KJÆRLIGHET KAN VÆRE SÅ VONDT..

Categories Personlig

…. 💔

Jeg er tom for ord. Jeg vet ikke hva jeg skal si, men jeg føler jeg burde si noe. Jeg har unngått spørsmålene deres alt for lenge nå, rett og slett for at vi har trengt tid. Jeg har ikke kunne gitt dere et svar på noe jeg/vi ikke har visst selv. Vi har blitt enige om å ta en pause. Det er så forbanna vondt å skrive dette, for det virker verre når man plutselig får det svart på hvitt. Selv om vi begge har vært forberedt på dette en god stund nå, kan man aldri være forberedt nok. Hvordan forbereder man seg egentlig på å kanskje kunne miste noe av det kjæreste man har? Jeg føler dette er så alt for privat å dele, det er så alt for vondt. Samtidig som jeg føler at det er på tide å fortelle den egentlige grunnen til dårlige blogginnlegg og et svingende humør. Jeg vil uansett ikke klare å late som ingenting, så hvorfor ikke bare være ærlig.. 💔

 

PS; ser ut som en del misforstår mye av dette, jeg har forklart litt på Snapchat.. Sofieeec

66 kommentarer

66 thoughts on “KJÆRLIGHET KAN VÆRE SÅ VONDT..

  1. Tenk på dere selv,begge 2! ❤️ Det kan være en kjempe bra ting å gjøre, dere begge vil på en måte bli kjent med dere selv på nytt, utvikle dere til det bedre. Og kanskje få det bedre en noen gang om dere blir til 2 igjen!❤️ Jeg ser så sinnsykt opp til dere, og vil dere alt godt!
    Du er flink Sofie! Stå på!❤️

  2. Huff!! <3<3 sender deg masse gode tanker! husk at uansett utfall, vil det være det beste for dere begge til slutt. Tenker også at det kan være lurt å forberede seg på det "verste", en pause når man er så unge og ikke har vært sammen i mange år er ofte begynnelsen på slutten, og selv om det kanskje føles som verdens undergang, er det ikke det! søk trøst hos Andrea og andre gode venner, kjenn på hvor fullstendig og gøy livet ditt er selv uten ham og kjenn ekstra mye på takknemlighet for vennenettverket ditt, som seriøst er det viktigste man har i sånne situasjoner spesielt. Prøv å ikke bruke all tida fra hverandre på å tenke på ham/snakke om ham/grine over ham, bruk heller tida til å ha det gøy og gjøre masse ting hvis du kan/orker, og tving deg selv hvis du føler at du ikke orker! Gikk akkurat gjennom en lignende episode selv, og endte opp med å gå fra å først være veldig fortvila til å bli bare helt trygg på at alt går bra bare man har gode venner og familie, og jeg blei sterkere og lykkeligere! Lykke til!!!

  3. Åååh det var veldig vondt og trist å lese Sofie 💔😢 det er aldri kjekt å gå gjennom det, og uansett om man vet om det så er det likevel umulig å forberede seg.. jeg håper virkelig dere finner ut av det, uansett om det er sammen eller hver for dere ❤️ flotte mennesker begge to ❤️ Men skjønner utrolig godt at det ikke er lett å klare å bli inspirert til å skrive på bloggen. Og der har man vel kanskje absolutt nedsiden med den å.. man kan liksom aldri ta helt pause.. uansett så må du prøve å ta vare på deg selv fine flotte Sofie ❤️ Sender deg mange klemmer! ❤️

  4. Sender all kjærlighet og klemmer til deg❤️ Det er nok og vil være tungt framover, men du er sterk Sofie, dette klarer dere!

  5. Åneiiiii:-(
    Håper virkelig det går bra med dere begge og håper det kommer til å gå bra❤️ Jeg skjønner at det har vært en tung tid og at du har vært litt borte fra sosialmedisin er fult forståelig❤️ Dere er fantastiske personer begge to og jeg elsker dere❤️ Håper det ordner seg og at dere blir dere to IGJEN❤️ Heier virkelig på dere og kjærligheten❤️

  6. Hvis dere føler dere trenger en pause nå?? har jo ikke vært sammen 1 år engang? eller? Er nok bare å innse at det er slutten.

  7. Hvis dere har tatt en pause, er dere fortsatt med hverandre nå? Eller unngår dere all kontakt?

  8. Så trist! Bare lurer, når skjedde dette? Så jo at dere var sammen i går på snappen din, så har dere slått opp? Lykke til btw❤️

  9. håper det går bra med deg <3
    dere er søte, men har kanskje ingen fremtid sammen, er litt ulike og ser forskjellig på mye. Bruk tid med venner og familie. Kjenn på hva du trenger. du er i en alder hvor du bør møte en livspartner, ikke en badboy

  10. Det hjelper ingen å ta en pause, men der spørs selvfølgelig hva dere begge legger i ordet “pause.” Noen dager fra hverandre når ting er tungt går fint, men det å ta en pause fra forholdet… hvordan skal dette holde seg i lengden?

  11. nå fikk jeg utrolig vont i hjertet…😭😭 heier virkelig på dere to, og kanskje det er dette som må til for at det skal fungere? og hvis det ikke fungerer likevel så kommer det uansett til å gå bra til slutt, det gjør det alltid. elsker deg så utrolig mye sofie, du er mitt største forbilde❤❤

  12. Å! Så synd! Men det går så bra Sofie! Dette klarer du❤️ Masse klemmer fra en super stor fan som digger deg😍

  13. Åååå😭❤️Håper dere finner tilbake til hverandre på samme måte!!!😍❤️🤞🏼

  14. Tenkte bare å sei det, har ikke sett noen andre som er så søte som du og Morten.når jeg leste at dokk tok ein pause sa fikk jeg vont i hjerte. håper det ordner seg. Fra ein godhjerta fan:)

  15. Hei.
    Dette var såå trist… men har ikke du sagt at du synes det er tullete med folk som tar pause og at man like gjerne bare gjør det slutt da? Eller tar jeg helt feil nå?
    Jeg er i ett forhold selv og kunne aldri i livet hatt en pause. Tid fra hverandre og sånn er noe annet, men en pause hadde keg aldri klart. Hva mener dere egentlig med pause?🤔

  16. Føler med deg! Er i samme situasjon selv hvor man ikke vet helt hva man skal, og det er utrolig tøft og sliter på en som person! Støtter deg❤️

  17. Kjære Sofie❤️ Ta deg en pause fra blogging hvis du føler du trenger det, og gjør noe for DEG, selv om du kanskje føler at alt er vanskelig akkurat nå. Reis et sted for eksempel, helt alene, og bare reflekter over ting og kos deg!
    Uansett hva som skjer, kommer du deg styrket ut av det 💗 (selv om du er så super sterk fra før av)

  18. du anonym som skriver at morten endelig har tatt til fornuft, håper virkelig du sover godt inatt og tenker at nå har du virkelig fått ut noe fra hjertet som har satt et positivt preg på verden. for det første er sofie den største baben jeg vet om, og det er ingen av dem som “fortjener bedre”, de har begge to funnet seg noe unikt og fantastisk.
    samtidig vil jeg bare si at dersom du har et syn på forhold som baserer seg på at en av partene ikke er like fin som den andre, og at den andre dermed fortjener bedre, må jeg si at det er utrolig synd at du har dette synet. vi lever i en hverdag av press på hvordan man skal se ut, så når jeg ser (for å ta et eksempe) en veldig overvektig gutt sammen med en tynnere jente eller motsatt, blir jeg så utrolig glad inni meg. det viser at det finnes mennesker som ikke ser på seg selv som mer verdt selv om de er tynnere/mer fit enn noen andre. nå refererer jeg ikke til sofie og morten, det var bare for å ta et eksempel. 🙂
    du er nok bare en veldig sjalu person som nå tenker at du eendelig kanskje har en shot med morten, men morten er en mye smartere person enn det du gir deg ut for å være, så det håpe er det bare å gi opp:-) håper du endrer synet ditt på forhold og mennesker etter dette, og blir med på å gjøre verden til et pittelitt bedre sted å være seg selv.
    sofie du er en av de fineste jeg vet om, morten også. dere begge to fortjener hverandre❤håper dere finner utav det, enten dere ender opp sammen eller ikke

  19. Fikk rett og slett en liten klump i hjerte selv… det er vondt å vite når jeg har hatt troen på dere så lenge. Stå på, håper dere er backontrack når dere føler dere klare for det❤️

  20. Uff.. jeg har følgt med på deg så lenge nå og ikke noe værre å lese enn dette akkuratt nå :/ dere var så skjønne sammen og jeg vet nøyaktig hvordan du har det 🙁 det er så vondt og du vet ikke hvor du skal videre fordi denne personen var en del av deg. Men du må ikke la det dra deg ned!! Jeg anbefaler å se filmen « how to be single», høres veldig klisje ut men den er så vakker, opplysende og morsom når du ikke helt vet hvor du skal etter et dypt forhold. Denne ser jeg hver gang jeg trenger en oppvekker om hvor vakkert og bra livet er og at verden ikke går under selvom du ikke har ett forhold/er på pause. Vet dette ikke er en mirakelkur eller ordentlig hjelp men den filmen er som en bibel for meg og hjelper alltid meg gjennom vonde tider! <3 stå på!!

  21. Ta vare på deg selv så får vi håpe at dere finner ut av det! ❤️ Det som er ment å vare vil vare, Sofie❤️

  22. åååh nei :?( <3 Jeg håååper så inderlig det er pr-stunt men det er det nok ikke. selvom jeg virkelig håper det..
    dessverre blir det ofte bare vondt verre av pauser, så jeg tror at dette er slutten for dere to, noe som knuser hjerte mitt :?( <3

  23. La han begynne sammen med Martine… Kjemien mellom dem lurer ikke meg, eneste grunnen for at hun holder igjen er fordi d føles rart når han har vært sammen med bestevenninna… Og gå du til Kevin, så sykt lett å se på siste video av dere sammen at d er hos han kjærligheten din egentlig ligger. Å velge Morten fremfor Kevin fordi d gir status og Kevin har tatovering på halsen du ikke liker, d sier seg selv at d ikke er rett grunnlag… Morten har heller ikke klart å være der for deg med å forstå din psyke og hva du trenger for å føle deg trygg, så du har ikke klart å gi deg henn til han og ender m å krangle. Ikke rart du har vondt under samleie, d blir sånn når kjemien ikke stemmer. Prøv m Kevin heller du 😉 ønsker deg alt godt <3

  24. Vær sterk. Om dere er ment vil dere alltid finne veien tilbake til hverandre. Hold hodet oppe ❤️ Ber for deg

  25. Så jævelig kjipt!.. Men det er kanskje ikke rart om det er blitt litt ‘mye’?.. For det første, må det jo ha hatt sine utfordringer å skulle etablere et forhold med en plutselig kjendisstatus? -Som attpåtil var fra P.H, noe jeg liksom ikke kan tenke meg gjør det så lett å bli tatt seriøst når det kommer til sånt som forhold og forpliktelser.. I ditt/deres tilfelle har jo den mennesketypen som lever for å lage kvalme for andre ‘full access’ gjennom bloggen.. -Som om ikke det var nok, bærer du oxo med deg noen traumatiske opplevelser av de skjeldne, -oxo kommer denne vaginisme-greia på toppen av alt!.. Selv om jeg ikke kjenner deg personlig, så er det jo rimelig åpenbart at du har blitt hensatt til en temmelig ‘bumpy road’ hittil i livet, så når en ser på dette samlet, krever det vel ikke akkuratt noen master i psykologi for å skjønne at det ligger en og annen utfordring her, for å si det sånn.. Når det er sagt, viser det seg faktisk svært ofte at det å ta et steg tilbake er nøkkelen til success for de respektive forhold. Det å se hverandre og det som skjer rundt & med dere utenfra, gjør det ofte mye lettere å forstå. Helt ærlig, så tror jeg dette faktisk vil ordne seg, -og det til det bedre. Grunnen er at det åpenbart er enormt med kjærlighet der, noe som gjør dette forholdet til noe dere begge virkelig vil jobbe for å fixe. Alle tenkelige lykkeønskninger & gode tanker for at dette skal ordne seg fra meg <3

  26. Når jeg leste dette ble jeg så lei meg på deres vegne. Ingenting gjør meg mer trist enn når to personer ikke er sammen mer. Jeg elsker kjærligheten og kjærestepar, og synes det er så vondt når det ikke funker lengre. Jeg får nærmest hjertesorg selv. Og dere er et så fint par og vært så heldige at dere fant hverandre, slik at dere kunne gjøre hverandre glade i lag. Jeg vet ikke hva som skjer bak kulissene mellom dere to, men ut i fra det jeg har sett så har dere noe veldig sterkt. Jeg har tro på at dere vil finne tilbake til hverandre. Dere må fortsette å prøve. Dere må ha tålmodighet ovenfor hverandre. Det er fint å høre at dere bare tar en pause og ikke har slått opp helt. Det gir håp, og håp må man ikke miste troen på. Hvis du gir slipp på noe og det kommer tilbake til deg, var det ment til å være. Og det må du ikke glemme. Det jeg skriver er kanskje ikke til så stor hjelp, da jeg ikke kjenner dere, men jeg heier på dere og det må dere også.
    Klem

  27. Kan jeg spørre hvorfor dere just hadde jelly bean challange just? Var for noen dager siden liksom? Sikker på st du forteller hele sannheten og kanskje ikke noe mer som har skjedd ?

  28. Du var penere før. Sikkert derfor han ikke orker mer. Du har blitt så blass og bleik, det utvendige gjenspeiler kanskje det innvendige.

  29. Fyfaen, så mange ONDE mennesker det finnes her på kommentarfeltet.
    Sofie, håper du stenger kommentarfeltet litt framover. <3 Du fortjener ikke å lese kommentarene fra disse onde menneskene som føler seg bedre med å trykke andre ned. Ikke rart det er mobbing i skolen sier jeg bare, for dette er helt fryktelig å lese.
    Ta vare på deg selv <3

  30. Skjønner ikke hvordan folk i dette kommentarfeltet kan være så jævlig kalde mot Sofie! Hva har hun gjort dere om jeg tørr spørre? Voks opp sier jeg bare!

  31. Ventet på dette lenge , ga dette maks 2 år… grenser for hvor lenge en ung mann i sin rette alder kan gå uten sex. Dere passet jo ikke sammen en gang.. Morten fortjener bedre. Synes du fremstår som sutrete, bitchy og kun tenker på deg selv.

  32. Jaja, ta en pause hvis dere trenger det! Enten blir dere sammen igjen, eller så går dere hver deres vei, tiden vil vise💋Og folkens, la nå jenta være leiseg da! Stå på Sofie! Digger dere begge2♥️

  33. Hei.
    Dette er utrulig trist, men håper pausen gir dere det dere trenger 🙂 Håper dere finner tilbake til hverandre og at begge er lykkelige 🙂
    Ellers synes jeg utrulig mye synd på deg, som sitter å skriver noe som er så tøft og ikke minst vondt for deg. Allikevel skal folk legge seg borti og fortelle deg at “å dette var på tide” osv… Kjenner jeg blir så provosert av slike folk. Vis litt følsomhet (som det mennesket du er) ovenfor noen som har det vondt nå. Ikke tråkk dem lengre ned, ikke vær en ufyselig ekkelt menneske mot andre.. ER IKKE RART DET ER KRIG I VERDEN!
    Stå på Sofie.. Det er mange som heier på deg/dere og alt til sin tid 🙂 Nå må du fokusere litt på deg selv og det skader ikke å ta seg en dag eller to fri fra bloggen 🙂

  34. Enkelte menneska burde virkelig gå inn i sæ sjøl og tenke over ka dem spøtte ut. Æ blir helt rysta over ka folk får sæ sjøl til å skrive til et ainna menneske som e like mye verd som alle oss andre! “Vær mot andre som du vil de skal være mot deg” sir æ bare, flere burde bynne å ha det som livsmotto.
    Sofie, æ håpe virkelig du klare å stenge ute de dårlige kommentaran litt, selvom det kan være vanskelig. Ikke la dæ psyke ned av dem, fokuser heller på de positive tingan du har! Du har Andrea – din beste venninne, Kevin, du har Celine, du har venna og familie, du har bloggen og nettverket som følge med det – og du har Morten, selvom dokker tar en pause. Ta en dag av gangen og fokuser på det brae akkurat her og nu. Tacokveld med venna for eksempel, nyt det og kjenn på at du leve! Du e ei helt fantastisk jenta og det stikk skikkelig i hjertet mitt når æ ser kordan du har det og ka du får i mot dæ, for ingen fortjene det. Ingen. Du fortjene alt godt, Sofie, prøv å husk på det sjøl også <3

  35. At folk kan være så kvalmende som enkelte av de som kommenterer her er for meg helt uvirkelig! Hva obskøne dager er det som driver slike idioter til å spy utav seg så mye dritt de ikke har noe med å gjøre? Noen må tydeligvis ha det utrolig vondt selv. Sykelig sjalusi lyser lang veg!
    Ønsker dere lykke til, ta den tiden dere trenger. Om det er meningen at dere skal finne tilbake til hverandre så gjør dere det 💜 Dere er enda unge og vokser litt hver dag, og noen ganger er en pause – tid til å savne hverandre og det dere har sammen det eneste som trengs for å finne tilbake til de lykkelige dagene dere hadde sammen 😊
    Prøv å holde deg sammen med gode venner og familie, nyt å være litt alene å tenke på deg selv. Egenpleie er så viktig for å være den beste utgaven av deg selv. Du er nok sliten etter noen travle måneder, og jeg tror nok dette med Utøya filmen kan være en grunn til at du ikke har det så bra med deg selv om dagen kanskje? Du blir liksom konstant minnet på det hver dag med reklamer og medieoppslag, det kan ikke være lett for deg når det ligger å ulmer selv om det er ubevisst.
    Tenker masse på deg, håper litt tid alene kan hjelpe deg til å få senket skuldrene å finne deg selv, den «ekte» Sofie igjen 💜

  36. Stå på! Du er en modig person som deler dette! Håper inderlig dere finner tilbake dere er så goals!😍😭

  37. Jeg blir oppriktig trist og lei meg av å lese kommentarene til enkelte her. Uansett om man er uvenner, fiender, eller hva man er; Man snakker ikke slik til andre mennesker! Man godter seg ikke over at et kjærlighetsforhold tar slutt!!! Hvordan kan noen skrive “lol” til det??? Vil dere tort å si det face to face? Eller sitter dere feiginger bak en skjerm og spyr ut galle? Denne jenta er et menneske. Et menneske som har valgt å være ærlig og oppriktig med sine lesere.. Et menneske der et kjærlighetsforhold har tatt slutt, noe som er ufattelig trist i seg selv. Også skal hun i tillegg måtte takle masse spydigheter fra idioter? Nei, det burde dere holde dere for god til. Har dere ikke noe fint å si, la vær å si noe!!

  38. Håper du virkelig ikke tar deg nær av disse kommentarene Sofie, en gjeng usymatiaske drittunger/nettroll.
    Fikk så vondt inni meg når jeg leste dette :,( håper dere gjør det som er best for dere, om dere velger og være sammen eller slå opp,men dere er så nydelig sammen <3

  39. Herregud, folk skriver så mye rart her.. det er vintern, da er de fleste Mindre brune enn om sommern… Tviler på at noen gjør det slutt Pga det!

  40. Hei dere drittunger ute i dette kommentarfeltet som tydeligvis får glede ut av å være slemme mot folk. Finn dere et liv å begynn å oppfør dere som mennesker, det er sånne som dere som skaper krig
    Det er mange fisk i havet, Sofie ❤️ Har troen på dere to!

  41. Jeg har fulgt med på dere siden dere ble sammen og har alltid syntes at dere har vært et søtt par, men det er en ting jeg har stusset på ofte – og det er at jeg føler det er du som betaler absolutt alt i deres forhold. Når man elsker noen og velger å dele store deler av hverdagen sin med den personen så er det vanligvis ikke et problem at man betaler litt mer, bidrar med leilighet, ferieturer, osv, men når dette foregår ekstremt lenge så kan det bli litt mye for både deg og han. Det jeg vil frem til er at jeg var i et slikt forhold – jeg var den som alltid måtte bidra med mat, penger, ferie, uteliv, leilighet og egwbtlig absolutt alt annet – og til slutt ble det bare nok for meg. Jeg orket ikke være den som ga mer hele tiden – uansett hvor mye jeg elsket han så var det ikke verdt det. Jeg følte meg dårlig, og han følte seg enda verre for å måtte dilte etter meg og være «under» meg. Vet ikke helt om du skjønner hva jeg vil fram til, men ja, ville ihvertfall dele med deg. Håper alt er bra med deg.

  42. Er det sant at en parrsermoni kan vare i 6 timer, og at i finalen når kula skal slippes må den slippes mange ganger til det perfekte klippet?

  43. Er glad for at dere er sammen igjen ❤️😊dere er søte sammen ❤️Synes det er dumt at det alltid er noen som skal ødelegge 😔

  44. Er litt i samme situasjon. Jeg og kjæresten slo opp i går, og det må være det rareste breakupet jeg har vært borti. Noen timer senere avtalte vi å møtes på fredag og lage hjemmelaga pizza sammen, og etter det inviterte han meg i en type voicechat med kompisene hans. Han sa i natt at han så for seg at vi kom til å ende opp sammen igjen. Vi har vel på en måte pause da, noe som jeg tenker kan hjelpe forholdet. Men jeg kan vel heller ikke se på det som en pause ettersom vi faktisk har slått opp. Må ikke gi meg selv falske forhåpninger om at vi kommer til å ende opp sammen igjen.
    Selv tenker jeg en pause kan være veldig bra for et forhold. Det gir begge parter litt pusterom, man får tid til å tenke, kjenner på savnet av den andre. Er ikke så “oppå” hverandre. Man får tenkt gjennom problemene, sortert de og kanskje løst dem. Man får også sett verdien av hva man tok som en selvfølge.
    Ser at det er skrevet mange negative kommentarer over her. En pause betyr ikke nødvendigvis at det blir slutt. Jobb med deg selv, jobb med forholdet. Ting går bra hvis man ser potensiale i partneren.
    Er veldig fint for meg i hvert fall å vite at jeg ikke er den eneste som er litt i denne situasjonen. Har troa på at det ordner seg for oss begge. Jeg har troen på dere.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *