjeng der alle tok vare på hverandre. Jeg vil også si at reaksjonene i gårsdagens episode viser hvor utrolig mye vi faktisk bryr oss, og spør du meg er det bare positivt og ikke minst veldig fint.

Så ja, det var ” bare ” 17 dager vi fikk sammen med Aleks før han røk ut av Paradise Hotel, men inne på hotellet er 17 dager veldig lenge. Når noen ryker ut av Paradise Hotel får man ikke snakket sammen før man er hjemme i Norge, med mindre personen sjekker inn igjen. Så noen ganger føles det nesten ut som personene som ryker dør, da vi får ikke vite noe som helst. Vi får ikke høre hvordan det går, vi får ikke snakket sammen og vi vet ikke om personen befinner seg i Norge eller Mexico. Vi vet absolutt ingenting, og det kan til tider være ganske tungt. Vi er også en veldig liten gjeng som er inne på hotellet, og derfor merkes det ekstra godt når noen forsvinner. Alt vi gjør inne på hotellet gjør vi sammen som en gruppe, og selvfølgelig merker vi det godt når en vi er vant til å gjøre alle disse tingene med plutselig ikke er der. Spør du meg er dette tidenes sesong, og det er akkurat for at vi er så flinke til å vise følelsene våre. Jeg synes ikke det skal bli sett ned på at noen gråter, for til syvende og sist er vi alle bare mennesker. Det å vise følelser er menneskelig, og hva er vel egentlig mer ekte enn akkurat det?

15 kommentarer

15 thoughts on “Er det feil å gråte?

  1. Så sykt dårlig gjort å spoile… jeg gledet meg skikkelig til kveldens episode, og nå er den ødelagt!

  2. Kan du skrive et innlegg om forholdet ditt med Morten? Er det noe på gang (mtp bilde dere begge la ut på insta for dager siden).
    Heier på deg beautiful! <3

  3. Selv om det har kommet ut på Viaplay kan dere ikke bare vente til programmet blir sendt? Blir så mye mer spennende å se da👍

  4. WORD. Folk får mene hva de vil, men viser bare at dere er gode mennesker som bryr seg om og tar vare på hverandre! Du er flott <3

  5. Hei Sofie! Jeg tviler ikke på dine opplevelser og synes du beskriver dem på en god måte.
    Samtidig må du være klar over at det du har vært på er et sosialt eksperiment. Disse typer eksperimenter finnes det mange av i vitenskapen. Hovedkomponenten handler om å sette sammen en gruppe mennesker i lukket miljø og bruke ulike virkemidler for å fremprovosere en adferd. Poenget er at situasjonen er oppkonstruert og dermed kunstig.
    Selv om det kan være vanskelig for de utenfor å forstå, tror jeg alle som har vært en del av en gruppe og levd i en boble en periode kan kjenne seg igjen. Som kjent så sprekker alle bobler til slutt og opplevelsen og synet på den endrer seg etter hvert som tiden går.
    Hva skal du gjøre når paradise boblen sprekker og oppmerksomheten er borte?

  6. Til dere som ber hanne om å ikke spoile:
    Ikke les bloggen hennes før dere har sett dagens episode da. Dere vet hun er deltager på Paradise så er jo naturlig at hun skriver om det som skjer.

  7. Hei Sofie! Vet du hva sangen i den episoden heter? Et eller annet “We are, we’re just looking for som fun, we are, we’re the children of the sun”? Finner den ikke, og den er ikke heller på rulleteksten!!!

  8. Hva gjorde dere den uken dere var i Mexico før innspillingsstart? I den første episoden går dere jog rundt og hilser, og da framstår det som om ingen kjenner hverandre fra før…Når møttes dere -egentlig- for første gang? 🙂

  9. Heii! Elsker bloggen din❤❤ Men når du sa dere blir fratatt mobil så skjønner jeg ikke helt siden på den episoden som var igår (12 mars) så hadde Aleks mobilen sin inne på hotellet? Kan du forklare det?❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *