KANSKJE JEG ER SEXY, MEN HOLD KJEFT

Categories Personlig

Takk til alle dere som har kommet med forslag til blogginnlegg etter det jeg la ut på dagens mystory. Det er aldri lett å åpne seg på den måten der, og jeg skal være så ærlig å innrømme at jeg var livredd for å legge dette ut, men det føles bra nå. For dere som ikke forstår hva jeg mener add; SOFIEEEC på Snapchat <3 

Jeg likte en av ideene spesielt godt, og det var å skrive et innlegg om hvilke mennesker som irriterer meg, here you go 😉 

👎 De som stirrer og roper ting etter deg i det du har gått forbi. JA, jeg synes komplimenter er noe av det FINESTE man kan gi et annet menneske, men du trenger virkelig ikke å rope etter meg hvor sexy jeg er. Spør du meg er det så mye hyggeligere å bli kalt pen eller at man har et fint smil for den saks skyld. Det er også utrolig kleint å bli ropt etter når man går på gata, so please dont.

👎 De som tror vesken/ryggsekken er en person. Må jeg virkelig forklare denne? Hva er greia med mennesker som opptar et helt sete til vesken sin når bussen er stappfull? Greit om ikke noen trenger sitteplassen, men det er utrolig egotisk å nekte andre å sitteplass for at veska de absolutt må ha den. TA DEN PÅ FANGET DITT!!

👎Voksne mennesker som sniker i køen. Barn har alltid en unnskyldning, men hva skjer med voksne mennesker som på død og liv må snike i køen? 

👎De som aldri vipser tilbake. “Jeg vipser deg, jeg lover”. Hvor mange har ikke hørt denne setningen, men aldri mottatt det du ble lovet? Enkelte mennesker er alt for dårlig til å vipse tilbake, noe jeg synes er ganske respektløst. Det kommer selvfølgelig helt an på situasjonen, men det som irriterer meg mest er når en hel gjeng tar taxi sammen, og det alltid bare er en som vipser deg. 

👎 De som aldri svarer på telefonen. Jeg er helt sikkert ikke den eneste som har noen venninner som aldri klarer å ta telefonen? Jeg har aldri helt forstått meg på det der, for du ser jo når noen ringer deg? og ser du det ikke der og da, så er det jo bare å ringe opp igjen? Eller.. kanskje det er bare jeg som må bli flinkere til å ta hintet? 🙁 hahaa. 

15 kommentarer

15 thoughts on “KANSKJE JEG ER SEXY, MEN HOLD KJEFT

  1. Artig innlegg! Selv om jeg er uenig i noen ting.
    Å aldri svare på telefon kommer an på person og situasjon synes jeg. Jeg snakker for eksempel ikke mer i telefon enn jeg strengt talt må. Og det må eventuelle venner respektere, om vi skal kunne ha en relasjon. Det er ikke alle som ønsker alle former for sosial kontakt. Synes ikke man skal forvente at folk både skal svare på telefon, sms, snap, Facebook og gud vet hva det er folk har. Jeg svarer på sms og har ingen sosiale medier.
    Det er selvsagt ikke greit å oppta et sete på en full buss, men så lenge det finnes andre plasser ser jeg ikke problemet med å sette fra seg veska der. Jeg ønsker faktisk ikke å sitte ved siden av noen hvis ikke jeg må. Det er ikke alle mennesker som bryr seg om det, mens noen av oss faktisk har stort behov for å sitte i fred. Mye mulig det er egoistisk, men jeg ser ikke problemet. Vi er alle egoistiske på hver vår måte 🙂

  2. Hei Sofie <3
    Har lest bloggen din lenge, men aldri kommentert noe. Jeg har akkurat vært på kino og sett utøya - og fy faen for en opplevelse .... Jeg visste det ville bli tøft, men ikke så tøff!! Føler meg skjelven og redd enda - og jeg satt «trygg» i en kinosal. At du står på bena etter å ha opplevd noe så sinnsykt er bare helt vanvittig!!! Du er den sterkeste personen jeg vet om!! All respekt til deg. Har ikke ord... Ta godt vare på deg selv og vær STOLT over alt du har fått til.
    Stor klem fra meg<3

  3. Så enig i disse punktene her! Hvis bussen er full og noen lar veska si ta opp et helt sete pleier jeg faktisk å plukke veska opp, sette den fremfor føttene til vedkommende og sette meg der haha! Blir så utrolig irritert, og hvis jeg skal langt gidder jeg ikke stå :’)

  4. Totalt unødvendig å legge ut på Snap hvem som røyk ut at paradise da… Er ikke alle som får sett det akkurat nå! Takk før at du ødela den episoden da

  5. Er selv ungdom på 14 år og voksne som sniker i køen er noe av det uhøfligste jeg vet. Jeg blir litt småredd for jeg tør rett og slett ikke å si ifra, for jeg er redd for å bli angrepet med ord om at «Nei, jeg snek ikke jeg» eller de voldelige menneskene. Hva synes du jeg burde gjøre?

  6. Enig i mye her 🙂 men den ang ringing.. jeg tar sjelden telefonen med mindre det e nå helt spesielt eller at det e nån æ kjenne godt. Forklaringen på det er at da jeg var AUF leder i min kommune havnet AP i kommunen min i en svær komflikt ang et ordførervalg. De dro da meg som nyvalgt leder, da 19 år, og kjørte regelrett utfrysning og mobbing. Dette var voksne folk. Det ble så ille at avisene i fylket mitt postet hat brev fra lesere som gikk på meg. Jeg jobbet denne tiden som fylkessekretær for mitt fylke og en dag kom Tv mot min vilj og tvang på seg et intervju. Jeg ble nedringt av aviser fra hele Norge som ville ha kommentarer og de begynte å ringe hjem til foreldrene mine. Jeg ble så psykisk utkjørt og den dag i dag jeger dette igjen så jeg har aldri lyd på telefonen og derfor svarer jeg sjelden. Men ringer opp om det er venner el familie. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *