VI SKAL REISE TIL!!

Categories Reise

Dette er virkelig gledens dag for min del, for endelig har jeg fått med meg Morten til å reise til et sted jeg lenge har ønsket å reise til. I slutten av september reiser vi til BALI for å være der i hele 2 uker. Planen er å leie Villa på Airbnb istedenfor å bo på Hotell. Det er mye bedre å ha sitt eget sted der man har masse plass, og kan gjøre litt hva man selv vil. Vi skal mest sannsynlig reise sammen med noen flere, så dette blir moro. Jeg tar gjerne i mot masse tips til hva man må gjøre, hvilket område det er best å bo, hvor man må spise ( DER MAN KAN UNNGÅ HUNDEKJØTT) og hva man burde se. Takk på forhånd <3 

Jeg synes dette bildet passet perfekt til innlegget, haha. Typisk Morten å ødelegge bildene mine med å gå i bakgrunnen. Jeg tror ikke han alltid følger helt med, hehe. Andrea og jeg tok forresten masse bilder i går, så jeg skal vise dere resten senere. Vi har begynt å ta bildene på en litt annerledes måte, noe jeg synes ble mye kulere enn de oppstilte bildene vi vanligvis tar. Det som er gøy med dette yrket er at man alltid lærer nye ting og får nye ideer som kan gjøre bloggen bedre. Jeg gleder meg til å vise dere, bildene ble kjempe kule. 

16 kommentarer

16 thoughts on “VI SKAL REISE TIL!!

  1. Bali er fantastisk! Jeg var der nå i juni i tre uker sammen med kjæresten. Vi valgte og bo i Kuta, her fikk vi veldig mye for pengene, bodde på et fint luksushotell for omtrent ingenting!
    I Kuta er det veldig mange turister, særlig australiere som surfer osv. De har Mcdonalds, Starbucks, flere kjøpesentre osv. For å være ærlig følte jeg ikke at jeg var på “Bali” slik bildene viser på nett, det var ikke så eksotisk som jeg håpte på. Men fordelen med Kuta er at du får mye for pengene, du bor sentralt, og det er ikke langt for dagstur til Ubud, Cangu, osv. Seminyak er bare 10 min med taxi unna også 🙂 Dermed er jeg egentlg veldig fornøyd med og ha valgt Kuta som oppholdssted for da var det så lett komme seg rundt samtidig som vi hadde mye å finne på når vi var lei av strandlivet. Kuta Beach er det flere selgere men det er fint å lære seg å surfe der, men vær obs på selgerne som prøver å lure deg til å betale 400k rupies for 2 solsenger og parasoll for en dag. Normalpris er 100k. Vi dro ofte til Double Six beach (10 min m. Taxi) i Seminyak istedenfor, litt roligere 🙂 når vi ville på mer “tropiske” strender dro vi til Padang beach, Dreamland beach og Balangan beach. Sååå fine strender, og ca. 30 min kjøretur 🙂 taxi er superbillig, men husk og se forskjell på Blue Bird taxies og fake Blue Bird taxies. Les deg opp på kjennetegnene på nett 🙂 Blue bird taxiene er det eneste ordentlige taxiselskapet der nede. Noen dager valgte vi dog de som var fake, så lenge di hadde taxometer som jeg ba dem skru på før vi satte oss inni. Anbefaler dere også å leie sjåfør, vi betalte 40 dollar for 8 timer. Turen satte vi sammen med sjåføren vår, selskapet heter Bali Travelo. Anbefales!

  2. Tror du har missforstått kulturen i Bali dersom du tror du skal få hundekjøtt! 🙂 De gir gaver til gudene typ 10 ganger i løpet av en dag grunnet at de vil bli gjenfødt som mennesker. De tror på evig liv og dyrene i Bali har det bedre enn de aller fleste stedene i Indonesia (mange restauranter lar hundene sove inne og i inngangspartiet her, noe som er fantastisk) :).
    Anbefaler deg å bo i seminyak der det meste er “nytt” og ett litt roligere sted :). Dere hsr scootere uansett så lønner seg å bo der! Kuta er veldig “bråkete”.
    Anbefaler dere å spise på bambuu (balinesisk mat) wacko burger, settimo, chandi og un’s(her må dere prøve un’s margarita).
    Dra på masse båtturer og kos dere masse :).

  3. Bali er helt fantastisk!! Bodde der et par mnd, og det er uten tvil det fineste stedet på jorda. Husker dessverre ikke spesifikke steder da det er 4 år siden, men anbefaler dere å besøke templene, og dra litt utenom byene. Det er mange skjulte perler!

  4. Jeg reiste rundt nesten hele Bali en måned i Mai, og mine favoritt steder var Canggu og Uluwatu! Der var det fine strender og utrolig koselige spisesteder 🙂

  5. Hei!! Så utrolig gøy å høre. Jeg har reist ganske mye til å være 20 år og kom nettopp hjem fra en 4 måneders lang backpackerreise i hele verden. Da var jeg innom Bali for andre gang og jeg kan ikke si annet enn at jeg elsker Bali. Kulturen, menneskene, viben ahh det kan ikke beskrives. Jeg skal selv ned i september og d hadde vært syykt kult å møtes.
    Jeg anbefaler dere virkelig ikke å bo i Kuta, Lengian eller Seminyak. Skikkelige turistfeller. Kanskje greit med et dagsbesøk slik at dere får sett det, men det er virkelig Gran Canaria faktor gange 1000. Dere får heller ikke stort inntrykk av Balk kulturen. Derimot anbefaler jeg dere sykt å bo i Canggu, lei dere noen scootere og kjør rundt og opplev fantastiske fine risåkere på landeveisveier. Ah det er serriøst livet! Canggu er skikkelig hipster og her finner du alle mulige vegan og vegetarianer cafeer. Stranden er ikke så mye å skryte av, det er egentlig ingen av strendene på Bali.
    Hvis dere derimot vil oppleve paradis må dere dra ut til en av gili øyene. Gili T er veldig party party så kanskje ikke så passelig for dere, men Gili Meno er det nydeligste paradiset og her finner man ofte brylluper på stranda. Ellers er Lombok også en fantastisk øy ikke langt fra Bali. Har så mye å skrive, men er så vanskelig å sette ord på hvor mye kjærlighet jeg har for denne øya. Man støtter dem med å dra ned og øya gir deg en fantastisk opplevelse tilbake av de hyggeligste balineserene i verden.
    Gjerne ta kontakt om du lurer på noe så skal jeg prøve å hjelpe dere så mye som mulig. Ellers ønsker jeg deg en sykt god kveld også syntes jeg det er veldig gøy å følge med på bloggen din alt du gjør.
    Sykt svær klem fra meg!

  6. Anbefaler badelandet waterboom hvis dere vil ha litt fart og spenning!! Jeg og kjæresten min hadde det såå morsomt der, og vi er begge 22 år hehe🙈 Ellers vær obs for tyver, spesielt i kuta! Dykking er også nydelig flott i Indonesia, spesielt på gili-øyene. I tillegg er det gode muligheter for surfing på Bali dersom det er av interesse, dere får nok en fantastisk tur <3

  7. Hei! jeg bodde på Bali i 2014, og det var en opplevelse for livet. Øya er så sinnsykt fin, og du kan oppleve alt fra kultur til festing.
    Jeg og noen venninner bodde i en villa i Seminyak. Dette var en villa-kompleks, med vakter døgnet rundt. Jeg anbefaler dere å bo i Seminyak, og ikke i Kuta. I Kuta er det festing døgnet rundt, og det er mye bedre å bo litt utenfor og heller ta taxi inn til kuta!
    Ting jeg anbefaler deg å gjøre er å dra på utflukt til Ubud, der det er mye fint å se, og det er blant annet en apepark der, der apene går løst. En annen ting vi gjorde var å dra på vulkantur, noe om var veldig tungt, men fantastisk fint. Vi startet å gå opp med guider kl 4 på natta, og var på toppen ved soloppgang. Å dykke er også noe vi gjorde, men dette er da litt tidskrevene siden du må ha kurs og teori osv.

  8. Har vært på Bali 3 ganger, hvor jeg bodde der i 4 mnd den ene gangen 🙂 Her er noen tips!
    – Ubud (Midt inne i Bali i jungelen) -> Monkey forest, Elephant cave, rice terrace, markeder
    – Uluwatu -> Uluwatu tempel, mange flotte strender man kan se flinke surfere (Blue point, padang padang, dreamland beach)
    – Gili trawangan (Liten fantastisk øy utenfor Bali)
    – Waterboom -> Veldig bra vannpark!
    – Potato head beach club
    – Beachwalk shopping senter eller Discovery mall
    – Spise helt fersk fiskemat på stranden iJimbaran
    – Sky garden (Stort diskotek med mange etasjer)

  9. Anbefaler dere å bestige vulkanen Batur når dere er i Bali. Det er best å gå opp tidlig på morgen slik at dere får med dere soloppgangen på toppen, pluss at dere ikke dør av varme på vei opp. Utrolig fin utsikt og en opplevelse for livet.
    Vil også anbefale å dra på en risterrasse. Veldig vakkert landskap og spesielt spennende dersom du får se risbondene. Det finnes en ikke langt unna Ubud (Tegalangriceterrace), hvor det blant annet finnes en apepark. I apeparken bør man passe på verdisaker da enkelte aper er opplært til å stjele, mens andre bare er veldig nysgjerrige på hodeplagg, klokker osv. Å dra innom en sølvsmed kan også være spennende. De fleste plasser kan du se smedene lage smykkene.
    Et annet must er kaffeplantasje. Om du finner en legit plantasje serverer de Luwak kaffe, som er verdens dyreste kaffe. Man får også de fleste plasser smake på mye ulik te, samt småkaker.
    Dersom dere ønsker å feste vil jeg anbefale Skygarden i Kuta (men fult mulig det ikke er like bra som det var for to år siden). Her finner dere flere etasjer med ulike barer og tema, så man finner garantert noe man liker. Bounty var også på den tid et populært utested, ligger rett ved Skygarden.
    Det er mange fine strender i Bali, Padang Padand beach, Lovina Beach, Ulu watu beach og Nusa Dua er absolutt verdt et besøk. Finn`s beachclub og Potato head beach club er også nydelige plasser, med infinity pool og fin utsikt mot sjøen.
    Menneskene som bor er utrolig hyggelige og veldig gavmilde. Vi dro blant annet på et marked litt utenfor turistområdet i Petutakan. Vi skulle kjøpe diverse frukt og grønnsaker for å smake, men de synes det var så spennende med turister at de ønsket ikke betaling, kun at vi lærte dem noen ord på engelsk som de kunne bruke til fremtidige kunder.
    Vil også anbefale dere å ta båten ut til en av Gili-øyene. Her finnes det ikke biler og alt er litt som i “gamledager”. Men har hørt at øyene i senere tid har blitt svært populær blant turister og at dette har ødelagt en del.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *