7 DIGGE HØSTTIPS

Categories Paradise Hotel

Av en eller annen merkelig grunn har høsten blitt en av mine favoritt årstider. Jeg elsker mørket, kulden og fargene. Som dere kanskje har sett på Snapchat (sofieeec) så koser jeg meg hver eneste kveld. Lys, noe godt å spise på og noe morsomt eller trist å se på (nei, det finnes ingen mellomting). Jeg er så alt for flink til å kose meg og nyte livet, så jeg tenkte derfor å dele mine beste høst-tips med dere <3 

Tenn lys. Denne er VELDIG standar, men har dere prøvd å tenne MASSE lys? Jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg har ca 20 lysholdere bare i stuen og kjøkkenet. Det er veldig mye til en leilighet som kanskje ikke er så alt for stor. Jeg har aldri skjønt vitsen med å tenne et eller to lys, det er jo ikke hyggelig? Jeg kan nesten garantere at dere vil bli avhengig av å ha masse lys om dere først prøver det. Vi trenger seriøst ikke peis i leiligheten vår, for alle lysene mine varmer nok. Det sier vel kanskje sitt? haha

Forbered Halloween. Det er ikke så lenge til Halloween, og hva er vel bedre enn en skikkelig feiring? Jeg har begynt å se på Halloween på en helt ny måte etter at jeg var i L.A, og vil helt klart feire det annerledes fremover. Det er egentlig en skikkelig morsom dag, som vi i Norge sløser bort på et dårlig vors i politidrakten vår. Halvparten av Norges befolkning har jo også sluttet å åpne døren til de stakkars barna som har kledd seg ut for å få litt godteri. Vær snill med barna, kjøp inn litt godteri som du kan dele ut til de når de kommer på døren. Det skader aldri å glede et annet menneske, eller hva? Hva med å invitere over noen venner ? Lag noe god mat, pynt leiligheten skikkelig. Bak cupcakes eller kake med et skikkelig Halloween-tema. Trenger du inspirasjon, sjekk Kim K sin Snapchat. Jeg skal virkelig gå all in på Halloween i år, gleder meg til å vise dere 🙂 

Dusj sammen med kjæresten. Morten og jeg pleier ofte å tenne masse lys på badet og ta en lang dusj sammen. Det er skikkelig koselig, og ikke minst veldig romantisk. Vi begge har en veldig hektisk hverdag, så det er derfor ganske vanskelig å finne tid til hverandre. Det er akkurat derfor vi pleier å gjøre små ting som dette. Det er de små øyeblikkene som betyr mest, og jeg kan love deg at kjæresten din vil sette pris på en slik overraskelse. 

Smelt marsmellows i mikroen. Ta en marsmellow i mikroen i ca et minutt, sånn at den smelter litt. Vil du ha litt topping anbefaler jeg å kutte opp melkesjokolade (valgfritt, jeg liker melkesjokolade best) i små biter og drysse det over marsmellowen. Det er SÅ godt. 

Bak sjokoladeboller. Personlig er jeg veldig dårlig til å bake, så det er litt morsomt at jeg kommer med dette punktet. Jeg satt å tenke over hva jeg liker mest høsten, så kom mamma sine sjokoladeboller opp. De er utrolig gode, dere aner virkelig ikke. Kanskje jeg skal spørre mamma om oppskriften slik at jeg kan dele den med dere? Det er ingenting som er bedre enn varm kakao med masse krem og sjokoladebolle ved siden av. Denne komboen anbefales virkelig på det sterkeste, det er så godt <3 

Planlegg julegaver. Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som har kjent på stresset rundt julegaveshopping? For et par år siden bestemte jeg meg for at jeg aldri skulle stresse med dette igjen. Jeg begynte derfor å forberede julegavehandelen et par måneder i forveien, og det er virkelig noe av det beste jeg har gjort. Jeg handlet litt og litt gaver, sånn at jeg slapp å stresse med ALT i desember. Jeg føler store deler av desember ofte blir ødelagt, for at vi rett og slett stresser så mye. Så hvorfor ikke begynne å planlegge julegavene i god tid? Så kan vi heller nyte alt det fine julen har å by på <3 

Treat yourself. Om du ikke har en kjæreste å dusje med, kan du fint gjøre det veldig hyggelig alene også. Tenn lys og ta deg en lang dusj. Skrubb kroppen, barber deg og kur håret ditt. Dette er litt flaut å innrømme, men jeg gjør det kanskje 2-3 ganger i uken. Jeg elsker å ta vare på meg selv. Jeg pleier å avslutte kvelden med ansiktsmaske og en god film. Personlig synes jeg det er veldig viktig å sette av litt tid i uken der man faktisk tar vare på seg selv, for det er det ikke alle som har tid til i en hektisk hverdag. Dette er ikke tidskrevende, bare litt ekstra som gjør dusjen og kvelden mye bedre 🙂

13 kommentarer

13 thoughts on “7 DIGGE HØSTTIPS

  1. Jeg kjøpte en svær pose med snop på Rusta, som jeg skal tømme oppi en kurv om det kommer barn på døren som går Helloween:) Den kostet bare 69kr. Og det er MYE snop oppi den:) Alt snopet er pakket i papir,så det er ikke smågodt, men litt forskjellige snop som kjærlighet på pinne,Haribo og diverse:) Alle får velge seg 3-4 ting hver:) Snopet går ikke ut på dato før i oktober 2018! Altså 1 år til! Så jeg tenkte at visst det ikke kommer så mange på døra som går Halloween, så gir jeg de til barn som går julebukk nå til jul:) Et tips til alle som leser kommentarfeltet ditt:) Det med og begynne tidlig med julegaver har jeg alltid gjort, for jeg har 34 stykker og kjøpe julegaver til.. Stor familie, så det lærte jeg av min mamma, for hun har gjort det samme i alle år:) Så da blir desember bare kos og ingen stress.😊

  2. Utrolig fine høsttips!! ❤️❤️ Kjenner at høsten kommer til å bli mye bedre nå som jeg fikk de tipsene😘🍁

  3. Var faktisk litt usikker på om jeg gadd å lese dette, fordi jeg begynner helt ærlig å bli lei innlegg om tips til enkelte ting. Jeg leser så mye av det samme når det kommer til tips, men her har du virkelig fått med unike tips! Så det var godt å lese noe litt annerledes. Noe du også kan legge til på første tipset, er at man sparer ganske mye strøm med å tenne lys, er jo ikke så fint med tente lys når man har taklyset på, det beste er når det er mørkt, og har man mange da varmer det leiligheten også, som du sa 😀 winwin situation! + man sparer strøm når man dusjer ilag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *