JEG SKAL OPERERE

Categories Personlig

Etter mye om og men har jeg klart å blitt enig med meg selv om at det beste er å operere. Jeg vet ikke om jeg har fortalt dere dette, men jeg har ganske dårlig syn. Jeg er derfor avhengig av å bruke linser, noe jeg begynner å bli ganske lei av. Jeg har i mange år vurdert å operere øynene mine, men det er et eller annet som gjør at jeg ikke tør. Hva om noe går galt? Hva om jeg blir blind? Operasjonen i seg selv virker jo veldig skummel, det er øynene mine det er snakk om. Likevel har jeg nesten kun hørt positivt om det, og sjansen for at det går galt er veldig liten. 

Det er akkurat derfor jeg har bestemt meg for å operere, for det er ganske slitsomt å være avhengig av linser. Om du har erfaring med laseroperasjon, del gjerne dine erfaringer med meg. Takk på forhånd ♥

44 kommentarer

44 thoughts on “JEG SKAL OPERERE

  1. Hvor ille syn har du? Har -6 og -7 selv og lurer på om resultatet blir bra for å korrigere så mange minus! Hadde vært spennende å følge med på prosessen gjennom bloggen din 😀

  2. Bare å operere. Har gjort d sjøl å d gikk helt fint. 4 året nå uten briller å synet har vært perfekt. Hærlig slippe både briller å linser. Di sier synet vil kunne snu seg til langsynt etter 40. Snart 40 å ikke merket noen enda.

  3. Faren min opererte øynene med laser for noen år siden, og han er super fornøyd! Siden dagen han opererte har han aldri brukt briller, og han ser veldig bra! Han mener ihvertfall at det var verdt det:)

  4. Jeg har tatt laseroperasjon og det er SÅ verdt det!!! Tok det for 2 år siden og jeg har ikke hatt noen problemer etter operasjonen 🙂 Jeg hadde bare -2,25 og -1,75 tror jeg. Var ikke så mye, men jeg var lei briller, hehe.

  5. Faren min gjorde det faktisk IDAG og han er allerede superfornøyd! Han byttet ut linsen til trifokale, så nå ser han utrolig bra! Moren min gjorde det også da hun var 25 år gammel, noe som er 30 år siden og det gikk også suuuperbra. Og bare tenk på hvor bra teknologien er i dag i forhold til for 30 år siden. Det er også billigere å gjøre det i Sverige foresten. Ikke stress, det kommer til å gå strålende:)

  6. Er rimelig lei linser selv, og har i tillegg ikke funnet noen som er helt behagelige på. Hvilket merket bruker du? Er det dagslinser eller månedslinser?

  7. Hei fine deg. Dette har ingenting med innlegget å gjøre, men spør her;
    Hva slags leppestift har du på deg på snap? SÅ fin!
    Kos dere så mest på tur – dere er fine sammen <3

  8. jeg også bruker linser, har -3,50 og -3,75 .. og synet blir bare dårligere for hvert år som går. så vurderer å operere selv, men er redd for at noe skal gå galt også!

  9. Hei Sofie! Jeg operert begge øynene med laser mot nærsynthet i 1995! Det var da ganske ny metode for å få gjort dette. Det har jo vært en utvikling fra da til nå også, og den gangen jobbet jeg hos øyenlegen som opererte meg. Jeg hadde i utgangspunkter en styrke på -5 og -5,75, og synet har vært perfekt hele tiden☺️ Er superfornøyd! Så lykke til, dette går så bra så!

  10. Har -7,75 og -7,25 å eg e nesten blinde liksom! Åsså komme du her å seie du føle deg blinde😂 jaja skjønne at du e lei av linser, e sjukt stress

  11. Kristin: Hei du <3 Jeg får så utrolig mange meldinger på Facebook, så jeg har rett og slett ikke mulighet til å følge med. Det er lettere å få kotankt med meg på min offentlige facebook, altså likesiden til bloggen!

  12. Opererte for 10 år siden, alt er enda bra. MEN du bør vente med operasjon til synet ditt har vært stabilt et par år. Dette med tanke på at du sier det blir verre og verre. Hvis ikke risikerer du dårlig syn igjen.

  13. Eg og bruker linser, men har vel +-2.00 på begge to, rekner med det et blitt verre. Veldig irriterandes at synet svekker så fort uansett om me går med briller eller linser. Eg er alltid so usikker på om eg er nærsynt eller langsynt, eg ser Ikkje langt vekk, men nært ser eg bra.
    Mykje lykke til om du tar operasjon 🙂 Det går sikkert bra! 🙂
    Mvh Elisabeth

  14. Hvor hen vurdere du å gjøre det? Har lyst til det selv. Kjempe irriterende at synet mitt blir dårligere her også

  15. Hallaisen!
    Jeg hadde -5,25 og -5,75, og opererte for fire år siden. Utrolig fornøyd! Deilig å slippe linser, i tillegg til at jeg da kom inn på det studiet jeg ønsket.
    Du må jo i første omgang få en konsultasjon for å se om det er mulig å operere dine øyne eller ikke, men sier meg helt enig i at du bør vente til synet ditt har vært stabilt dårlig en god stund – ellers er det rett og slett bortkastede penger da det vil fortsette å bli dårligere etter operasjonen…
    Jeg opererte meg hos Memira og er veldig fornøyd med dem. De holdt til på Sandvikasenteret på den tiden, usikker på hvor de er nå men, blir overrasket hvis de ikke fortsatt er i Oslo. Du trenger i alle fall ikke reise helt til Tromsø for å få en god klinikk!😊

  16. Jeg opererte øynene med laser for 2 år siden, og har ikke angret! Er så digg å slippe linser og briller. Har ikke hatt noen problemer etter operasjonen. Gjorde det i trondheim og anbefaler å gjøre det der😊

  17. En i familien gjorde det nå i sommer, hun tok laser operasjonen i tyrkia i antalya på en veldig god klinikk der, hvor de snakket godt engelsk. hun ser perfekt nå og er ikke avhengig av linser eller briller.. naboen her hjemme tok det i Norge og fikk ikke samme resultat som hun i familien, pluss det var over dobbelt så dyrt her i Norge

  18. Åh så heldig, har hatt lyst til å ta laseropperasjon, men har aldri hatt råd:( F.eks. i militæret, der du må ha plettfritt syn😳 Jaja ingenting man kan gjøre med det nå, masse lykke til med operasjonen!🙌🏼

  19. Ååh, å bruke linser og briller er helt jævlig. Synes folk som ikke bruker briller burde sette mer pris på at de har bra syn assa. Tør ikke helt å operere jeg fordi jeg har hørt at de som er langsynt har større sjans for å få verre syn etter operasjonen:(

  20. Jeg har også -3,75, og ja det er faktisk utrolig slitsomt. Men tror ikke jeg hadde gjennomgått en laseroperasjon 😅

  21. Mamma tok laser operasjon og hun ble rett og slett nesten blind. Hun ser mye dårligere enn før…. men det kan være du har flaks da

  22. Det vil jeg og gjøre når jeg blir eldre. Jeg har over -5 på begge øyne..jeg kan ikke gå uten briller og linser i det hele tatt.. hvordan folk med dårlig syn ikke bruker noe briller eller linser skjønner ikke jeg.. nå er brillene mine litt svake og linsene litt sterke.. og det blir man sliten av.. så øynene har ikke bra av å gå uten noe korreksjon..

  23. Jeg er din største fan! Du er alltid superfin på bilder jeg skjønner ikke hvordan du får det til og du og Morten er bare Goals Herremin!xoxo

  24. Er det Lasik du tenker å ta? Har tenkt på det selv, men er redd for at det kanskje ikke er verdt prislappen. Har selv +3,25 og +3.0

  25. Hei Sofie!
    Jeg har hatt dårlig syn på venstre øyet mitt og det var pågrunn av lite søvn som medførte til at jeg fikk øyebetennelse
    Det kom som overraskende for meg, siden jeg har aldri hatt et dårlig syn. Jeg var alltid en som ikke trengte briller eller linser. Jeg har blitt bedre etter at jeg sov flere timer enn vanlig og medisin.
    Så poenget mitt er at hvis du var en person som alltid hadde bra syn, så bør du se selvfølgelig hva som gikk galt idet siste før du fikk det dårlige synet i øynene dine.
    Noe smått kan medføre til at du får et dårlig syn, se nøye får du tar en operasjon. Laser er en risiko. Det kan medføre til du mister dine øyne.
    Alltid vask, god søvn og medisiner gir øyet et bedre syn hvis du ikke er medfødt med dårlig syn.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *