DAG 4 – MATFORGIFTET

Categories Reise

 Jeg vet ikke helt hva det er med denne turen, men det virker bare som alt skal gå galt. Husker dere at jeg sa at vi hadde blitt syk? Yes, begge to har blitt matforgiftet. Det startet med at Morten merket at han hadde skikkelig magekramper, helt til han plutselig måtte løpe på do. Det samme skjedde meg meg bare noen timer senere. Det verste var at jeg absolutt skulle ut å spise, for når vi først er i Dubai ville jeg ikke miste en kveld her. Dere kan tro vi hadde det fint på restaurant der begge satt klare for å spy og gå på do. Sorry Morten, det var min feil. 

Jeg har seriøst aldri blitt matforgiftet før, så det måtte selvfølgelig skje den ene kvelden vi bestemte oss for å gjøre noe ekstra hyggelig. Det var lite vits å dra på restaurant, for det eneste vi ventet på var regningen slik at vi kunne komme oss tilbake til hotellet. Begge var ganske kvalm også, så ingen av oss rørte maten til 1200 kr. Stakkars de på restauranten som trodde vi hatet maten deres. Jeg hater at jeg skal være så sta noen ganger, for hva fikk vi egentlig ut av dette restaurantbesøket? En dyr middag ingen spiste, stress og bytte av å løpe på do. 

Vi begge føler oss heldigvis litt bedre i dag enn hva vi gjorde i går, men vi har valgt å bare være på hotellet. Alt annet virker bare veldig skummel. Tenk tanken på å spy i taxien, eller være uten toalett på stranden. Nei, ikke i dag. Jeg er utrolig glad dette ikke er den første turen vår sammen, for da ville dette bare være kjempekleint. Takk gud for at vi har kommet til et sted i forholdet vårt der det er greit å bytte på hvem som skal sitte på toalettet, så romantisk. Om det er noen der ute som har noen gode tips, vil jeg veldig gjerne høre. Tuusen takk på forhånd <3


Dette er nøyaktig sånn vi ser ut akkurat nå :-((

Du kan forresten følge oss på denne reisen ved å legge meg til på Snapchat; Sofieeec

29 kommentarer

29 thoughts on “DAG 4 – MATFORGIFTET

  1. hei! Vet ikke om dette kan fungere i deres tilfelle eller om de i det hele tatt har det i Dubai, men hver gang jeg får feriemage i Spania kjøper jeg en brusetablett som heter alca-seltzer (?). det har alltid stabilsert mageproblemene mine på ferie 🙂 I Spania kjøper man de på apoteket, så dere kunne jo sjekket ut om de har det 🙂

  2. Du som er så forkjemper på likestilling mellom kvinner og menn, hvorfor har du da på bikini overdel på stranden? Morten har vel ikke det?

  3. Dokker kan bruke kulltabletter eller flytende aktivt kull, d kan brukes hvis d e infeksjon å vil binde irriterende giftstoffer, å  d vil åsså gjøre sånn at diareen går raskere over, når diareen e over kan dokker ta melkesyrebakterie preparater får å gjenoppbygge en nomal tarmflora raskere.

  4. Det som fungerer bedre enn noe annet er å drikke en shot med eddik. Dette steriliserer magen. Vi var i Tanzania og fikk ett lokalt tips da alle fikk alt mulig av tarmsykdommer, og dette kurerte det på 1 dag. Høres rart ut, men det var virkelig effektivt. 🙂

  5. Hvis det er løs mage inne i bildet så anbefaler jeg å kjøpe imodium. Det hjalp veldig på meg da jeg reiste rundt i 5 mnd. Det får dere tak i på apotek, og vil tro det heter det samme på engelsk

  6. Uff, så utrolig kjipt å høre🙈 jeg opplevde å bli matforgiftet på tur jeg også, og etter det har jeg alltid gått på idoform travel selv om jeg bare skulle en helg til London. Har aldri blitt matforgiftet etter det😉 nå er jo det litt sent i deres tilfellet, men ta turen innom et apotek, så ordner det seg sikkert😄
    Ha en fantastisk tur videre😄😄

  7. Stakkar deke :(( samme skjedde her meg og venninna mi har hatt vondt i mangen no og. Veit ikkje kva det er om det er noko i mat men ja. Har dessverre igjen tips men vist du har vil eg gjerne høre. Men eller har deke koset deke??

  8. Svart lunket te og klem i en halv sitron ! Jeg lå i 6 dager med matforgiftning i hellas. Prøvde alt av tabletter ol. En kveld kom en lokal innbygger med svart te og sitron. 2t etterpå var jeg god som ny.. 😊

  9. Til den kommentaren om at Morten går i bar overkropp og ikke du. Sjansen for brystkreft øker om man soler seg i bar overkropp😉kos dere videre på tur, digger bloggen din<33 du er sterk som står imot all haten, det er inspirerende

  10. Når familien min på 5 dro til Bali tiligere i år ble alle matforgiftet en etter en😑 Håper dere koser dere videre❤️

  11. Catalina Grindheim: uff så trist, du får ønske henne god bedring! Nei, du får lese gjennom alle kommentarene i dette innlegget, masse gode tips 😀 Ja, veldig. Håper dere også har hatt en fin tur!

  12. Haha (sorry) skjedde første ferien jeg og mannen hadde sammen. Til Tyrkia (never again etter den ferien). Først ørebetennelse. Fikk noen pillernsom gjorde meg fjern de dagene jeg måtte ta dem. Så matforgiftning. Var syk i 3 uket. Takk Tyrkia! Utrolig men nok så er vi fortsatt sammen dette var i 98. *hønngammal 38 år*

  13. Dere må ta kulltabletter! Det binder giftstoffene sammen og fører det ut av kroppen:) Så får dere tak i rent kull er det nok redningen deres! Lykke til 🙂

  14. Dokker kan bruke kulltabletter eller flytende aktivt kull, d kan brukes hvis d e infeksjon å vil binde irriterende giftstoffer, å  d vil åsså gjøre sånn at diareen går raskere over, når diareen e over kan dokker ta melkesyrebakterie preparater får å gjenoppbygge en nomal tarmflora raskere.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *