Er det ekte pels?

Categories Hverdags


Hei alle sammen og god helg ♥ er det virkelig fredag igjen? Tiden går så utrolig fort, og jeg føler at det var mandag igår. Jeg er fortsatt syk, noe som er utrolig kjedelig. MEN jeg skal så absolutt ikke klage, jeg er ALDRI syk å det må jo bli min tur engang også? Uansett så får jeg ligge på sofaen hele dagen mens Gabriel ordner alt for meg, så snill som han er ♥ Er det normalt at matlysen forsvinner når man er syk? Jeg er tidenes matvrak, men igår var det INGENTING som fristet. Alt jeg klarte å få i meg var en brødskive, og jeg var så absolutt ikke sulten resten av dagen heller. Gabriel hadde til og med kjøpt godteri til meg,og det frista ikke engang. Jeg skjønner jeg er syk når jeg ikke får til å spise godteri, haha! Igår kjente jeg at jeg trengte å komme meg ut i litt frisk luft, etter 12 timer på sofaen. Det har ENDELIG kommet snø til Trondheim også, ååh så herlig. Jeg måtte selvfølgelig få Gabriel til å ta med kamera, for endelig var det min tur til å skrive et sånt innlegg. Som dere ser så ser jeg ikke inn i kameraet på noen av bildene, rett og slett for at jeg ikke er spesielt digg når jeg er syk. 


Jeg fikk forresten jakka mi fra SVEA igår, hva syntes dere ? Jeg er SÅÅ fornøyd, og det er den fineste vinterjakka jeg noen gang har eid. Med engang jeg åpnet pakken måtte jeg spørre Gabriel om pelsen var ekte, for det så nesten sånn ut. Når de faktisk får til å få så BRA fuksepels, så ser jeg ingen grunn til at produsenter skal bruke ekte. Jeg vet selv at fuksepels kan se ganske stygt ut, men denne her så virkelig ekte ut. Så nå er samvittigheten min lettet 10kilo etter jeg fikk meg en jakke jeg vet ikke er brukt på dyremishandling. Jakken kan du få kjøpt HER

 

 

24 kommentarer

24 thoughts on “Er det ekte pels?

  1. Kjempe fin jakke 😉 Også lyst på sånn, må bare spare litt først. Hunden din likner på min forrige chihuahua. Kjempe søt 🙂

  2. Den jakka har jeg sett på også, den ser så utrolig behagelig ut! Jeg selv veldig imot pels, så veldig bra at de bruker fuskepels, og et kjempepluss at den ser såpass bra ut også 🙂

  3. Hei. Det er fantastisk å høre at du er opptatt av dyrevelferd og dermed er i mot pels. Dette er et utrolig godt syn som jeg har all tro på vil gi deg mye glede. Likevel føler jeg at jeg bare må informere deg om dun og hvordan dette påvirker dyrene, da jeg ser dette er brukt i jakken du har bestilt deg. Nå vet ikke jeg hvor nøyaktig dette dunet kommer fra og hvordan forholdene akkurat der er – men mye av dun og fjær vi finner i produkter i dag kommer fra gjess som er blitt ribbet levende. Produksjon av dun og fjær på denne måten er forbudt her i Norge, men import av produkter som stammer fra dette, er derimot lovlig. Plukkingen medfører ofte sår hos fuglene og disse sårene blir sydd av arbeiderne, som oftest uten bedøvelse. Fuglene opplever å bli ribbet av fjær opptil 3-4 ganger før de ender opp til slakt. Så godt som halvparten av fuglene går i tillegg videre til gåseleverproduksjon (Foie Gras) og blir der tvangsfóret med maisgrøt.
    Jeg vet ikke om du visste dette fra før av eller ei – men om du var uviten ønsker jeg bare å forsikre deg om at det går greit. Det er ingen tvil om at det er vanskelig å holde styr og ha kontroll på absolutt alt, man kan ikke vite alt, og det er også derfor du ikke skal ta dette så tungt. Til neste gang vet du, og da kan du eventuelt (om du ønsker) handle annerledes 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *