TESTET POSITIVT FOR EKSPLOSIVER

Categories Ikke kategorisert

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av uflaksen Morten og jeg har hatt de to siste reisene våre. Eller.. jeg vet ikke om jeg kan kalle det uflaks, for det har alltid ordnet seg. MEN vi har vært litt uheldige om vi kan si det sånn. Jeg vet ikke om dere husker på vei hjem fra Dubai da Morten ble stoppet i sikkerhetskontrollen for at drona hans ga utslag på dop? Denne gangen var det min tur, hehe. 

Jeg vet ikke om dere har fått det med dere, men de har skjerpet innreise til USA. Man må gjennom et intervju før man får sjekke inn, i tillegg til at vi måtte vise passet vårt sikkert 5 ganger. Den siste gangen ved innsjekk ble jeg stoppet for tilfeldig kontroll. Jeg har blitt stoppet på slike kontroller mange ganger før, og aldri har det skjedd noe annet enn at jeg har blitt ønsket en fin flytur. Denne gangen ble veldig annerledes, og ganske kjipt. 

De tok test på macen og klærne mine, som de alltid gjør på slike kontroller. Plutselig sto det «ALARM» på hele skjermen, men jeg tenkte ikke noe mer over det annet enn at kanskje maskinen var ødelagt eller klikk. Jeg vet at jeg ikke har sprengstoff eller dop på meg, så tanken på at testen ga utslag på tingene mine var en ikke eksisterende tanke hos meg. 

Det viste seg at macen min ga utslag på eksplosiver, ikke bare på en test men på TRE STYKKER. Jeg har med meg denne macen over alt i og med at dette er jobben min, og hadde derfor ikke blitt sjokkert om den kunne ha kommet i kontakt med både det ene og de andre. Det kjipeste med alt var at jeg fikk beskjed om at det nå var opp til politiet å bestemme om jeg fikk lov til å reise eller ikke. De kunne ikke gjøre noe mer siden alle tre testene testet positivt.

Selv om hun ene vakten var utrolig søt og fortalte meg at det mest sannsynlig ville ordne seg, ble jeg veldig lei meg. Jeg har gledet meg til denne turen i flere måneder nå, så det hadde vært kjempekjipt å ikke komme seg på flyet. HELDIGVIS ordnet det seg, og jeg kom med flyet. Politiet dukket ikke opp, men ringte å ga beskjed om at jeg kunne gå. Det viste seg at det mest sannsynlig var sminken min som hadde gitt utslag på testen, siden det er midler i kosmetiske produkter og kremer som kan gi utslag på slike tester (ble jeg fortalt).

Jeg tror ikke jeg ser spesielt kriminell ut, så de skjønte kanskje at jeg ikke var en trussel eller en med eksplosiver? haha. Som jeg alltid pleier å si til alle andre, ALT ordner seg til slutt. Absolutt ALT! Det gjorde det denne gangen også, og akkurat nå befinner jeg meg i NEW YORK!! Nå skal jeg sove litt, så kan vi snakkes når jeg står opp <3 Husk å legg meg til på Snapchat for å følge tuen vår til New York, sofieeec.

3 kommentarer

3 thoughts on “TESTET POSITIVT FOR EKSPLOSIVER

  1. Bruker du seriøst et terrorforsøk på å skaffe deg klikk på bloggen gjennom Snapchat? Det er så lavmål som du får det til. At du skal sikte til terrorangrepet, samt.som at du skal fortelle om at du ble stoppet pga eksplosiver? Promoter heller innleggene dine på en etisk måte, for dette er bare kvalmt og usmakelig!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *