En opplevelse utenom det vanlige

Categories Reise

Som jeg har fortalt tidligere så var vi på Wat khao takiap ( et lite fjell her i Hua Hin) for å se på tempel og møte aper. Jeg kan ikke si noe annet enn at det var en super opplevelse. Jeg er alltid veldig skeptisk på aktiviterer som innebærer dyr da det dessverre alt for ofte er dyr som ikke blir behandlet på rett måte. Dyr som kun blir brukt til å være pengemaskiner for turister, og det er så absolutt ikke noe jeg vil støtte. Dette var heldigivs ikke noe sånt, og apene lever fritt. Det var utrolig spesielt å komme opp på toppen og komme rett inn i apeland, bokstavelig talt haha. Det var aper OVERALT. Vi hadde lest på forhånd at apene kunne være utrolig frekke, og det kan jeg skrive under på. Vi rakk ikke å komme oss av scooteren før det var en ape som kom å stjal posen vår haha. 

SONY DSC

Om du ikke ønsker en ape hoppende på deg anbefaler jeg IKKE å ha med mat eller drikke dit. Ønsker du å mate apene finner du en butikk som selger apemat for en kjempe billig penge. Er du like glad i mate dyr som meg vil du ha 100 aper rundt deg før du vet ordet av det. Jeg rakk ikke å komme fram til butikken engang før apene hadde begynt å samle seg rundt meg. De tøffestene apene kom å tok mat rett ut av hånden min, noe som virkelig smeltet dyrehjertet mitt. Jeg syntes det var utrolig spesielt å komme så nære noen dyr jeg kun har sett på TV før, noe som virkelig gjorde dette til en opplevelse utenom det vanlige. Dere kan tro jeg skal å møte apene en gang til før jeg drar hjem. Det å møte aper er en av de kuleste tingene jeg noen sinne har opplevd. Ouch, kanskje jeg har et alt for kjedelig liv? haha

2 kommentarer

2 thoughts on “En opplevelse utenom det vanlige

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *