ET NYTT PROSJEKT

Categories Personlig

Det er vel ingen hemmelighet at jeg har vært mye lei meg den siste tiden. Jeg har lenge lurt på hva jeg skal gjøre for å få det bedre. Det er mange som har foreslått psykolog, men det er ikke noe som funker for meg. Psykolog er ikke for alle, og jeg tror kanskje det er noe vi må begynne å innse. Det funker nok for veldig mange, men det har ikke funket for meg. Jeg har derfor bestemt meg for å begynne å tenke annerledes, for tankegangen har utrolig mye å si. Ser man negativt på livet, kan jeg love deg at livet ditt vil bli negativt. Vi styres av tankene våre, og det er nok der min største feil ligger. Våkner jeg opp å føler at livet er dritt, lar jeg disse tankene komme. Jeg gjør ingenting for å endre tankegangen min, noe som gjør dagen min enda kjipere. Jeg har derfor bestemt meg for å prøve ut et helt nytt prosjekt, og se hvordan dette funker. 

I en hel uke skal jeg tenke positivt på ABSOLUTT ALT. Jeg tror det kan være veldig vanskelig å skulle være positivt 24/7, da det er menneskelig å være negativ i ny og ne. Likevel har jeg lyst å se hvordan hverdagen og livet utvikler seg om man kun ser positivt på situasjoner man vanligvis ville sett negativt på. Jeg skal selvfølgelig oppdatere dere, slik at dere kan være med på min nye reise. Dette blir spennende, og noe jeg virkelig gleder meg til å prøve!

DETTE SKAL JEG GJØRE FOR EN BEDRE HVERDAG ♥

♥ Starte dagen med å fortelle meg selv tre positive ting om meg selv og livet mitt

♥ Sette meg et konkret mål som jeg skal jobbe målrettet for hver eneste dag denne uken

♥ Bli flinkere til å gi og ta imot komplimenter. 

♥ Alltid se en løsning uansett hva som skjer

♥ Le eller smile når dumme ting skjer

♥ Slutte å irritere meg så mye over små teite ting som absolutt ikke er verdt å bruke energien sin på

♥ Ikke irritere meg over kommentarer som prøver å trykke meg ned

♥ Fortelle meg selv hvor heldig jeg er som har denne bloggen, vennene mine, kjæresten og familien min. Jeg skal slutte å være utakknemlig når jeg har så mye å være lykkelig over. 

♥ Ikke tenke negativt om andre mennesker. 

Det blir veldig spennende å se om jeg faktisk merker en forskjell. Kanskje dere også merker en forskjell? Ønsk meg lykke til 🙂

20 kommentarer

20 thoughts on “ET NYTT PROSJEKT

  1. Hørtes bra ut, Sofie! Du er en kjempe fin jente og du trenger ikke negativitet i livet ditt, for du er faktisk ganske heldig! 💗

  2. Ah! Gleder meg til å følge deg igjennom den uken som kommer❤ vet at du kan greie det om du prøver❤ og som sagt man er negativ eller deprimert en gang i blant, men da kan det å hjelpe å slappe av og være med folk man er glad i😁❤

  3. Hvorfor sitter du og Morten så og si aldri ved siden av hverandre når dere er ute på forskjellige ting?

  4. Beklager å si dette, siden jeg er en av dem som hadde håpet du ville gå til en psykolog, men dette er feil valg av deg!! Det du gjør nå, er det samme som når man har fått influensa, og står foran speilet og forteller seg selv at man må bli frisk fort. Det funker ALDRI! Basiller blir kroppen kvitt, hodet ditt kan du aldri rømme fra!

  5. det jeg har gjort som har funket for meg er å skrive ned 3-5 positive ting som har skjedd den dagen, før jeg legger meg. da begynner jeg å fokusere på det positive, i stedet for det negative, og det har hjulpet meg utrolig mye!

  6. Ååååå HERLIG!♥️
    Stå på🌟 kjenner meg sånn igjen i dette!
    Heier på deg💪 Masse lykke til med uken😍

  7. Hei! Jeg har veldig lyst å blogge, men tørr ikke…. føler venninnene mine syns det er teit med blogging. Og vet ikke hva jeg skal blogge om, som passer å blogge om over lengre tid. Bloggen er klar og ferdig redigert med design, men gjør ikke noe spesielt i hverdagen som er spennende å blogge om. Har ikke så veldig bra kamera heller, det er ikke speilrefleks, men bare et sånt som er lett å slenge med seg på tur og føler god kvalitet på bilder er viktig. Hvordan klarer du og ha noe å blogge om hele tiden? Hva ville du gjort om du ikke hatt et bra kamera?

  8. Høres ut som en god plan! Håper det funker, og at du får det bedre! Jeg synes du virker som ei innmari kul og åpen jente, som er et godt forbilde for leserne sine. Stå på! Dette klarer du ❤

  9. Så bra prosjekt! Jeg har selv hatt en skikkelig vanskelig periode, så jeg henger meg på, og har trua på at dette funker 😃 Takk for inspirasjon❤️

  10. Anonym: Jeg synes også blogging var kleint før, men du må bare drite i det 🙂 Det er ikke kleint. Jeg ville investert i et godt kamera, da det har veldig mye å si. Det spørs jo selvfølgelig på hva du vil med bloggen! Masse lykke til 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *