UTROSKAP REDDER FORHOLDET

Categories Samfunn

For noen år tilbake kom jeg over en artikkel som mente at utroskap kan redde forholdet. Jeg begynte plutselig å tenke på denne artikkelen igjen ettersom at jeg ser på serien “The Affair”. Det ligger vel i navnet hva serien handler om? Kort fortalt så er det en mann som er utro gjentatte ganger i begge forhold. Jeg kan forstå etter å ha sett denne serien at ordtak som “engang utro alltid utro” har blitt noe mange tror på.

Spør du meg så tror jeg ikke på det at man er en drittsekk for resten av livet for at man gjør en feil, for det er menneskelig å gjøre feil om det er utroskap eller å stjele noe, alle mennesker gjør feil. Er det noe jeg ikke tror på derimot så er det at utroskap kan reddet forholdet. For hvordan kan egentlig et så stort tillitsbrudd redde et forhold? Skal jeg snakke ut ifra egne erfaringer så gjorde det bare ting vondt verre mellom oss. Selv om jeg sa “jeg tilgir deg” så mente jeg det aldri. For om jeg hadde tilgitt han, hvorfor måtte jeg da alltid sjekke telefonen? Hvorfor var jeg alltid usikker de gangene vi ikke var sammen?  Hvorfor hørte jeg ikke på magefølelsen? For det skjedde jo igjen og igjen. Nå vet jeg at jeg motsier meg med det første jeg skrev over her, men det er viktig å ikke dra alle sammen over en kam. Noen er dessverre født drittsekk, mens andre gjør rett og slett bare en dum feil. 

Jeg vet det er mange der ute som har opplevd utroskap, så jeg vil derfor høre deres mening rundt dette teamet. Reddet det forholdet til deg og kjæresten din at du eller han var utro? Eller var det så ødeleggende at det ble slutt? 

Når vi først er inne på teamet tenkte jeg å komme med et par tips til deg som er usikker på om kjæresten din er utro eller ikke. 

😈 Spør han/hun rett ut. Det aller beste er jo bare å spørre og håpe på at man får et ærlig svar om du er usikker på hva som skjer bak ryggen din. Det er mye lettere enn å ta på seg jobben som FBI, i promise. 

😈 Det er dessverre ikke alle som klarer å være ærlige noe som gjør at du dessverre må ta på deg jobben som FBI. Jeg er jo veldig for at man skal snakke om ting før man gjøre noe som helst, så jeg ville bare spurt om å få sett på telefonen hans om du føler at du har en grunn til å være bekymret. Har han ingenting å skjule så får du jo se på den også. 

😈 Vil han ikke la deg sjekke telefonen hans ville jeg absolutt sjekket den likevel. Jeg er veldig imot å være crazy girlfriend som stalker alt kjæresten gjør, men har han gjort noe som får deg til å føle deg usikker på forholdet deres så burde han absolutt gi deg den bekreftelsen du trenger. Det har vært flere tilfeller jeg har fått ekle kommentarer fra blogglesere som har gjort meg usikker på Morten. Han har alltid sagt “Sjekk telefonen min da”. Bare å høre han si det har gjort at alle min tvil har forsvunnet. 

😈Han ønsker ikke å ha sex med deg mer. Det er helt normalt å ha mindre sex i perioder, men ønsker han absolutt ikke å ha sex med deg mer så får han nok behovene sine dekt et annet sted. 

19 kommentarer

19 thoughts on “UTROSKAP REDDER FORHOLDET

  1. Du skrev “slik fang jeg ut av at han var utro, swipe up” også står det ingenting om det bare en liste og litt generelt om hva du mener? Er ikke det clickbait? Håper du godkjenner

  2. Har opplevd at eksen min var utro 2 ganger, første gangen ble vedkommende tilgitt og andre gangen slo jeg opp! Da klarte jeg ikke mer. Synes virkelig ikke det redder forholdet på noen måte!

  3. Var med en fyr som var utro før vi i det hele tatt ble sammen, så er vel strengt tatt ikke utroskap (selv om vi holdt på?), men det ødela vel egentlig alt som kunne blitt mellom oss, og hang over som en mørk sky helt til jeg ikke var med ham lengre.

  4. Min kjæreste som e hadde før nån år sia va utro mot me, å dæ redda overhode ikkje forholdet vårres, dæ ødela dæ. E va egentlig aldri mistenksom på at han va utro, men i ettertid ser e jo at dæ va masse tegn som tyda på dæ. Dæ va mi daværende venninna som fortalte dæ, pga dæ va ho han hadde vært utro mæ. Dæ ødela ikkje bære forholdet mæ min daværende kjæreste, men også forholdet te venninna mi. Så e trur absolutt ikkje at utroskap redda forhold

  5. Jeg tror ikke utroskap kan redde etter forhold, men jeg tror det kan fikses. Det kommer veldig an på personlighet også. Dette er en liten «Funfact» jeg fant ut i natt at min kjæreste,samboer og forlovede hadde sendt nudes i skjul til min venninne(de har hatt en fortid mens vi holdt på, så har alltid syntes det var sårt). Så det har vært en lang og tøff natt. Men jeg tenker at man skal ikke gi opp uansett, man ser i løpet av fremtiden hvordan det går. Det kan være er engangs tilfelle, og det kan være en vanlig rutine for han- men jeg velger å ta risikoen og heller håpe på at han vil forandre seg for min skyld som han har sagt. Allerede kan jeg se at han kjemper med seg selv over hva han har gjort. Men jeg har troa på at mennesker som gjør feil ikke gjør dem til grusomme og at alle kan forandre seg til det bedre ❤️ Stor klem til deg, Sofie!

  6. Må bare le av noen av de påstandene dine. Hvordan kan du sannsynliggjøre at han får sine behov dekt andre plasser om man ikke har sex lengre? Dette kan det vell være flere hundre grunner til at man ikke har.. det med å sjekke andre sine telefoner, dette er det forsket på, og noen ønsker ikke å vise innholdet på telefonen, ei de som ikke har noe å skjule.

  7. Om kjæresten mim var utro, ville jeg mest sannsynlig aldri klart å stole på han igjen. Hvis han mener han elsker meg like mye som han sier, ville han ikke hatt det i seg å være utro. Da måtte det ha vært fordi forholder vårt var ment til å ta slutt likevel. Tillit er noe av det aller viktigste i et forhold. Utroskap kan ikke sammenliknes med stjeling. Tyveri kan være spontant, og noen ganger uten hensikt. Et ordentlig forelsket menneske ville ikke gått den veien.

  8. Her har nok alder og situasjon mye å si. Har man vært sammen/gift i mange år kontra ung, ingen forpliktelser osv så kan det være mange faktorer som gjør at forholdet kan reddes. Det som er likt uansett er at tillit er brutt. Man kan tilgi, men man vil aldri glemme. Det må også formidles til en eventuelt angrende og fortvilet kjæreste. Det jeg tror er viktig er å fortelle at man nå ikke stoler på kjæresten sin, og for at den tilliten skal bygges opp igjen kommer du til å kreve å se meldinger, vite hvor han er, ikke godta en hver guttekveld/tur osv. Det er faktisk nødvendig! Og det må den utro kjæresten godta spør du meg, dersom han fortsatt ønsker å kjempe for forholdet. Godtar han ikke det, sier det seg nesten selv hvordan det kommer til å gå. Et forhold uten tillit varer ikke…

  9. Forestill deg at du spiser mat kjøpt med penger du har fått for ditt hardt arbeid sammenlignet med mat du hadde stjålet, hvilken mat smaker bedre? Hvilken mat spiser du med god samvittighet?
    Menn og kvinner er skapt for hverandre, men fullt kun i et ekteskap. Det heter Halal, akkurat som maten du spiser av ditt hardt arbeid heter Halal. Halal betyr tillatt.
    Ja, selvfølgelig. Stjeling er forbudt, den må aldri skje. Stjeling av små ting er forbudt, og i følge Guds ord må straffes med å kappe av hånden. Si meg om noen da vil finne på det? Ingen vil tørre.
    Er du gift og har funnet deg en kjærlighet eller hva det måtte være, skill deg, gi kvinnen hennes rettigheter (penger, sted å bo dersom det finnes barn og det du har forlovet som basis for ekteskapet) og så gift deg med en annen kvinne. Ønsker kvinnen å ikke forsette med mannen, kan hun be om skilsmisse (mellom henne og mannen eller i retten).
    Dette er sannheten, dette er veien til det gode liv. Et komplett system for lykke og et verdig liv.
    Salam on you messenger of God, Muhammad, who God have sent you as mercy for all Alamen (All creation except for God: people, trees, birds, air, water..)
    https://www.youtube.com/watch?v=QLXZ4G3Dg8c
    Jeg forventer ikke at du med det samme går og begynner å lese i Koranen, men du har Bibelen, den er også Guds ord.

  10. Gjorde det faktisk slutt i går pga utroskap. I starten gjorde han noe dumt, men jeg tilgitte han. Så gjorde han det igjen. Da klarte han å snakke sei tilbake til meg og låvte at noe sånn aldri skulle skje igjen å jeg trodde på han. Følelsene mine gikk bare mer og mer nedover, så gjorde han den minste ting igjen. Eneste som trengtes for at jeg skulle forlate han var at han sendte drøye bilder til en jente. Da klarte jeg rett og slett ikke mere. Så jeg syntes absolutt ikke at utroskap redder forhold. Han mente også at alle forhold hadde noe form for utroskap, men dær er jeg helt uenig. Forhold kan være så mye bedre enn det.

  11. Til deg som praktiserer Islam: jeg håper du mener at kvinner kan på lik linje som menn gå til skilsmisse. En kvinne skal ikke måtte gå til retten for å ville skille selv. Det er opp til henne, og hun kan skille seg for hvilken grunn hun måtte ønske, og det må ikke diskuteres med mannen.

  12. Vi var sammen i 2 år, jeg ble gravid i oktober 2016. Juli var terminen, barnefar gjorde det slutt 4 uker etter barnet var født. Eneste jeg ville var å holde sammen med han. Var helt ødelagt og ville kun ha han tilbake. Etter en stund kom han tilbake, da viser det seg at han hadde vært utro med meg, det var grunnen for at det ble slutt. Heldigvis var det ikke grov utrohet, var et lite kyss. Han klarte ikke å fortelle sannheten om det, han valgte derfor å gjøre det slutt. Idag har vi det fint som venner, vi får se om dette kan fikses om tid og stunder. Man vil være usikker ja, men jeg vil tro når tilliten kommer tilbake om man viser tillit 100%, men det vil ta tid.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *