Riga Guide

Categories Reise

Where to Stay


Radisson Blu Latvija

Er du ute etter en skikkelig spaweekend vil jeg virkelig anbefale dette hotellet. Spaet på hotellet har ganske stive priser i forhold til andre spa i Riga, men du får hva du betaler for. I tillegg har de både et utendørs og innendørs basseng samt et treningssenter du kan bruke. Hotellet har også en skybar der du har utsikt over hele Riga, der de serverer kjempe gode drinker.  Synes du beliggenhet er viktig er dette hotellet perfekt for deg. Gamlebyen ligger kun 300 meter fra hotellet og Riga sentrum ligger også rett ved. Hotellet finner du her og nettside til spaet finner du her.


Baltic beach hotel & spa

Skal du reise til Riga om sommeren og virkelig ønsker en avslappende ferie vil jeg anbefale på det sterkeste å bestille dette beach hotellet som ligger i Jurmala. Jurmala er en halvtime med tog unna Riga, så det er ingen problem å ta seg en dagstur til Riga om man skulle ønske det. På dette hotellet får du både strand, spa, trening og trivelige hotellrom. Jeg har hørt at været skal være ganske bra om sommeren i Riga, så hvofor ikke spare noen kroner å ta strandferien hit istedenfor? Link til hotellet finner du her


Tallink Hotel Riga

Jeg og mamma sov på Tallink Hotel Riga i 4 dager og jeg vil si at jeg er godt fornøyd med hotellet. Det er billig og bra i tillegg til at beliggenheten er OK. Har du tenkt å dra på spaweekend til Riga å ønsker å ligge på et hotell med spa vil jeg ikke anbefale Tallink. De har lite utvalg i behandlinger og spa avdelingen er kun en jacuzzi. Ellers er rommene ny og moderne, hotellpersonalet er hyggelig og frokosten på hotellet er ok. Link til hotellet finner du her

Where to eat


IL Patio
Kaļķu iela 6, Rīga, LV-1050, Latvia

Er du glad i Italiensk mat vil jeg virkelig anbefale deg å ta turen innom Il Patio. Hadde Hellstrøm sett menyen ville han nok snudd i døren, for det var utrolig mange retter å velge mellom haha. Er du glad i ekte Italiensk steinovnspizza er dette virkelig stedet for deg. De har også et utrolig hyggelig lokale noe som gjør opplevelsen enda bedre. Her får du også god mat for en billig penge. 


Andalūzijas Suns
Elizabetes iela 83, Rīga, LV-1050, Latvia

Denne resturanten ligger i en veldig hyggelig bakgård rett ved Tallink Hotell. Her kan du få både pizza, pasta, hamburger, salater, kjøttretter og meksikansk mat. Vi valgte å bestille Fajitas for to. Jeg var veldig fornøyd med maten, samtidig som at det var utrolig billig der. Tror vi betalte 150-200 kr for alt dette. De har også uteservering, så jeg anbefaler virkelig å dra hit om det er fint vær ute. Da slipper du også litt unna bråket som er inne på resturanten, da dette også er en bar. 


Indian Raja
Skārņu iela 7, Rīga, LV-1050, Latvia

Jeg tror virkelig dette er den beste Indiske resturanten jeg noen gang har vært på. Maten var utrolig god i tillegg til at jeg fikk det beste nan brødene jeg noen sinne har smakt. De har et kjempe hyggelig lokale der de også har uteservering, noe som er perfekt på varme sommerdager. Indian har litt stive priser i forhold til veldig mange andre resturanter i Riga, men det er virkelig verdt pengene. 


Rigensis
 Latvia, Tirgoņu iela 8, Rīga, Latvia

Er det en ting som skuffet veldig i Riga så var det cafene og dessertene på resturantene. De var utrolig kjedelige, tørre og smakløse haha. Men vi fant en cafe som var utrolig koselig der de også hadde mye utvalg. Er du ute etter noe godt til kaffen ville jeg absolutt dratt hit. 

Where to shop


Spice 
Lielirbes iela 29, Rīga, LV-1046, Latvia

Vi var innom tre kjøpesenter i Riga, Origo, Stockmann og Spice. Origo og Stockmann er vel noen av de dårligste kjøpesentrene jeg har vært på haha. De hadde utrolig rare butikker med veldig spesielle klær. Spice var derimot helt OK. Her kan du finne butikker som Zara, H&M, Michael Kors, Aldo og mye annet. Spice ligger ca 10 minutter unna Riga sentrum med taxi og det koster ca 140 kr en vei. Jeg vil absolutt anbefale å dra hit om du ønsker å shoppe litt. 

Jeg anbefaler også å ta turen innom Reserevd i Gamlebyen, der har de mye fint. Ellers vil du finne en ganske stor New Yorker som ligger rett ved. Du kan også ta turen innom Galleria som ligger rett ved Radisson hotellet. Her har de også litt spesielle butikker, men det kan være at du vil finne noe som passer deg. 

What to do 


Old Town

Som jeg har skrevet før så syntes jeg ikke det var så veldig mye å gjøre i Riga. Jeg vil tro at folk flest drar dit for billig mat, drikke og spa. Er du veldig interessert i arkitektur er vel dette den perfekte byen for deg, da Riga har utrolig mange flotte gamle bygninger som man kan dra å se på. Vi befant oss mest i gamlebyen da vi følte det var mest å se og gjøre her. Gamle byen er også utrolig vakker, så det er virkelig et must å dra en tur hit. 

Jeg vil også anbefale på det sterkeste å kjøpe deg noe godt å drikke og spise å ta deg en tur i parken som ligger ved Riga, den er utrolig vakker. Ellers ville jeg gått meg en tur for å se litt rundt i Riga. Du kan også ta toget til Jurmala for å se på sandstranden. Ta deg en gåtur på Promenaden, den er utrolig vakker. Sett av en dag til spa og shopping og virkelig nyt ferien. 

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Riga Guide

  1. Hei.
    Super bra blogg du har her.
    Jeg kom over den da jeg lette etter info om Riga. Var nettopp der, og bloggen din kom godt meg 😉
    Så takk for hjelpen 🙂
    Ta forresten turen innom bloggen min en gang da vell 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *