HVA MED LITT MENSEN-SEX?

Categories Samfunn

De siste dagene og ukene(?) har man kunne lest om mensen overalt, inkludert på denne bloggen. Personlig har aldri jeg synes mensen har vært ekkelt eller kleint, men jeg kan forstå at vi er forskjellige. Som dere vet har jeg “Let’s talk about sex” hver eneste uke, og jeg tenkte derfor at det passet seg å snakke om sex og mensen, nå som vi først har blitt så vandt til å se mensen overalt. 

Jeg vet ikke om det bare er meg, men jeg har aldri møtt noen gutter som ikke vil ha sex på grunn av mensen. Jeg sier alltid i fra slik at det ikke blir en overraskelse. “Ååh ups, her hadde du en liten rød gave fra meg ;-)” Nei, det synes ikke jeg er greit. Jeg informerer alltid om at jeg har mensen, noe jeg faktisk synes vi jenter skal gjøre. Hva om gutta skulle hatt et eller annet med underlivet sitt, så skulle de ikke informert oss? Jeg kan forstå at det ikke er digg å ha fingeren sin i et blodbad, og synes derfor vi skal respektere at ikke alle ønsker det. SELV OM mensen er helt normalt. Det er sikkert mange som er usikker på dette med mensen og sex, både når det gjelder gutter og jenter. 

Ikke overrask gutten med et ufrivillig blodbad
Som jeg skrev over her, informer om at du har mensen. Det er kanskje ikke så for alle å rope ut at du har mensen, men jeg vil tro det er bedre enn å “late som ingenting”. Selv om mensen er normalt, er det kanskje ikke alle som ønsker å ha sex med mensen. Jeg synes derfor vi skal respektere hverandre, og derfor informere den andre om tante rød 😉

Du dør ikke på grunn av litt mensen
Det verste jeg hører er gutter som snakker ned om mensen. Det er greit at det ikke er det diggeste dere vet, men helt ærlig hvor gamle er dere? Det er ikke slik at du dør om jenta har mensen. Synes du det er så ekkelt vil du møte på problemer i fremtidige forhold, da dette er noe vi skal ha i ganske mange år frem i tid. Med mindre du har tenkt å vente med å få deg en kjæreste til vi er i overgangsalderen? 

Er det veldig ubehagelig, bruk kondom.
Om du synes tanken på mensen er ekkelt, bruk kondom. Da er du trygg også, noe som er vinn vinn og ikke minst VIKTIG 😉

Det er ikke synd på meg for at jeg har mensen
For noen virker det som at jeg er dødssyk når jeg har mensen. Nei, jeg klarer helt fint å gjøre ting selv. Du trenger absolutt ikke å løpe jorda rundt for å finne den perfekte isen eller kjøpe deg abonnement på Netflix for at vi skal finne den perfekte filmen. Det er ikke alle jenter som ligger å vrir seg i smerte på grunn av mensen, så spør først. Jeg setter veldig pris på alt du gjør for meg, men jeg trenger virkelig ikke å en sykepleier rundt meg på grun
n av at jeg har mensen. Da blir det nesten bare ubehagelig og kleint.

Det er ikke synd på “juinor”
Som jeg sa over her så er det helt ok om du synes det er ubehagelig å ha sex når jenta har mensen, men det er absolutt ikke synd på “junior”. Jeg googlet mensen-sex for å finne ut hva folk egentlig synes om dette, og da var det en som skrev dette “Det er ekkelt også blir det blod over alt. Også blir det rart også på en måte. Se for deg at junior er tildekket av blod helt til skaftet!” Åneeei, tenk om han får blod på seg :/// HVA SKAL DU GJØRE DA? Jo, gå i dusjen 😀

Vil du ha mindre søl og gris, gå i dusjen. 
For dere som synes mensen er ubehagelig, gå i dusjen. Det vil bli mye mindre søl, og da kan du vaske deg rett etterpå 🙂

29 kommentarer

29 thoughts on “HVA MED LITT MENSEN-SEX?

  1. Har egt alltid tenkt det var ekkelt fram til jeg leste dette innlegget❤️
    Har du og Morten noen ganger sex selvom du har mensen da?❤️

  2. begge kjærestene jeg har hatt, og flere jeg har ligget med har ikke brydd seg om at jeg har mensen. Det er et tabubelagt tema, og det er derfor det forbindes med at det er ekkelt, selv om de aller fleste gutter faktisk ikke bryr seg. det er ikke så ekkelt som det kanskje høres ut gutter;-)

  3. Dett innglegget ditt gjor meg kvalm. Hvem skriver sånt?
    Hold disse tingene for deg selv,akkurat nå ser jeg på deg
    som en ekkel person… Du mister meg som leser fra dette!!🖕

  4. Er dette egentlig en problemstilling?? Må man ha sex når man har mensen? Som jente ville jeg følt det ganske udelikant og ekkelt. Som gutt ville jeg nok ikke synes det var så stas. Det er liksom ikke nødvendig. Det går an å vente til det er over eller??

  5. Blir helt oppgitt når jeg leser noen av disse kommentarene altså! Sofie er vell ingen hore eller ekkel person bare fordi hun TØR å skrive at sex når man har mensen er helt normalt.
    Stå på Sofie- digger slike ærlige innlegg for ja både sex og mens er helt naturlig og det går fint an å kombinere dem 😄

  6. Jeg synes du er en god blogger og jeg liker deg veldig gidt, men følte at du i dette innlegget fremstiller ting som at man må ha sex med mensen, og at gutten ikke kan mene at det ikke er så delikat. Jeg som jente ville aldri hatt sex med mensen selv, så synes du burde omformulert deg litt her kanskje…

  7. Jeg syns det er utrolig viktig at du tar opp dette temaet. Jeg har vokst opp med den informasjonen om at mensen er ekkelt og skal holdes for deg selv. I over to år klarte jeg å hindre noen i å vite at jeg hadde mensen fordi jeg følte at jeg var ekkel og “skitten”. MENSEN ER HELT NORMALT! Ingen burde være flau over å ha noe av det mest naturlige ei jente kan ha. TUSEN TAKK for at du står fram å gjør et tabulagt tema litt mindre tabu ❤️

  8. Til deg som la igjen kommentaren – “du er en ekkel hore” .. ??? Hahahahah, jeg må bare le.
    Hvordan kommer du på en så ubeskrivelig barnslig ting å legge igjen på noen sin blogg? Må vel finnes bedre ting å bruke tiden sin på.
    Hun skriver et åpent innlegg her, om du ikke liker det, ikke les det. Det er vel ikke vanskeligere enn det? 😀

  9. Disse overskriftene er jo bare clickbait!
    Blir flau når jeg sjekker instastoryene dine og det står “hva med litt mensen sex? Klikk for å se mer”
    Virker mer som om du vil at folk skal klikke inn på bloggen, en a faktisk lage et innlegg som betyr noe….

  10. Blødde du faktisk igjennom uten «vilje»? Eller var det bevisst (fakeblod, eventuelt ikke brukt tampong når du viste du hadde mensen) for å få tatt bilde og få igjennom et poeng? Bare nysgjerrig jeg:)

  11. Ka gjorde du når morten viste deg at du hadde blødd igjennom? Gjekk dåke heim eller spørte du nåken om tampong/bind?

  12. Ærlig talt. Dere som skriver “tusen takk for at du tar opp et utrolig viktig tema”…
    Er dette virkelig et utrolig viktig tema? Må det absolutt ut i den vide verden at Andrea synes det er ok med mensen-sex? Og er det ikke helt i orden at gutter/menn ikke vil ha sex under mensen? Nei, jeg synes ikke du er verken spesielt tøff eller liberal når du tar opp dette som et tema. Nå er det sikkert mange ungjenter som føler de MÅ ha sex under mensen fordi du sier det er så greit. Tenk deg om. Hold noe av privatlivet ditt for deg selv – og respekter andres grenser. Makan til tullprat! Ta opp tema som virkelig betyr noe i stedet. Mvh Line

  13. Til deg som ikke fikk med deg at jeg beklaget feil navn: Nei, jeg følger ingen bloggere, og kan dermed heller ikke si at jeg liker noen av dem, som bloggere 😉 Mulig de er gode mennesker på privaten. Jeg klikker av og til inn på typiske click bait-overskrifter. Og som regel kommer det noe svada, akkurat slik som dette innlegget. Så utrolig lite interessant. Så utrolig lite viktig. Jeg vet ikke hva denne bloggeren heter, og det er vel ikke viktig heller. Siden hun ikke bringer noe leseverdig tema, mener jeg. Men klikk får hun nok 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *