Har jeg tatt det rette valget?

Categories Paradise Hotel

I går fikk jeg spørsmål om jeg egentlig har tenkt over hva jeg egentlig har meldt meg på, og hvordan dette kan påvirke framtiden min. Skal jeg være helt ærlig så var ikke dette et valg jeg tenkte meg nøye om, jeg gjorde det for at jeg hadde lyst og for det føltes rett. Jeg har ikke angret for at jeg dro, for jeg har blitt kjent med så mange herlige mennesker. Jeg har også fått utfordret meg på måter jeg aldri trodde jeg skulle bli utfordret på. Det som skjer inne på Paradise er ikke akkurat noe du opplever i hverdagen, så du møter mange nye situasjoner du må håndtere. Jeg hadde aldri trodd at det å spille et spill og lyve til mennesker du bryr deg om skulle være en del av hverdagen, det er jo egentlig helt sykt, haha. 

Likevel så fikk jeg kjenne på baksiden ved å være med på et reality show på torsdag. Jeg har fraskrevet meg alt av rettigheter og TV3 “eier” meg i et helt år. De kan gjøre nøyaktig hva de vil, og det skremmer meg litt. Jeg har ingenting jeg skulle sagt, men jeg kan ikke si noe heller for jeg skrev under helt frivillig, haha. Alt i alt føler jeg likevel at jeg har tatt det riktige valget, for man må ta noen sjanser for å få til det man vil. Bloggen går bra nå, og jeg har blitt signert av Side2. Alt jeg har drømt om har jeg endelig fått til, og det føles veldig bra. Nå skal jeg gjøre alt for å gjøre bloggen enda bedre, og jeg vil veldig gjerne ha tips fra dere lesere om hva dere ønsker mer av på bloggen. Jeg har allerede mange ideer, men jeg vil veldig gjerne høre hva dere savner på bloggen ♥

Planen videre er å bygge opp bloggen, også tenker jeg meg til Los Angeles. Det er mange som tror at jeg bare diktet opp at jeg skulle gå skole i LA for å bruke det som en dekkhistorie da jeg skulle reise til Mexico, det er ikke sant. Jeg hadde kommet inn på make- up studie, og hadde bestilt meg flybillett til LA. Da jeg ble tatt med på Paradise Hotel valgte jeg å utsette skolen, men planen er å ta opp studie når ting faller på plass her hjemme i Norge. 

11 kommentarer

11 thoughts on “Har jeg tatt det rette valget?

  1. Hei! Dersom man vil jobbe med deg (gi deg en photoshoot) som du kan bruke på sosiale medier/facebook/instagram etc. Hvordan kontskter man deg? Annet en på bloggen.

  2. Hei!:) Du er en super jente, og du er heldig med at så mange har fått et så bra inntrykk av deg fra paradise. Jeg ser du har mye potensiale i bloggen din. Noe jeg syns er veldig fint er at du begynte å blogge lenge før programmet kom på tv. Det viser meg at blogg er noe du liker og har hatt interesse av lenge, ikke noe du startet med for spons, fame osv etter fansen kom. Jeg syns egt bloggen din er veldig bra, men dette var det jeg kunne komme på som konstruktiv kritikk for å gjøre den enda bedre enn den allerede er.
    Jeg er veldig fan av ph innleggene dine og når du blogger om hverdagen, men det kan bli litt kjedelig i lengen. ( Dette er selvfølgelig bare min mening etter hva jeg liker å lese ). Jeg syns det hadde vært morsomt å lære enda mer om deg som person. Innlegg jeg tenker på da er litt mer personlige innlegg, fakta om deg selv, tags osv. Jeg liker for eksempel veldig godt uken som gikk innleggene dine og videoene. Innlegg mange liker er ting man kan relatere seg til, prøv å les litt de bloggen du liker og ta inspo der.
    Men for all del! You do you<3 Bloggen din er bra fordi du skriver den på din måte! Hilsen fast leser.

  3. Hvis du er glad i sminke, burde du dele kunnskapen din om det med oss lesere! Opprett en youtube-kanal og sett deg inn i redigering, lyssetting osv. Tutorials er alltid kjempefascinerende og det tror jeg virkelig hadde slått an på bloggen din. Da kan du ha en kategori her på bloggen som kalles sminke, og fortsatt blogge om det hverdagslige i andre kategorier.
    Det å ha gode bilder er alltid kjempeviktig for en blogg! Teksten er selvfølgelig det aller viktigste, og jeg synes du skriver bra. Men bilder gjør noe med hele førsteinntrykket, så om du ikke har et godt kamera hadde jeg investert i et nå.
    Gleder meg masse til å følge deg og bloggen din videre! Lykke til 😀

  4. Di fleste er jo med pga 1 mill eller 500 tusen hver ? Eller hva prisen var
    Men mange som vinne kjøpe seg pupper rett etterpå ,men en del av dere har alt gjort det xD

  5. Denne baksiden kommer til å komme mer og mer er jeg redd. Deltagelsen vil for alltid hefte ved deg i fremtiden. Argumentet om at har møtt mennesker du ellers ikke ville møtt og lært nye ting gjelder jo uansett hva man gjør her i livet. Man møter nye mennesker og lærer nye ting på studier, nye jobber, frivillighet, idrett, hobbyer etc. Poenget er at man ikke trenger paradise for å oppnå dette, prisen du betaler for dette kommer til å bli veldig høy.
    Når det gjelder bloggen din er den etter min mening litt for selvsentrert og overfladisk. Sminke, fest og posing kan man ikke leve av i lengden. Hvis du i lengden ønsker å være kjent for noe annet enn å være Paradise-Sofie må då gi leserne noe annet. Det haster med å endre budskapet ellers forsvinner leserne så snart PH er over. Akkurat nå er dine nåværende lesere i all hovedsak veldig unge mennesker, ungdom og fjortiser, bloggen er vel også rettet mot disse. Sprsmålet er om den skal være det i fortsettelsen også.

  6. Hei Sofie 😀 Ser på Paradise hvor du og Kevin er mine favoritter. Jeg tenker at deltakelsen din ikke er negativ i det hele tatt. Ja, programmet er omstridt og mange mener det er tull. Men så lenge du gjør en god figur og kan stå for alt, slik du til nå i programmet har gjort.. så gjør det ingenting. Eventuelle fremtidige sjefer osv vil jo bare google navnet ditt. Så med mindre du tar en nordtug eller noe sånt drøyt vil de ikke finne noe å ta deg på. Så lenge du selv kan vinkle det positivt som læring feks. Det er hvordan man legger det fram som har noe å si. Hold din sti ren, så går du nok et fint liv i møte 🙂

  7. Ida Elise: Fint å være positiv men tror du virkelig fremtidige arbeidsgivere har anledning til å se hvordan Sofie fremsto i PH 2017? Det fremstår som rimelig naivt spør du meg. De foretar et søk og ser deltagelsen, vips så er man stemplet som deltager og assosiert med programmet. Ingen arbeidsgiver kommer til å se 40 episoder av PH før de ansetter. Fremstår som ren ønsketenkning.

  8. T.V : De trenger ikke se alle episodene. De fleste søker opp på nettet og om det da kommer opp saker fra seher feks med enkle overskrifter som “årets første paradise sex” eller “Ingen likte meg” blablabla assosiert med navnet hennes så er det kanskje verre for de som bryr seg om sånt. Men om det ikke kommer opp noe spesielt så synes ikke jeg det er noe problem. Og hvis det faktisk er noe utenom det vanlige SÅ VIL DET KOMME FRAM I MEDIA. Noen har faktisk fått god nytte av paradise hotel til det de ønsker å jobbe med. Feks Petter Pilgaard og Stian Thorbjørnsen. Enda de var store personligheter på hotellet. De har talent fra før, men det gjorde nok ikke noe at paradise satt de på kartet. Vi lever i 2017. Det er ingen grunn til å være så fordomsfull. Dessuten har verden større problemer enn deltakelse i reality program. Man lever bare en gang og med det kan man gjøre som man vil. Lenge leve positivitet. Det er uansett det og ærlighet man kommer lengst med. Have fun. Det viktigste er hva man føler selv ikke hva nett-troll slenger etter deg. Haters gonna hate. Go Sofie!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *