SKJULE STREKKMERKER PÅ RUMPA

Categories Samfunn

Etter at jeg la ut dette bildet fikk jeg en kommentar som gjorde meg trist. “Digger at du faktisk ikke skjuler strekkmerkene dine som er på rumpa! Mange skjuler strekkmerkene sine, men du gjør ikke det, og det er så utrolig bra!!✋🏼 Stå på, du er ett godt forbilde!” En veldig fin kommentar til meg, men er det virkelig sånn at det er normalt å skjule strekkmerkene sine? Skjuler vi virkelig noe av det mest normale på kroppen vår? 

Kjære du som måtte føle at strekkmerker plager deg, det er helt normalt. Jeg har det, moren din har det, venninnen din har det og hun som sitter ved siden av deg på bussen har det. Du er absolutt ikke alene, og du har i alle fall ingenting å skamme deg over. Kroppen min er full av strekkmerker, og jeg kan med hånden på hjerte si at det er aldri noe som har plaget meg. Jeg skulle så gjerne ønske at det ikke plaget deg heller. 

Vi er så redde for å skille oss ut. Redde for å være annerledes. Jeg har for eksempel fått en del kommentarer på brynene mine, at de hører hjemme i 2008. Jeg tegner ikke like bryn som resten av verden, og dette er noe jeg får høre ofte. Jeg vet dere ikke sier det for å være slemme (noen av dere), men jeg vil ikke være som alle andre. Hadde jeg mislikt brynene mine så hadde jeg tegnet de annerledes, men jeg liker de.

Jeg ønsker ikke å være som alle andre, jeg vil bare være den jeg er, og hun er absolutt ikke lik alle andre. Hun er et eget individ som tar egne valg, og gjør det hun liker best. Jeg er ferdig med å bruke tid og energi på å passe inn, og strebe etter å bli godkjent av mennesker som egentlig ikke betyr noe for meg. Det viktigste er å lære å godta seg selv, og ha mennesker rundt deg som godtar deg for den du er, om du har bryn fra 2008 eller strekkmerker. Slutt å vær så redd, det hindrer deg i å være den du egentlig er. ♥

66 kommentarer

66 thoughts on “SKJULE STREKKMERKER PÅ RUMPA

  1. Elsker at du ikkje lar noen legge deg ned, stå på❤️ Elsker bloggen din foresten💞💞

  2. Fint innlegg!☺️ Fulgt deg en god stund nå og må si du er min favoritt person! Skulle ønske fler hadde samme tankegang som deg! Er selv 27år, men Gud som jeg skulle ønske jeg hadde din tankegang når jeg var yngre! #tigerstriper

  3. Digger deg Sofie, og digger den “flate” rompa di! Du er virkelig det som kalles et forbilde, og det er ikke basert på den flate rompa di eller di falske puppene dine! Men på din personlighet, og omtanke for andre både mennesker og dyr! Stå på!

  4. Tommel opp for flat rumpe😉👍 Ikke hør på de dumme usikre menneskene. Jeg har liten og flat rumpe, og superfornøyd med det😄😄 Det normale er alltid finest uansett. Klem fra ei i flat rumpegjengen😅😘😘

  5. Hei sofie.
    Jeg har også «flat» rumpe… Men visst jeg trener den så skal den bli bra. Hva slags trening er bra ? Og hjelper de egentlig ?.. håper på svar

  6. Off, syns du begynner å ha mer og mer lik skrivestil som Anne Brith. Skal alltid ha ett sitat om hva andre sier, enten veldig positivt eller veldig negativt, og deretter meg meg meg

  7. Jeg vil si tusen takk Sofie. Dette innlegget var så fint og lese, fordi jeg har strekkmerker og du aner ikke hvor mye jeg hater de.. jeg skulle så ønske jeg kunne slutte å hate så på det fordi jeg vet at det er helt normalt, men jeg klarer ikke. Det var etter jeg startet å trene når jeg fikk dem og jeg ble så sjokkert at jeg la meg ned i senga å gråt.. hvor patetisk?.. Men jeg skal si med hånda på hjertet at du hjalp meg litt nå. Så tusen takk fine Sofie, jeg digger deg❤️

  8. Rompa er jo helt normal folkens! Bedre med en normal rompe enn en fake svær ekkel silikonræv…

  9. Kroppen din er helt nydelig, på alle måter! Jeg ser det er mye misunnelse ute æ går i kommentarfeltet. Jeg skulle ønske jeg hadde en så fin kropp som deg 🙂

  10. Du er flott som du er Sofie!! 💕 har vært litt usikker på mine egne strekkmerker, men det er såå bra at du bryter janteloven og står imot haters! Du er et stort forbilde 💕

  11. Fine du <3
    Du virker så utrolig sterk og reflektert så jeg er ikke bekymra for hvordan du skal takle "flat rumpe "- kommentarene. Misforstå meg rett, er jo ikke hyggelig å høre. Poenget er at du er sterk i deg selv.
    Bekymringen min ligger hos alle unge jenter som leser kommentarfeltet og blir usikker på egen kropp når de leser kommentarene her. Er så forbanna stygt....
    Stå på videre, Sofie. Du har bein i nesa - og det digger jeg!

  12. Forstår ikke helt hvorfor folk sier at du har flat rumpe, fordi det har du ikke … spør du meg er det der en helt vanlig rumpe – den er langt fra flat

  13. Altså nå synes jeg en del mennesker i dette kommentarfeltet (og andre av Sofies kommentarfelt) må ta seg en bolle. Jeg ser på bildene og ser en flott jente med en proposjonal kropp og en helt forbaska vanlig rumpe. Hadde den vært mindre hadde den også vært en vanlig rumpe. Hadde den vært større hadde den fremdeles vært en vanlig rumpe. Hvor kommer dette syke rumpehysteriet fra? Kardashians og alle som legger ut rumper i helt sinnsyke vinkler fra treningssenteret? Man har den rumpa man har og om du sitter og lirer av deg det ene og det andre om andre menneskers rumper og tror det er DET livet handler om så synes jeg oppriktig synd på deg.
    Sofie du er et forbilde på mange måter. Og jeg skulle gjerne sett ut som deg. Men jeg prøver istede å bli glad i min egen kropp og få utsiden og innsiden til å stemme overrens. For det er for meg det viktigste. Å føle seg vel i egen kropp!

  14. Sånne innlegg synes jeg fantastisk bra og viktige å skrive! Jeg er 30 år nå og endelig fornøyd med både kropp og sinn,men det tar dessverre så lang tid (for mange) før man innser at man er fin og bra nok,og nettopp slike innlegg hjelper folk! Heia de normale og fine kroppene!! Superfint at man «står» trygt i sin egen kropp og kan vise andre at de kan det de og! Absolutt tommel opp! Og «haterne» kan bare jog on..! 💗

  15. Mennesker nå til dags er så frekke. Du har ikke en flat rumpe, du har en normal rumpe som resten av verden. Absolutt ikke liten. Problemet er bare at det er satt er kroppsideal som alle MÅ følge, nettop stor rumpe, tynn midje og ingen markerte strekkmerker. Håpløst… du er fin, uansett! MEN, det var en ting jeg skulle spørre om: shaver du lårene? Er så forskjellige meninger om dette, og jeg vet ikke om jeg skal eller ikke:( klem

  16. Til deg som sa at «flate rumper» er stygt, så flaut måten du prøver å trykke hun ned. Herregud så trist livet ditt er

  17. Rompa di er kanskje flat, men du blei fødd med den rompa, så den rompa kler deg, ingen heve perfekt ass, dei som lissom har det, har at operasjon, så vær så snill ikke ha operasjon

  18. Jeg må bare få sagt dette. Jeg leser gjevnlig kommentarene til innleggene dine (ikke bare til dine innlegg). Og jeg kjenner at jeg blir direkte provosert og såra over hva folk kan få seg til å skriv. Jeg blir faktisk kvalm. Sofie, du er en utrolig dyktig og smart jente og du er absolutt ikke redd for å ta opp et tema eller snakke ut. Du skriver utrolig rørende, hyggelig og fine innlegg. Du har mye bra budskap og opplevelser jeg vet mange kan kjenne seg igjen i. Du er faktisk helt nydelig, både innvendig og utvendig. Du er pen selv med og uten sminke og håret ditt??😍 hva kan jeg si? Du ser drit bra ut!! Det er utrolig at du ikke tar til deg det folk skriver!! Selvfølgelig vet ikke jeg 100% hvordan det påvirker deg, men en ting skal du vite og det er at det absolutt ikke er sant. Det er ikke alle som er like flinke, smarte og heldige som deg og da tar sjalusien og sinne over for noen. ❤️❤️

  19. vet du va, jeg kan me hånden på hjertet si at jeg ikke har vært din største fan, men etter dette så fader digger jeg deg. Fysøren for et bra forbilde du er. Jeg har strekkmerker på akkurat samme plass som deg og har tenkt at jeg aaaaaldri kan bli sammen me noen pga dette, men du reddet seriøst akkurat livet mitt haha. Å se at noen som er så perfekt som deg også har det syns jeg er bra. Du er forresten like perfekt selv med strekkmerkene, for nå for første gang har d faktisk gått opp for meg at det er ingenting som er galt eller stygt med det. Takk!

  20. Så fin du er Sofie! <3
    Håper ikke du tar til deg de frekke og tåpelige kommentarene du får.
    Jeg hadde lett hatt din kropp! Misunnelig😍

  21. Haha herregud, at så mange reagerer på den “flate” rompa de er jo veldig spesielt. Tviler på at folk hvisker til hverandre å kommenterer min “flate” rompe når jeg går forbi. Alle har da en rompe, er grenser på hvor interessant en rompe kan være

  22. Jeg er tydeligvis en av de heldige som aldri har brydd meg om strekkmerker heller! Cellulittene er det verre med, men plager meg i liten grad di og!
    Og rumpa di er helt vanlig, passer til din kropp og det er faktisk det fineste 🙂 og bryna dine er jo helt normale? Gud så mye folk fokuserer og stirrer på andres kropper/utseende for tiden, og roper ut feil og mangler. Blir helt sliten av det

  23. Åh jeg begynner å grine når folk kommenterer at du har flat rumpe, at du burde operere osv. Ikke fordi jeg synes SÅ synd på deg, for jeg vet du er sterk og takler det suuuperfint, men fordi jeg selv ikka har så stor rumpe, & føler meg så truffet når jeg leser sånne kommentarer at det river inni meg..💔 slutt, vær så snill slutt, jævla haters.

  24. Det er helt greit å være stolt over rumpen sin hvis den er stor, men minst like viktig å være stolt over den hvis den er flat! Du er forbildet mitt både med stor/flat rumpe<3

  25. Virker som en del folk her til lands har sett seg blind på kardashians-rumper. Ikke for å sjokkere dere kropps-kritikere her inne – men de er IKKE ekte. De er kjøpt og betalt. Er dere klar over at skremmende mange instakjendiser har lagt seg under kniven for større rumpe, men likevel selger de rumpeprogram til unge jenter som tror de får samme rumpe av å ta noen enkle øvelser? Disse instajentene tjener rått på å lure andre usikre jenter. Likevel er det dette mange ser på som normalt og idealt.
    Det jeg ser her er en naturlig og fin rumpe 🙂 Hele du er flott Sofie!
    Og til dere som kritiserer kroppen til jenter som velger å være naturlig i stedet for å putte dritt og fett i kroppen: få dere en jævla reality check, PLEASE. Dette er galskap.

  26. Anonym: Kjære deg, husk at dessverre alt for mange tror at Kardashian rumpe er normalen, og derfor sammenligner deres rumper med for eksempel min. Ikke tenkt så mye over det, det har du ingen grunn til <3

  27. Ååå, blir så irritert når folk skal legge igjen frekke og unødvendige kommentarer! Du er så SUPER, du aner ikke. Kjæresten min og jeg så nettopp fjorårets sesong om igjen, og jeg blir så glad av å se hvor genuint godt menneske du er. Du blir lei deg når andre er lei seg, du passer på at alle har det bra, og du er så glad og fornøyd hele tiden! Vi heiet på deg i fjor, og selv om sesongen er ferdig for lenge siden, så heier vi fortsatt på deg i hverdagen. Du har selvironi, du er ærlig og du er omtenksom. Jeg tror ikke du forstår hvor bra du egentlig er! Teite kommentarer som at brynene dine er fra 2008 (??) hallo, teit! Fortsett å være akkurat den du er – for det er mer enn bra nok!

  28. Hei, har en del strekkmerker selv, men lurer bare på hva du gjorde for å få dem mindre synlige? Tok du av noen kilo eller bare lot du de forsvinne naturlig?

  29. Okeida! Men syns du ikke det er litt sånn småflaut å vise at du har strekkmerker? Vet at du skrev at det er mange som har det og at det er naturlig osv, men jeg personlig hater strekkmerkene mine… De er en konstant påminnelse på at jeg har lagt på meg…. Vil ikke at noen skal se på kroppen min og HATER å gå i bikini… Er rett og slett litt flau over meg selv, og jeg har alltid vært den som har veldig god selvtillit. Men samtidig synes jeg det er bra at du som et forbilde for så mange tørr å vise frem hele kroppen din uansett om du har strekkmerker.. Jeg skulle bare ønske jeg var slik selv….

  30. Jepp: Synes ikke det er småflaut i det hele tatt. Jeg har gått en del ned i vekt, og fortsatt har jeg synlige strekkmerker. Det er bare noen merker på kroppen din, hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å bare drite i de. De er KUN du som tenker over det, ingen andre! Lykke til <3

  31. Takk for god hjelp!! Skal prøve så godt som jeg klarer!! Du er et forbilde for oss som sliter med det!!!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *