SPØRSMÅL OG SVAR DUBAI

Categories Reise

Hvor lang tid tar det å fly?
Du kan ta direktefly fra Oslo til Dubai med Emirates som tar 7 timer, noe jeg vil anbefale. Vi tok Norwegian nå, og selv om jeg elsker dette flyselskapet vil jeg aldri fly det til Dubai igjen. De bruker ikke de store flyene på en så lang reise, noe jeg synes er veldig rart. For meg var det ikke noe særlig å sitte på et trangt fly uten noen form for underholdning i 7 timer. Det blir derfor Emirates neste gang 🙂

Hva er det beste med å være i Dubai?
Det er veldig vanskelig å velge en ting, for jeg har virkelig forelsket meg i dette stedet. Det er så utrolig fint her, menneskene er veldig hyggelig og det er veldig mye å finne på. Perfekt for en rastløs sjel. 

Hvor mye kostet reisen?
Godt spørsmål.. Jeg har ikke helt oversikt enda, for det regnestykket tar jeg når jeg kommer hjem. Skal jeg tippe vil jeg tro rundt 40.000 🙂

Hvor lenge skal dere være i Dubai?
Vi dro fra Dubai i går natt, så vi var der i 7 dager.

Hvordan er det i Dubai?
Det er såå bra. Det eneste jeg kan pirke på er varmen og de store avstandene, men utrolig nok så blir man vandt til 40 varmegrader etterhvert. Menneskene som bor og jobber her er utrolig hyggelig og veldig serviceinnstilt. Vi har ikke kjedet oss en eneste dag på denne ferien, da det har alltid vært noe nytt og morsomt å finne på. Jeg anbefaler Dubai på det sterkeste!

Er det fint i Dubai?
Jeg tror jeg aldri har sett et så fint og gjennomført sted før. Alt er planlagt etter punkt og prikke, noe som har gjort Dubai så vakkert. De er også veldig flink med vedlikehold og renhold, noe som gjør det hele alt bedre. Jeg anbefaler dere å søke på “Dubai 1990”, så ser dere hvor mye de har gjort på bare 27 år. Det er SYKT. 

Er det dyrt i Dubai?
Ja, det er det. Jeg vil si at det meste er norske priser, noen ganger litt dyrere også. Det eneste som er billig her er Taxi, som er veldig billig vel og merke. Vi ga alltid tips til taxisjåføren for vi syntes synd på han. Han kunne kjøre oss i 20 min for 50kr, da fortjener han litt ekstra spør du meg. 

Vil du fortsatt anbefale Dubai etter dårlige opplevelser?
Ja, absolutt. Matforgiftning, svindel og utslett kan skje overalt i verden. Vi har ikke hatt dårlige opplevelser med noe annet. Som jeg har nevnt tidligere der så er menneskene veldig hyggelige. Jeg opplevde ikke kulturkrasj i det hele tatt, som jeg vet mange frykter ved å reise til Dubai. Vi oppførte oss der som vi gjør ellers i verden, og vi opplevde ikke noe ubehagelig av den grunn. Vi valgte å ikke kysse og holde hender, selv om det var mange andre kjærestepar som valgte å gjøre det. Hver eneste dag så vi kjærestepar som holdt hender og kysset, så det går nok helt fint. Hadde det vært meg så ville jeg respektert kulturen deres, akkurat som vi forventer at andre skal respektere vår 😉

Hvor får dere den maten som dere spiser på hotellrommet fra?
Den bestilte vi fra restauranten på hotellet. Ikke for å skremme dere, men jeg tror det var her vi ble matforgiftet, haha. 


Her har dere meg med magekramper <3 hehe

Hvordan er det å oppleve den muslimske kulturen? Hvordan er det å se menn kledd i hvite plagg mens kvinner går i med burka?
Skal jeg være ærlig så merket jeg ikke så mye til den muslimske kulturen. Jeg tror vi kanskje møtte på to stykker som faktisk var fra Dubai, alle andre var jo innflyttet. Klesplaggene de bruker ser vi jo overalt i verden, så er det jo ikke et uvanlig syn akkurat 🙂

Hvilket område i Dubai bodde dere?
Vi bodde ved Tecom som er ganske midt i mellom alt. Jeg likte dette området godt, da vi fikk grei reiselengde uansett hvor vi skulle. Man må ta taxi overalt da, men det må man gjøre uansett hvor man bor i Dubai. Avstandene er veldig store. Mye større enn hva jeg hadde forventet faktisk.

Hvilket hotell bodde dere på?
Vi bodde på Atana hotell. Vi var veldig sen med å booke, og fant egentlig ingenting som passet oss. Det eneste som virket greit var Atana, men vi stusset litt over at det kunne være så billig i forhold til hvordan det så ut på bildene. Jeg er utrolig glad for at vi bestilte akkurat dette hotellet, herregud for en service. Du får utrolig mye for pengene, så om du ikke ønsker å bruke så alt for mye penger på hotell er dette perfekt for deg. Jeg vil gi dette hotellet 10/10, utenom uhellet med matforgiftningen da. Menmen, det kan skje den beste 🙂

Jeg reiser til Dubai om noen måneder, har jeg grunn til å være bekymret?
Absolutt IKKE. Det som står på nett er veldig overdrevent. Du kan dele hotellrom med kjæresten din, du kan gå i de klærne du selv ønsker, bare vis respekt. Jeg gikk i bikini og badedrakt på stranden, som alle andre. Jeg gikk ute i singlet og shorts. De eneste gangene jeg tenkte hva jeg hadde på meg var på kjøpesenteret. Der dekket jeg enten til skuldre eller knær. Det var en gang jeg gikk i en kjole som ikke dekket noen av dele, opplevde likevel ikke noe ubehagelig. Respekter kulturen og nyt turen. Haha, det rimte. Du har uansett ingen grunn til å bekymre deg, du har masse å glede deg til 😀

13 kommentarer

13 thoughts on “SPØRSMÅL OG SVAR DUBAI

  1. Har ei venninne som er i Dubai hvert år,pappaen hennes bor der, alt hun kjøper der er så billig. Lzm det er halvparten av det det koster i Norge eller mindre. En melon koster 2 sånne dubaiske kroner. Hahah hvor handlet dere siden det var så dyrt??

  2. Noen tips mot kjærlighetssorg?😔😔 typen dumpa meg etter tre år…😔det gjør så vondt i hele kroppen😭

  3. Reiste med Norwegian sammen med dere ned faktisk, og helt enig at det blir Emiratene neste gang. Trangt og slitsomt med så lite fly så lenge.
    Vi kom også hovedsakelig bare over norske priser på det meste. Utrolig mye billig på “Dragon Mart” da, men det er bare billig kopier på det meste der.
    Helt enig i alt du skriver om mytene. Dubai var fantastisk, og en uke holder ikke. Må ned igjen og oppleve mer en gang i fremtiden! 😀

  4. Anonym: Uff.. det var utrolig trist å lese 🙁 Jeg tror ikke man kan gjøre så mye med det, la følelsene komme! Det er bare sunt. Likevel må du ikke la det gå for langt. Husk at ALT alltid ordner seg til slutt, på en eller annen måte. Det kommer til å bli bedre. Dra ut med vennene dine og finn på masse morsomt. Ikke vær alene, da kommer bare tankene.
    Lykke til <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *