BARE FOR AT DU HAR EN PENIS OG JEG EN VAGINA

Categories Samfunn

Så hører vi liksom sammen? Skal virkelig et kjønnsorgan bestemme hvem man skal forelske seg i og ikke? Ikke faen. Etter at jeg skrev et innlegg om det å forelske seg i samme kjønn (HER), fikk jeg noen kommentarer jeg reagerte kraftig på. Enkelte var så stygge at jeg valgte å ikke godkjenne de, rett og slett av respekt for homofile. Akkurat som det ikke er vanskelig nok å komme ut fra før av, så skal mennesker som deg gjøre det enda verre. 

Holdninger som dette hører ikke hjemme noen steder, og det er ekstremt gammeldags. Det er ingen som tvinger deg til å bli sammen med det samme kjønn, så hvorfor plager det deg så mye da? Det er ikke ditt liv og det går ikke utover deg på noen som helst måte, så hvorfor må du blande deg? Kjærlighet er det samme, om det er en gutt og en jente, eller to gutter. Vi må virkelig lære å respektere hverandre, er det virkelig så forbanna vanskelig? 

“At noen ikke aksepterer at andre har andre meninger gjør meg kvalm og forbanna. Det er litt synd egentlig, for det bør være mulig å være uenig uten å bli kvalm og forbanna” Denne kommentaren fikk jeg også, etter at jeg skrev at holdinger som er i mot homofili gjør meg kvalm. Selvfølgelig skal man være uenige uten at noen blir kvalm. Vi kan være uenige i politikk. Du kan stemme høyre, mens jeg stemmer AP. Du kan like Donald Trump, jeg kan mislike han. Du kan elske den nye toppen du har kjøpt, mens jeg kan synes den er stygg. Du kan like mye sminke, mens jeg kanskje liker minst mulig. Uenigheter er fint, og det er sunt å diskutere. Det er bare forskjell på å ha meninger om noen sin legning og skattelette. Politikk er for å diskuteres, for det er umulig å gjøre alle fornøyd. Vi har fått en stemme for å bruke den, men IKKE når det kommer til andre sitt privatliv. Det er og skal heller ikke være en skam å forelske seg i det samme kjønn. Det er helt normalt. Det er vakkert som alle andre forelskelser, og ikke minst beundringsverdig. 

Ja, det er beundringsverdig. For jeg vet ikke selv om jeg hadde turt å være åpen om min legning om jeg hadde vært homofil, når jeg ser hvor trangsynt samfunn vi lever i. Jeg kjente jeg ble oppriktig sint etter å ha lest noen av kommentarene, og det er akkurat derfor jeg velger å bruke min stemme. Jeg snakker for de som kanskje ikke tør, eller for de som er lei av å kjempe for en respekt som burde være en selvfølge. Det burde aldri, og da mener jeg aldri være en skam å ikke være hetero. Kjærlighet er kjærlighet, uansett. 

31 kommentarer

31 thoughts on “BARE FOR AT DU HAR EN PENIS OG JEG EN VAGINA

  1. Helt enig i det du sier og mener, Sofie! Man skal ikke burde skamme seg for å være verken bifil eller homofil, uansett legning er alle mennesker like mye verdt og skapt slik de er for en grunn.
    Digger bloggen din forresten, og DEG! Stå på videre…og god sommer 💕🌸✨

  2. Som lesbisk gjorde dette meg stolt å lese! Går hånd i hånd med forloveden min og får ofte stygge blikk – but I don’t give a fuck, lenge leve kjærligheten og gode forbilder som deg!

  3. Helt enig med deg.
    Klart man kan være uenige, men PLEASE hold det for deg selv.
    Sykt hvor ekle enkelte mennesker er. 😨

  4. skjønner virkelig ikke hvorfor enkelte har så mye imot de so mer homofile, trans etc? er det fordi det er “ekkel” eller “unormalt”? jeg skjønner ikke. det er både vakkert og normalt, og jeg syns at de som tør å komme ut og være seg selv er utrolig tøffe, og de fortjener virkelig ikke alle de stygge kommentarene de får

  5. så sant 🙂 jeg er selv i ekteskap med en dame og venter vårt 2 barn.. Veldig trist at mange er så mot det,men er ikke så mye og gjøre med det dessverre,men kjærlighet er viktigst uavhening av kjønn

  6. Jeg var sammen med en fantastisk gutt i nesten fem år, og etter det ble slutt var jeg sammen med en herlig jente i to år. Flere av vennene til gutten som jeg var sammen med først skjelte meg ut pga dette. Sa at jeg har lurt han, og at siden jeg ble sammen med ei jente etterpå så kan jeg ikke ha elsket han på ekte. Og at det var en psykisk knekk for han som mann at eksen valgte en jente etter han….
    Jeg elsket han og jeg elsket henne.
    Er singel nå, men gleder meg til å kjenne sommerfuglene igjen. Det spiller ingen rolle hvilket kjønn det er på personen som gir meg de 🙂
    For å sitere Skam litt:
    Alt er love <3

  7. Utrolig bra skrevet! Og ja, når det kommer til sterke meninger om andre folks privatliv så er det lov å bli både kvalm og forbanna. Syns vi burde droppe “legninger” og slutte å putte folk i båser, og heller akseptere alle for den de er. Man forelsker seg i personen, ikke kjønnet!

  8. Så utrolig bra innlegg! Helt enig alt du skrev, og det viser hvor bra forbilde du er!! Sykt inspirerende❤

  9. Jeg er enig m d du sier om å respektere mennesker som tar andre valg enn deg/ føler ting anderledes. Men likevel synes jeg at man må tenke litt på kjønnsorganet vårt også, fordi d r jo der for en grunn… r d ikke? Fordi hvis fleste parten av befolkningen i verden skal bli knyttet sammen i ett kjæresteforhold med samme kjønm, ville jo vi ikke kunne få barn som vokser opp – blir voksene og driver verden videre. Jeg tror at penisen og vaginaen er der for en grunn… ikke misforstå! Jeg respekterer mennesker som velger dette, jeg kan ikke forestille meg hvordan d r å få sånne ekle kommentarer om valg man tar. D fortjener dere IKKE!!! Men ville bare si min mening om d, ikke meningen å trokke på noen💗💗💗

  10. Som en som nylig tok steget ut av skapet så vil jeg bare si tusen takk. Du velger å kjempe for en sak som ikke er din egen, og du gir en stemme til en gruppe mennesker du egentlig ikke identifiserer deg med. Dette syns jeg er veldig fint. Det er en ting å kjempe sin sak, men det er noe helt annet å faktisk velge å kjempe for andre. Du virker som en oppriktig flott jente, og du er en type blogger Norge trenger.

  11. Synes virkelig det er utrolig urettferdig som du sier at kjønnsorganet ikke er tilpasset for homofile. Homofile burde ha samme muligheter som heterofile. Love is love no matter what gender❤️

  12. Utrolig fint å se at du bruker stemmen din på noe så viktig som dette, nydelig skrevet! <3

  13. Silje: Ååh, dette må være den fineste kommentaren jeg har fått på lenge. Tusen takk <3 Jeg tenker at det er viktig at vi som kan nå ut til mange gjør dette, selv om det ikke berører oss direkte. For det berører meg, for urettferdighet er det verste jeg vet. Jeg har venner som er homofil, og jeg vet hva noen av de har gått igjennom. Det burde ikke være sånn, og det er derfor jeg velger å snakke ut om det.

  14. Anonym: Jeg blir så sint av å lese sånt! Godt å høre at du ikke bryr deg, og at dere fortsatt velger å gjøre dette. Mennesker som holder på sånn burde se seg selv i speilet. <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *