Hold dramaet ditt privat

Categories Personlig


Unnskyld meg, men har det virkelig blitt en TREND å dele det dramet som skjer i ditt privatliv på facebook, instagram, snapchat og blogg? Jeg skjønner virkelig ikke hvordan folk får seg til å dele virkelig private krangler eller uenigheter man har med andre mennesker. Jeg syntes nesten jeg leser daglig at typen til venninna til kompisen har vært utro, og derfor henges denne personen ut på nett. Eller en lang forklaring på hvorfor det ble slutt med eksen, fordi eksen er sånn og sånn. HÆ??? hvorfor vil du at hvem som helst skal vite ditt meningsløse drama? Jeg skjønner godt at du er lei deg visst kjæresten din har vært utro mot deg, men er det virkelig løsningen å dele det et sted der alle kan lese det? I tillegg henger du denne personen ut med å fortelle masse personlig om denne personen, er det greit? Jeg er helt enig med at utroskap ikke er akseptabelt, men det er heller ikke greit å dele med alt og alle hvor jævlig denne personen er. Kvitt deg med personen, og la livet gå videre. 

Det som skremmer meg mest er at “kjente” personer hakker ned på hverandre gjennom både blogg, facebook og snapchat. Når ble dette kult? Hvordan nytte har vi andre å vite at dere misliker hverandre, og kunne skrevet en hel bok med stygge ting om hverandre? Har vi virkelig kommet dit at man ikke forteller personen direkte hva som plager oss med den, men vi deler det på sosiale medier der alle kan lese det? Jeg syntes dette er så utrolig respektløst mot de personene som blir hengt ut med navn, og gjerne personlige ting vi andre IKKE har noe med. Det er aldri greit å henge ut noen på nett, selv om man krangler med den personen. Hadde det blitt slutt mellom meg og Gabriel, og vi hadde kommet i en krangel hadde jeg ALDRI delt det på bloggen, aldri. Dette er mellom to eller kanskje flere personer, ikke resten av verdens befolkningen. 

26 kommentarer

26 thoughts on “Hold dramaet ditt privat

  1. Flott skrevet! Veldig enig med deg, dramaet kan dem holde for seg selv. Hele verden trenger ikke høre om at dama de har vært utro med kompisen din eller at du har hatt en catfight med venninnene dine ;p

  2. Så enig med deg. Jeg greier ikke å forstå hvorfor folk i det hele tatt gidder å dele noe sånt på sosiale media, jeg mener hva er poenget? nei det er trist å se hvordan samfunnet har utviklet seg..

  3. Veldig bra skrevet! Glad noen kan uttrykke seg om det, og ikke holde det for seg selv. Begynner å bli ganske lei av å lese andre sine problemer, det er jo noe de skal holde for seg selv, ikke la andre bli involvert i det 🙂

  4. Dette er et ganske viktig tema da det kan få store konsekvenser for den andre parten men ikke minst seg selv i fremtiden. Det ser heller ikke bra ut om noen søker opp navnet ditt og man kan lese dine mest private krangler.. håper folk tenker litt lengre enn nesetuppen før de slenger ut dritt…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *