PARIS ER BRA, MEN..

Categories Reise

Håret mitt er helt jævlig, så dere skal få slippe å kommentere det hver eneste dag. Jeg er ikke blind, så jeg ser dette godt selv. Jeg har allerede ordnet frisørtime til bare et par dager etter jeg kommer hjem, for det er ikke spesielt kult å gå rundt å se slik ut. Extensionsene mine er alt for gamle, i tillegg til sol og bading så har de rett og slett blitt for slitte. Håret mitt derimot? Sliter med å ta til seg farge etter at jeg bleket det, og er derfor mye lysere enn extensionsene mine. Sånn, da har vi oppklart dette 🙂


Genser – Zara // Skjørt – Bershka // Negler –  Lashes by Kasja

Utenom en skikkelig hårkrise koser jeg meg veldig her i Paris. I går bestemte vi oss for å ta en titt på Notre Dame, som var veldig veldig fint. Køen ser mye verre ut enn hva den egentlig er, så ikke la dette skremme dere for å ta turen inn. Etter litt sightseeing bestemte vi oss for å se på Eiffeltårnet, for å være ekte turister. Det er jo noe man bare må se når man først er i Paris. Vi kom ganske sent på dagen så vi fikk se tårnet både på dagtid og kveldstid, noe som virkelig anbefales. Det var jo såå fint om kvelden. 

Over til noe jeg synes er skikkelig negativt med Paris og generelt Frankrike vil jeg tro? Hva skjer med å være så bestemt på å snakke språket sitt? Jeg forstår at dere forventer at de som flytter hit skal gi en innsats for å lære seg språket deres, men turister? På bare en dag har jeg møtt så mange frekke franskmenn (de fleste er eldre), for at jeg ikke snakker språket deres. Hun ene på apoteket begynte å si høyt foran alle “BONJOUR, BONJOOOUR, BOONJOOOOUR” til meg for at jeg sa “hello”. Man skulle trodd jeg ikke forsto noe som helst, i og med at hun måtte si dette gjentatte ganger på en meget spesiell måte. Det er greit å ha respekt for språket sitt, men det må da virkelig gå noen grenser. Hva om resten av verden skulle holdt på likt? hvor ville vi vært da? Nei vet du hva, skikkelig minus til Frankrike for å være så frekke og respektløse for at man ikke kan språket deres. NÅ skal jeg ut å nyte denne dagen, snakkes 🙂

36 kommentarer

36 thoughts on “PARIS ER BRA, MEN..

  1. Hvordan er temperaturen og været i Paris nå? Skal selv til Paris i helgen og litt usikker på hvor varme klær jeg trenger å pakke med 🙂

  2. Akkurat der hvor du og Morten sto ved Eiffeltårnet på Snapchat i går fridde pappa til mamma for 15 år siden!😍 dere må kose dere masse!!

  3. Hat vært i Frankrike/Paris flere ganger og jeg kan trygt si at franskmenn er nokså frekke. Det samme opplevde jeg at når man snakker engelsk til dem snakker de bare høyt fransk tilbake og glor stygt på deg.

  4. Jeg vet! Var i Paris for noen år siden og det var nesten ingen som kunne eller ikke gadd å snakke engelsk.. var mange franskmenn jeg ikke likte. Men en ting dere burde være veldig forsiktig med, er mange som går rundt med et ark og prøver å få deg til å lese og gjøre deg helt opphengt i det arket, imens du prøver å lese så stjeler de verdisaker.. det skjedde når jeg var der nede og de stjal broren min sin mobil, men han som jobba på cafeen hadde opplevd det her før så han løp etter og vi fikk den heldigvis tilbake, så vær forsiktig!

  5. Sofie… synes du er så fin med ditt naturlig hår… extensions er såå synlige, Pls 🙁 gå og prøv katakomber i Paris ! Anbefales !!!! 🙂

  6. Ble kjent med en gjeng fra Frankrike på en skoletur for noe år siden, og jeg husker veldig godt at de virkelig var dårlig i engelsk. De var vel 16-17år, og i den alderen er det vel normalt og kan ha en enkel samtale på engelsk? De hadde med seg sin engelsklærer, og hun hadde jeg også problemer med å ha en samtale med.. så jeg tror at innbyggerne i Frankrike er generelt dårlig til å snakke engelsk..

  7. SOFIE VÆRSÅSNILL BLI BLOND, du er sååå fin med det. Det får frem alle dine gode trekk, får deg til å se brunere ut etc. Det mørket håret «visner» deg ut litt, og du ser så blek ut 🙁 Men PEN er du jo selvsagt, om du så ikke hadde hatt hår, så misforstå meg rett. Hvilken farge syns Morten du kler best?

  8. Har du ikke en bra dag? Siden du ikke ser inn i kamera på de fleste bildene? Ville bare spørre om hvordan dagen din har vært❤️

  9. Jeg var i Paris i sommer. Og jeg syntes at de som jobbet i informasjon og skulle hjelpe til og sånn, var nokså frekke og ikke særlig hjelpsomme. Som når vi egt skulle opp i Eiffeltårnet, fant vi ikke plassen vi skulle møte guiden. Og når vi spurte i informasjon så sa ho bare ” GO lef, go left, go right.” Også gadd ho ikke mer. Men selfølgelig var turen vår også kansellert da, så vi kom oss aldri opp:)

  10. Hei 🙂 Lurte på hva ditt kamera som du bruker til dine flotte bilder heter ? Interessert i kamera med gode bilder.

  11. Er vel ikke særlig annet å forvente av et land som aktivt har drevet politikk for å forhindre engelsk innflytelse på språket sitt? vært i både frankrike og paris gjentatte ganger og utelukkende opplevd franskmenn som hyggeligere og høfligere enn nordmenn:)

  12. Jeg var nettopp i Frankrike for en hel måned og alle jeg møtte var veldig greie og de prøvde å hjelpe selv om de ikke kunne engelsk… Nå var jo jeg der for å lære fransk så jeg prøvde jo å snakke litt fransk og fortsatte på engelsk om det var nødvendig og alle virka veldig forståelsesfulle 🙂 Tror bare du har vært uheldig med personene du har møtt, og om jeg var deg ville jeg bare sagt bonjour når jeg kom inn i en butikk ettersom det er høflig

  13. Jeg liker bloggen din ogånt men du klager for alt, på overskriftene dine virker det som om du har hatt en helt jævlig ferie.. Blir litt mye klaging for min del

  14. Grunnen for at franskmennene snakker språket sitt istedenfor engelsk når de møtter turister er at de er stolte av språket sitt. Fransk snakkes i mange forskjellige land i verden i alle fem kontinenter. Så de verdsetter å snakke dems språk først.
    I Europa så var fransk det diplomatiske/internasjonale språket helt fra middelalderen inntil første verdenskrig. Og etter usa ble supermakt tok engelsk den rollen.
    Fra fransk syn på engelsk språket er at engelsk ikke burde være andre språket i frankrike siden fransk har alltid hatt den rollen i Europa, og frankrike er også i dag den minste minst snakkende engelsk i Europa.
    Det hadde vært fint om du snakket med dem basic fransk språk. Du får veldig stor respekt og de vil gjerne hjelpe deg mye! 🙂

  15. Traff deschamps didier Frankrikes landslagstrener i herrefotball på ferie i Dubai jul 2015 snakka 4 ord englesk som no control og le shark aner ikke hva siste betydde ..:(Han var dessuten frekk og freidig og fortalte meg flere ganger hva jeg gjorde dårlig når vi bare spilte rolig fotball tennis!Greit at du spilte på Chelsea og ble kåret til beste franske midtbane spiller 90 tallet men likevel hvorfor så lite respekt for andre og så svært frekt!??.. skjønner meg ikke på det da sønnene hans virket godt oppdratt og kjempe hyggelig dog ingen forstod mye jeg sa da lol…

  16. De har mer respekt enn Norske. Frankrike :
    Kan jeg være så snill å få en kaffe? Tusen takk madame.
    Norge : en kaffe,takk.
    De er flinke på å si unnskyld hallo hade hele tiden og orde vær så snill brukes konstant.dem er stolte av språke sitt. Det er ingnen problem å si bonjour når dere er der. Alle vet hva bonjour betyr og merci “takk”
    🙂

  17. Franskmenn er veldig stolte at språket sitt, og vil unngå engelsk så mye som mulig. Uansett hvor synd det er mot turister, så må man bare akseptere at enkelte franskmenn kan ha frekke holdinger, eller bare å la vær å dra til Frankrike😞

  18. Franskmenn har ikke hatt engelsk på skolen før de siste årene,derfor mange ikke snakker engelsk 🙂

  19. Hvorfor har du i det hele tatt exstation ?(aner ikke hvordan du skriver det, problemer med ord) syns du er mer ekte uten det falske håret. Med falske vipper og falsk hår?
    Hadde aldri brukt falskt hår for at det skal bli lengre! Likte deg bedre før på PH da var du mer naturlig. Jaja ser ut som dere koser dere!

  20. Franskmenn er dødsfrekke 🙄 Fikk kjeft av en dame på flyplassen fordi jeg gikk opp til henne og sa der ikke var flere bokser igjen ved sikkerhetskontrollen. Og hun begynte å kjefte på fransk???

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *